Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1343
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når folk skal lage en spliff så putter de hasjklumpen oppå tobakken, varmer den opp og integrerer hasjen i tobakken. Noen som har gjort det samme men med marihuana istedet for tobakk? Hvordan var det å røyke?
Det gjøres i store deler av verden daglig.
Ingen problemer med å varme hasjen og blande ut med ren weed annet ett at du blir jævelig fjern. Verste som skjer å grønne ut eller få skikkelig hosteanfall.
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Varmer aldri hasjen før jeg knar den ut, vi lever ikke i 2005 lengre.

Ta en klype tobakk, klem hasjen inn, og så klipper du det opp mens du holder klypen mellom tommel, peke og strekke fing-fingrene. Da blir det alltid bra, og tar 1 minutt.

Får bakoversveis når jeg ser alt virkestoffet folk brenner bort, nesten som å riste champagneflasken før du spretter den for å ta ett glass, du mister forsvinnende mye virkestoff!
Samme er det med hasjen, det som brenner, det er olja. Hva i alle dager skal det hjelpe å lage den mer sticky og jævlig for?

En tommelfingerregel du kan sette deg er: hvis hasjen ikke blir myk av kroppstemperatur, så kan du brenne den forsiktig.


En annen metode jeg bruker om det er alt for sticky greier er å først klippe opp i LITT tobakk som nevnt tidligere, men så varme mekket opp, oppå ett sølvpapir. Svak varme, så kan du forsøke å gni litt i det, og så klippe litt videre, så har du den perfekte «basen» som du kan tilsette joint eller bong. Hvis du vil ha det i joint, så strør du det bare inn i litt fersk tobakk, skal du røyke pipe så kan du bruke det as is, eller med litt mer tobakk.



For grønt så gjelder det samme. Ingen varme, kun litt tobakk og weed, klipp opp mens du knepper mekket sammen mellom fingrene(da flyr det ikke overalt). Klipp litt i weeden før du begynner å klippe den sammen med tobakk om den er skikkelig sticky eller litt fuktig-ish.
Bedre å bytte ut noe/alt av tobakk med grønt imo. Blir naturligvis mer potent, men jo færre trekk man trenger for god effekt, jo mer sparer man jo lungene over tid.
Folk brenner ikke bort virkestoff med å varme hasjen for å blande den inn, de som setter fyr på hasjen eller brenner den ja, men ikke de som bare varmer den nok til at det skal være mulig å blande den inn. Ikke all hasj har konsistens som saftis eller smør, spiller ingen rolle hvilket år det er, det finnes fortsatt flere forskjellige hasjtyper og alle har ulik konsistens. Noen trenger ikke varmes, andre er nødt til å varmes.

Spørsmålet til TS gjaldt forresten å blande brunt inn i grønt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Får bakoversveis når jeg ser alt virkestoffet folk brenner bort, nesten som å riste champagneflasken før du spretter den for å ta ett glass, du mister forsvinnende mye virkestoff!
Samme er det med hasjen, det som brenner, det er olja. Hva i alle dager skal det hjelpe å lage den mer sticky og jævlig for?
Vis hele sitatet...
Dette er litt sånn nybegynnervibber, det er ignorerbare mengder som brenner bort, du kjenner ikke noe forskjell. I mine 25 år som hasj/cannabisnyter har jeg ikke lagt merke til stor forskjell. Selv varierer jeg litt metode, noen ganger brekker jeg bare av, noen ganger brenner jeg hasjen, eneste som er forskjellig blir smaken i mine øyne.
Wooooow.. INGEN som leser hva TS mener/skriver? Bortsett fra hen som svarer TS da seff..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Når folk skal lage en spliff så putter de hasjklumpen oppå tobakken, varmer den opp og integrerer hasjen i tobakken. Noen som har gjort det samme men med marihuana istedet for tobakk? Hvordan var det å røyke?
Vis hele sitatet...
Gjorde det mange ganger når jeg røyket, det var riktignok for et par tiår siden. Men det funker sikkert minst like godt i nåtid.
Smalt godt det.
Sist endret av Fraktalist; 23. oktober 2023 kl. 18:52.
Sitat av Krølleløffe Vis innlegg
Wooooow.. INGEN som leser hva TS mener/skriver? Bortsett fra hen som svarer TS da seff..
Vis hele sitatet...

Ahh, feil tråd
Sitat av wackwrack Vis innlegg
Bedre å bytte ut noe/alt av tobakk med grønt imo. Blir naturligvis mer potent, men jo færre trekk man trenger for god effekt, jo mer sparer man jo lungene over tid.
Vis hele sitatet...
Nå har det vel nylig kommet frem at terpiner også er med på å påvirke effekten til de ulike strainsene. Og de fordamper i veldig lav temperatur. Så det kan vel diskuteres om å varmebehandle varene ytterligere også vil påvirke effekten. Avhengig av hvor varmt platene ble pressa i utgangspunktet.
Overflaten blir kanskje fucked, men skal ikke mange 100 micrometer under overflaten før du er god under temperaturer terpentiner og thc aktiveres/forbrennes på, så mesteparten av godsakene forblir inntakt. Bare forsøk å fordel varmen jevnt, fingersphitzgefühl..

Trollmenn som vi kalte brunt og grønn mix i gamle dager smeller alltid godt, pleide å avslutte kveldene med de for å pæse til film
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dere kan si hva dere vil, men jeg dropper flammen, da slipper jeg å få så voldsomt sticky fingre som er fulle av terpener jeg heller kunne røyka.

Terpenene slutter ikke å fordampe i det du lar flammen gå heller, hasjen holder seg varm til du har brukket opp hele greia og da har du greid å få fulle fingrene i dem også. Er det snakk om 2g så spiller det kanskje ikke all verdens rolle, men prøv forskjellen om du bare mekker ett trekk så vil du nok legge merke til noe selv.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg varmer den godt før jeg gnir. Til tider setter fyr på den. Blir likevel fjern på 0,05g når jeg har hatt en liten pause.

Det som plager meg mest er folk som har større kickere(små, men for store biter) i mekket.
Fyrer halve klumpen, så går resten i askebegeret