Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1933
Hei!

Kjøpte i dag et nytt 8 GB SDHC minnekort, som jeg skal bruke til Creative Zen.
Når jeg setter kortet direkte i leseren som er innebygd i PC'en, reagerer PC'en ikke på noe som helst.

Da det ikke går an å bruke Zen som en direkte overføringskanal til minnekortet - PC, er jeg nødt til å ha en annen leser og kopieringsmekanisme. Prøvde med kameraet, men det lot seg ikke gjøre å kopiere filer inn. Jeg kunne derimot se alle filene og åpne dem/fjerne/kopiere slik som jeg selv ville.

Vel, noen som har et godt svar?

Takk!
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=345345

Sjekk at det lyser, og at dataen faktisk merker at noe er inne i leseren.

Ellers, som jeg linket til, SD kortleser med usb. Fåes i de fleste norske elektrobutikker også..

Ps: Bestiler du fra komplett søndag får du det tirsdag tipper jeg, de er driitraske
Sitat av Jazzin Vis innlegg
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=345345

Sjekk at det lyser, og at dataen faktisk merker at noe er inne i leseren.

Ellers, som jeg linket til, SD kortleser med usb. Fåes i de fleste norske elektrobutikker også..

Ps: Bestiler du fra komplett søndag får du det tirsdag tipper jeg, de er driitraske
Vis hele sitatet...
Takk for svar!

Men det er det som er tingen, det lyser ikke, og dataen merker ikke at det er noe i den. Selv om det står rett ovenfor inntaket at det støtter SD og flere andre typer.

Hvis ikke det funker får jeg vel bare kjøpe, som du sier!
Sitat av Spiralgalakse Vis innlegg
Takk for svar!

Men det er det som er tingen, det lyser ikke, og dataen merker ikke at det er noe i den. Selv om det står rett ovenfor inntaket at det støtter SD og flere andre typer.

Hvis ikke det funker får jeg vel bare kjøpe, som du sier!
Vis hele sitatet...
Da er den SD-kort leseren du har gåen. Enkelt og greit.

Skaff deg en ny en som jeg linka til
Sjekk enhetsbehandling for å se om du finner minnekortleseren der. Høyreklikk for å avinstaller, og så installer den på nytt.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Sjekk enhetsbehandling for å se om du finner minnekortleseren der. Høyreklikk for å avinstaller, og så installer den på nytt.
Vis hele sitatet...
Ok. Har problemer med å finne den. Kan du si hvor den eventuelt vil ligge? Her er oversikt over emnene på enhetsbehandlingen: http://i38.tinypic.com/wswimf.jpg
Ser for meg at du har en litt eldre leser/pc som ikke støtter SDHC
Sitat av Frenor Vis innlegg
Ser for meg at du har en litt eldre leser/pc som ikke støtter SDHC
Vis hele sitatet...
Kan godt hende. Står at den støtter SD, men ikke SDHC. Har forresten Windows Vista Home Edition, ikke den mest kraftige dataen på markedet akkurat.
Sitat av Spiralgalakse Vis innlegg
Ok. Har problemer med å finne den. Kan du si hvor den eventuelt vil ligge? Her er oversikt over emnene på enhetsbehandlingen: http://i38.tinypic.com/wswimf.jpg
Vis hele sitatet...
Jeg tror det kan variere utfra om leseren er integrert i kabinettet eller ikke. Sjekk om du finner noen enheter hvor det står et gult utropstegn foran. Disse kan du prøve å reinstallere. Sjekk også at du har de rette driverene installert, ved å gå inn på sidene til produsenten av hovedkortet ditt.
Har leseren forresten noengang funka, eller er dette første gangen du prøver det? Er det bare SD-kort som ikke leses?
Sitat av Spiralgalakse Vis innlegg
Kan godt hende. Står at den støtter SD, men ikke SDHC. Har forresten Windows Vista Home Edition, ikke den mest kraftige dataen på markedet akkurat.
Vis hele sitatet...
Hvilken maskin er det snakk om da?
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg tror det kan variere utfra om leseren er integrert i kabinettet eller ikke. Sjekk om du finner noen enheter hvor det står et gult utropstegn foran. Disse kan du prøve å reinstallere. Sjekk også at du har de rette driverene installert, ved å gå inn på sidene til produsenten av hovedkortet ditt.
Har leseren forresten noengang funka, eller er dette første gangen du prøver det? Er det bare SD-kort som ikke leses?
Vis hele sitatet...
Nå fikk jeg det til å virke! Tusen takk for hjelpen. Har aldri brukt leseren nei.
Det jeg gjorde, var å høyreklikke på Systemenheter og velge "Søk etter maskinvareinnstillinger". Så jobbet den litt, og til slutt dukket det opp, helt uten videre, et vindu som viste innholdet på SD-kortet.