Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  104 15773
Sitat av Filosofen Vis innlegg
Sjansen for alvorlig hjerneskade og død ved en forsvarlig mengde løsmiddel er ikke så høy.
Vis hele sitatet...
Og hva er en forsvarlig mengde løsemidler, etter din erfaring?
Saken er jo att hver eneste lille mikroatom av løsemiddel du inntar skader/dreper hjerneceller. Blir feil og si att det er forsvarlig, er min mening.
Sist endret av ZionRoad; 9. desember 2011 kl. 12:00.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Og hva er en forsvarlig mengde løsemidler, etter din erfaring?
Vis hele sitatet...
Kanskje litt dumt ordvalg, men poenget mitt er at alle nyhetsartiklene hvor du leser om dødsfall og hjerneskader har det vært involvert kraftig innhalering over lengre perioder. Når du innhalerer over lengre perioder i strekk, vil jo det selvfølgelig bety at du får i deg mindre oksygen, noe som betyr at hjernen din vil slutte å fungere like bra som kan lede til død eller hjerneskader. Om man innhalerer en eller to ganger, med moderat styrke vil dette selvfølgelig ha en innvirkning på sjansen for uønskede virkninger. Dette vil variere fra person til person. Selv om det aldri er forsvarlig å bruke løsmidler for å ruse seg er det mulig å minske risikoen ved å ha visse forhåndsregler som med hvilket som helst annet rusmiddel. Om du tar store mengder risikerer du å dø på alt fra løsmidler, heroin og alkohol. Forskjellen er vel heller den at marginen mellom "trygg" dose og hjerneskade/død er såpass liten for løsmidler at det rett og slett ikke er verdt å ta sjansen.
du syntes fortsatt det er greit å bruke "litt" når du vet mange har dødd av det dobbelte? all mengde dritt i hjernen ødelegger noe, magiske og plutselige dødsgrenser finnes ikke du
Sist endret av Spirituell; 10. desember 2011 kl. 01:24.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
du syntes fortsatt det er greit å bruke "litt" når du vet mange har dødd av det dobbelte? all mengde dritt i hjernen ødelegger noe, magiske og plutselige dødsgrenser finnes ikke du
Vis hele sitatet...
Jeg sier ikke at det er greit å bruke løsmideler. Sa jeg noen gang det? Jeg er helt i mot å bruke løsmidler for å oppnå "rus", men det betyr ikke at jeg kommer til å moralisere som bare det. Jeg har noe erfaring med løsmidler, og tenkte det kunne være greit å faktisk inkludere personlig erfaringer i denne diskusjonen istedenfor å bare gjøre som alle andre å poengtere at løsmidler er dumt og farlig, som det er.

Faktumet er at jeg og vennene mine brukte løsmidler en 200 ganger totalt, vi var en del folk, og ingen av oss døde eller fikk alvorlige hjerneskader. Jeg kan ikke snakke for alle, men jeg vet at i hvert fall to-tre av oss fortsatt fungerer ypperlig på skole og ikke sliter med konsentrasjonen nå i etter tid.
Av interesse: Alkohol er jo å regne som et løsemiddel; hvordan er dette rusmiddelet i forhold til de andre løsemiddlene?
Sist endret av etse; 11. desember 2011 kl. 02:09.
Sitat av hobbyfarmasøyt Vis innlegg
Ok, dropper planen om bensin sniff....

Har gjort et løfte med meg selv og mine venner at jeg skal prøve alle katogorier av rus.

Løsemidler og deliriants er det siste på lista.
Vis hele sitatet...
!?!?!???!??

Dropp det meste av rus du tror jeg. Du har heller lite av erfaring når du allerede er så uvitende angående løsemidler. Ikke vær den "tøffe" i gjengen, respekt får du på andre måter enn å være en forsøkskanin.

