Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 3946
Som noen av dere kanskje har fått med seg her inne, så har jeg en ny PC med Intel i7 2600K. HK jeg bruker til dette er ett Asus Sabertooth.

Jeg hadde tidligere AMD 965. Denne funka smertefritt nesten hele tia jeg hadde den. Det var noen ganger den hang seg, men ikke så mye å bry seg om. Noen BS var også å finne.
Det eneste problemet jeg hadde som var nokså alvorlig kom ca 1 måned etter AMD PCen var i hus. Da gikk CPU føyken. Komplett fant ut at CPU var ødlagt og jeg fikk meg en ny.

Nå i våres så solgte jeg AMD PCen og kjøpte meg, som nevnt, Intel.

Jeg har brukt PCen en del og kjørt forskjellige tester. CPU yter utrolig bra og jeg har ikke noe problemer i spill takket være mitt 580.



Dog er det noen problemer jeg har oppdaget med Sandy Brigde. Hit til har jeg klart å få løst dem og vil derfor informere til dere andre så dere også kan fikse eventuelle problemer dere har eller som skulle komme.


Første problem kom kun noen dager etter bygginga. PCen kan rett og slett ikke være i Sleep. Dere har kanskje hørt noe om dette og?
Når PCen sovner og skal våkne igjen så kommer problemene. Den henger seg rett og slett! Den vil ikke på uansett hvor mye du trykker og styrer. Tastaturet lyser ikke, skjermene er svarte og du kan ikke skru på med start knappen.
Jeg fant dette litt merkelig, men ok. Jeg har aldri bruk for sleep uansett..

Måten å fikse det på er rett og slett å deaktivere sleep.

Du gjør det slik:

http://img692.imageshack.us/img692/2711/fikx1.png
Du går til kontroll panel og velger "Maskinvare og Lyd"


http://img801.imageshack.us/img801/5183/fikz1.png
Så velger du "Endre betingelsene for at datamaskinen skal gå i hvilemodus".


http://img825.imageshack.us/img825/7402/fikx2.png
Så skal du velge at "Sett i hvilemodus etter: Aldri" ,

Da vil ikke PCen din sovne og du slipper problemet.


Etter det var jeg ganske sikker på at det ikke kom flere problemer.
Men neida. Selvfølgelig så fikk jeg ett nytt problem når jeg kom hjem etter en liten tur ut. Jeg lot PCen stå på fordi det var snakk om 10\15 min.

Jeg kommer hjem og setter meg ned foran PCen. Skjermen var skrudd av, fordi det står jo valgt "Skru av etter 10 min". Jeg skrudde på skjermen(e) og skulle trykke meg inn på freak.

Men nei. Musa reagerte ikke, ikke tastaturet heller. Tok litt tid før jeg skjønte at den faktisk hadde fryst. Jeg så på klokka og klokka var 15:08 (mener jeg å huske). Også ser jeg på klokka på den andre maskinen samt tlf og der er klokka 15:22. Først da skjønte jeg at den hadde hengt seg. Også nå måtte jeg skru av på svenske måten.

Jeg fant også ut en måte her for å fikse problemet. Intel klarte nemlig ikke å reaktivere seg når en skjerm er blitt skrudd av. Da ikke fysisk men via windows.


Måten å fikse det på er som følger:

Du går akkurat til det samme sted som jeg visste dere isted. Også ser dere på det siste bildet. Der hvor dere valgte at PCen ikke skal sovne.

http://img41.imageshack.us/img41/5299/fikx3.png
Der ser du at du nå skal velge aldri. Istede for at windows skal slå av skjermen for deg og du må reboote så velger du aldri og skrur heller av skjermen med å trykke på knappen.


Men trudde du det stoppa der? Da tar du feil. Idag fikk jeg ett nytt problem IGJEN.

Jeg har jo dual screen med 2x BenQ 24".

Jeg hadde film på den ene og bare skrivebordet på den andre. Jeg "kjeda" meg litt og satt og markerte (du vet når du holder inne venstre museknapp og drar så det blir sånn blå markering. ) på skjermen. Altså den med bare skriverbordet på . Også dro jeg markeringa over på skjermen med film.

Da kommer det en forferdelig susing fra høytalerne. Hørtes ut som storm i høst trærna. Det var helt forferdelig.
Ikke nok med det, men alt hang seg. Tastatur og mus slutta og fungere og igjen måtte jeg skru av med svenske måten..

Dog fikk jeg en løsning på dette også;

La være å markere over to skjermer mens du ser film på den ene.



Uten om det så er jeg ganske fornøyd. Det er en utrolig sterk PC, som jeg ikke har hatt noen problemer med uten om det nevnte.
CPU har gode tempraturer. Dog ligger de forskjellige kjernene på litt forskjellige grader..



