Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1855
Hvordan spille det gamle flåklypa pc spillet? Har en windows 10 maskin, men har ikke lyst til å laste ned en piratkopiert versjon. Er det noe som helst mulighet for å få det til på den maskinen eller evnt på en mac?

Er ikke interessert i den remastered versjonen fra 2021 da jeg ønsker den nostalgiske feelingen
Kompatibilitetsmodus i Win10? Virtuell maskin med lovlig Windows XP/Win7?
På windows 7 pc'n min klarte jeg å kjøre Silent Hunter III ved å starte spillet som administrator, og forandre skjermoppløsningen til 1024x768 før jeg startet spillet.
Du må sikkert gjøre noen triks som det.
Sitat av Elijah Price Vis innlegg
Kompatibilitetsmodus i Win10? Virtuell maskin med lovlig Windows XP/Win7?
Vis hele sitatet...
Godt tips. Takk

Sitat av Arex_x Vis innlegg
På windows 7 pc'n min klarte jeg å kjøre Silent Hunter III ved å starte spillet som administrator, og forandre skjermoppløsningen til 1024x768 før jeg startet spillet.
Du må sikkert gjøre noen triks som det.
Vis hele sitatet...
Skal teste ut litt. Takk
Sist endret av Laban22; 1. desember 2023 kl. 20:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Fashen Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Jeg visste faktisk at jeg hadde spurt om dette før en gang, men visste ikke hvor haha
Ikke for å stjele tråden, men stjeler den likevel;
Gamle kaptein Sabeltann spillet, noen med kunnskap om det?
Sitat av Ekstasey Vis innlegg
Ikke for å stjele tråden, men stjeler den likevel;
Gamle kaptein Sabeltann spillet, noen med kunnskap om det?
Vis hele sitatet...
Det blir det samme prinsippet som med flåklypa
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har fikset meg spillet, installert det. Forsøkt å kjøre det i kompatibilitetsmodus for win 98 som administrator, men det går ikke.

Har også lastet ned virtualbox, men da må jeg ha win 98 å installere fra ett eller annet sted. Noen tips? Synes dette viste seg å være vanskelig
Her kan du laste ned Windows 98
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Har fikset meg spillet, installert det. Forsøkt å kjøre det i kompatibilitetsmodus for win 98 som administrator, men det går ikke.

Har også lastet ned virtualbox, men da må jeg ha win 98 å installere fra ett eller annet sted. Noen tips? Synes dette viste seg å være vanskelig
Vis hele sitatet...
Det var en feil på cd’en som kom ut. Du må høre med ravn studio ang en dll fil for å få spillet til å kjøre.
Sitat av 420master Vis innlegg
Det var en feil på cd’en som kom ut. Du må høre med ravn studio ang en dll fil for å få spillet til å kjøre.
Vis hele sitatet...
Okey, så det er helt fysisk umulig å få spillet til kjøre uten å snakke med utvikleren?
Det er mye gamle spill som ikke funker pga SecureROM og CDcops, etc, mange forskjellige antipirate sikkerhetssystemer.

Men sist gang jeg holdte på med samme problemstillinger fant jeg utav å spesifikt bruke Daemon Tools gjorde at jeg fikk det til likevel. Daemon Tools kan emulere mange type eldre mekanismer i cd lesere, tror jeg måtte bruke en SCSI driver for CD leser elns. Bare søk på overnevnte nøkkelord, så vil dere nok finne svarene. Evt kan jeg undersøke dette senere i kveld for dere, siden jeg føler meg gavmild online idag
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Det er mye gamle spill som ikke funker pga SecureROM og CDcops, etc, mange forskjellige antipirate sikkerhetssystemer.

Men sist gang jeg holdte på med samme problemstillinger fant jeg utav å spesifikt bruke Daemon Tools gjorde at jeg fikk det til likevel. Daemon Tools kan emulere mange type eldre mekanismer i cd lesere, tror jeg måtte bruke en SCSI driver for CD leser elns. Bare søk på overnevnte nøkkelord, så vil dere nok finne svarene. Evt kan jeg undersøke dette senere i kveld for dere, siden jeg føler meg gavmild online idag
Vis hele sitatet...

Okay, dette er veldig interessant. Tar gjerne i mot hjelpen
Så hva eksakt skal jeg gjøre med daemon tools etter jeg har lasta det ned? Hvordan skal det klare å fikse problemet?
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Okey, så det er helt fysisk umulig å få spillet til kjøre uten å snakke med utvikleren?
Vis hele sitatet...
Eh, jah. Men da kjører det helt perfekt på Windows XP hvertfall. Det var som jeg husker det mange som måtte dette i sin tid. Er de samme jentene som driver det så vidt jeg vet så bare å høre med de. Var veldig behjelpelige med dette husker jeg. Men nå som 2’ern har kommet ut hadde jeg vel kanskje nevnt at du har kjøpt dette også for å vise støtte. Jeg har testet det og var vel ikke sånn veldig impregnert

Dette var også med installering med cd’en altså ikke piratkopi
Sist endret av 420master; 26. desember 2023 kl. 18:59.
Sitat av 420master Vis innlegg
Eh, jah. Men da kjører det helt perfekt på Windows XP hvertfall. Det var som jeg husker det mange som måtte dette i sin tid. Er de samme jentene som driver det så vidt jeg vet så bare å høre med de. Var veldig behjelpelige med dette husker jeg. Men nå som 2’ern har kommet ut hadde jeg vel kanskje nevnt at du har kjøpt dette også for å vise støtte. Jeg har testet det og var vel ikke sånn veldig impregnert

Dette var også med installering med cd’en altså ikke piratkopi
Vis hele sitatet...
Ok, men hvorfor akkurat ravn studio? På cd coveret står det at utvikleren er capricornus (caprino video games). Står ingenting om ravn