Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hvilken Radiostasjon hører du på?
NRK P1 - 3,05%
NRK P2 - 6,10%
NRK P3 - 54,27%
NRK P4 - 7,32%
Radio Norge - 11,59%
Andre - 17,68%
Stemmegivere: 164. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  39 3312
Hei folkens!

Har nå hørt på P4 så og si hver dag de siste 3 ukene på jobb for å sjekke ut hvordan den er i forhold til f.eks. P3 som jeg vanligvis hører på, og jeg må si at jeg skjønner ikke hvordan dette er ''Norges mest populære radiokanal'' da de bare spiller de samme sangene dag ut og dag inn.

Jeg er som den vanlige 18åringen ganske glad i EDM og den type musikk men jeg har også sans for de gode gamle gruppene, Queen, Scorpion, Bon Jovi og Metallica, men P4 har virkelig ødelagt en del av sangene deres, blant annet Another One Bites the Dust, Still Loving You/Wind of Change, It's My Life og andre hits fra nevnte grupper og en god del andre blant annet Micheal Jackson.

P4 overspiller sangene sine noe så grasalt at det skulle ikke vært lovlig. De spiller de samme 20-30 sangene mange, mange ganger, hver dag, hver uke og så vidt jeg vet så har de gjordt det i flere år. Jeg skjønner jo at folk liker musikken der, det er jo god musikk, en del av det vertfall, men at folk ikke blir lei av at P4 spyr ut de samme sangene hver dag, det skjønner jeg ikke.


Men, men! SÅ, Hvilken Radiostasjon hører du på og hvorfor?

Personlig hører jeg på P3 da de har en grei variasjon i sangene de spiller, de har jo noen sanger som går veldig ofte men det er som oftest bare i et par uker så forsvinner de. P3 har heller ikke noe reklame, begynner å bli ganske lei av å høre om Würth-Mannen og Garderobe-Mannen, og det er ikke så mye prating, som oftest bare 1-2min med sjabbing og et lite ''Send P3 til 1987''. Også er det jo selvfølgelig Radioresepsjonen, ikke mer å si der.

Så hvilken Radiostasjon hører du på?
hører på p3 av samme grunner som deg, og nrk mp3 bare fordi det bruker og være grei musikk der. men ellers er jeg ikke så gira på radio.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Har et enormt hat ovenfor p4 og radio Norge av de grunnene du nevner, med repitisjon av sanger og uendelig mye driit dårlig reklame.
Men får noen ganger nok av p3 også. Som da admiral p ble spilt 10 ganger i løpet av en arbeidsdag.
Hører altså på p3, men mer på Spotify ...
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Radio Midt-Trøndelag, selvfølgelig! Trekkspelltimen og tyske schlagers på lørdager, etterfulgt av Trafikk og Musikk med Kåre Børseth og Steinar Wigen er uslåelig. Så må man ikke glemme radiobingo 20:30 på tirsdager! En kompis av meg vant 1350 kr sist vi spilte, men det var likevel litt surt å måtte dele trerekkern i femte spillet med to gamle damer!
Sitat av BomberMan Vis innlegg
men det var likevel litt surt å måtte dele trerekkern i femte spillet med to gamle damer!
Vis hele sitatet...
derfor har jeg sluttet med radiobingo på lokal radioen
Når jeg kjører bil switcher jeg hele tiden for å få musikk.
Er så kjedelig med all den pratingen og nyhetene.
Skulle vært radiokanaler med bare musikk.

Hører mest på p3.
Sist endret av Lacertosus; 5. desember 2012 kl. 10:26.
På vei til jobb hører jeg på Morgenklubben med Loven & co på Radio Norge, Ellers på dagen vis jeg er i bilen switcher jeg mellom alle stasjonene

Noen av program lederene i P3 synes jeg er utrolig dårlig, mest på kvelden/helga
P1 ja.. det hører bestemor på.. fått det inntrykket at det er "de gamles kanal" :P
ellers hører jeg selv mest på Nrk mp3 (:
Det absolutt verste som finnes i hele verden er radioreklame. Det er helt grusomt, og bare dét er grunn nok til å høre på P1 og P2. Dessuten spilles det mye bra musikk der også. For et par uker siden var det Vreeswijk-aften på radioen!
Er P4 som kjøres her på jobben.

Grunnen er nok at P4 er en ganske generell kanal som ingen klager på.

