Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 5070
Det har seg slik at en jente jeg bryr meg veldig om ble brutalt voldtatt for rundt ett år siden av en ekkel jævel jeg godt vet hvem er.
Hun er helt psykisk ødelagt, og har hatt flere selvmordforsøk. Hun anmeldte ikke typen til politiet på grunn av at hun var redd, og nå er det for seint.
Jeg har nå lest veldig mye om Datura, og funnet ganske mye i skogen.
Datura gror jo fritt i norske skoger, og er (utifra det jeg vet) ikke et ulovlig rusmiddel, i likhet med f. eks muskatnøtt.
Jeg har en kompis som vanker en del med denne voldtektsmannen, og er ofte på fest med ham. Jeg hadde først tenkt til å bare banke dritten ut av ham, brekke et par fingre osv. Men jeg har planer om å studere i utlandet, og kan ikke risikere en voldsstraff på rullebladet mitt.
Tanken var å knuse frøene i piggeplet til pulver, og putte det i ølen/drinken hans. En ganske god dose så han kan risikere varige psykiske problemer. Stol på meg, denne drittsekken fortjener dette (han har voldtatt opptil flere unger jenter i 16 års alderen, og er en syk faen som ikke fortjener å leve).

Hvis noen blir busta for dette, hva er straffen isåfall?
vil tro sjansene for å bli tatt er ganske lave om man holder lav profil og får puttet det i pilsen hans uten å bli sett av noen.
Datura gror jo fritt i naturen, men ville fremdeles tro straffen kan bli heftig.
Tenker å ta en god dose, ikke dødelig, men det jeg hadde håpet på var at han kom i psykose eller lignende etter dette.

Ingen moralprekener takk, jeg vet at det etisk riktige sikkert er å la det være, men drittsekken fortjener å smake litt på det han selv påfører andre. Har absolutt ingen empati for voldtektsmenn, og syntes helt ærlig at alle voldtektsmenn fortjener en evighet i helvete for å gjøre noe så sykt mot et annet menneske.
Hvis du bryr deg om denne jenta som ble voldtatt bør du kanskje prøve å hjelpe henne, og da mener jeg ikke vet å lure i han datura eller knekke fingrene hans fordi det hjelper henne ikke.
Det hjelper ikke nødvendigvis henne, men om han virkelig skremmer han, kan det ha sin effekt.

Og som straff, tenk hvis han dreper en person under deleriumet? Da ligger du nok tynt an..
Sist endret av daaa; 9. januar 2011 kl. 20:23.
Jeg vet ingenting om straff for datura, men jeg kan tenke meg at du får forgiftning eller noe.

Det eneste jeg er uenig med er at han får en "straff" som han ikke vet at er en direkte konsekvens av handlingene hans.
Jeg ville heller valgt en måte å straffe han på slik at han VET at han blir straffet!

Det virker uansett som om han fortjener det!
Sist endret av Scabby_Gabby; 9. januar 2011 kl. 20:22.
Har aldri vært borti slike ting som dette selv, men kan se for meg at det er litt risky å ha datura oppi øla/drinken til noen på fest. Er jo ikke sjeldent at noen enten bare tar andres drikke eller spør om å få en slurk, og da har du i verste fall 2-3 deliriske folk løpende rundt som gale..

Men nå vet ikke jeg hvor mye man faktisk må drikke for at det skal slå inn, slenger bare ut noen tanker her.
okei, jeg sier ikke gjør det eller ikke gjør det. men det vil vel gå som muligens grov forgiftning eller på linje medå dope noen med ghb.
Første regel når man skal begå et alvorlig lovbrudd er å holde kjeft om det. Du har akkurat vist deg ute av stand til det, så du bør vel egentlig bare glemme hele planen.
Sitat av TroNnY Vis innlegg
Har aldri vært borti slike ting som dette selv, men kan se for meg at det er litt risky å ha datura oppi øla/drinken til noen på fest. Er jo ikke sjeldent at noen enten bare tar andres drikke eller spør om å få en slurk, og da har du i verste fall 2-3 deliriske folk løpende rundt som gale..