Popp en Cola, len deg tilbake i sofaen med en god film. Er ikke så ille det heller.
Føler for å quote Halalgeir her:
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Hei du.
Se rundt deg.
Du er på Norges mest liberale forum når det kommer til rusmidler. Her henger folk som tester ut det meste, som har kunnskap om rusmidler en politimann bare kan drømme om, som kommer med råd når noen for første gang skal sette seg ei herionsprøyte, som er våken i 4 dager i strekk på amf, som flyr til universets ytterpunkter på syre, og skryter av det etterpå. Dette er oppegående folk!

Er det ikke litt rart da at INGEN av disse har noe som helst positivt å si om løsemidler? Sniffing er ROT BOTTOM, det desidert dummeste du kan gjøre mot kroppen din. Heller skyte heroin med hageslange rett i ØYET før du tar opp posen med bensin/lim/whatever!
Vis hele sitatet...
Vær den smarte, si ifra til vennene dine!
Sitat av etse Vis innlegg
Av interesse: Alkohol er jo å regne som et løsemiddel; hvordan er dette rusmiddelet i forhold til de andre løsemiddlene?
Vis hele sitatet...
Alkoholholdig drikke er skadelig på en helt annen måte. Det løser ikke opp fettvevet i hjernen slik som de stoffene vi vanligvis refererer til som løsemidler gjør ved innhalering. Vann er også et løsemiddel, så det begrepet i seg selv sier ingenting om stoffets farmakologiske egenskaper.
Sist endret av mentalmelt; 11. desember 2011 kl. 03:10.
UPDATE: dum som jeg var endte det med Bensin sniffing, endte opp på fylla med noen kompiser.
Alle satt å sniffa, jeg ble sykt fristet og kunne ikke dy meg, det var bensin.

Jeg tok noen magadrag og følte en god og merkelig svimmelhet, ekstremt sterkt 5x alcohol, begynte ettervert å føle litt som en tripp, fargende pulserte og var levende. Alt i alt en fantatisk rus som ikke anbefales.

Positivt:
+Eufori
+milde visuals
+billig
+lett tilgjengelig
+lignende/Alternativ til Alkohol

Negativt:
-hodepine

Score: 9.5/10
Sist endret av hobbyfarmasøyt; 11. desember 2011 kl. 07:43.
Har du tatt amf og sniffa bensin?
Ja , alle gode ting er to
Sist endret av hobbyfarmasøyt; 11. desember 2011 kl. 09:37.
Høres for meg ikke ut som en bra blanding, ehm, vet ikke helt hva jeg skal si, lykke til, videre. ehm
Thx seksmillionertegn
Sitat av hobbyfarmasøyt Vis innlegg
UPDATE: dum som jeg var endte det med Bensin sniffing, endte opp på fylla med noen kompiser.
Alle satt å sniffa, jeg ble sykt fristet og kunne ikke dy meg, det var bensin.

Jeg tok noen magadrag og følte en god og merkelig svimmelhet, ekstremt sterkt 5x alcohol, begynte ettervert å føle litt som en tripp, fargende pulserte og var levende. Alt i alt en fantatisk rus som ikke anbefales.

Positivt:
+Eufori
+milde visuals
+billig
+lett tilgjengelig
+lignende/Alternativ til Alkohol

Negativt:
-hodepine

Score: 9.5/10
Vis hele sitatet...
Jeg håper inderlig at du inser etter alt du har lest her at det er mer en "Hodepine" som faller under negativt. (Hvis du utvider horisonten forbi din subjektive oppfatning) Synes også det er litt paradoksalt at du kaller deg hobbyfarmasøyt, men samtidig viser en så forsvinnende liten forståelse av hjernen og nervesystemet, og hvilken negativ effekt stoffer kan ha på disse.
Sist endret av dvs; 11. desember 2011 kl. 11:41.
Sitat av hobbyfarmasøyt Vis innlegg
UPDATE: dum som jeg var endte det med Bensin sniffing, endte opp på fylla med noen kompiser.
Alle satt å sniffa, jeg ble sykt fristet og kunne ikke dy meg, det var bensin.

