Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 654
Hei.

Fikk lønnslippen i dag og der står det at jeg er trukket 50% skatt. Jobben sa at grensen for å levere inn nyttskattekort var 20. Januar, og jeg hadde frikort for ifjor. Lønningen sendes inn den 27. hver mnd og mottas den 10. Har snakket med flere andre med frikort og de har ikke blitt trukket skatt.Jeg harikke oversteget grensen på frikortet heller. Når jobben har satt 20. januar som grense for nytt kort, er det ikke da de som har ansvaret?

Takk
Det kommer helt an på om du har forhåndsbetalt, eller etterbetalt lønn.. men ta det opp med lønnsansvarlig i ditt firma, da dette er eneste person som kan gjøre noe med det.
Det er bare å be jobben om å trekke litt mindre neste måned evt. vente på skatteoppgjøret til neste år. Sluttresultatet blir det samme uansett.
Du må høre med dem som styrer lønningsutbetalingene på jobben din. Jeg tenkte å levere mitt skattekort i morgen. De kjører lønn den 20. januar. Altså om ti dager. Regner med at det ikke er noen fast, lovbestemt grense for når skattekortet må være inne, før 50 prosent skatt trekkes. Regner med at dersom de som styrer med lønnsutbetalingene får skattekortet i hende før de kjører ut lønna, så er det i orden. Da spiller det ingen rolle om det er ti dager siden de har fått det, eller ti sekunder.