Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  113 8954
Sitat av Jack Daniels Vis innlegg
Vis hele sitatet...
står ingenting der om at det er ulovlig å oppbevare tatoveringsutstyr... åpne øynene neste gang?

det eneste som står der er at: Det er forbudt å utvikle, produsere, importere, distribuere, eksportere og omsette tatoveringsprodukter, jf. § 3 punkt 2, som inneholder eller avgir ett eller flere av følgende stoffer
DfenZ; mora til en kamerat av meg har gjort noe slikt:

http://h.imagehost.org/0524/1_76.jpg

http://h.imagehost.org/0851/2_11.jpg

http://h.imagehost.org/0950/3_11.jpg

http://h.imagehost.org/0770/4_18.jpg

utrolig kreativt menneske i mine øyne, kakepynting er også en stor favoritt
Sist endret av VivaLatrina; 30. november 2009 kl. 00:55.
Sitat av Raggaman Vis innlegg
står ingenting der om at det er ulovlig å oppbevare tatoveringsutstyr... åpne øynene neste gang?

det eneste som står der er at: Det er forbudt å utvikle, produsere, importere, distribuere, eksportere og omsette tatoveringsprodukter, jf. § 3 punkt 2, som inneholder eller avgir ett eller flere av følgende stoffer
Vis hele sitatet...

Jeg refererte til linken for å hjelpe deg, kanskje du kunne finne noe der, jeg fant det der for på lovdata da jeg har det litt travelt nå, men som dere ser blir jeg jo sittende her og skrive...

.. man får prøve å legge seg nå og se hvordan dette ender imorgen tidlig, natta.
epic appelsin! :P
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg

utrolig kreativt menneske i mine øyne
Vis hele sitatet...

Akkurat sånn det skal gjøres, begynne å øve seg, men, hun der var faktisk flink, sånn det skal være, øveøveøveøveøve, forså å begi seg ut på ekte hud.

Raggaman, tror ikke du tar dette her så veldig alvorlig jeg, er dette tull eller er det fakta?
Noe du spørr om bare for moro eller?
Håper du ikke tolket dette frekt.
så da har vi kommet til en konklusjon altså?

Tatovering av mindreårige uten å spør foresatte:

IKKE ulovlig men skikkelig skikkelig dumt!

alle fornøyde da? fint!
Sitat av Raggaman Vis innlegg
så da har vi kommet til en konklusjon altså?

Tatovering av mindreårige uten å spør foresatte:

IKKE ulovlig men skikkelig skikkelig dumt!

alle fornøyde da? fint!
Vis hele sitatet...
Og potensielt ganske skadelig mtp hygiene.
Sitat av Raggaman Vis innlegg
så da har vi kommet til en konklusjon altså?

Tatovering av mindreårige uten å spør foresatte:

IKKE ulovlig men skikkelig skikkelig dumt!

alle fornøyde da? fint!
Vis hele sitatet...

Så og si fornøyd, ja.
Er ikke sikkelig sikkelig dumt, men min konklusjon er ;

Tattovør burde ha trent seg på forhånd på noe flesk eller skinn og ikke bare gå rett på sak.
Tattovør burde være klar over hva han faktisk begir seg ut på, noe han som blir tattovert også burde være

Han som blir tattovert burde også ha tilatelse av forsatte så han som tattoverer ikke havner i noe jævla store klammeri med politiet etc.
det blir vel ikke noe klammeri med politiet hvis det ikke er ulovlig...
Sitat av Raggaman Vis innlegg
det blir vel ikke noe klammeri med politiet hvis det ikke er ulovlig...
Vis hele sitatet...
Blir personen skadet med tanke på manglende hygiene, blir saken helt annerledes.
Sitat av Raggaman Vis innlegg
det blir vel ikke noe klammeri med politiet hvis det ikke er ulovlig...
Vis hele sitatet...
Kan du lese omigjen det som er skrevet?
Om foreldrene velger å anmelde dette, så går det under våpenloven, iværstefall, og da sitter gutten godt i det.
Det kan også bli drøyere og da går det under noe med drap og gjøre, husker ikke helt hvordan det der var, men som sagt, tidlig opp, natta.
Om jeg er far til den gutten som blir tatovert (14 år), ville jeg anmeldt tatovereren (18+) for hærverk.