Jeg tok noen magadrag og følte en god og merkelig svimmelhet, ekstremt sterkt 5x alcohol, begynte ettervert å føle litt som en tripp, fargende pulserte og var levende. Alt i alt en fantatisk rus som ikke anbefales.

Positivt:
+Eufori
+milde visuals
+billig
+lett tilgjengelig
+lignende/Alternativ til Alkohol

Negativt:
-hodepine

Score: 9.5/10
Vis hele sitatet...
Du som jeg var endte det med bensinsniffing. Du anser bensinsniffing som dumt, men skryter det samtidig opp i skyene. Har du sniffet bensin så mange ganger at det har gått utover evnen tilnå resonere?
Sitat av hobbyfarmasøyt Vis innlegg
UPDATE: dum som jeg var endte det med Bensin sniffing, endte opp på fylla med noen kompiser.
Alle satt å sniffa, jeg ble sykt fristet og kunne ikke dy meg, det var bensin.

Jeg tok noen magadrag og følte en god og merkelig svimmelhet, ekstremt sterkt 5x alcohol, begynte ettervert å føle litt som en tripp, fargende pulserte og var levende. Alt i alt en fantatisk rus som ikke anbefales.

Positivt:
+Eufori
+milde visuals
+billig
+lett tilgjengelig
+lignende/Alternativ til Alkohol

Negativt:
-hodepine

Score: 9.5/10
Vis hele sitatet...
Fra et sosialpolitisk perspektiv, så er dette urovekkende. Jeg føler på et vis at vi har et ansvar for å snakke deg til fornuft, men rent personlig, så må jeg innrømme at jeg virkelig ikke lenger bryr meg. Når du viser en så storslått arroganse og mangel på respekt overfor deg selv og din egen helse, så er det fint lite noen andre kan gjøre for å hjelpe. Ignoransen din er så fremtredende at det virkelig krever en god porsjon selvdisiplin å ivareta besinnelsen. Det har imidlertid ingen hensikt for noen her å involvere seg emosjonelt. Hvis du vil oppføre deg som en forbanna idiot, så kjør på med løsemidler og absurde, latterlige poengutregninger. Men i fremtiden så kan du spare oss for informasjonen. Den har ingen verdi what so ever.
Sist endret av mentalmelt; 11. desember 2011 kl. 13:59.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Noen som kan vise til tall/statistikk som viser hvor farlig sniffing av løsemidler egentlig er? Det å finne et lite utvalg artikler som bygger opp under det negative synet man har fra før av er jo easy peasy. Anyone? Skal ta meg en runde googling selv..
Han laget en tråd isted klokken 07:00 hvor han skrev noe med at han hadde vært våken i 12 dager, og han holdt på og klikke, og at han jobbet med noe som var hemmelig osv, amfetamin og bensin, fy faen at det går ann, jeg tror jeg hadde stryket med hvis jeg nå hadde tatt amfetamin og sniffa bensin, hjertet mitt er nok mye svekket etter alt jeg har sniffa, drukket, røkt, og snorta hittil.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av aricz Vis innlegg
Noen som kan vise til tall/statistikk som viser hvor farlig sniffing av løsemidler egentlig er? Det å finne et lite utvalg artikler som bygger opp under det negative synet man har fra før av er jo easy peasy. Anyone? Skal ta meg en runde googling selv..
Vis hele sitatet...
Tuller du?
Jeg er mildt sagt forferdet over holdningene noen ser ut til å ha til løsemidler, om du tror det finnes en forsvarlig måte å ruse seg på disse kjemikaliene må jeg be deg å få hodet ut av en viss plass.

