Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  76 8548
Jeg som ungdom synes det er praktisk med en måte å kommunisere med andre på, helt gratis, og jeg vet at de fleste svarer innen kort tid. Sparer meg for en svær telefonregning...
Sist endret av Bl4derunner; 18. november 2011 kl. 22:51.
Sitat av Bl4derunner Vis innlegg
Jeg som ungdom synes det er praktisk med en måte å kommunisere med andre på, helt gratis, og jeg vet at de fleste svarer innen kort tid. Sparer meg for en svær telefonregning...
Vis hele sitatet...
Wow, velkommen til internett, det har vært gratis å kommunisere siden bredbåndets inntog på slutten av 90tallet.
Death is a Disease.
Freddy91's Avatar
68 5
Sitat av Freddy91 Vis innlegg
Eg tar meg en uke fri, slapper av med freak.no og andre sider!
Vis hele sitatet...
Har nå tatt meg en uke fri, ingenting nytt bare det samme fra vennene mine.
Og diverse statuser som eg har null interesse for, bruker kun chatten på facebook av og til.

Så bruker facebook mindre, og tilslutt blir det ikke noe mere! ^^
Sist endret av Freddy91; 23. november 2011 kl. 20:36.
Det eneste jeg finner positivt med facebook, er at det er greit for å få tak i folk/sende en melding, om de ikke svarer på mobil.
Sosialt utestengt om man ikke har facebook? Ta dere en tur ut døra, uten mobil med facebook. Kanskje dere oppdager noe nytt. Hørt om natur? En tur i skog og mark? Oida, tilogmed andre mennesker. Jada, de finnes i virkeligheten, ikke bare på nettet.

Har selv facebook, men bruker det minimalt etter den "nye" oppdateringen der alle kan se hva du kommenterer/skriver. Venner av venner kan se dine oppdateringer. Er ikke mye privat lengre. Bruker facebook til private meldinger blant venner. Ellers har jeg gitt opp facebook for lenge siden.

Ikke nok med det, over helga så kommer det også reklame på oppdateringene, men det har ingenting å si. Folk er hekta. http://www.adressa.no/forbruker/digi...cle1731440.ece

http://img803.imageshack.us/img803/8528/29734410150940819830137.jpg
Lurer på hvordan folk overlevde før i tiden.. Skulle tro det var umulig..
Sitat av OnklD Vis innlegg
Lurer på hvordan folk overlevde før i tiden.. Skulle tro det var umulig..
Vis hele sitatet...
Selvsagt er det mulig. Det kommer an på hvordan tilgang på ressurser og teknologi man har, og mennesket tilpasser seg deretter.
Vurderer å slutte med facebook og alkohol i 6mnd, har noen av mitt livs viktigste eksamener fremfor meg. Om jeg hadde brukt den tiden jeg bruker på facebook og å farte på byen og kaste bort penger på å studere, hadde jeg vært steder idag. Noen som tror jeg klarer det? Skal selvfølgelig ikke slutte å være sosial. Noen som har erfaring av å røyke seg en kamerat mens kompiser er på flaska?
Jeg fikk kontakt med hun som nå er kjæresten min via facebook. Det kan være nyttig, men også veldig unyttig og tar masse tid! Hadde facebookfri uke-veddemål med ei i klassen til kjæresten, husker ikke hva premien var,haha
Sitat av Husemann Vis innlegg
Jeg fikk kontakt med hun som nå er kjæresten min via facebook. Det kan være nyttig, men også veldig unyttig og tar masse tid! Hadde facebookfri uke-veddemål med ei i klassen til kjæresten, husker ikke hva premien var,haha
Vis hele sitatet...
Du husker ikke, eller må du holde det skjult for madammen siden det var ei venninne?

Bra tiltak.
Jeg ville endret tittelen på tråden til: "Vi er alle DATAavhengige! Konsekvenser?"

Da tenker jeg vi snakker et bredere spekter
Sitat av stagg Vis innlegg
Du husker ikke, eller må du holde det skjult for madammen siden det var ei venninne?

Bra tiltak.
Vis hele sitatet...
Neinei, alle visste om det. Jeg husker ikke. Men jeg er veldig i tvil om jeg gidder mer der nå, selv om man trenger facebook for å registrere seg overalt nå..
Sitat av Husemann Vis innlegg
Neinei, alle visste om det. Jeg husker ikke. Men jeg er veldig i tvil om jeg gidder mer der nå, selv om man trenger facebook for å registrere seg overalt nå..
Vis hele sitatet...
Trenger man det ?

