Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  88 5441
Hei! Jeg har lenge hatt lyst på et treff i Trondheim, og tenkte at nå er anledningen perfekt. Skolen er over, sommerferien starter og været blir bare bedre og bedre (vel...).

Hva med en liten idémyldring ang. tid og sted? Kanskje litt typisk sted å være på, men marinen har god plass! :-) Hva med grilling på marinen en godværsdag? Jeg sier ja.

Kom gjerne med innspill :-)

Ja,,, nei?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
http://freak.no/forum/showthread.php?p=1741191

(Vennligst hold diskusjon om den tråden nettopp der - i den tråden)
mcdonalds på torget yo
Sitat av Jonta Vis innlegg
http://freak.no/forum/showthread.php?p=1741191

(Vennligst hold diskusjon om den tråden nettopp der - i den tråden)
Vis hele sitatet...
Du avslår hans plan om å lage et vanlig treff ettersom du selv skal holde et treff for foto-interesserte? Ditt treff var tydeligvis for å "sosialisere seg med andre fotointeresserte, og lære av hverandre", som du skriver i din tråd.

Du skriver først veldig langt ned i tråden din at andre kan komme for å bare være sosiale. Noe kanskje trådstarter her ikke har sett.

Til trådstarter: Lag eget treff om du vil det, men det beste er jo kanskje å slå seg sammen med Jonta, med mindre du hater fotografering
Sist endret av Grimdoc; 15. juni 2010 kl. 03:02. Grunn: et ord for mye gitt
Trådstarter
Jeg laga denne tråden kanskje to-tre dager før Jonta kom med sin supre idé ang. fototreff. Og det er opp til dere freakere om dere vil dukke opp på fototreff eller møtes et annet sted, til en annen tid. For min del kan det være flere treff, det er jo bare koslig, er det ikke? :-)

Denne tråden kan dere bruke som diskusjon :-)
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Du avslår hans plan om å lage et vanlig treff ettersom du selv skal holde et treff for foto-interesserte? Ditt treff var tydeligvis for å "sosialisere seg med andre fotointeresserte, og lære av hverandre", som du skriver i din tråd.

Du skriver først veldig langt ned i tråden din at andre kan komme for å bare være sosiale. Noe kanskje trådstarter her ikke har sett.

Til trådstarter: Lag eget treff om du vil det, men det beste er jo kanskje å slå seg sammen med Jonta, med mindre du hater fotografering
Vis hele sitatet...
For all del, det var ikke meningen å hijacke denne tråden. Postet i den for å få peke ut fototråden. Var positivt overrasket over at noen ville få igang noe i Trondheim. Var kun latskap fra min side som gjorde at jeg ikke fikset den tråden mye tidligere.
Sitat av futile Vis innlegg
Jeg laga denne tråden kanskje to-tre dager før Jonta kom med sin supre idé ang. fototreff. Og det er opp til dere freakere om dere vil dukke opp på fototreff eller møtes et annet sted, til en annen tid. For min del kan det være flere treff, det er jo bare koslig, er det ikke? :-)

Denne tråden kan dere bruke som diskusjon :-)
Vis hele sitatet...
Såklart kan vi ordne flere treff. Det er alltid noen som ikke kan være med på et, men gjerne vil sosialisere seg med andre på denne måten. Jeg er glatt med på et ikke-fototreff i Trondheim om arbeidstiden tillater det.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Tja, marinen høres ut som en idè, ettersom det ikke er noe aldersgrense, kjøpeplikt e.l. så det er ingen unnskyldning for å ikke komme.

Man kunne vel også ha satt opp ett eller annet kjennemerke slik at folk som aldri har vært på treff finner oss fort.

Jeg stiller opp iallefall.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Man kunne vel også ha satt opp ett eller annet kjennemerke slik at folk som aldri har vært på treff finner oss fort.
Vis hele sitatet...
Vi kan rasterbere en plakat, som på Oslo-treffet ifjor. Hvem melder seg frivillig?