Arbeidstilsynets faktaside om løsemidler
Journal: Organiske løsemidler hemmer utvikling av hjerneceller
Journal over kardiomyopati fra løsemiddelsniffing

Jeg må bare spørre, hvor har dere fått denne vrangforestillingen om at løsemidler er noe som skal ha kontakt med menneskekroppen?
Dette er giftige kraftige kjemikalier, laget for å løse opp maling/lakk samt avfette girkasser og brukes (veldig utblandet) som vaskemidler i noen industrier. Disse stoffene bryter ned organiske bindinger, løser opp vevet i kroppen, hvorfor betviler dere hvor farlig disse stoffene faktisk er å ha i seg?
Sist endret av Dodecha; 11. desember 2011 kl. 15:56.
Dette blir rett og slett for dumt. Hadde egentlig ikke tenkt å lese denne tråden men klarte ikke å dy meg, merker at denne idiotien river og sliter i meg. Å skade seg selv har jo overhodet ingenting med rekreasjon å gjøre. Jesus maria josef!
Skjønner ikke hvordan folk får seg selv til å gjøre dette. Hva foregår oppe i hodene liksom?
Sitat av etse Vis innlegg
Jeg må bare le litt ^^ Dette blir kanskje litt frekt og offtopic - og kanskje en smule moraliserende, men føler poenget kan være viktig: om man ser i "Den store løsemiddeltråden".








Alle inleggene over ble skrevet i september 2007, det gikk så nesten et år. 17. Juni 2008 kommer følgende (veldig gode post) på forumet av samme bruker:
http://freak.no/forum/showthread.php...=l%F8semiddler
Vis hele sitatet...
Hadde tenkt å linke til akkurat det samme da jeg så trådtittel.

Løsemidler ødelegger deg fysisk og psykisk, enda verre enn det ordinære rusmidler gjør.

Jeg oppfordrer på ingen måte at du skal begynne med rusmidler, men jeg sier at du skal holde deg unna løsemidler. Ta deg heller en god øl med gutta
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Fra et sosialpolitisk perspektiv, så er dette urovekkende. Jeg føler på et vis at vi har et ansvar for å snakke deg til fornuft, men rent personlig, så må jeg innrømme at jeg virkelig ikke lenger bryr meg. Når du viser en så storslått arroganse og mangel på respekt overfor deg selv og din egen helse, så er det fint lite noen andre kan gjøre for å hjelpe. Ignoransen din er så fremtredende at det virkelig krever en god porsjon selvdisiplin å ivareta besinnelsen. Det har imidlertid ingen hensikt for noen her å involvere seg emosjonelt. Hvis du vil oppføre deg som en forbanna idiot, så kjør på med løsemidler og absurde, latterlige poengutregninger. Men i fremtiden så kan du spare oss for informasjonen. Den har ingen verdi what so ever.
Vis hele sitatet...
Jeg var ikke oppegående i øyeblikket jeg sniffet bensin, store doser amfetamin og alkohol var intatt rett før.

Er for tiden innlagt pga psyken min og blir gitt antipsykotika. Regner med at jeg blir bra igjen straks, dette var pga amfetamin.
Hvorfor spør du egentlig om råd og tips viss du ikke vill høre på hva folk har å si?
Sitat av hobbyfarmasøyt Vis innlegg
Jeg var ikke oppegående i øyeblikket jeg sniffet bensin, store doser amfetamin og alkohol var intatt rett før.
Vis hele sitatet...
Vi er alle fullt klar over at du ikke var spesielt oppegående da du sniffet bensin.

Hva du inntok tidligere på kvelden spiller slik jeg ser det ingen rolle. Du skapte grunnlaget for en situasjon hvor du endte opp med å sniffe bensin, og sjansen foreligger for at du dermed vil være i stand til å gjøre det igjen. Det er en rekke andre faktorer en kan skylde på om man som tredjepart ønsker å analysere de psykologiske og sosialpolitiske aspektene av forholdene, men for deg personlig, så er det i mine øyne lite konstruktivt å skyve ansvaret over på noe utenforstående.

At inntak av ett stoff førte til inntak av et annet er snarere en bortforklaring enn det er en forklaring, da det kun sier noe om hendelsesforløpet, og ingenting om selve årsaken.


