Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1344
SSD'en min tok kvelden i dag, og innstalerte dermed W7 på en annen HDD som var i bruk fra før. Denne var det masse spill og programmer på, men ingen av disse ser ut til og fungere lengre.

Kan f.eks ikke søke dem opp, programmer starter ikke og alt sånt. Prøver jeg og laste ned ting på nytt, innstaleres det selv om jeg egentlig har det, og tar dermed dobbelt med plass....

Bilder, filmer og andre libraries vises også som tomme, selv om jeg hadde massevis av bilder og slikt.

Noen som vet hva som kan ha skjedd?
Sist endret av PopeSweetJesus; 22. november 2014 kl. 06:24.
Wild guess: mappestrukturen din har forandret seg og innstillinger som før lå i registeret er borte.
Dermed kan programmer/spill slutte å fungere, samt bli installert dobbelt-opp om man ikke har korrekt mappestruktur/velger riktig, eksisterende, installasjonsmappe.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Som s1gh sier: Selv om programmene ligger der er ingen av de installert, dvs det finnes ingen info i windows registeret om bibliotekbaner, evt konfigurasjoner osv.
Så det vil si at jeg faktisk må formatere helt, for så og innstalere alt på nytt?
Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Så det vil si at jeg faktisk må formatere helt, for så og innstalere alt på nytt?
Vis hele sitatet...
Ja, bruk ninite.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Uvaksinert 👍
Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Så det vil si at jeg faktisk må formatere helt, for så og innstalere alt på nytt?
Vis hele sitatet...
Nei, du trenger ikke det. Du kan installere programmene som ikke virker på nytt. Hvis de ligger på rett sted så vil de ikke bli lagt inn dobbelt. Du kan jo også når du installerer programmene helt sikker si hvor de skal, pass da på å legge de der de ligger fra før så løser problemet seg. Bilde og video mappa osv. er tomme fordi de ligger en annen plass, ny installasjon av Windows så har du fått nye brukermapper, men de gamle er nok bare kopiert til en annen katalog (hvis de lå på den harddisken fra før).
Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Så det vil si at jeg faktisk må formatere helt, for så og innstalere alt på nytt?
Vis hele sitatet...
Nja, det trenger du ikke helt. Windowsinstallasjonen din er jo der, så du trenger ikke å legge inn det på nytt igjen. Når det kommer til programmene som lå der, så må du nok installere de på nytt igjen, for der ligger bare filene, ingen innstillinger. De gamle filene kan du bare slette.