Hva med den plassen i skogen du snakket om på første treffet ifjor? Hørtes både koselig, idyllisk og fotogent ut.
Blir det treff senere i år? Jeg joiner ihvertfall hvis jeg har tid, er bare rett over fjorden til meg
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Blir det treff senere i år?
Vis hele sitatet...
Følgende har blitt sagt mange ganger før: Det blir treff senere i år om noen arrangerer treff senere i år, og får med seg folk. Hvis ikke, så blir det ikke noe treff senere i år. For å arrangere treff senere i år, trenger man helt klart nsos tillatelse, slashdots velsignelse, og Dodechas hjelp.

Eller: MAN BARE ARRANGERER ET TREFF!

Trodde da du hadde fått med deg såpass SemiColon?
Sitat av Jonta Vis innlegg
Følgende har blitt sagt mange ganger før: Det blir treff senere i år om noen arrangerer treff senere i år, og får med seg folk. Hvis ikke, så blir det ikke noe treff senere i år. For å arrangere treff senere i år, trenger man helt klart nsos tillatelse, slashdots velsignelse, og Dodechas hjelp.

Eller: MAN BARE ARRANGERER ET TREFF!

Trodde da du hadde fått med deg såpass SemiColon?
Vis hele sitatet...
Jaja, men bare lurer på om dere fra Trondheim arrangerer. Jeg gidder ikke å arrangere selv, så jeg håper bare dere gidder det.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Jaja, men bare lurer på om dere fra Trondheim arrangerer. Jeg gidder ikke å arrangere selv, så jeg håper bare dere gidder det.
Vis hele sitatet...
SemiColon du di late tøs
Sitat av Jonta Vis innlegg
SemiColon du di late tøs
Vis hele sitatet...
Hadde jeg bodd i Trondheim så hadde jeg fiksa det, men nå gjør jeg ikke det Men du din løstøs kan jo arrangere det? Så stille vi opp me skinnvæst å tresko? D e smæring
Sist endret av SemiColon; 15. juni 2010 kl. 15:38.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Hadde jeg bodd i Trondheim så hadde jeg fiksa det, men nå gjør jeg ikke det Men du din løstøs kan jo arrangere det? Så stille vi opp me skinnvæst å tresko? D e smæring
Vis hele sitatet...
Jeg? Arrangere treff? Vet ikke om jeg orker.

Men såklart: Bli itj fæst, uuuutn skinnvæst osv.

Jadajada, blir nok treff skal du se. Så kan vi finne på noe konkurranser eller annet skremmende. Oooh! Jeg vet: nFF-quiz! Med spørsmål fra både IT, Rus og Pyro! Hell yeah!
oooOOO, quiz høres knall ut!
Også gjør vi det skikkelig vanskelig, og topper det med avkrysningsalternativer. (ehm)
Helga den 25. har jeg ikke tid, men alt utenom passer fint.

Det er sikkert en hel bøling av dere som skal på SOMMERFÆSTIVAAAAL helga som kommer, men jeg starter like godt idèmyldringa som du sier ved å foreslå marinen(festningen muligens?), fredag den 18. Altså den som kommer. På den måten slipper vi alt skitfolket som har lyst å dra til Selbu!
Jeg drar bort den 19. (ikke sommerfestivalen, nei), så alt før det passer for meg.
den 18. skal jeg en tur på lønningspils, men det droppes selvfølgelig om noen finner på noe bedre. Eventuelt om det begynner seint så kommer jeg etter pils (alkoholfritt allikavel, så plager ingen).
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Jonta Vis innlegg
Vi kan rasterbere en plakat, som på Oslo-treffet ifjor. Hvem melder seg frivillig?

Hva med den plassen i skogen du snakket om på første treffet ifjor? Hørtes både koselig, idyllisk og fotogent ut.
Vis hele sitatet...
Det er veldig idyllisk der, men jeg lurer på om folk sliter med å finne frem:
Mellom kroppanmarka og sjetnemarka, rett før nedre leirfoss, tar elva en stor sving akkurat som rundt øya nærmere sentrum.