Krevd erstatning og fjerning av hærverket.

Om det er hold for det, aner jeg ikke.
Jeg hadde lagd et lite helvete for tatovereren.

Sitat av Fartminister Vis innlegg
Om jeg er far til den gutten som blir tatovert (14 år), ville jeg anmeldt tatovereren (18+) for hærverk.

Krevd erstatning og fjerning av hærverket.

Om det er hold for det, aner jeg ikke.
Jeg hadde lagd et lite helvete for tatovereren.

Vis hele sitatet...
For hærverk? har han gått å tatovert bygninger og politibiler da?
Sist endret av Spelly; 30. november 2009 kl. 01:19.
Sitat av Fartminister Vis innlegg
Om jeg er far til den gutten som blir tatovert (14 år), ville jeg anmeldt tatovereren (18+) for hærverk.

Krevd erstatning og fjerning av hærverket.

Om det er hold for det, aner jeg ikke.
Jeg hadde lagd et lite helvete for tatovereren.

Vis hele sitatet...

Utdyp deg litt bedre?
Sitat av Fartminister Vis innlegg
Om jeg er far til den gutten som blir tatovert (14 år), ville jeg anmeldt tatovereren (18+) for hærverk.

Krevd erstatning og fjerning av hærverket.

Om det er hold for det, aner jeg ikke.
Jeg hadde lagd et lite helvete for tatovereren.

Vis hele sitatet...
å, så det er slik du ser på sønnen din, et objekt du eier, og i dette tilfelle har tatovøren utført herverk mot denne eiendelen?

prøv igjen...
trodde vi ble enige om at det var lovlig jeg... neivel...
Ja VivaLatrina, jeg hadde prøvd meg den veien.
Min eiendom til han er 18
Sitat av Fartminister Vis innlegg
Ja VivaLatrina, jeg hadde prøvd meg den veien.
Min eiendom til han er 18
Vis hele sitatet...
http://www.regjeringen.no/en/dep/bld....html?id=87582
ok etter å ha gjort et lite tiltak og lest litt på lovdata.no finner jeg dette:

Forskrift for produksjon, import og omsetning mv. av tatoveringsprodukter og andre produkter til injisering i huden i kosmetisk hensikt:

§ 3. Definisjoner

7. Omsetning: Besittelse med sikte på salg, frembud for salg, distribusjon, selve salget og enhver annen form for overdragelse, med eller uten vederlag, herunder bruk i salonger mv. samt i reklameøyemed.

8. Virksomhet: Privat eller offentlig foretak eller privatpersoner, som utfører en aktivitet som er nevnt i § 2 første ledd, bortsett fra aktiviteter med privat og ikke-kommersielt formål.


ergo tatovering hjemme i egen stue er lovlig hvis man ikke tar betalt.

og hvis det i kongeriket Norge ikke er en juridisk aldersgrense på å ta tatovering vil det da si at:

*trommevirvel*

Tatovering av mindreårige er lovlig! (men ikke moralsk riktig)

er vi enige NÅ?
Sitat av Fartminister Vis innlegg
Om jeg er far til den gutten som blir tatovert (14 år), ville jeg anmeldt tatovereren (18+) for hærverk.

Krevd erstatning og fjerning av hærverket.

Om det er hold for det, aner jeg ikke.
Jeg hadde lagd et lite helvete for tatovereren.

Vis hele sitatet...
Skulle du også ha anmeldt kompisen til sønnen din, fordi han ga sønnen din øl og ble totalt full og datt ned en trapp og brakk beinet?
Sist endret av Dr.Feelgood; 30. november 2009 kl. 01:44.
Sitat av Raggaman Vis innlegg
ok etter å ha gjort et lite tiltak og lest litt på lovdata.no finner jeg dette:

Forskrift for produksjon, import og omsetning mv. av tatoveringsprodukter og andre produkter til injisering i huden i kosmetisk hensikt:

§ 3. Definisjoner

7. Omsetning: Besittelse med sikte på salg, frembud for salg, distribusjon, selve salget og enhver annen form for overdragelse, med eller uten vederlag, herunder bruk i salonger mv. samt i reklameøyemed.