Men nå vet ikke jeg hvor mye man faktisk må drikke for at det skal slå inn, slenger bare ut noen tanker her.
Vis hele sitatet...
det trenger ikke være mer enn noen dråper ekstrakt. og potensen til planten kan være alt fra 1 til 10 000.
Tviler på at han er i stand til å gjøre en dritt i en tilstand så dopa på Datura, i tillegg kommer han til å være rusa på alkohol samtidig. Jeg vet at jeg ikke hjelper venninna mi, men både jeg og henne ville følt oss mye bedre om han hadde fått en straff, og jeg tenkte å sende et anonymt brev til postkassa hans og skrive at han ble dopa ned på grunn av det onde han har gjort mot jenter, med en liten trussel om at hvis han ikke slutter skjer det noe verre neste gang.
Det ville hjulpet skikkelig føler jeg. Men lurer fremdeles på hvilken eventuelle straff jeg ville fått om jeg ble busta.

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Første regel når man skal begå et alvorlig lovbrudd er å holde kjeft om det. Du har akkurat vist deg ute av stand til det, så du bør vel egentlig bare glemme hele planen.
Vis hele sitatet...
Du har rett, men jeg har ikke fortalt dette til noen overhode, og skal ikke det heller, annet enn venninna mi som ble voldtatt, slik at hun skal vite at han fikk som fortjent til slutt.
Å skrive om dette her på freak er jo helt anonymt, og ingen her vet hvor jeg bor i landet eller noe som helst.
Straffelovi § 232:

Er nogen i §§ 228-231 nævnt Forbrydelse forsætlig udført paa en særlig smertevoldende Maade eller ved hjelp av Gift eller andre Stoffe, der er i høi Grad farlige for Sundheden, eller ved Kniv eller andet særlig farlig Redskab, eller under andre særdeles skjerpende omstendigheter, blir altid Fængsel at idømme, og kan for Forbrydelsen mod § 231 Fængsel inntil 21 år i ethvert Tilfælde anvendes samt ellers Straffen forhøies med indtil 3 Aar. Straffen i § 228 første ledd forhøyes likevel bare med inntil 6 måneders fengsel, samtidig som bøter fortsatt kan idømmes. Ved avgjørelsen av om andre særdeles skjerpende omstendigheter foreligger, skal det særlig legges vekt på om overtredelsen er begått mot en forsvarsløs person, om den er rasistisk motivert, om den er skjedd uprovosert, om den er begått av flere i fellesskap, og om den har karakter av mishandling.
Vis hele sitatet...
Datura må nok gå under gift i dette tilfellet.
Vel, om du blir busta får du vel en dom of sorts ang. det å dope noen på ulovlige dop eller forgiftningsforsøk, og muligens gav dem varige mén i tillegg.
Sist endret av Deadlock Radium; 9. januar 2011 kl. 20:29.
4.9 Allmennfarlig forgiftning
4.9.1 Gjeldende rett

Straffeloven 1902 § 153 setter straff for den som volder allmenn forgiftning eller fare for slik forgiftning.

Paragraf 153 første ledd har to alternative gjerningsbeskrivelser. Det første alternativet rammer den som tilsetter gift eller stoffer med tilsvarende virkning i næringsmidler eller andre gjenstander bestemt til allmenn bruk og derigjennom skaper en fare for død eller ødeleggelse av helbreden. Det avgjørende er ikke arten av det tilsatte stoffet, men hvorvidt stoffet har de helseskadelige virkninger som loven foreskriver. Kriteriet «tilsætter» forutsetter at det på et eller annet tidspunkt må skje en tilføring av gift eller et giftlignende stoff i gjenstanden. Bestemmelsen oppstiller også krav om at stoffet tilsettes gjenstander som er til alminnelig «brug eller forhandling». Formuleringen er svært vid og tar sikte på å omfatte alle ting, uansett form, som er tilgjengelig for publikum generelt, uavhengig av hva slags distribusjon det dreier seg om, og om denne skjer mot vederlag, se til illustrasjon Rt. 1985 side 475. Det er antatt i denne avgjørelsen at det må kreves en nærliggende fare for de virkninger som oppstilles. Alternativet «ødelægge Helbreden» krever antagelig en helseskade av varighet og et visst omfang.

