Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 4121
http://www.youtube.com/watch?v=oZIdJT9q3yI
http://www.huffingtonpost.com/2013/0...n_3512025.html
Hva syntes dere... Utrolig...
8 år, for en harmløs vits?
Sist endret av SuperNgeeK; 1. juli 2013 kl. 02:00.
Politiet har tydelighvis aldri vært på et spill som er fult av yngre folk før. De hadde vel hadde hendene fulle om de skulle ta alt fra CoD, LoL osv osv som er på kanten. Folk sier idiotiske ting på nettet, deal with it liksom. Vitsen var kanskje litt på kanten, men har hørt mye værre. Feks etter 22/7 her. Det er vel litt kulturkræsj, politiet og den eldre genrasjonen skjønner ikke hvorfor noen skal si noe slik, og kunne tulle med sånt
Sist endret av iSatan; 1. juli 2013 kl. 02:01.
Crazy Son Of A Bitch
Hahahah... made my day!

Politiet må virkelig ha lite å gjøre, når dei begynner å bry seg om vitser ungdommen sier -.-
La dei spille 2 min av CoD og dei vil høre fult av hysteriske 8 åringer som slenger drapstrusler og rasevitset gjennom micen nonestop!
Game disconnected
pokemon's Avatar
Jeg håper de for tatt alle de kidsa som har voldtatt morra mi, fordi morra di vitser blir aldri gamle på på internett.

Tragisk at en ung gutt skal få livet sitt ødelagt pga en tulle kommentar.
Viktig å bemerke han bare er arrestert, han har ikke hatt en sak mot seg enda - og han burde bli frikjent i retten. Hvis ikke er det en problematisk kulturkræsj mellom eldre og yngre generasjonene.
Nerd
SuperNgeeK's Avatar
Trådstarter
47 2
Sitat av etse Vis innlegg
Viktig å bemerke han bare er arrestert, han har ikke hatt en sak mot seg enda - og han burde bli frikjent i retten. Hvis ikke er det en problematisk kulturkræsj mellom eldre og yngre generasjonene.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig, men og bli arrestert i seg selv er jo helt tåpelig.
Sitat av SuperNgeeK Vis innlegg
Selvfølgelig, men og bli arrestert i seg selv er jo helt tåpelig.
Vis hele sitatet...
Den saken kan sees fra flere sider. Om noen legger inn advarsel om at enkelte har kommet med en trussel om å drepe folk på skolene (spesielt etter hva som har skjedd i det siste), så blir vel politiet bare å ta en rask titt på om advarselen er reell - for så å gjøre nødvendige tiltak, og vurdere etterpå om dette er en spøk eller ikke.

Her mener jeg man burde har troen på systemet, og vite at selv om man er arrestert betyr det ikke at man påstår du er skyldig - men ment som et lite føre-var. Hva om dette hadde vært en reell trussel og politiet trodde det var en spøk? Bedre å være på den sikre siden i slike tilfeller, for så å tenke seg om og si unnskyld hvis man tok feil.
Nerd
SuperNgeeK's Avatar
Trådstarter
47 2
Sitat av etse Vis innlegg
Den saken kan sees fra flere sider. Om noen legger inn advarsel om at enkelte har kommet med en trussel om å drepe folk på skolene (spesielt etter hva som har skjedd i det siste), så blir vel politiet bare å ta en rask titt på om advarselen er reell - for så å gjøre nødvendige tiltak, og vurdere etterpå om dette er en spøk eller ikke.

