Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3052
Hei! Jeg er keen på å kjøpe noe Shokotsu og salvia på internett, og forstår det sånn at jeg kan hente varene på postkontoret. Men jeg bor hjemme med foreldrene mine, og vil helst ikke at de skal finne en sketchy faktura i posten. Får man en sånn faktura/kvittering, eller er det mulig å ikke få noe sånt?
Vil bare betale over nettet og motta varene på postkontoret. Viktig at foreldrene mine ikke vet at jeg handler rusmidler på nettet, naturligvis
Du betaler online. Hvorfor skulle du få en faktura?
Vent til du blir 18... uansett bedre å røyke rev
Du må nok mest sannsynlig betale online med Visa

Er du under 18 og ikke har vanlig Visa kan du benytte Visa SpendOn som fåes kjøpt hos narvesen o.l.
Du kan også betale med paypal. Du får ikke noe kvittering/giro i posten da. Bare pass på at du ikke får pakke rett i postkassa, og moren din snapper den opp før deg
Sitat av Marr Vis innlegg
Du kan også betale med paypal. Du får ikke noe kvittering/giro i posten da. Bare pass på at du ikke får pakke rett i postkassa, og moren din snapper den opp før deg
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle det være et problem?

Såvidt jeg vet er det ulovlig å åpne andre folk sin post, og det er heller ikke vanlig folkeskikk å åpne brev/pakker addresert til familie.
De sender så diskret som mulig at moren din ville ikke tenkt DOP med en gang du får noe. Alt må betales på nett.
Sitat av lefze Vis innlegg
Hvorfor skulle det være et problem?

Såvidt jeg vet er det ulovlig å åpne andre folk sin post, og det er heller ikke vanlig folkeskikk å åpne brev/pakker addresert til familie.
Vis hele sitatet...
Sant som du sier, men likevel så ville hvertfall moren min blitt ganske suspicious om jeg hadde fått tilsendt en pakke og ikke ville nevne hva som var i den. (Hvit løgn) Men var uansett bare noe å være obs på
Sitat av lefze Vis innlegg
Hvorfor skulle det være et problem?

Såvidt jeg vet er det ulovlig å åpne andre folk sin post, og det er heller ikke vanlig folkeskikk å åpne brev/pakker addresert til familie.
Vis hele sitatet...
Men ettersom vedkommende er under 18 vil vel foreldrene telle som verger? Derfor, har de all rett til å åpne den.

(N.B. Har ingen kilder, fint om noen supplerer.)
I flg. Straffelovens § 122 og 145 er det ikke tillatt å åpne andres post. Brev som er adressert som nevnt ovenfor må altså åpnes av NN, med mindre det på forhånd er gjort avtale slik at postbehandler har fullmakt til å åpne vedkommendes brev.

Kilde: http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145
TS skal bestiller pakke. Selvfølgelig får han en eller annen lapp i postkassa som foreldrene kan se, med mindre pakken leveres på døra. Tror dere avsender skal sende dopet i usynelig pakke? Kanskje på tide å kutte på dopbruken.
Sist endret av Dodecha; 8. desember 2011 kl. 12:30. Grunn: trenger bare ett spørsmålstegn
Sitat av pappagutt Vis innlegg
Er dere idioter???? TS skal bestiller pakke. Selvfølgelig får han en eller annen lapp i postkassa som foreldrene kan se, med mindre pakken leveres på døra. Tror dere avsender skal sende dopet i usynelig pakke? Kanskje på tide å kutte på dopbruken.
Vis hele sitatet...
Han får det nok i en konvulutt, rett i postkassa, er tross alt ikke snakk om enorm vekt eller volum.

Til TS:

Julen nærmer seg, perfekt tidspunkt for hemmelighetskremmeri rundt ting man får i posten. Dette er selvfølgelig en julegave, og du kan derfor ikke si hva det er.
Sist endret av LaDa; 7. desember 2011 kl. 12:35.
Hallo, vi er i midten av desember. Får du pakke, eller hentelapp i posten og moren din lurer på hva du har kjøpt deg, så sier du at det er julegaver, og derfor er det hemmelig.
Sitat av lefze Vis innlegg
Hvorfor skulle det være et problem?

Såvidt jeg vet er det ulovlig å åpne andre folk sin post, og det er heller ikke vanlig folkeskikk å åpne brev/pakker addresert til familie.
Vis hele sitatet...
Det er ganske vanlig at foreldre åpner brev/pakker som barn får.
^^ Antar at at førsteposter ikke er barn, men ungdom

Hvis du ikke vil få noe i posten kan du sikkert bestille det "post restante" sånn at det ikke kommer i postkassen
Sitat av pappagutt Vis innlegg
Er dere idioter???? TS skal bestiller pakke. Selvfølgelig får han en eller annen lapp i postkassa som foreldrene kan se, med mindre pakken leveres på døra. Tror dere avsender skal sende dopet i usynelig pakke? Kanskje på tide å kutte på dopbruken.
Vis hele sitatet...

punkt 1: Hvorfor kaller du oss idioter?

punkt 2: er det en selvfølge og få lapp i postkassa? jeg fikk brev direkte i postkassa. betalte med spendon kort.

punkt 3: usynlig pakke? hadde vært fett det

ikke bare jeg som bør kutte ned substansbruk her..
Sitat av BaconWeed Vis innlegg
^^ Antar at at førsteposter ikke er barn, men ungdom

Hvis du ikke vil få noe i posten kan du sikkert bestille det "post restante" sånn at det ikke kommer i postkassen
Vis hele sitatet...
Under 18 = barn.
Er rimelig mye drøyere for foreldre å åpne en 15-årings pakke enn det det er å åpne pakken til en som fortsatt går på barneskolen.
Sitat av pappagutt Vis innlegg
Er dere idioter???? TS skal bestiller pakke. Selvfølgelig får han en eller annen lapp i postkassa som foreldrene kan se, med mindre pakken leveres på døra. Tror dere avsender skal sende dopet i usynelig pakke? Kanskje på tide å kutte på dopbruken.
Vis hele sitatet...
Er du helt idiot, eller? Ingenting i posten din er ett halvt snev av relevant.

''Usynlig pakke''? På tide og trappe ned, gutten min
Sitat av pappagutt Vis innlegg
Er dere idioter???? TS skal bestiller pakke. Selvfølgelig får han en eller annen lapp i postkassa som foreldrene kan se, med mindre pakken leveres på døra. Tror dere avsender skal sende dopet i usynelig pakke? Kanskje på tide å kutte på dopbruken.
Vis hele sitatet...
Jeg trykket feil og ga deg kvalitetspoeng, beklager det.

Han får en lapp hvor det står at pakken hans kan hantes, og hva leveransenummeret er, kanskje ordrenummeret også.
Sist endret av Dodecha; 8. desember 2011 kl. 12:30.
Få tracking nummeret på pakken så laster du ned app på android eller apple markedene og følger med på når pakken er framme Det vil ligge en hentelapp på appen når pakken er kommet
mener det er mulig og få "hentelapp" tilsendt på sms nå tildags, vi bor tross alt ikke i steinalderen lenger.
Det meste man bestiller kommer jo rett i postkassa som brev. Så lenge man ikke velger og sende det som rekomandert post, noe som ikke anbefales.