F.eks. så er gradene som følger atm:

Kode

Core# 0 : 24*C
Core# 1 : 28*C
Core# 2 : 31*C
Core# 3 : 32*C
Er det noen andre som har hatt problemer ? Og eventuelt vil ha en løsning eller har selv en løsning å dele?

For dere som lurte så er dette PCen min. Lurer du på noe annet ang denne så fyr løs. Jeg holder på å teste litt og jeg må si jeg er ganske fornøyd med både GPU, RAM, CPU (med noen minus) og for å ikke snakke om hvor deilig kabinettet er
jeg hadde samme problem med sleepmode på 2500k med asus p8p67 pro. fikk ikke skrudd den på. selv om jeg skrudde av PSU. men jeg fikk det til, holdt på-knappen inne i 10 sekunder, selvom pcen var avskrudd, da tror jeg det kom et lite pip. så skrudde jeg den på igjen, da funket det, "gjenopptar windows". skrudde av sleep mode som du viste også. er visst en bug i sandy bridge-serien.
Sist endret av Ferner-Jensen; 19. mai 2011 kl. 14:45.
Du hadde vel strengt talt ikke noen løsninger på problemene :P
De er der forsatt selv om du unngår de.

Men er jo greit med litt info sånn at om noen andre kjøper SB så vet de at de ikke er alene om de samme problemene oppstår.
Sist endret av Zaim; 19. mai 2011 kl. 15:42.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Angående sleep-problemet er dette et vekjent fenomen på Intel-baserte stasjonære maskiner. Maskinen min består bla. av i7 2600k, Asus P8P67-Deluxe og 8Gb Corsair XMS3 og den er intet unntak.

Mulige løsninger er å deaktivere "Internal PLL overvoltage" i BIOS samt deaktivering av C3 og C6. (Merk: Deaktivering av "PLL overvoltage" vil sannsynligvis umuliggjøre overklokking over 4.5Ghz) Dette løser forøvrig ingenting hos meg. Maskinen nekter å våkne, eller rettere sagt skjermen vil ikke skru seg på.

Som Ruudi nevner så kan selvfølgelig problemet omgås ved å hindre at maskinen går i hvilemodus.

Andre problemer med Sandy og spesielt med P8P67-serien er at systemet fryser tilfeldig med påfølgende hard reset som eneste løsning. Fenomenet oppstår gjerne under liten belastning som ved surfing etc. Mange opplever også dual/trippel boot, gjerne etter å ha utført endringer i BIOS.

I mitt tilfelle tror jeg problemet med frysingen er løst ved å sette minnet til 1.55V og 1600Mhz. Bank i bordet! (Til opplysning så kjører de fleste 1600-brikker spesifisert til 1.65V fint på 1.55V. Iflg. Intels anbefalinger bør heller ikke RAM-spenning overgå 1.58V på Sandy Bridge, selv om det tilsynelatende går fint med 1.65V. )

Jeg er stort sett svært fornøyd med oppsettet mitt, men følelsen av at det er vel mange barnesykdommer sitter godt i bakhodet.
Sist endret av 83leo; 19. mai 2011 kl. 15:59.
Bromigo.
Ruudi's Avatar
Trådstarter
Sitat av brsbent Vis innlegg
Det er vel strengt tatt ingen løsning på problemene det du nevner her, det er mer eller mindre noen shabby måter å omgå problemet. Try again, dårlig post for å fiske KP.
Vis hele sitatet...
Seriøst ta deg en bolle.

Og jo det er en løsning. Etter jeg har ordnet det jeg har nevnt så har ikke jeg problemene lenger. Jeg vil da si det er en løsning.

Dessuten så lagde jeg ikke dette for KP. Men for at andre med samme problem faktisk kan få gjort dette hvis de har samme problem, men vet ikke hvordan de skal fikse det. Istede for at de da lager en tråd som hva de må gjøre har jeg heller nevnt det her og de kan lese det her og få fiksa det.

For min del kan mods godt fjerne innlegga her og lukke tråden så ingen verken kan svare eller gi KP.

Poenget mitt er å hjelpe. Forstå det.


Sitat av Zaim
Du hadde vel strengt talt ikke noen løsninger på problemene :P
De er der forsatt selv om du unngår de.
Vis hele sitatet...
Så lenge jeg slipper å stresse med at PCen ikke går på igjen, fordi jeg gjorde det jeg har nevnt vil jeg da si at det er en fungerende løsning. Eventuelt inntil Intel finner ut av problemet. Dette vil jeg da gi videre til andre med problemet.

Men er jo greit med litt info sånn at om noen andre kjøper SB så vet de at de ikke er alene om de samme problemene oppstår.
Vis hele sitatet...
Akkurat det jeg tenkte også.
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Seriøst ta deg en bolle.