Her mener jeg man burde har troen på systemet, og vite at selv om man er arrestert betyr det ikke at man påstår du er skyldig - men ment som et lite føre-var. Hva om dette hadde vært en reell trussel og politiet trodde det var en spøk? Bedre å være på den sikre siden i slike tilfeller, for så å tenke seg om og si unnskyld hvis man tok feil.
Vis hele sitatet...
Jeg ser jo den, men når en spiller online. Cod, osv... Så skjer dette daglig, ifølge CoD, så har folk voldtatt mora mi, drept faren min, etc... Ikke sant, det har ikke skjedd en gang. Også skal de sette karrieren / livet til denne ungdommen i fare hvis han får 8 år i fengsel. For en spøk...
Alt handler om arenaen du trykker deg på. Å snakke ingame i et spill og å legge ut noe offentlig på facebook er forskjellige ting. I et spill vet folk at det bare er shitkids som kommer med prat og tror de er kule mens på facebook har man ikke samme forutsetning.
Nerd
SuperNgeeK's Avatar
Trådstarter
47 2
Sitat av etse Vis innlegg
Alt handler om arenaen du trykker deg på. Å snakke ingame i et spill og å legge ut noe offentlig på facebook er forskjellige ting. I et spill vet folk at det bare er shitkids som kommer med prat og tror de er kule mens på facebook har man ikke samme forutsetning.
Vis hele sitatet...
Står også noe om League of legends?
Sitat av SuperNgeeK Vis innlegg
Står også noe om League of legends?
Vis hele sitatet...
Det er fortsatt på facebook, helt offentlig, hvor også folk som ikke er kjent med hvor mye drittsnakk folk kommer med i slike spill kan lese det. Dermed forstår de ikke at dette er "normalt". (Hvilket er helt absurd? Hvorfor skal folk absolutt slenge så mye dritt fra seg på internett?)
Nerd
SuperNgeeK's Avatar
Trådstarter
47 2
Sitat av etse Vis innlegg
Det er fortsatt på facebook, helt offentlig, hvor også folk som ikke er kjent med hvor mye drittsnakk folk kommer med i slike spill kan lese det. Dermed forstår de ikke at dette er "normalt". (Hvilket er helt absurd? Hvorfor skal folk absolutt slenge så mye dritt fra seg på internett?)
Vis hele sitatet...
Nei ser jo den. Men at de arresterer han, og kan gi han 8 år i fengsel for en harmløs spøk. Greit og være sikker, men da kunne de spurt han, og gjort ting annerledes... Er jo heilt på tryne hvis du spør meg. Men nå er det jo Amerika vi snakker om.
Sitat av etse Vis innlegg
Her mener jeg man burde har troen på systemet, og vite at selv om man er arrestert betyr det ikke at man påstår du er skyldig - men ment som et lite føre-var. Hva om dette hadde vært en reell trussel og politiet trodde det var en spøk? Bedre å være på den sikre siden i slike tilfeller, for så å tenke seg om og si unnskyld hvis man tok feil.
Vis hele sitatet...
Hvis du mener at å sitte i fengslet i varetekt i fire og en halv måned i påvente av rettsak for en trussel som ble avsluttet med "lol j/k" ikke utfordrer troen din på systemet så vil jeg kalle deg ekstremt konform. Det må da finnes grenser for hva ordensmaktene kan finne på uten at de skal forsvares i hytt og pine.
Sist endret av DumDiDum; 1. juli 2013 kl. 12:58.
Vareyekstfengsling i så lang tid i påvente på rettssak er galt uansett hva det gjelder i mine øyne. Probøemet er ikke at han ble arrestert men at han er i varetekt helt absurd lenge.
Music Producer
Kobberkabel's Avatar
52 9
Hvem har ikke sagt en sånn type vits
Om politiet skulle ha arrestert alle som har sagt sånn type vitser hadde det vært noen millioner.
Håper det går bra men fyren.
Sitat av etse Vis innlegg
Vareyekstfengsling i så lang tid i påvente på rettssak er galt uansett hva det gjelder i mine øyne. Probøemet er ikke at han ble arrestert men at han er i varetekt helt absurd lenge.
Vis hele sitatet...
Nei, problemet er ogsaa at han ble arrestert for et utsagn som det finnes mange tusen tilsvarende av daglig paa facebook og andre medier.

Det utsagnet i seg selv var muligens nok til at politiet burde bruke ressurser paa aa finne ut om han var farlig eller ikke, noe en tur innom han lett hadde faatt klarhet i. Det hadde sannsynligvis skremt vettet av ungen.. istedenfor valgte de aa arrestere han direkte uten noe mer undersoekelse.
ʕ•ᴥ•ʔ
M4Dhatter's Avatar
Sitat av etse Vis innlegg
Alt handler om arenaen du trykker deg på. Å snakke ingame i et spill og å legge ut noe offentlig på facebook er forskjellige ting. I et spill vet folk at det bare er shitkids som kommer med prat og tror de er kule mens på facebook har man ikke samme forutsetning.
Vis hele sitatet...
Nå er det sagt to forskjellige ting om denne saken, media skriver at det ble lagt ut på Facebook, mens andre sier at dette ble sagt in-game i løpet av en LoL runde.

