Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1006
har ett problem med lagging i minecraft byen min, det er kun på en savefile på ett bestemt område, det klikker som f... hver gang jeg nermer meg byen.. er det en måte å fikse det på? vil gjerne kunne bygge videre på denne og ikke starte ny save..
Du sier det er "lagging", og at "det klikker som f..."
Kan du utdype dette?
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Du sier det er "lagging", og at "det klikker som f..."
Kan du utdype dette?
Vis hele sitatet...
Tipper det er lagspike.. kommer sikkert av at de ligger dusinvis med redstone i område, eller at det ligger en hau av blokker som ikke har forsvunnet enda på stedet..
det hakker så mye at jeg kommer meg bare 2 blokker i minutter fremover når jeg holder inne "w"
Sitat av cmoen11 Vis innlegg
Tipper det er lagspike.. kommer sikkert av at de ligger dusinvis med redstone i område, eller at det ligger en hau av blokker som ikke har forsvunnet enda på stedet..
Vis hele sitatet...
Lagspike?
Han spiller singleplayer antar jeg, tviler på at han har nettverksproblemer.

Jeg tror jeg vet hva som er problemet.
Han har installert Linux på en potet, og kjører Windows i Virtual Machine, som igjen kjører Java Virtual Machine, som igjen kjører Minecraft. Dette gir da altså noe ytelsesproblemer.
ingen redstone i området kun en masse store bygninger på ett større område :/

har spilt på samme save'n i 3 år og har ikke hatt noen problemer før nå nylig.. har heller ingen mods..
l
Skaff deg optifine fra optifine.net . Enkelt å laste ned og legge inn. Så setter du alle settings til off/minimum. Burde øke fpsen din opp til 2x. Løser kanskje ikke problemet ditt, men det kan hende du klarer å komme deg litt lenger inn mot byen din
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Hvis du ikke får fiksa det kan du jo bygge gjerde rundt området og lage noe chernobyl-aktig greier
Kan muligens være på grunn av mange mobs, jeg bygde et digert fjøs på en stor verden. Fylte opp fjøset med dyr (type 3-400 stykk) og det lagga som f... Endte opp med og tenne på hele dritten og la det stå på over natta. Funker dog ikke i skog...