Jeg har ikke facebook og jeg er registrert relativt mange plasser.
Jeg er, og blir, totalt avhengig av Fjesboka.
Det går faktisk ikke en dag uten at jeg åpner det, om det så er på mobil eller data, bare jeg får logget på. Jeg liker å holde kontakt med folk, og når alle er samlet på én og samme side, og chatten er et trykk unna, så er det ganske enkelt å oppnå kontakt med dem.

Dessuten er Facebook den første fanen i bookmarks-toolbaren min i Firefox, etterfulgt av Freak, Escapist og andre sider, så jeg åpner alle samtidig og går bortover i rekkefølge
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Dessuten er Facebook den første fanen i bookmarks-toolbaren min i Firefox, etterfulgt av Freak, Escapist og andre sider, så jeg åpner alle samtidig og går bortover i rekkefølge
Vis hele sitatet...
Min første fane er frak.no etterfulgt av youtube. Jeg er nødt å si meg enig med at facebook er noe dritt. Må tilføye at jeg har det selv, men jeg kjenner jeg begynner å bli lei av alle de dumme kjerringene som legger ut halvnakne bilder av seg selv. Noe jeg også misliker sterkt er alle de forbanna uintressante statusene til folk jeg overhode ikke kjenner. Jeg har nærmere 600 venner på facebook, og med hånden på hjertet kan jeg si jeg har hatt en skikkelig samtale med litt over halvparten. Facebook er upersonlig og ødlegger menneskers sosiale antenner. Har man venner skal man heller finne på ting med dem i virkeligheten enn å tilbringe dagen foran skjermen å prate med dem, pga dem ikke vil gå ut.
Vil også tilføye at jeg misliker STERKT spillene dems og det stalker shittet de har. Jeg kunne ikke gitt mer faen i hvor mange ganger folk har besøkt en annens profil.

Har nå tenkt å deaktivere profilen min og be til gud om at facebook blir hacket til helvete!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Lujei Vis innlegg
jeg begynner å bli lei av alle de dumme kjerringene som legger ut halvnakne bilder av seg selv. Noe jeg også misliker sterkt er alle de forbanna uintressante statusene til folk jeg overhode ikke kjenner. Jeg har nærmere 600 venner på facebook, og med hånden på hjertet kan jeg si jeg har hatt en skikkelig samtale med litt over halvparten.
Vis hele sitatet...
Du er ikke den første som poster noe slikt, men den siste biten i sitatet her fikk meg til å kommentere på det.

Hvorfor klager dere over «uinteressante statuser»? De kan sorteres til kun å vise viktige, som en person med >600 «venner» bør vite. Dette ser ut til å være på by default btw. Man kan også ignorere oppdateringer fra spill og andre applikasjoner. Det finnes masser av greasemonkey-skript for fb.

Hvorfor får jeg fornemmelsen av at du ikke liker å ha så mange venner du aldri har pratet med? Kan du ikke da bare.. slette dem? Jeg har funnet ut hvordan man gjør dette i enhver versjon jeg har brukt, og tipper det ikke er sååå vanskelig for andre folk heller.

Eller er det et ork å gjøre det? Eller er det én eller annen grunn til fortsatt å ha dem på lista?

nFF stod sist jeg sjekket ikke for «norsk-sutre-over-luksusproblemer-du-selv-lett-kan-gjøre-noe-med-på-kort-tid-forum»

Joda, jeg er fullt klar over at jeg kan droppe å lese denne tråden, men diskusjonen interesserer meg, og en klagevegg av tekst bidrar ikke.
På fjesern min ble jeg venn for ett år siden med en liten russisk satan-kid som er ihugga fan av P. Northug og norske herrelandslaget i langrenn..... fikk forespørsel, og snilldum som jeg var sa jeg ja.. Hadde da en politikk på å skaffe flest mulig friends på kortest mulig tid.. (f.b-imperialisme om du vil kalle det det, har gått nå laaang bort ifra det)

Greit nok det, ikke veldig spesielt weird, men jeg sjekka jo litt opp, og det viste seg for det meste å være bilder av blomster og bier på profilen til kiden.

Det som er irriterende da, er at iom begynnelsen på langrenns-sesongen på i midten av november, så har kiden sendt meg masse oppdateringer på engelsk om all mulig dritt fra landslaget og om Northug!!
Kiden forguder Northug jo!!