Sitat av hobbyfarmasøyt Vis innlegg
Er for tiden innlagt pga psyken min og blir gitt antipsykotika. Regner med at jeg blir bra igjen straks, dette var pga amfetamin.
Vis hele sitatet...
Jeg håper virkelig at du blir frisk, og at du aldri utsetter deg selv for noe sånt igjen. God bedring.
Sist endret av mentalmelt; 12. desember 2011 kl. 00:03.
ja, du kan bli permanent hjerneskadet/mongo av engangsbruk av løsemiddler. søstra til ei veninne ble ødelagt av å prøve og sniffe lightergass
synes ikke noe synd på deg etter alle advarselene, eneste som er dumt er at mine skattepenger går til å hjelpe deg med å tørke deg i ræva om 5 år
Sitat av hobbyfarmasøyt Vis innlegg
Sykt dumt og å uansvarlig tenker dere sikkert. Ja det er vel det, men grunnen til at jeg vil prøve er hva se hva denne rusen kjennes som, og hvorfor folk trekkes mot denne ekstremt skadelige rusen. Er bensin eller annet løsemiddel farlig ved engangsbruk, altså kan de føre til hjerneskade og lignende, eller er det over tid? Et spørsmål til: Er rusen helt sinnsykt god? Er det grunnen til at folk bruker det selvom det er ekstremt skadelig?
Vis hele sitatet...
etter du skrev dette fikk du 3 sider med advarsler, moralprekener og kjeft.

så kommer du med:

Sitat av hobbyfarmasøyt Vis innlegg
UPDATE: dum som jeg var endte det med Bensin sniffing, endte opp på fylla med noen kompiser.
Alle satt å sniffa, jeg ble sykt fristet og kunne ikke dy meg, det var bensin.

Jeg tok noen magadrag og følte en god og merkelig svimmelhet, ekstremt sterkt 5x alcohol, begynte ettervert å føle litt som en tripp, fargende pulserte og var levende. Alt i alt en fantatisk rus som ikke anbefales.

Positivt:
+Eufori
+milde visuals
+billig
+lett tilgjengelig
+lignende/Alternativ til Alkohol

Negativt:
-hodepine

Score: 9.5/10
Vis hele sitatet...
(facepalm)

jeg synes den første linjen i sitatet mitt passer bra til deg... (in the left side of my brain there's nothing right, and in my right side of the brain there's nothing left.)

hva var vitsen med og lage denne tråden i det heletatt når du ikke gidder og høre på hva noen her sier?
Kom akkurat over denne videoen http://www.youtube.com/watch?v=ib5p7F0kRWU
En dame som er avhengig av å Lukte bensin 120 ganger hver dag i 30 år O.O ...hvafaen?
Sist endret av Munchies; 12. desember 2011 kl. 17:30.
http://www.youtube.com/watch?v=n0sVE...eature=related

Sjekk ut henne da, fy faen jeg har ikke ord.

Edit, hun burde faen meg fått juling, ta vekk gassen med tvang.
Sist endret av Yoshii; 13. desember 2011 kl. 19:59.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Makan til hvor helvetes frekk man er med folks som sniffer løsemidler. Er det et substitutt for uteliggeren? Enda en gruppe å hakke ihjel?

Nå tviler jeg ikke på at dette ikke er sunt i lengden. Men kan også se agendaen til staten ved å male et bilde av snifferen som det mest fucked up vi har i samfunnet. Billig og lett tilgjengelig rus må demoniseres. Har vi sett denne taktikken bli brukt på andre rusmidler? Ahhhhaaaaa..

Nå er jeg ikke ute etter glorifisering seff, men noe mere nøytralt enn det som serveres her. Såååå fucked er ikke løsemidler. Or am I way off?

Alt med måte? Par sniff bensin i ny og ne dreper vel ikke? Mhm?
Sitat av Yoshii Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=n0sVE...eature=related

Sjekk ut henne da, fy faen jeg har ikke ord.