Første ledd annet alternativ er å volde at «iøvrigt Forgiftning, der medfører almindelig Fare for Liv eller Helbred, finder Sted». Etter dette alternativ kreves det ingen tilsettingshandling. Bestemmelsen er taus om hvordan forgiftningen må skje, ut over at det må være årsakssammenheng mellom den foretatte handlingen og forgiftningen. Etter dette alternativet er det tilstrekkelig med fare for liv eller helbred. I Rt. 2006 side 480 hadde domfelte videresolgt rundt 50.000 liter metanolholdig sprit. Flere personer som hadde drukket spriten, døde eller ble betydelig skadet. Selve metanoltilsettingen ble foretatt i Portugal av hans leverandør, slik at første ledd første alternativ ikke kom til anvendelse. Domfelte hadde utvist grov uaktsomhet, slik at det etter § 153 femte ledd, jf. nedenfor, var en strafferamme på fengsel inntil 1 år. Domfelte ble imidlertid også dømt for overtredelse av straffeloven 1902 § 239 (uaktsomt drap), og straffen ble satt til fengsel i 8 år. I Rt. 2007 side 1366 ble det i en lignende sak for forsettlig overtredelse av § 153 første ledd annet straffalternativ idømt en straff på fengsel i 9 år. I denne saken hadde to personer dødd og fem personer fått betydelig helseskade som følge av inntak av den metanolholdige spriten.

Paragraf 153 annet ledd rammer utbredelse og distribuering av gjenstander som er tilsatt gift eller farlig stoff. Annet ledd viser bare til første ledd første straffalternativ, slik at det kreves at gjenstanden ikke kan brukes etter sin bestemmelse uten å volde død eller ødelegge helsen. I tillegg kreves det at gjerningsmannen holder helsefaren skjult, jf. «Fordølgelse». Lovbruddet er fullbyrdet allerede ved forsøk på utbredelse, jf. «søger at».

Skyldkravet etter første og annet ledd er forsett, men etter femte ledd straffes uaktsom overtredelse av første ledd med bøter eller fengsel inntil 1 år, se f.eks. Rt. 2006 side 480.

Straffen for overtredelse av første og annet ledd er fengsel inntil 21 år. Etter tredje ledd er minstestraffen fengsel i 1 år når en overtredelse av første eller annet ledd har medført noens død eller betydelig skade på kropp eller helse.

Paragraf 153 fjerde ledd rammer også en rekke utbredelseshandlinger. De handlinger som omfattes, ligger nær opp til dem som omfattes av annet ledd, men med følgende forskjeller: Fjerde ledd oppstiller ikke noe tilsettingskrav, slik at også sunnhetsskadelighet som skyldes en naturlig prosess rammes (typisk forråtnelse). Det kreves bare sunnhetsskade, og det er tilstrekkelig at gjenstandene er egnet til å forårsake slik skade. Etter fjerde ledd må også det sunnhetsskadelige holdes skjult. Skyldkravet er forsett. Straffen er fengsel inntil 5 år.
Å lure noen til å innta dataura stramonium eller psykedeliske stoffer uten at de vet om det, må være noe av det mest ondskapsfulle psykiske terror jeg kan tenke meg.

Dersom du blir tatt skal du ikke se bort fra siktelser som inneholder ord som drapsforsøk feks.
Og som du sikkert skjønner er ikke det spesielt gunstig for deg.
I tillegg kan denne vemmelige fyren du beskriver finne på å gjøre de mest sinnsyke ting, noe du i bunn og grunn må stå ansvarlig for. Uavhengig om du blir tatt eller ikke.

