Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1123
Sommeren 2018 tok jeg jevnlige PEth-prøver hos fastlegen for å vise til avholds. Siste legetime var i oktober, og legen valgte da å ikke ta ny PEth, til tross for at jeg ikke hadde vært hos han siden juni. Jeg har nå bestilt meg ny legetime, men dette gjelder noe helt annet enn alkohol. Kan fastlegen plutselig ta en ny PEth da, bare for å sjekke? Kan vel ikke være sånn at man ikke tør å gå til legen igjen i frykt for at vedkommende bestemmer seg for å sjekke ting som tilhører fortiden, eller?
Vel, jeg måtte ta urinprøve en gang jeg var hos legen å spurte etter en pakke Sobril.

Den dagen var jeg heldigvis forberedt, med løspikk og syntetisk urin.

Er det medisiner du trenger?
Trådstarter
25 0
Nei, dette gjelder psykiske problemer og en eventuell sykemelding.
Er vel en grunn til at legene tar peth prøver i første omgang. Så er vel lite sannsynlig at legen på eget inisiativ bestemmer seg for å sjekke alkohol komsumet til en voksen for å selv leke etterforsker og sende de "mistenkelige" resultatene til en eller annen etat som måtte bry seg ?
Trådstarter
25 0
For å utdype litt, så slet jeg med alkohol i noen år. Dro til legen og fortalte dette, og måtte da ta 3 PEth-prøver i 3 mnd for å vise til avholds. Etter dette sa legen seg fornøyd, og jeg har sluppet 6 mnds perioden som de fleste får. Problemet nå er at spiseforstyrrelsen min har blusset opp igjen, og derfor ønsker jeg å gå til legen. Med andre ord; jeg har et avhengighetsproblem, først spiseforstyrrelse, deretter alkohol, og nå spiseforstyrrelse igjen. Jeg skal på en fest 2 dager før legetimen, og hadde vært veldig kjipt hvis han tar PEth-test på nytt og jeg risikerer ny avholdsperiode. Men synes isåfall at det er veldig merkelig, når jeg nå ikke har et alkoholproblem lenger.
Har også avlagt noen peth prøver, men de funger som en måling av alkhol over tid, så en fest i 2-3 dager om så før prøven øker ikke verdiene for hele månenden nevneverdig, og prøvene mine tålte en enhet eller to ca om dagen uten at det ble utslag som ble kommentert, så det er vel individuelt også. Jeg tror det er lite sannsynlig at du må avgi prøve med mindre de har satt likhetstegn mellom dine avhengigheter så det er mistanke om at de trigger hverandre.