Det kommer f.eks; "race this weekend in Shushen, watch watch it !" -- < Sjusjøen >

Spørsmålet er da; hvordan i helvete stoppe oppdateringer når de ikke har funksjon for det/mulig/står "not possible to stop updates" ect etc?? - jeg har blokket vedkommende, vurderer å gjøre det med enda flere horunger på profilen min som setter ut statuser om hvordan de flotter seg i hverdagen(..)
Jeg husker den tiden, da vi kunne bare bruke gode gamle MSN ;D da hadde man aldri trengt den jævla facebooken !
Sitat av Infmush Vis innlegg
Jeg husker den tiden, da vi kunne bare bruke gode gamle MSN ;D da hadde man aldri trengt den jævla facebooken !
Vis hele sitatet...
Noen ganger føles det som jeg er det eneste mennesket som sitter igjen på MSN.
Du trenger ingen av delene. Tro meg. De du har som venner på facbook er artifriends uansett.
Som han over som tror han har hatt en skikkelig samtale med 300 personer via Facebook.

Han husker nok ikke navnene på 50 en gang og hvor bor disse 300 og hvem bor de med?
Venner på facebook er ikke venner, det er oppføringer på en internettside.

Venner er de som hjelper deg og de du treffer i hverdagen. Du er ei heller venner med alle 243 ansatte på jobben.
Folk som har vendt seg til facebook er like de som følger med på serier eller leser SE og Hør. Det er en fritidsyssel og enkelte overdriver jo det.

Man klarer seg fint med mobil og e-post for normal kommunikasjon med virkelige venner.
Omfg, snakk om generalisering.
Selv om du og noen av vennene dine sitter på facebook hele dagen, og refresher 200 ganger i timen, vil det ikke si at alle andre gjør det.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Noen ganger føles det som jeg er det eneste mennesket som sitter igjen på MSN.
Vis hele sitatet...
MSN + IRC her. Men merker vanvittig nedgang i aktivitet på MSN og kontakter som ikke har logga på flere år.
Jeg synes facebook er rett og slett kvalmende. Det er kvalmende hva det gjør med informasjon som blir lagt ut.

Jeg har en jentegjeng i klassen som er totalt avhengig av facebook. HVER gang et bilde blir tatt skriker de ut "DET MÅÅÅ PÅ FACE!!". Alt de snakker om er facebook. Når de sitter og chiller har hver og en telefonen oppe og oppdaterer statusen, blar igjennom feeden eller rett og slett bare sjekker face pga det er 10 min siden de gjorde det sist. Dette synes jeg er skummelt, og relativt hyklersk når de da snakker om at cannabis er farlig pga, og jeg siteter, "du blir avhengig av det".

Jeg har en bruker selv, men er sjelden innom. Det eneste unntaket er for å sjekke events for å finne ut om det er noen fester. Ellers står den tilstøvet.
Jeg husker for mange år siden da jeg var avhengig av MSN, og hørte om dette "facebook-styret". Da lo jeg og tenkte at en nettside der man deler ting og slikt, aldri kom til å bli noe populært, hvertfall ikke så populært som MSN. Jaggu tok jeg feil.

Sitat av mikkelm Vis innlegg
Jeg synes facebook er rett og slett kvalmende. Det er kvalmende hva det gjør med informasjon som blir lagt ut.

Jeg har en jentegjeng i klassen som er totalt avhengig av facebook. HVER gang et bilde blir tatt skriker de ut "DET MÅÅÅ PÅ FACE!!". Alt de snakker om er facebook. Når de sitter og chiller har hver og en telefonen oppe og oppdaterer statusen, blar igjennom feeden eller rett og slett bare sjekker face pga det er 10 min siden de gjorde det sist. Dette synes jeg er skummelt, og relativt hyklersk når de da snakker om at cannabis er farlig pga, og jeg siteter, "du blir avhengig av det".

Jeg har en bruker selv, men er sjelden innom. Det eneste unntaket er for å sjekke events for å finne ut om det er noen fester. Ellers står den tilstøvet.
Vis hele sitatet...
Jepp. Som de sier: Du vet du lever i 2011 når du setter seg ned på fest å tar bilder, for å legge ut på facebook.
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Jepp. Som de sier: Du vet du lever i 2011 når du setter seg ned på fest å tar bilder, for å legge ut på facebook.
Vis hele sitatet...
Hvis du er i luzerklubben ja, vi qle kidz laster opp på Google+ fo realz.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hvis du er i luzerklubben ja, vi qle kidz laster opp på Google+ fo realz.
Vis hele sitatet...
Ja, luzerklubben er nok det eneste som ikke består av nørdZ som ikke kan Zkrive qlt!/ Norsk
Sitat av EoT Vis innlegg
Er det egentlig mulig å fullstendig slette en facebookprofil?
Vis hele sitatet...
Ja, det kan du. Gå hit: http://www.facebook.com/help/contact...delete_account

Hvis du lar være å logge på de neste to ukene skal den være borte.