8. Virksomhet: Privat eller offentlig foretak eller privatpersoner, som utfører en aktivitet som er nevnt i § 2 første ledd, bortsett fra aktiviteter med privat og ikke-kommersielt formål.


ergo tatovering hjemme i egen stue er lovlig hvis man ikke tar betalt.

og hvis det i kongeriket Norge ikke er en juridisk aldersgrense på å ta tatovering vil det da si at:

*trommevirvel*

Tatovering av mindreårige er lovlig! (men ikke moralsk riktig)

er vi enige NÅ?
Vis hele sitatet...
så lenge du ikke gjør et levebrød av det (tar betalt) tydeligvis..
Ja om han som ga min sønn på 14 år øl, er 18+ så hadde jeg gjort det.

Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Skulle du også ha anmeldt kompisen til sønnen din, fordi han ga sønnen din øl og ble totalt full og datt ned en trapp og brakk beinet?
Vis hele sitatet...
Sist endret av Fartminister; 30. november 2009 kl. 01:47. Grunn: ?
start heller en ny tråd som handler om hvorvidt et barn under 18 er en eiendel.. her snakker vi om tatovering og norsk lov...
Sitat av Raggaman Vis innlegg
ok etter å ha gjort et lite tiltak og lest litt på lovdata.no finner jeg dette:

Forskrift for produksjon, import og omsetning mv. av tatoveringsprodukter og andre produkter til injisering i huden i kosmetisk hensikt:

§ 3. Definisjoner

7. Omsetning: Besittelse med sikte på salg, frembud for salg, distribusjon, selve salget og enhver annen form for overdragelse, med eller uten vederlag, herunder bruk i salonger mv. samt i reklameøyemed.

8. Virksomhet: Privat eller offentlig foretak eller privatpersoner, som utfører en aktivitet som er nevnt i § 2 første ledd, bortsett fra aktiviteter med privat og ikke-kommersielt formål.


ergo tatovering hjemme i egen stue er lovlig hvis man ikke tar betalt.

og hvis det i kongeriket Norge ikke er en juridisk aldersgrense på å ta tatovering vil det da si at:

*trommevirvel*

Tatovering av mindreårige er lovlig! (men ikke moralsk riktig)

er vi enige NÅ?
Vis hele sitatet...
Stikker jeg deg med kniv eller dreper deg, er det lovlig selvom du vil?
Tatovering uten skikkelig utstyr. Altså: Sterelisert nål,lokale og andre ting kan føre til store skader på vedkommende som blir tatovert.
joda.. men hvis de faktorene er i boks.. at alt av utstyr er sterilt og lokalet er rent og hele pakka, så er det visst lovlig..

jeg kan be deg om å stikke meg i armen med en kniv uten at det er ulovlig ja. fordi jeg BA deg om det.

men drap er ulovlig uansett... du har teknisk sett ikke lov til å ta ditt eget liv i Norge har jeg fått høre...
Jeg er kanskje noen timer for sent ute nå, men veldig fint at det begynte å komme linker til lovdata. Da er det givende og sikrere å lese og ta beslutninger. Innlegget mitt på side 2 sa ikke "dere tar feil". Så det er ingen vits i å be meg lete frem kilder på det motsatte bare fordi jeg vil ha kilder på det DERE hevder. Tvert om, så tror jeg på dere, men kilder må med.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Jeg er kanskje noen timer for sent ute nå, men veldig fint at det begynte å komme linker til lovdata. Da er det givende og sikrere å lese og ta beslutninger. Innlegget mitt på side 2 sa ikke "dere tar feil". Så det er ingen vits i å be meg lete frem kilder på det motsatte bare fordi jeg vil ha kilder på det DERE hevder. Tvert om, så tror jeg på dere, men kilder må med.
Vis hele sitatet...
Kan du komme med kilder på at kilder må være med?