Edit, hun burde faen meg fått juling, ta vekk gassen med tvang.
Vis hele sitatet...
Er dette i det hele tatt mulig? 23 timer hver dag i 20 år? Hun virket ikke serlig sjuk heller, for en som har sniffet i 20år.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Ser mange comments som hyler fake på den der..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av aricz Vis innlegg
Nå er jeg ikke ute etter glorifisering seff, men noe mere nøytralt enn det som serveres her. Såååå fucked er ikke løsemidler. Or am I way off?

Alt med måte? Par sniff bensin i ny og ne dreper vel ikke? Mhm?
Vis hele sitatet...
Nei du er ikke bare way off, du er på totalt feil planet.
Disse giftstoffene løser opp organisk materie og er svært skadelige selv i små mengder.
Sitat av aricz Vis innlegg
Makan til hvor helvetes frekk man er med folks som sniffer løsemidler. Er det et substitutt for uteliggeren? Enda en gruppe å hakke ihjel?

Nå tviler jeg ikke på at dette ikke er sunt i lengden. Men kan også se agendaen til staten ved å male et bilde av snifferen som det mest fucked up vi har i samfunnet. Billig og lett tilgjengelig rus må demoniseres. Har vi sett denne taktikken bli brukt på andre rusmidler? Ahhhhaaaaa..

Nå er jeg ikke ute etter glorifisering seff, men noe mere nøytralt enn det som serveres her. Såååå fucked er ikke løsemidler. Or am I way off?

Alt med måte? Par sniff bensin i ny og ne dreper vel ikke? Mhm?
Vis hele sitatet...
Du er fullstendig på jordet. Dette kan overhodet ikke sammenlignes med propaganda rettet mot illegale rusmidler på noen som helst måte. At du i det hele tatt forsøker å trekke den parallellen vitner om at du ikke har den fjerneste anelse om hva du snakker om. Les deg opp på litt grunnleggende farmakologi og prøv å forstå hva disse stoffene faktisk gjør med et menneske, så kan du komme tilbake og ta opp diskusjonen. Ubegrunnet synsing har lite for seg i denne sammenhengen, IMHO.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
En annen planet også? Damn..

For starters: "http://www.erowid.org/chemicals/inhalants/inhalants_info3.shtml"

Det kreves nyansering, ikke bare mumbojumbo svartmaling (no pun intended).
Sitat av aricz Vis innlegg
En annen planet også? Damn..

For starters: "http://www.erowid.org/chemicals/inhalants/inhalants_info3.shtml"

Det kreves nyansering, ikke bare mumbojumbo svartmaling (no pun intended).
Vis hele sitatet...
Det krever kunnskap, ikke bare banale floskler. Du er på rusmiddelforumet her, er svært liberalt forum hvor bruk av rusmidler diskuteres frem og tilbake, og hvor ytringer rundt de positive sidene ved bruk av diverse rusmidler på ingen måte er offer for undertrykkelse. Skal du, som åpenbart ikke kan noenting om det her, be oss om å nyansere fremfor å svartmale? Ærlig talt, dette grenser til komedie.

Istedenfor å lage en konspirasjonsteori rundt holdningene våre til løsemidler, så kanskje du skulle sette deg ned og faktisk lære deg hva dette handler om. Det er nemlig en fordel å inneha et snev av kunnskap om det man på død og liv skal kverulere på.
Sitat av aricz Vis innlegg
En annen planet også? Damn..

For starters: "http://www.erowid.org/chemicals/inhalants/inhalants_info3.shtml"

Det kreves nyansering, ikke bare mumbojumbo svartmaling (no pun intended).
Vis hele sitatet...
Sitat Erowid;

Our understanding of the literature is that there is no such thing as safe use of most volatile solvents, aerosols or other street inhalants : their psychoactive effects may be inseparable from nerve and organ damage.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Jeg visste det kom til å bli pæs av den posten.