GPS er: 63.37726º N, 10.39752º Ø
63° 22' 38.1"N, 10° 23' 51.1"Ø

Ang rasterbation, om den ikke trenger farger kan jeg bruke printer på jobb, har stort gulv å teipe sammen sulamitten på her også.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
oooOOO, quiz høres knall ut!
Også gjør vi det skikkelig vanskelig, og topper det med avkrysningsalternativer. (ehm)
Vis hele sitatet...
Må finne på noe lurt der. Kan snoke litt rundt og se om jeg finner inspirasjon fra quiz-konkurransen avholdt på TG.
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
men jeg starter like godt idèmyldringa som du sier ved å foreslå marinen(festningen muligens?), fredag den 18. Altså den som kommer. På den måten slipper vi alt skitfolket som har lyst å dra til Selbu!
Vis hele sitatet...
Jeg fortsetter med det jeg foreslo til masekråka SemiColon om at vi lar Oslol-treffet være prøvekanin på avstemningsgreia, og så ser vi på hvordan dette fungerer.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det er veldig idyllisk der, men jeg lurer på om folk sliter med å finne frem:
Mellom kroppanmarka og sjetnemarka, rett før nedre leirfoss, tar elva en stor sving akkurat som rundt øya nærmere sentrum.

GPS er: 63.37726º N, 10.39752º Ø
63° 22' 38.1"N, 10° 23' 51.1"Ø
Vis hele sitatet...
Får ikke sjekket dette nå, men eventuelt kan man møtes på en plass som er litt lettere å finne, for så å dra dit.
Ang rasterbation, om den ikke trenger farger kan jeg bruke printer på jobb, har stort gulv å teipe sammen sulamitten på her også.
Vis hele sitatet...
<3
Sitat av Jonta Vis innlegg
Jeg fortsetter med det jeg foreslo til masekråka SemiColon
Vis hele sitatet...
Nå var du frekk Jonta
Om det trengs noe transport har jeg plass til 4 i bilen, trønderske skoger er ålreit.
Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
Om det trengs noe transport har jeg plass til 4 i bilen, trønderske skoger er ålreit.
Vis hele sitatet...
Hvis vi skal i skauen så vil jeg veldig gjerne sitte på. Såfremt vi skal utafor byen såklart. Den plassen som Dodecha snakka om hørtes jo fet ut. Ingen som har boomblastah å ta med da?
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Hvis jeg får dratt meg dit, og skogen er den utvalgte lokasjon vil jeg gjerne sitte på, Monkey_drone.
Me too! Såfremt det blir før den nittende, men det er kanskje for snart for mange?
Trådstarter
Hva med et litt mer kjent sted først? Og dra til skogen på et annet treff seinere? Jeg får den følelsen av at om det blir for langt unna, på ukjente steder, er det ikke sikkert alle gidder å dukke opp, ja, nettopp pga ukjent sted. Misforstå meg rett, altså! Jeg blir gjerne med inn i de djupe skoger, men kanskje ha et treff på en mer kjent plass først.. Bare et lite forslag fra min side .-)


Tikka sett på, forresten! Shotgun!!
Sist endret av futile; 15. juni 2010 kl. 20:58.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av futile Vis innlegg
Hva med et litt mer kjent sted først? Og dra til skogen på et annet treff seinere? Jeg får den følelsen av at om det blir for langt unna, på ukjente steder, er det ikke sikkert alle gidder å dukke opp, ja, nettopp pga ukjent sted. Misforstå meg rett, altså! Jeg blir gjerne med inn i de djupe skoger, men kanskje ha et treff på en mer kjent plass først.. Bare et lite forslag fra min side .-)
Vis hele sitatet...
Har jo vært mange treff før, og det er alltid førstegangsfreaks på et treff. Vi kan jo møtes sentralt i Trondheim en plass for å så stikke til skogs rett etterpå?
sukk, jeg som flytter fra bartebyen til helgen.
Høres jo veldig moro ut Hva gjør dere på freakforum treff? Bare drikker å spiser god mat eller ? Erfaringer fra andre treff?
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av zub_Zer0 Vis innlegg
Høres jo veldig moro ut Hva gjør dere på freakforum treff? Bare drikker å spiser god mat eller ? Erfaringer fra andre treff?
Vis hele sitatet...
Vi snakker skit, spiser mat, diskuterer, ++. Blir sikkert grilling på dette treffet.