Men når jeg er ute og med headset eller alene på verkstedet er det bånn med rock&metal eller det jeg måtte ønske meg!
Sist endret av WhiteHat; 5. desember 2012 kl. 12:26.
Etter å ha jobbet med P4 ufrivillig påslått den sommeren Mary J. Blige og Bono joiket frem "One" atten ganger i timen, så klarer jeg ikke å høre på noe annet enn litt lokalradio hvis jeg kjører bil. Håper radiokanaler som kjører topp10 på repeat dør en grusom død.
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Sitat av luni Vis innlegg
Håper radiokanaler som kjører topp10 på repeat dør en grusom død.
Vis hele sitatet...
Enig! Tidenes Favoritter og Musikk Duellen eller hva det nå heter, kan reise en viss plass. Ser virkelig ikke poenget for Radio Norge og P4 å ha slike kåringer hvert år, da det er de samme sangene som trumfer hver bidige gang.
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Skulle vært radiokanaler med bare musikk.
Vis hele sitatet...
NRK MP3

By the way, det er ikke noe kanal som heter NRK P4 :-)
Sist endret av øyvind95; 5. desember 2012 kl. 13:40.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
For noen år siden hørte jeg på radio hver eneste dag på jobb og radio dagen var ganske godt planlagt:

07.00 - 10.00: p3Morgen
07.20 - 07.30: Luretelefon på p4 så tilbake på p3
10.00 - 12.00: Radiorespesjonen på p3
12.00 - 13.00: Drillpikene på p3
13.00 - 15.00: Ken og torklid (??) på p3
Så diverse en stund, gjerne mp3 hvis jeg jobbet et sted det var dekning til det.
17.30 - 18.00: Syttentretti på p4
18.00 - 19.00: Som regel dagsnytt 18 hvis det var noe intressant som ble diskutert ellers div/mp3
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
NRK MP3

By the way, det er ikke noe kanal som heter NRK P4 :-)
Vis hele sitatet...
Vet, skulle fjerne det men glemte det...
Sitat av bendiks Vis innlegg
Det absolutt verste som finnes i hele verden er radioreklame. Det er helt grusomt, og bare dét er grunn nok til å høre på P1 og P2. Dessuten spilles det mye bra musikk der også. For et par uker siden var det Vreeswijk-aften på radioen!
Vis hele sitatet...
P2 er noe for seg selv, har hatt sommerjobb med grasklipping i flere år, så har hørt mye på radio, og da gikk det mest i p3 og p4. Men nå i de senere går det mest i P2!

Kan være litt mye prat innimellom, men kan ofte være ganske interessant, og man kan lære mye. Var en halvtimes foredrag om bekksømstøvelen for ikke så lenge sia kanskje litt sært, men ganske interessant for dem som er interessert i norsk kultur.

P2 spiller også mye bra musikk, og man blir kjent med nye sjangere, artister/ band.

Det viktigste er at de spiller ikke så mye mainstream, men mye klassisk, jazz, blues, bluesrock, og ikke minst en del bra visesang; som victor jara, taube, bellman, og ikke minst Vreeswijk som har noen av de beste sangene jeg vet om!

Må bare si, takk P2, takk.

Bendiks, husker du tidspunkt og evt. programnavn da det var Vreeswijkaften? skulle likt å hørt podcast, hvis den er podcasta
NRK P1 ass.
Drittchill.
Du sier du ikke vil høre de samme top-hitsene spilt på repeat? Ok, test ut P1 eller P2. Der får du faktisk stor variasjon og godt utvalg ny musikk ved jevne mellomrom. Da snakker jeg ikke ny som i hva som er på topp på listene de siste 4 ukene, men virkelig ny musikk, blandet med gode hits som ikke spilles på P4
Ja, du har et par kjipe timer innimellom med folkedans-timen eller whatnot men overall er det mye gull musikk.

En annen ting jeg liker er at de saker og temaer som blir pratet om ikke er sånn typisk fjortiss-humor man finner på P3. Jeg synes radioresepsjonen og hva enn de andre typiske P3-programmene heter har utrolig dårlig humor og finner det ikke moro i det hele tatt. Unntaket var Mina og Drillpikene.
Jeg ler meg kanskje ikke skakk ved å høre P1 heller, men jeg er mye mer underholdt. Pluss at i både P1 og P2 går de i dybden på sakene; er det et program om punkscenen i London på 70-tallet, ja da får du lære ALT om punkscenen i London på 70-tallet. Det er noe jeg liker.
Jeg hører ikke noe særlig på radio, men jeg hører heller over podcast, og da går det mest i NRK P2 (Ekko, Radiodokumentaren og tidligere P2-Akademiet) og P1 (Friluftsmagasinet og Naturens Verden).
Dette mye fordi jeg lærer mye av dette, og diverse radiokanaler er rene for musikken jeg hører på (noe Black-Metal, Death-Metal, klassisk, rock (Vazelina) og visesang (Prøysen, Sunde). Men jeg kan også høre på folkemusikk også. Bare det ikke er listepop (ABBA er det eneste som er bra), techno og lignende.

Ellers hører jeg også på mange andre utenlandske podcaster, mere komplett liste kan sees her:
http://no.wikipedia.org/wiki/User:Amdb73

Jeg syns det er bedre å trimme "de små grå"!
Hører på P2, fordi jeg er så ekstremt spesiell.
P4 må være den største møkkakanalen jeg vet om.
De spiller jo stort sett bare låter av avdankede 80-talls-stjerner og idol-deltakere som aldri har fått skikkelig gjennomslag.
Har de noen avtaler med Idol btw.? Det virker nesten slik...