- Diskusjoner blir tåpelig, hvis en ikke kan si en ting uten å linke til en mengde kilder.
Sitat av spelley Vis innlegg
Kan du komme med kilder på at kilder må være med?




- Diskusjoner blir tåpelig, hvis en ikke kan si en ting uten å linke til en mengde kilder.
Vis hele sitatet...
Er du seriøs med meg nå? En kar spør om lovligheten til noe som er høyaktuelt å sette i gang. Som dere selv sier så er dette en avgjørelse som er større enn de fleste 14-åringer kan ta ansvar for å bestemme selv, og dersom informasjonen som gis er feilaktig, kan den få store konsekvenser for flere. Ser du ikke da at det er viktig å oppgi troverdige kilder?

Plz sitér den første setningen min og si "Hehe, nei" nå. Det hadde gitt meg tilbake noe av troen du nettopp fikk meg til å miste.
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Tror ikke det finnes regler for når private gjør det... Mener at bare "offentlige" tjenester kan kreve 18års grense.

EDIT: Med mindre han har en bedrift eller noe, som jeg tviler på
Vis hele sitatet...
Det er ingen regler i norge som sier at sjapper som utfører tattooveringer skal ha 18 års grense på det men de fleste har det pga når man er under 18 er man ofte ikke klar over konsekvensene som for eks foreldre og at man kanskje angrer så de fleste tattooverings shops har 18 år og det er ofte disse som er mest seriøse osv
Han må jo ha foreldrenes samtykke vist gutten er under 15, som jeg har vist til i en av linkene på side 2...
Får han det er det ikke noe problem vist tatoveringen går fint.
Om det er etisk forsvarlig er en annen diskusjon.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Er du seriøs med meg nå? En kar spør om lovligheten til noe som er høyaktuelt å sette i gang. Som dere selv sier så er dette en avgjørelse som er større enn de fleste 14-åringer kan ta ansvar for å bestemme selv, og dersom informasjonen som gis er feilaktig, kan den få store konsekvenser for flere. Ser du ikke da at det er viktig å oppgi troverdige kilder?

Plz sitér den første setningen min og si "Hehe, nei" nå. Det hadde gitt meg tilbake noe av troen du nettopp fikk meg til å miste.
Vis hele sitatet...
Tror du har misforstått litt, dette er et forum. Vi arbeider ikke som informanter, da får han heller gå på en annen side. Klara-klok f.eks.
å tatovere noen under 15 er visst lov så lenge de ikke betaler for det... ergo man kan ta betalt av en 15åring men ikke en 14åring...
Sitat av Raggaman Vis innlegg
å tatovere noen under 15 er visst lov så lenge de ikke betaler for det... ergo man kan ta betalt av en 15åring men ikke en 14åring...
Vis hele sitatet...
Har ikke fyren noe foretak kan han heller ikke ta noe penger for det, ergo han kan ikke tatovere 15+ for penger uten foretak, ergo. ergo.
Sist endret av Spelly; 30. november 2009 kl. 14:19.
det er sant... men om han da tatoverer noen under 18 uten å ta penger for det er det fremdeles lovlig
Sitat av Raggaman Vis innlegg
det er sant... men om han da tatoverer noen under 18 uten å ta penger for det er det fremdeles lovlig
Vis hele sitatet...
Kan tatovere en ti-åring for den del, så ja. Det er riktig, uten betaling skal det gå fint.
Fortsatt er det vel en grunn til at man ikke blir myndig før fylte atten. Tror ikke 14-åringen er klar over hvor alvorlig det å få seg en tatovering er, da den ikke bare er å vaske vekk. I tillegg er dette en tatovør beskrevet som flink til å tegne, men ikke har ( slik jeg oppfatter) tatovert mennesker før. Du kan være så uetisk du bare vil å si at det ikke er ditt problem, men det bør være ditt moralske og etiske ansvar å ikke la gutten bli tatovert. Hvis det viser seg at han ikke er flink til å tegne og han ender med en stygg tatovering som i tilleg strekker seg når han vokser er jo det litt kjipt?