Men nå skal poenget mitt fram. Jeg tror vi svartmaler sniffing til de grader. Jeg vet med meg selv at jeg har tenkt i de baner uten noen form for kunnskap. Så jeg tok meg en liten googlerunde og det jeg leser er da ikke så fucked som man skal ha det til. Ja folk dauer og det siste jeg fikk med meg er at vi kan takke butangassen for flesteparten av dødsfallene. Hva med resterende inhalanter? Tall/statistikk mottas med takk.

Og vær så snill, den type latterliggjøring du bedriver er ikke akkurat god grobunn til videre diskusjon. Og før du sier det samme om kunnskapsløshet. Man begynner i det små, jeg bare trakk av litt for tidlig basert på tynt førsteinntrykk. Me får sjå hvor dette bær hen.

Jeg skal stfu og lese mere. Hvis du sitter på god info mentalmelt så kunne du jo være så snill å opplyse oss godtfolk?
Sist endret av bipbapbop; 13. desember 2011 kl. 21:42. Grunn: Leif
Alle er vi vel enige i at løsemidler ikke er ment for nasa (unntatt de her i tråden som har fått i seg litt for mye). Som Dodecha skriver så er det LØSEMIDLER, det ligger i ordet. Skal ikke i nasa, det skal bruke til alt annet enn nasa.

Uansett, trådstarter er nå lagt inn på psykiatrisk etter en lengre periode med rus. Han har fått en psykose, da synes jeg vi/dere kan spare dere med nedsettende ord. Moralprekener har det vært flust av med i tråden her fra før. Han har vært/er psykotisk, så hans dømmekraft har ikke vært på topp. Leave the kid alone.

Ønsker deg god bedring Hobbyfarmasøyt. Ta det du har opplevd til ettertanke da du blir frisk igjen. Legg rusmidlene på hylla for en periode da du er "fri" mann igjen.
Sist endret av stagg; 13. desember 2011 kl. 22:07. Grunn: måtte bytte E med en A.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
aricz: Ja jeg står ved analogien min om du befinner deg på en annen planet for å visualisere hvor lite kunnskap og hvor feil utsagnene du kommer med her er i forhold til virkeligheten. Du ser ikke til å ta til deg noe jeg, mentalmelt eller noen andre sier til deg. Du spør om konkrete data og statistikk, jeg postet dette i forrige side i denne tråden men du ser ut til å glatt ignorere det.
Man skal ikke lengre enn å se på LD50 og LC50 tallene i dataarkene til petroleumsprodukter og andre løsemidler for å finne ut hvor giftige de er.

For å gjøre det enkelt, kan jeg dra frem noen koselige fakta om bensin:
Det er karsinogenisk (man kan utvikle kreft), det er også mutagenisk (Skader genene dine, som kan øverføres til eventelle barn).
Den akutte toksisiteten oppstår ved 13700 ppm over 4 timer (ppm = parts per million) eller 45mg fordampet materiale over 15 minutt.
Skulle ønske en kunne øremerke skattekronene sine sier jeg bare... Å måtte betale for noen som ødelegger seg ved å sniffe bensin gjør meg kvalm...
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Dodecha.. fin info som jeg har gått glipp av. Ser ut til at bensin er kanskje det verste man kan sniffe, etter butan.

Men annen planet. Pffffs.. jeg tar til meg lærdom så lenge jeg får det fint servert.. (:

Jeg tror fortsatt at sniffing ikke er så fux0red som man skal ha det til. Driver og leser. Noen grupper verre enn andre. Derav nyansering.

Takk for rettelsen, jeg tror jeg kan si ganske sikkert at butan og bensin ikke anbefales å sniffe. *klapp på skuldra* flink pjokk.
Sist endret av bipbapbop; 13. desember 2011 kl. 22:27. Grunn: Leif
Sitat av aricz Vis innlegg
Jeg visste det kom til å bli pæs av den posten.