Endring: Fredag 18. juni passer iallefall for meg (og exocytose). Kanskje litt kort varsel?
Sist endret av BomberMan; 15. juni 2010 kl. 21:21.
Den 18. passer utmerket for meg.
Trådstarter
Passer perfekt!
Er det ikke enklere å bare ta det i sentrum? Som, nevnt i førsteposten, marinenen.

Hvorfor er "skauen" bedre?
Sitat av Starra Vis innlegg
Er det ikke enklere å bare ta det i sentrum? Som, nevnt i førsteposten, marinenen.

Hvorfor er "skauen" bedre?
Vis hele sitatet...
Ingen som har sagt at det så absolutt må være i skogen, men det er tydeligvis noen her som heller vil det, enn å være i sentrum der man kan dra når som helst ellers.

Folk skal jo såklart få komme med flere forslag, er bare å poste ivei det.
Er det noen fordeler med å ta det der ta? Ikke tolk dette feil, jeg er bare nysgjerrig siden jeg kun har erfaring med marinen.
Er det ikke morsomt med litt variasjon da? Istedenfor å ha et treff en plass man ferdes til vanlig, man man jo prøve å gjøre det litt spesielt og anderledes for en gangs skyld? Er ikke så stort problem å komme seg opp dit. Selv foretrekker å sitte i hyggelige, naturlige omgivelser i finværet enn en eller annen plass i sentrum.
Ser at det er et godt stykke utenfor sentrum. Hvilke busser går forbi?
teh monkeybus (:

Det kan sikkert gjennomføres om en til gidder å kjøre ut, jeg veit ikke hvor det er, men kjente stedsnavn kan da ikke være så langt borti-vekk.
Er dette sånn tur for å røyke, evt. utforske sin psykedeliske side og gnafse munchies, eller bare en vanlig grilltur?

Hver og en av dere har jo et lite hippieaspekt, så jeg lurer bare. ^_~
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av mrcat Vis innlegg
Hver og en av dere har jo et lite hippieaspekt, så jeg lurer bare. ^_~
Vis hele sitatet...
No u

Men nei. Tror ikke dette er rette anledningen til å røyke seg skeiv og trippe baller.
Sitat av BomberMan Vis innlegg
No u

Men nei. Tror ikke dette er rette anledningen til å røyke seg skeiv og trippe baller.
Vis hele sitatet...
Ok, bare lurte. Hva gjør dere der da? Occulte kultgreier? Eller "Hei jeg heter Simen men kaller meg Xt3rmiN4ToR på forumet, og jobber på bunnpris.........."

Men går det ann å bomme litt mat av andre der eller?
Trådstarter
Iiiiittjnå probblem! :-D
Huff. Den 18. er jeg på firmafest
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det er veldig idyllisk der, men jeg lurer på om folk sliter med å finne frem:
Mellom kroppanmarka og sjetnemarka, rett før nedre leirfoss, tar elva en stor sving akkurat som rundt øya nærmere sentrum.

GPS er: 63.37726º N, 10.39752º Ø
63° 22' 38.1"N, 10° 23' 51.1"Ø

Ang rasterbation, om den ikke trenger farger kan jeg bruke printer på jobb, har stort gulv å teipe sammen sulamitten på her også.
Vis hele sitatet...
Ca her, stort bilde. Koselig og fin plass, veldig grønt der forrige søndag.
Sitat av mrcat Vis innlegg
Ok, bare lurte. Hva gjør dere der da? Occulte kultgreier? Eller "Hei jeg heter Simen men kaller meg Xt3rmiN4ToR på forumet, og jobber på bunnpris.........."

