Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1544
jeg bor i sandefjord og ved meg så er det et stort KU beite gjorde men lurer på om hvor mye jeg kan finne og hvor mye rå fleinsopp jeg må spise for å oppnå ca 3G tørka rus

SKREV FEIL I TRÅDEN MENTE Hvor mye fleinsopp må man spise RÅ for å oppnå ganske milde viusele hallusina?Endre på innlegg
Sist endret av themanwithquest; 17. januar 2024 kl. 20:47.
Sånn ca 15-30gram, avhengig av hvor våt soppen er. Jeg antar at disse ikke er funnet nylig, dermed skulle en tro at de enten allerede er tørre, eller råtne.
jeg har planer om å finne de i august/september så har ikke noe nå
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor vil du spise de rå? Det er masse tjukke larver som elsker å bo i hatten av fleinsopp. De er ikke farlige sikkert mer proteiner elns, men æsj altså de er tjukke liksom. Når du tørker soppen dør disse å faller av, tar ikke akkurat lang tid å tørke heller.
Tar en til to dager å tørke det når man legger det ut på bakepapir på badet. Når du har gjort det, så knuser du og blander alt sammen. Da har du et pulver som er mye lettere å dosere enn hel sopp, da virkestoffet ikke er jevnt fordelt gjennom soppen, og hver eneste en har forskjellig total mengde innhold av virkestoff.
3g tørket er ikke akkurat milde visuals? :P
Regner med at du er relativt ung, så ville definitivt trådt varsomt. Start med 0.5, oppnår du ikke ønsket effekt redoserer du med 0.5 ca en time etter.

Gjorde nettopp dette første gang jeg prøvde selv, da jeg var relativt skeptisk på evt styrke. Havnet vel ikke på mer enn 1g ca, hadde veldig milde visuals og klarte ikke å slutte å le. Sopp kan være ekstremt gøy, og ikke minst en opplevelse for livet med riktig selskap og mengde. Lykke til!
Ja er ca 14 til 16 år kan ikke si eksakt alder men ja vis mora mi finner fleinsopp på bade da stryker jeg fort med derfor vil jeg spise dem rå sån at jeg ikke blit tat
Du kan fint tørke dem på litt papir hvor som helst da. Det må ikke foregå på badet.
Men for all del du kan spise dem rå. Test denne kalkulatoren for å finne ut hvor mye rå sopp du vil spise: https://www.shroomery.org/6257/Magic...age-Calculator
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ville absolutt anbefalt deg og ikke spise soppen mtp at du er så ung! Hjernen din er ikke ferdig utviklet og jeg sier du kan være uheldig å fucke hjernen din - vent til du er eldre kompis
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg ville absolutt anbefalt deg og ikke spise soppen mtp at du er så ung! Hjernen din er ikke ferdig utviklet og jeg sier du kan være uheldig å fucke hjernen din - vent til du er eldre kompis
Vis hele sitatet...
Er meget enig med deg.. jeg tok min første sopp trip når jeg var 21. keep in mind jeg tura på Molly første gang når jeg var 15. Jeg hadde ikke takla en sopp tur i den alderen i det hele tatt så vær forsiktig.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
I din situasjon ville jeg planlagt å tørke dem i en ovn, evt hvis du har en stasjonær pc, på toppen av grafikkortet ditt (pass på fukt + elektronikk isåfall!).

Jeg liker smaken av tørket sopp, men vet at de fleste hater smaken av sopp, spesielt hvis den er rå. Rå sopp kan gi deg litt fordøyelsesproblemer. Hvis det er no-go å tørke den, ville jeg heller prøvd å lage fleinsopp te. Da slipper du fordøyelsesproblemer, og gjør du det riktig mister du ikke betydelige "rester" i råsoppen.

Med det sagt anbefaler jeg deg å vente med fleinsopp til du er eldre. Jeg og mange andre som har følt oss litt voksne for vår alder i tidlig 20-årå går ofte på en smell, som ofte tar flere år å komme tilbake fra (noe man selv ikke merker før de åra har gått).

Å bruke psykedeliske stoffer i tenårene er i værste fall en gateway for et nytt turbulent liv.