P3 er en radiokanal jeg kan sette pris på.
Her spiller de variert kvalitetsmusikk, alt fra metall til låter på typiske hitlister.
setter stor pris på P3, men aller helst Radioresepsjonen.
Hører bare på radio om morningen, og da blir det NRJ. Er avhengig av morgenshowet.
Hører utelukkende på p2. Grunnen er at det er den eneste kanalen hvor man faktisk får programmer som handler om noe. Her er dokumentarer, kommentarer, debatter og samtaler om temaer som jeg liker. Og for ikke å glemme nyhetsmorgen. Mine morgenrutiner styres av nyhetsmorgen...
Hører en del på radioresepsjonen og filmpolitiet, sans drittmusikken som går i loop døgnet rundt, altså podcast. Sper på med diverse podcaster om ting av interesse og musikk fra spotify.
Sist endret av lor3ntz; 5. desember 2012 kl. 22:16.
Hører jeg først på radio, som er sjelden, går det i P3. Ellers er det musikk fra Spotify.
Sitat av Photosopp Vis innlegg
Hører jeg først på radio, som er sjelden, går det i P3. Ellers er det musikk fra Spotify.
Vis hele sitatet...
Hvorfor kommenterer du da i denne tråden?
Sitat av reservepiloten Vis innlegg
Hvorfor kommenterer du da i denne tråden?
Vis hele sitatet...
Fordi tråden handler om hvilke radio stasjoner folk hører på, og det var nettopp det han svarte på...
Norsk radio. LOL!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hører veldig lite på radio fordi jeg er lite glad i musikken de spiller, men Radioresepsjonen er verdens kuleste program. Jeg har hørt alt (som jeg har fått tak i). Og Misjonen på p4 er kult.
Jeg foretrekker nok P3, mye god musikk som funker til hverdags.. Men det er litt for mye hits for kids på kanalen for min smak. Vaular og lignende søppel.
Sist endret av Naturgrønn; 5. januar 2013 kl. 16:03.
Jeg hører på p4. Musikken og programmene der er best.

P1 har jeg ikke noe forhold til.
P2 har en del gode programmer (dagsnytt atten, politisk kvarter, språkteigen etc.)
P3 er bare bråk, men p3 morgen kan av og til gå an.
Radio Norge hører jeg på når jeg ikke hører på p4 (det er sjeldent)
hører for det meste på NRJ og the beat
pleier og høre på p3 når jeg sitter i bilen.
Sist endret av koalafant; 5. januar 2013 kl. 16:27.
Radioresepsjonen og Misjonen står ofte på. Skrur vel og merke lyden ned til laveste hørbare nivå når de spiller reklame og musikk på Misjonen.
Hører ikke veldig mye på radio, men det veksles mellom P3, P4. Hvis det kun er drit der, så sjekker jeg ut Radio Norge, men det er ofte så jovialt der at jeg blir småklein. Spesielt Morgenklubben, orker ikke det programmet. Synes også P4 sin radiofrokost har tapt seg etter det ble skifte i programledere.

Lunsj på P1 er førstevalget dersom det er på.
Synd RR har pause fram til slutten av sommern
Sist endret av mo3; 5. januar 2013 kl. 17:01.
RR og Misjonen er schlägers hos meg, spesielt RR. Er litt deppa nå som de har tatt pause, men det kommer heldigvis tilbake (det burde det isåfall!!).

Jeg har vært maskinfører og skiftarbeider, da hørte jeg veldig mye på P2 utenom når RR gikk. P2 er faktisk en jævla chill kanal! Perfekt at de ut fra intet kjører på med en 2timers dokumentar om de sjeldne flaggermusene på en eller annen øy man aldri har hørt om.

Værste kanalen som finnes er uten tvil P4. Når jeg jobbet nattskift back in the days så spilte P4 de samme jævla sangene som irriterte meg noe jævli etterhvert. Har nå et hatforhold til Mary J Blidge og U2 med One og Sting med Englishman in New York.

Min anbefaling med radioprogrammet som går nå er uten tvil P2!
Hvis det er flere som er avhengig av RR har P3 en egen RR-kanal på p3.no, der viser de høydepunkter fra sendingene uten musikk. Lettere enn å laste ned podkast, men man risikerer jo at man må høre ting flere ganger. For min del er det chill å spille FIFA og høre på RR
HøyRisiko Psykopat
hører mest på mp3, energy, p3 og radio1 i den rekkefølgen, kun viss det er dårlig signal eg hører på noen andre kanaler.
Energy hører eg lite på natten for de spiller bare noen norske sanger om og om igjen. (de einaste æ ønska mæ var en solskinnsdag høyt på himmelen) hvær jævla natt!
Sist endret av OlaWaagen; 5. januar 2013 kl. 18:57. Grunn: komma og tydelig skriveleif
Hører selvsagt utelukkende på P2.
Jeg blir syk av å høre på andre kanaler.
Radio Randsfjorden <3