Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1270
Anonym bruker
"Kjær Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om man får en klump med drithard hasj, betyr det automatisk at hasjen er ræva, eller har ikke hard/myk noe å si på hvor bra effekt den har?
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er den drit hard og knusktørr uten spesiell lukt ei bobler når man brenner inn. Da er det dårlig kvalitet dessverre.
Nei, hard hasj kan være god. Jeg har dårlig erfaring med hasj myk som tyggis, den beste jeg har vært borti var lysebrun og relativt hard.
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hard hasj trenger ikke bety noe mer en at den er oppbevart feil, kan være funk i massevis i den.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Masse bøff av begge typer og masse godis av begge typer

Det er for jeg ihvertfall et livslangt pågående prosjekt å hustle/dra inn den gode bønnen vs den medium og den falske og dårligere

Alltid røyk den selv*
Ta på den
Varm den opp
Les om trikomer, les om thc, les om kald vs varm og hvordan hasj Lages

Hvis du skal teste noe brunt, test det med lav ingen toleranse, eller minimum for alle hoder,

Som første joint den dagen

Tørt hasj kan være godis
Sist endret av meaculpaUIO; 13. januar 2024 kl. 00:08.
Det trenger ikke ha noe å si.
Av de to absolutt beste jeg var borti var en knallhard og en skikkelig myk og oljete.
Begge to var i en klasse for seg hva gjelder kvalitet
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Myk hasj betyr ikke automatisk mer cannabis olje i hasjen, etter min erfaring er ofte forskjellen bare at den myke hasjen er litt fuktig.

Har selv hatt flere myke typer som har blitt ganske harde etter og ha ligget ute litt, uten at den blir mindre potent. Det er bare vann som har fordampet.
God hasj burde bli hard hvis den oppbevares i lav temp. Hasj som fortsatt er myk etter å ha ligget i kjøleskap o.l. er jeg meget skeptisk til.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
God hasj burde bli hard hvis den oppbevares i lav temp. Hasj som fortsatt er myk etter å ha ligget i kjøleskap o.l. er jeg meget skeptisk til.
Vis hele sitatet...
Sant. Kjøpte en drit seig bønne for litt siden trodde det var CBD eller noe, men var bæsj egt.
Forskjellen er i utgangspunktet om hasjen (trikomene) er pressa hard, kaldt eller varmt. God hasj kan være hardt og kaldt pressa, da vil den fremstå lys og solid. Varmer du den opp og knar den slik at voks laget rundt olja i trikomene blir brutt opp, skal hasjen (om kvaliteten er god) bli myk og mørk. Trikomene er alltid lyse for de er varmebehandlet/knadd. Dermed ingen forskjell på lys og mørk hasj, annet enn produksjonsteknikk.
Voks i tjallen har jeg ikke hørt om før. Kan du utdype?
Sitat av Bustusen Vis innlegg
Voks i tjallen har jeg ikke hørt om før. Kan du utdype?
Vis hele sitatet...
Trikomene som er de soppformede ‘krystallene’ som gir cannabis den ettertraktede frosty looken. Ytterste laget av disse trikomene har et ytterlag av fett/voks, som inneholder virkestoffet (cannabinoider/terpener). Når disse brytes opp gjennom friksjon vil olja komme frem, og bli mørkere pga oksidering. Dette er noe som naturlig forekommer, så hadde vært mer bekymret for tilsetninger/plantemateriale(i beste fall)/urenheter i hasjen.
Som Trippyking sier, god bønne skal være hard ved lave temperaturer og skal knekke rett av rett av om du har ei plate. Så putter du den litt i lomma og den bør bli myk, dette er et godt kvalitetstegn, må selvfølgelig boble og lukte godt. Om bønna ikke stivner i kjøleskapet så hadde jeg pælma dritten.