-John Moral out
Sist endret av otimate; 2. desember 2009 kl. 15:51.
Sitat av otimate Vis innlegg
Fortsatt er det vel en grunn til at man ikke blir myndig før fylte atten. Tror ikke 14-åringen er klar over hvor alvorlig det å få seg en tatovering er, da den ikke bare er å vaske vekk. I tillegg er dette en tatovør beskrevet som flink til å tegne, men ikke har ( slik jeg oppfatter) tatovert mennesker før. Du kan være så uetisk du bare vil å si at det ikke er ditt problem, men det bør være ditt moralske og etiske ansvar å ikke la gutten bli tatovert. Hvis det viser seg at han ikke er flink til å tegne og han ender med en stygg tatovering som i tilleg strekker seg når han vokser er jo det litt kjipt?

-John Moral out
Vis hele sitatet...

For det første, er denne tråden ferdig og vi har kommet til en konklusjon

For det andre var det IKKE snakk om moral og etikk! jeg gjentar: IKKE snakk om moral og etikk! Rart hvordan jeg ber om at det ikke skal snakkes om det men så tror visse lavpanna idioter at jeg vil det alikevel. Dust!

for det tredje så har jeg ikke noe ansvar hvis det er lovlig nei. Hvorfor i helvete skulle jeg bry meg når han ikke bryter norsk lov? (IKKE svar på det! det var et retorisk spørsmål!)

Hvis fjortenåringen er så dum i huet og vil la seg tatovere og angre år senere så er det for faen meg hans problem.

Men igjen det var IKKE det denne tråden ble startet for.

Kan moderator plz stenge denne tråden da vi har kommet til en konklusjon?
Sitat av Raggaman Vis innlegg
nei han er bare sykt flink til å tegne og har bestemt seg for å begynne å tatovere...
Vis hele sitatet...
å kunne tegne på ark her bare halve jobben, det tar flere år å bli flink til å tattoere selv om man kan tegne. det er 2 forskjellige verden
Sitat av Lethal Vis innlegg
å kunne tegne på ark her bare halve jobben, det tar flere år å bli flink til å tattoere selv om man kan tegne. det er 2 forskjellige verden
Vis hele sitatet...
Øvelse gjør mester. Bare å kjøpe et par døde griser og øve på dem

Obs! Pass på for svineinfluensa!
Sist endret av Dimergon; 2. desember 2009 kl. 17:03.
Sitat av Lethal Vis innlegg
å kunne tegne på ark her bare halve jobben, det tar flere år å bli flink til å tattoere selv om man kan tegne. det er 2 forskjellige verden
Vis hele sitatet...
idiot! sa jeg at han var flink til å tatovere? som om det finnes tatovører som IKKE er flinke til å tegne!

og hva faen har den kommentaren om topicet å gjøre? dust!
Sitat av Raggaman Vis innlegg
idiot! sa jeg at han var flink til å tatovere? som om det finnes tatovører som IKKE er flinke til å tegne!

og hva faen har den kommentaren om topicet å gjøre? dust!
Vis hele sitatet...
Ser du er flink å slenge rundt deg med fornærmelsene her. De fleste som leser tullballet du skriver tenker nok at dere er temmelig dustete selv.
Sitat av Raggaman Vis innlegg
idiot! sa jeg at han var flink til å tatovere? som om det finnes tatovører som IKKE er flinke til å tegne!

og hva faen har den kommentaren om topicet å gjøre? dust!
Vis hele sitatet...
DET ER JÆVLA STOR FORSKJELL PÅ TEGNERE SOM IKKE KAN TATOVERE, OG TATOVØRER SOM IKKE KAN TEGNE!

ser du? er aldri noe hyggelig å få slike svar slengt opp i trynet
Sist endret av VivaLatrina; 2. desember 2009 kl. 17:13.
det er ikke det topic handler om, er derfor jeg blir irritert!

er så forbanna unødvendig å snakke om ting som ikke har med topic å gjøre!

spesielt når jeg ber om at moral og etikk ikke skal diskuteres!

men steng tråden, vi har blitt enige om det det gjalt!
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Raggaman Vis innlegg
For det første, er denne tråden ferdig og vi har kommet til en konklusjon

For det andre var det IKKE snakk om moral og etikk! jeg gjentar: IKKE snakk om moral og etikk! Rart hvordan jeg ber om at det ikke skal snakkes om det men så tror visse lavpanna idioter at jeg vil det alikevel. Dust!