Men nå som det er sagt, har jeg ikke en anelse om hva som er sant og hva som ikke er sant.

http://www.youtube.com/watch?v=vDlu3BrycJM
Sist endret av M4Dhatter; 7. juli 2013 kl. 06:09.
http://www.change.org/petitions/rele...cebook-comment Underskrift-kampanje, skriv under folks!


Jeg blir sannsynligvis hentet av USA ettersom regjeringen fikk en salve nord-norsk oversatt til engelsk refs i den boksen der du kan si din mening om saken. Skulle egentlig kopiert teksten fant jeg ut nå i ettertid, tror halve forumet hadde dødd av latter av strofene.
Leste i går at han var blitt banket i fengslet og var full av blåmerker, blitt flyttet 4 ganger pga "fare for egen sikkerhet" og ligger med hjernerystelse.

Men dette er bare en av uendelig mange slike saker, jeg ser ikke hvorfor det er noe poeng å engasjere seg i denne spesielle saken.

Kan vi ikke få en underskriftskampanje mot det amerikanske fengselssystemet, dette er ikke en grei måte å behandle fanger på.

Eller kanskje enda bedre, en underskriftskampanje om å skille USA fra resten av verden slik at lovene til USA bare gjelder innenfor USA og at USA ikke kan hente folk fra andre land? I tillegg kan en av betingelsene være at vi implementer fri innvandring for amerikanske flyktninger.
Sist endret av Warz; 7. juli 2013 kl. 14:49.
Sitat av Eplex Vis innlegg
Nå er det sagt to forskjellige ting om denne saken, media skriver at det ble lagt ut på Facebook, mens andre sier at dette ble sagt in-game i løpet av en LoL runde.

Men nå som det er sagt, har jeg ikke en anelse om hva som er sant og hva som ikke er sant.

http://www.youtube.com/watch?v=vDlu3BrycJM
Vis hele sitatet...
Slik jeg har forstått det begynte det som en krangel in-game i en LoL runde, som fortsatte senere på en Facebook side. Det han skrev skal ha vært svar til LoL folka som kalte han gal..
Det som også er ganske merkelig er at "bail bond" er satt til 500 000 dollar, så han blir sittende i arresten fram til en rettsak hvor han enten blir sett skyldig/uskyldig i terrortrusler. Det merkelige er at den er satt så høyt når den skjeldent blir satt så høyt i drapssaker osv.
Nerd
SuperNgeeK's Avatar
Trådstarter
47 2
Ja det er helt sinnsykt!
The Mad Doctor
Sitat av Warz Vis innlegg
Leste i går at han var blitt banket i fengslet og var full av blåmerker, blitt flyttet 4 ganger pga "fare for egen sikkerhet" og ligger med hjernerystelse.

Men dette er bare en av uendelig mange slike saker, jeg ser ikke hvorfor det er noe poeng å engasjere seg i denne spesielle saken.

Kan vi ikke få en underskriftskampanje mot det amerikanske fengselssystemet, dette er ikke en grei måte å behandle fanger på.

Eller kanskje enda bedre, en underskriftskampanje om å skille USA fra resten av verden slik at lovene til USA bare gjelder innenfor USA og at USA ikke kan hente folk fra andre land? I tillegg kan en av betingelsene være at vi implementer fri innvandring for amerikanske flyktninger.
Vis hele sitatet...
Jeg hørte også at han har blitt plassert på selvmordsvakt.
Det er forferdelig trist at en 19 åring skal bli behandla som et Al-Caida medlem bare fordi han fortalte en dårlig vits. Fordi de egghuene i dress ikke forstår "Internett-sarkasme". Og det ender med at en person skal miste skolegang og Kansje muligheten til å være ung pga dårlig dømmekraft. Kausjonen hans er satt på 500000 dollar og familien driver med en insamling for å få det til, jeg syntes egentlig myndighetene kan få fingeren ut av ræva å heller betale dem penger.
Her er linken til en side hvor de samler in underskrifter for å få han ut.

http://www.change.org/petitions/rele...cebook-comment
Skreiv under i går, leste og at han sleit med angst å hadde fått masse pryl i fengsel, way to go!