Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 9658
Noen flere som er skeptisk til ordningen av denne P-kassen? Ingen regnskap vises, ingen medlemstall - nada. De tre som er nevnt i artikkelen kan gjøre store penger ved å bare oppgi lavere medlemstall (dermed lavere bokført inntekt) og ta gevinsten selv.

Aksjonen er bare tull.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av esl Vis innlegg
Noen flere som er skeptisk til ordningen av denne P-kassen? Ingen regnskap vises, ingen medlemstall - nada. De tre som er nevnt i artikkelen kan gjøre store penger ved å bare oppgi lavere medlemstall (dermed lavere bokført inntekt) og ta gevinsten selv.
Vis hele sitatet...
Ja, det er ingen tvil om at organisasjonens sjanse til å overleve helt og holdent er avhengig av at de som startet den er ærlige. På den andre siden skal det nevnes at dem som startet aksjonen i Norge (Tiago Matos (26), Vincent Møystad (23) og Matias Bals (26) per Dagbladet) ikke legger på skjul på hvem dem er, dermed vil de tape mye ansikt om det blir oppdaget at dem stikker penger i egen lomme.

Om dem blir oppdaget.


Det virker også som at de har god kontakt med Sveriges planka, jeg baserer det utelukkende på deres egne utsagn og at siden deres (plankaoslo.org) er registrert på Alexander Berthelsen som er Sveriges plankemann. Med andre ord: Noen stoler på dem.

Jeg finner hele opplegget noe betenkt, jeg liker tanken mer en konseptet, men konseptet er kanskje en nødvendighet for at dem skal kunne fortsette aksjoneringen og forhåpentligvis dagsorden.
Sitat av Pandabjørn Vis innlegg
Om vi tar mitt eksempel med 200 brukere og 50 000 i inntekt så må totalt 66 av disse bli tatt for sniking i mnden for at de skal gå i null (boten er 750?) Det er iallefall urealistisk at de ikke vil gå i overskudd før brukerantallet blir vesentlig høyt.

Eneste måten jeg ser for meg at de skal gå i underskudd er om dette blir ett stort konsept og Oslo sporveier ser seg nødt til å skjerpe inn med oftere kontroll.

Syns personlig dette hørtes ut som ''godt kamuflert'' bullshit fremlagt av personer som vil fylle sine egne lommer med gryn.
Vis hele sitatet...
når dere regner bøtene så regn med 900kr, 750 er hvis du betaler der og da... å jeg tror neppe at disse folka står stille når de først ser det er kontroll på banen/trikken/bussen...

tullete opplegg, kjøper selv månedskort, har gjort det fast de siste 4årene... 48mnd, av de 48 mnd tror jeg at jeg har blitt stoppet hmm 10 ganger totalt av b.kontroll... har flere ganger sett dem osv, men har ikke f.eks sett dem siden før nyttår... hvis folk er så jævla imot å betale 290kr for en månedssum så kan de skaffe seg lappen eller sykle skulle ikke vært priser på barn og ungdom, så kan heller 22++ folka betale la oss si 200-250 i mnd, men ting er ikke gratis og prisene går ikke ned for vi alle vil jo at driften skal gå bra, det skal være rent på banen, det skal være baner til riktig tid osv dette skjer ikke ved at Ruter plukker penger fra en eller annen gullgås som driter ut gullegg... summen en betaler for turen er faktisk mye mindre enn det som banen egentlig bruker...
I en måned kan du reise 24/7 med buss/bane/trikk for hva 300kr? eller voksen 500-600kr... hehe prøv å kjøre 12timer med bil så skal du se hvor mye billigere det er :P dette her er seriøst er ikke noe å klage over, vi bor i Norge tross alt...

Pluss disse drittunga har sikkert lyst til å tjene litt selv... etter en periode vil de nok skaffe seg en fin bil osv med penge de har i p-bot-kassa hvis folk er dumme nok til å stole på dem!
Sist endret av Ivar; 2. april 2011 kl. 21:55.
▼ ... flere år senere ... ▼
Eg også er skeptisk til folk som nektar å betale skatt og avgifter. Høyres ut som desse folka er minst like gjerrige som dei rike som dei er imot. Eg synes fornuftige prisar på kollektivtrafikk er bra, men eg har ikkje tenkt å snike.
Wow, 12 år gammel tråd dro du opp fra intet.
Tror nesten det er ny rekord.
I tillegg er Planka lagt ned...
Sitat av moret Vis innlegg
Wow, 12 år gammel tråd dro du opp fra intet.
Tror nesten det er ny rekord.
I tillegg er Planka lagt ned...
Vis hele sitatet...
Nei det var vel en sak om Odd Einar Dørum som ble dratt opp her om dagen som var 20 år gammel eller noe
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Nei det var vel en sak om Odd Einar Dørum som ble dratt opp her om dagen som var 20 år gammel eller noe
Vis hele sitatet...
https://www.youtube.com/watch?v=Ol9JE0OnURM