Hvis du likevel er bestemt på å prøve det ut, anbefaler jeg at du maks starter med 6-7g utørket flein (normalt sett vil jeg si 1g tørket cubensis er en grei startdose, men flein er ca 40% sterkere, derfor skreller jeg ned 10g til 6-7%).

Rusen varer 4-6 timer, hvis du allerede har spist mat kan det ta 1-1,5timer før du begynner å merke effekt. Hvis du bruker lemontek vil oppstart gå enda raskere, og du vil få en enda mer potent rus, som varer ca 2/3 så langt. Om du tar lemontek vil jeg anbefale deg å dosere 1/4 lavere.

En begynnerdose som dette vil oftest gå greit alene, men ubehag kan likevel oppstå. Jeg vil anbefale deg å ha en venn til å passe på deg (uruset), om du ikke får til det, finn ei discord gruppe som har åpen-tripsitting.

Selv superman og Petter Northug blir små og redde under en fleinsopp trip, og det må du forvente kommer til å skje med deg også. Planlegg trippen slik at du garantert unngår kontakt med familie. Sett telefon på lydløs også. Det er ingenting som er værre enn at "real-life" kaller på deg, og forventer at du skal være et "ordentlig menneske", når du begynner å se aliens i speilet på ditt eget ansikt. Just my two cents!
Tusen takk for alt svar skal tenke på de å vente til jeg er lit eldre men er ca 10/20 rå flein i tørka 2G?
Sitat av themanwithquest Vis innlegg
Ja er ca 14 til 16 år kan ikke si eksakt alder men ja vis mora mi finner fleinsopp på bade da stryker jeg fort med derfor vil jeg spise dem rå sån at jeg ikke blit tat
Vis hele sitatet...
Hvis morra di ser deg rusa på sopp så kommer hun til å ringe den lokale presten for å drive demonene ut av deg..

Sitat av themanwithquest Vis innlegg
Tusen takk for alt svar skal tenke på de å vente til jeg er lit eldre men er ca 10/20 rå flein i tørka 2G?
Vis hele sitatet...
Det er vanskelig å si hvor mye vann en våt sopp inneholder. Derfor sammenlikner man alltid tørket sopp.
Sist endret av IneartheDx; 18. januar 2024 kl. 19:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av themanwithquest Vis innlegg
hvor mye rå fleinsopp jeg må spise for å oppnå ca 3G tørka rus
Vis hele sitatet...
Ha det bra til deg for alltid. Guttungen har plutselig blitt til en trollmann som har reist gjennom tid og rom, og tilbake igjen. Mor kommer til å gå til en livslang krig mot moder natur for å ha "stjælt" godgutten. "Mødre mot FLEIN!" er overskriften som trender landet rundt.
Fuck Mr. Plod!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor vil du spise de rå? Det er masse tjukke larver som elsker å bo i hatten av fleinsopp. De er ikke farlige sikkert mer proteiner elns, men æsj altså de er tjukke liksom. Når du tørker soppen dør disse å faller av, tar ikke akkurat lang tid å tørke heller.
Vis hele sitatet...
det er mere rusmidler i den rå soppen. smaken av larve er sikkert bedre en soppen selv også
Kokte chai-te på 35ish gram med en kompis en gang og vi drakk alt sammen på under et kvarter.
Endte med at jeg måtte parkere bilen som kjører hjernen rundt (kroppen) i en Jurt (mongolsk telt) i 4 timer for å astralprosjektere i sarkofagen jeg hadde bygd av alle putene og teppene som lå der inne.
Når jeg omsider var tilbake i bilen igjen og fikk stabla meg ut av jurten var det første jeg møtte på en situasjon hvor kompis stod å tok kvelertak på en fyr i Pikachu-onepiece som visstnok hadde prøvd å bøffe morningsen hans eller noe..
Fikk de-eskalert situasjonen ved å si "Ikke vær han karen som dreper en pokemon på småbruket til kompisen vår a' brodern. By gones, by gones and shit.."

Long story short.
5-6 gram med flein burde gjøre susen.
Har tatt 6-7g og rundt 10g før, med omtrent samme resultat.
Eneste forskjellen på det og 15g+ dose er hvor lenge det varer.

Stay safe!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vær forsiktig med for høy dosering dersom hodet ikke er på en bra plasd, da går det rett vest