[...]

Hvis fjortenåringen er så dum i huet og vil la seg tatovere og angre år senere så er det for faen meg hans problem.

Men igjen det var IKKE det denne tråden ble startet for.

Kan moderator plz stenge denne tråden da vi har kommet til en konklusjon?
Vis hele sitatet...
Vi vil bare guttens beste.
Han vil vokse mer, tatoeringen vil strekke seg.
Kunsteren er uerfaren.
Det skal holdes skjult for foreldre.
The list goes on, skjerp deg, folk er ikke duster fordi at de ikke danser til din pipe på et forum, du har ingen rett til å sensurere bare fordi du er trådstarter.

Ja det kan være irriterende med moral freaks på rus forumet av og til, men ærlig talt, her er det ingen ber om noenting annet enn at en tar en prat med 14åringen.

Og folk som ber om det blir kalt... lavpanna idioter?
skjerp deg selv!

skal man ikke få be om at folk holder seg til tema? hvis folk heller ville snakke om moral og etikk om det å tatovere mindreårige kan de starte sin egen tråd om det.

Men vi er ferdige med denne tråden. takk og farvel.
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
DfenZ; mora til en kamerat av meg har gjort noe slikt:

http://h.imagehost.org/0524/1_76.jpg

http://h.imagehost.org/0851/2_11.jpg

http://h.imagehost.org/0950/3_11.jpg

http://h.imagehost.org/0770/4_18.jpg

utrolig kreativt menneske i mine øyne, kakepynting er også en stor favoritt
Vis hele sitatet...
Kan man spise det der etterpå?
man kan vel igrunn det ja men lurer på om ikke man ville ha havnet i trøbbel om man hadde spist nr 4...
Altså, hvis jeg var en av foreldrene til denne gutten som vil tatovere seg så hadde jeg gitt faen i hvem som hadde gjort det. Men jeg hadde ikke blitt så fornøyd om jeg hadde en sønn som var mindreårig å gjorde det uten å spørre. Og hadde han spørt om han kunne få lov til å bli tatovert av en som ikke hadde noe serlig peiling på det så hadde jeg sagt nei med en gang.
Jeg har sett mange folk som har blitt tatovert nede i kjellern hos folk som ikke har gjort det noe serlig før. Enten så tenker jeg at h*n der kan umulig tenkt langt når det skjedde. Eller så tenker jeg at han / hun har en temmelig dårlig fortid bak seg.
Hadde jeg vært tatovøren, så hadde jeg ikke hatt samvittighet til å gjøre det

Dette er bare mine meninger, men uansett så syns jeg du skal sende en melding til han 14 åringen å be han om å tenke seg skikkelig godt om. Og så spørr du han om han vil ha en sånn tattoo: http://media.photobucket.com/image/b...ymugg/swt.jpg?

Eller om han vil vente et par år å skaffe seg en sånn her?: http://tattoos-and-art.com/wp-conten...ttoo-65515.jpg

Ikke det at dette svarte på noen av spørsmålene dine. Men jeg måtte bare si det jeg mener om den saken der
spørsmålene mine har blitt besvart for lenge siden...

og til tross for at jeg gang på gang ga beskjed om at jeg ikke var interessert i moral og etikkpreken klarer du å legge inn kommentar og mening om akkurat dette... som så alt for mange andre..

helt ufattelig...
Sitat av Raggaman Vis innlegg
spørsmålene mine har blitt besvart for lenge siden...

og til tross for at jeg gang på gang ga beskjed om at jeg ikke var interessert i moral og etikkpreken klarer du å legge inn kommentar og mening om akkurat dette... som så alt for mange andre..

helt ufattelig...
Vis hele sitatet...
Hvis du føler det du skal ha besvart er besvart, da kan du bare holde godt kjeft, så kan vi diskutere videre det som vi syntes passer til dette emnet. Dette er tross alt et diskusjonsforum.