Men går det ann å bomme litt mat av andre der eller?
Vis hele sitatet...
Njeah, jeg ser heller på det som en gyllen mulighet til å få se hvordan folk er i virkelige omgivelser. Jeg vedder på at mange her vet av erfaring at det generelt er mye koseligere å prates i virkeligheten enn på et diskusjonsforum der alt fort blir veldig seriøst og ampert. Gå inn med rett innstilling så blir det hyggelig, vettu.
Sist endret av Filosofen; 16. juni 2010 kl. 00:44.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Som sagt, jeg er helst for at nye folks skal møte opp og da er det jo kjekt å tilrettelegge litt, så en plan om å evt møtes på marinen for å så bevege seg andre steder høres jo gull ut.

mrcat: Man må tenke at ikke alle her på nFF er interessert i rusmidler, samt er det vel mindreårige som møter opp også, gå forran med et godt eksempel

pÝv: Er ikke det der tatt nedenfor leirfossen? Den halvøya jeg tenker på ser man kanskje et hus fra, det er ganske avskjermet fra bebyggelse.

Fredag er helt greit for meg
Har vi en sjåfør til?
er det vanskelig å komme seg dit på andre måter?

Jeg kommer sikkert til å ha med plenty mat, iallefall til ett par stk.

Dodecha rasterberer noe gøy og gjenkjennelig? (White wesir anyone?)

Har vi ett tidspunkt?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Nå var du frekk Jonta
Vis hele sitatet...
På kjøkkenet med deg skingrende kvinnemenneske
Sitat av futile Vis innlegg
Hva med et litt mer kjent sted først? Og dra til skogen på et annet treff seinere? Jeg får den følelsen av at om det blir for langt unna, på ukjente steder, er det ikke sikkert alle gidder å dukke opp, ja, nettopp pga ukjent sted.
Vis hele sitatet...
Som allerede forklart: Dette er ikke første gangen det er treff i Trondheim, og det vil ikke bli siste heller. Noen har vært på treff før, andre har ikke. Kan ikke møtes på en trygg plass hver gang noen ukjente blir med.
Sitat av zub_Zer0 Vis innlegg
Høres jo veldig moro ut Hva gjør dere på freakforum treff? Bare drikker å spiser god mat eller ? Erfaringer fra andre treff?
Vis hele sitatet...
Som beskrevet i nesten hver eneste treff-tråd: Først er det en del forlegenhet (særlig om ingen har møtt hverandre før, noe som ikke blir tilfelle for dette treffet), og etterhvert kommer man i prat, og glemmer å være en tilbakeholden tosk. Det prates om ganske mye forskjellig, og man spiser og drikker mat som er ganske lite avansert. Maten er kun et slags tilbehør.
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Vi snakker skit, spiser mat, diskuterer, ++. Blir sikkert grilling på dette treffet.
Vis hele sitatet...
Nettopp. Denne "++" er det mange som interesserer seg for. For nærmere informasjon: Utfyllende beskrivelse av et typisk treff.
Endring: Fredag 18. juni passer iallefall for meg (og exocytose). Kanskje litt kort varsel?
Vis hele sitatet...
Spørs når jeg er ferdig på jobb da, men om jeg kan, så kommer jeg.
Sitat av Starra Vis innlegg
Hvorfor er "skauen" bedre?
Vis hele sitatet...
In the forest, nobody can hear your screams
Sitat av mrcat Vis innlegg
Men går det ann å bomme litt mat av andre der eller?
Vis hele sitatet...
Spørs på hvem som kommer. Typisk grillfest: Alle har med for mye mat. Men ta med noe du også kan dele, sånn for ikke å fremstå som deeeeen taperen
Sitat av Dodecha Vis innlegg
mrcat: Man må tenke at ikke alle her på nFF er interessert i rusmidler
Vis hele sitatet...
*husker forrige gangs diskusjonstemaer*
Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
Dodecha rasterberer noe gøy og gjenkjennelig? (White wesir anyone?)
Vis hele sitatet...
+1 for White Wesir. Konge idé. Skal dæsken meg ta bilder av det og sende dem anonymt til Armin.
Har vi ett tidspunkt?
Vis hele sitatet...
Har vel egentlig ikke det. 17:00 anyone?
17:00 it is (:
Marinen først og skogen etter 30min ca?
Så det blir to treff i Trondheim i nærmeste framtid?
Ett nå på Fredag pluss fototreffet på Mandag?