Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 592
Heisann alle godtfolk!

Jeg er en liten mann som leter etter et program som skrur av PC'en innen en viss tid, f.eks. 4 timer. Altså, jeg åpner programmet, velger valget 4 timer, og da står PC'en på i 4 timer, og etter denne tiden, slår den seg av.
OG IKKE KOM MED DEN jævla google-prekenen. JA, jeg har faktisk søkt på google, men det resulterte i et program som uheldigvis hadde en liten, søt trojansk hest i seg. way to go google!! Så moralen er vel: Google is not always your friend, but also your enemy who finds sites who wants to give you free stuff but instead they fuck up your computer with worms and snails and other not wanted viruses.

Vel, her ble det til de grader OT. MEN jeg leter hvertfall etter et slikt program. Dette er fordi at jeg skal ha Azureus på i 4 timer til, og gidder ikke sette på vekkerklokken klokken 07:55 for å stå opp og slå av PC'en manuelt.

Takker og nikker for all nødvendig hjelp.

Skål
Sist endret av Spiralgalakse; 16. mai 2009 kl. 02:52.
Oooooog Google er din venn...
Det finnes en funksjon i windows som heter "shutdown". Du kan enten søke etter info om den her på forumet eller på guugle og få alt det du ønsker!

For eksempel denne tråden:
http://www.freakforum.nu/forum/showt...light=shutdown

Og de whininga di om at vi ikke skal henvise deg til søk _<_ gråstein
Tuuuusen takk, Geir DD
Vil bare informere deg om at jeg dessverre ikke kom på å søke etter ordet shutdown. Jeg søkte da på ord som slå av, windows, PC, tid. Fikk ikke opp ønsket tråd, eller, søkte bare gjennom de første 2-3 sidene. dette skal ikke gjenta seg. neste gang skal jeg søke gjennom alle. søkte forresten på ordene i forskjellig rekkefølge og sammensetning.

Skål
Opprett ny tekstfil, gjør om til .bat, legg inn kommandoen
shutdown /s /t 10
Lagre
Kjør > taskschd.msc > ny oppgave, velg tidspunkt, legg til .bat
:s

Siden du ikke kan å google anbefaler jeg at du skaffer deg antivirus, hvis du ikke kan se shitstorm komme.
Sist endret av Rolsen Royce; 16. mai 2009 kl. 04:25.
eventluelt lage en bat fil som sier: At "tidspunkt" shutdown -s -f -t 10

og dobbelklikk på bat-fila