Er du virkelig villig til å risikere så mye for å få hevnen din?

Kan dere ikke heller prøve å få til en felle med politiet? Blir han tatt kan han kanskje få behandling slik at han endrer tankemønster.

Husk at dersom du knekker psyken hans totalt så vil det få andre ringvirkninger også, det er ikke bare han det vil gå utover.
Familien kan også komme til å lide pga. dette.
Det jeg ikke fordtår er hvorfor du mener det er bedre å gi han datura i stedet for å grisebanke han når straffen for forgiftning er mye høyere. Det var jo straffen du var bekymret for?
Sist endret av Halalgeir; 9. januar 2011 kl. 20:34.
Sitat av Frontex Vis innlegg
Å skrive om dette her på freak er jo helt anonymt, og ingen her vet hvor jeg bor i landet eller noe som helst.
Vis hele sitatet...
Hvis det skulle skje noe så vil nok dette brukes som bevis. Datura-forgiftning av andre er ikke akkurat vanlig så hvis noe skulle skje så kan det lett kobles til brukeren din som igjen kan kobles til din ip-adresse.
Det jeg var ute etter var informasjon om evt. straff, og det har jeg jo fått. Straffen er tydeligvis mye strengere enn om jeg bare hadde banka dritten ut av ham. Tviler på at han ville anmeldt meg for å banke han, han ville ikke turt det.
Går nok mest sannsynlig for et annet alternativ enn daturaforgiftning, men uansett, hevnen min, den skal jeg ha.
Noen som har noen personlige erfaringer med doping/forgiftning?
Alvorlig talt, nå må noen ta en chill pill her!

Trådstarter lurer på hva slags straff og konsekvenser han kan vente seg ved en ufrivillig datura forgiftning.
Han spør ikke om hva slags hevn som hadde vært passende eller så syk som mulig, den sykeste hevnen har han klekket ut selv, etter min mening.
Hva med å bli god venn med personen og kanskje prøve å lære ham hvor galt det egentlig var det han gjorde så han ihvertfall ikke gjør det igjen? Se på dokumentarer, lese om voldtekt også videre. Det blir antageligvis vanskelig, men det virker jo som om du allerede er klar for å gpøre en innsats
Sitat av Frontex Vis innlegg
Du har rett, men jeg har ikke fortalt dette til noen overhode, og skal ikke det heller, annet enn venninna mi som ble voldtatt, slik at hun skal vite at han fikk som fortjent til slutt.
Vis hele sitatet...
Vennina di sliter med psyken, har det helt jævlig osv.. Om du gjør noe mot denne kar'n å løper hjem til veninna di å forteller hele dritten, hvordan tror du hun vil reagere? Har du tenkt over det?!

Om hun har så fucka psyke som slike ting kan medføre, så kan hun bli hevngjerrig, ta kontakt med vedkommende å "fryde" seg over hva han har gått igjennom, samtidlig som hun kanskje sier litt for mye?

Nr.1 Skal du ta hevn på noen, så skriver du ikke om det på nette. Flere som har vært like "smart" som det å laga slike tråder på div forum. Søker du litt, vil du få tips til utrolig mye rart du kan gjøre med fyr'n.

Nr.2 Du sier det ikke til noen! Du skrifter ikke til en prest med taushetsplikt engang. Dette må du holde for deg selv. Jo flere som vet det, jo større sjanse for at du blir buttfuck'd!
Straffen er streng for å ta loven i egne hender. Det er fælt, men sånn er det. Hvis han blir varig mentalt skadet pga at du doper han, så koker det kanskje ned til drapsforsøk med overlegg og da blir det jo straffen noen år..

Personlig hvis noen hadde gjort noe sånt mot min beste venninne, så hadde det nok svartna for meg, og jeg hadde ikke brydd meg om hva som skjedde med meg etterpå.