Men nå skal poenget mitt fram. Jeg tror vi svartmaler sniffing til de grader. Jeg vet med meg selv at jeg har tenkt i de baner uten noen form for kunnskap. Så jeg tok meg en liten googlerunde og det jeg leser er da ikke så fucked som man skal ha det til. Ja folk dauer og det siste jeg fikk med meg er at vi kan takke butangassen for flesteparten av dødsfallene. Hva med resterende inhalanter? Tall/statistikk mottas med takk.

Og vær så snill, den type latterliggjøring du bedriver er ikke akkurat god grobunn til videre diskusjon. Og før du sier det samme om kunnskapsløshet. Man begynner i det små, jeg bare trakk av litt for tidlig basert på tynt førsteinntrykk. Me får sjå hvor dette bær hen.

Jeg skal stfu og lese mere. Hvis du sitter på god info mentalmelt så kunne du jo være så snill å opplyse oss godtfolk?
Vis hele sitatet...
At jeg skal sitte her og lire av meg en hel masse facts som du enkelt finner på wikipedia og gjennom google blir for dumt. Du er ikke en unge, og klarer derfor å lese deg opp på det her på egenhånd.

For å nevne noe: Akutt oksygenmangel og hjertestans er de to umiddelbare risikoene her. I tillegg kommer en rekke senskader ved utstrakt bruk, som for eksempel hjerneskade og andre organskader (lever/nyre).

Jeg beklager hvis du føler deg latterliggjort, men du legger jo opp til det selv. Den ignorante holdningen din er provoserende. Ikke bare fordi den har spekulative undertoner og lite substans, men fordi den åpner for at andre brukere kan få det for seg å rettferdiggjøre totalt uforsvarlig adferd, basert på dine konspiratoriske teorier.

Hvis det eneste poenget du vil ha frem er at det går an å sniffe løsemidler noen få ganger i løpet av livet uten å pådra seg alvorlige skader, så skjønner jeg ikke hensikten med argumentasjonen din. Ja, det går an, men det betyr ikke at denne eksperimenteringen kan regnes som forsvarlig basert på et noenlunde fornuftig verdigrunnlag. Det skal ikke mye uflaks til for at det kan gå alvorlig galt, og siden det gjerne er unge og uansvarlige mennesker som prøver dette, så er sjansen relativt stor for at det gir mersmak, og at bruken eskalerer. Det er ikke slik at enhver aktivitet som praktisk sett kan gjennomføres bør være gjenstand for både gode og negative omtaler. Noen ting er så unødvendig og dumt, at det rett og slett bør frarådes konsekvent.
Eksempler: http://freak.no/forum/showthread.php?t=173747

Du kan naturligvis påkalle deg retten til en subjektiv og ytterliggående verditolkning, og forfekte et standpunkt hvor utbyttet man får av å sniffe løsemidler er verdt risikoen som medfølger, men da må du også regne med kraftig motstand fra nesten samtlige individer som besitter relevant kunnskap på området.
Sist endret av mentalmelt; 13. desember 2011 kl. 23:03.
Helt sykt at folk gidder å fucke opp livet med noen timers skallebank, det er så mye annet digg å ruse seg på!!!
Sist endret av combat38; 13. desember 2011 kl. 23:54.
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Er dette i det hele tatt mulig? 23 timer hver dag i 20 år? Hun virket ikke serlig sjuk heller, for en som har sniffet i 20år.
Vis hele sitatet...
Kanskje akkurat den der er fake? du kan jo seriøst ikke sniffe det der i 23 timer hver dag i 20 år.
UPDATE: Psykosen er mer eller mindre borte, det så ut til å være forbigående. Har lært det at amfetamin er et veldig farlig rusmiddel som kan fucke med psyken.

Jeg skal heller aldri prøve bensin igjen.
Håper du holder det du sier. Psykoser ikke til å spøke med.
Sist endret av DrPerception; 15. desember 2011 kl. 22:19.
Amf er nu ikke i nærheten så skadelig som bensin iværtfall, for meg er amf ett slags medisin, tar det bare hvis jeg trenger og våke lenge, noe som ikke er ofte, så jeg har det under kontrol iværtfall.