Og jo det er en løsning. Etter jeg har ordnet det jeg har nevnt så har ikke jeg problemene lenger. Jeg vil da si det er en løsning.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke en løsning på problemet når man må kompensere ved å gi fra seg noe annet. Det kalles å utligne.
Disse "løsningene" var relativt lavmål.
Jeg også hadde vært forsiktig med å be folk ta seg en bolle etter å ha laget en "step by step" guide med bilder om hvordan man navigerer innpå kontrollpanelet..
Sist endret av Esnc; 22. mai 2011 kl. 14:42.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Har sett dette på mange intel baserte systemer, ikke funnet noe konkret løsning, men gjorde det samme som ruudi foreslo, og jeg vil også kalle dette en løsning, da du unngår et problem.

Istedenfor at folk sutrer om hvor dårlig løsningen er, så kan vel heller de grave frem en bedre "løsning"?

De som ikke liker løsningen har ikke hatt problemet, om dere hadde hatt dette problemet hadde dere blitt sjeleglad om noen hadde hjulpet dere med dette, da dette var SVÆRT irriterende.
Sitat av Esnc Vis innlegg
Disse "løsningene" var relativt lavmål.
Jeg også hadde vært forsiktig med å be folk ta seg en bolle etter å ha laget en "step by step" guide med bilder om hvordan man navigerer innpå kontrollpanelet..
Vis hele sitatet...
Vel, tråden har jo flere funksjoner, noe som kansje ikke fremkommer som åpenbart ved første øyenkast. Jeg er uheldigvis også en kunde av sandybridge komponenter, asus P8P67 pro og greier, så dette er faenskap jeg har fått kjenne til de grader. Det at denne tråden ble oprettet, og jeg leser at flere andre med liknende komponenter har problemer, er til en viss grad relativt betryggende, da jeg trodde dette var problemer som var begrenset til mitt system.

(mine problemer kan man lese mer om her: http://freak.no/forum/showthread.php?p=2079767)

Sykt irritabelt å ha "så mye under panseret" når det fortsatt kommer random reboots i ny og ne, ingen minidumps blir produsert av windows selv om jeg har fulgt hver jævla guide på hele internettet på dette tidspunktet, og memtest kjører feilfritt i 2 døgn, men fortsatt er det problemer.

oj, btw, det med sleepmode, jeg er relativt sikker på at under en av mine lengre sessions i feilsøking ved hjelp at internettet så fant jeg info om at det var SSD'en som knakk Sleep mode funksjonen til windows.
http://forum.corsair.com/forums/showthread.php?t=94440

Bittert å ha slike problemer uten å kunne gjøre mye rart med de enda.. Sleepfunksjonen har jeg jo aldri i mitt liv brukt på en stasjonær pc, men det er frys og bluescreens uten noe god grunn som ødelegger morroa.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
blueshift: Ang. frys så kan du prøve å jekke opp spenningen på RAM-brikkene litt, med mindre du allerede har prøvd. Jeg satte ned mine fra 1600Mhz og 1.56V til 1333 og 1.5V i går og maskinen frøs iløpet av en times tid.
Jeg har ikke opplevd noe av dette på mine tre SB-maskiner, Asus P8P67 Pro, Intel DH67CF og Lenovo X220.

Kjører dere gamle BIOS-versjoner?
De første som shippet på B0-hovedkort var rimelig dårlige.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Siste BIOS selvfølgelig og rev. B3 hovedkort.

Så du har ikke engang problemer med sleep på -Pro? Hvilket minne kjører du?
Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz.
Mine RAM instillinger atm er 1.6 v, på 1333Mhz, skal prøve å gli den opp å se om ting blir bedre. Hvilken timings kjører du med forresten? 7-7-7-20?
▼ ... over en måned senere ... ▼
noen som har funnet en løsning på problemene ruudi nevnte øverst? har akkurat samme problemer selv
Norskehesten
Alden's Avatar
Jeg hadde også de samme problemene med "sleep" og at musen og tastauret ikke funket når skjermen slo seg av.
jeg gjorde også slik som du gjorde og det hjalp.

i5 2500k
Hk P8Z68-V
560-TI
8g venegence ram
Oppsett:

Asus Sabertooth P67
Intel i5-2500k
Corsair Vengeance 8GB (2x4GB)

Vet ikke om det kan kalles problem akkurat, men jeg nettopp fått dette oppsettet i posten og har skrudd det sammen, alt funker som det skal. Men når jeg slår på maskinen så viser den TUF-logoen flere ganger. Alså, den går på en måte slik: TUF -> POST -> TUF -> POST. Noen som aner hvordan jeg kan få fiksa det? Kan evt. ta en video om ønskelig.

En annen ting er at CPU-Z viser at enkeltkjernene på min i5-2500k kjører på 1.6GHz, og klokker seg opp til 4.2GHz i et par sekunder, før den detter ned på 1.6GHz. Har ikke så meget erfaring med CPU-Z, så er litt usikker på om tallene stemmer. Noen som kan bekrefte / avkrefte dette?

Sist endret av Dimergon; 16. juli 2011 kl. 18:57.
Sitat av Dimergon Vis innlegg

En annen ting er at CPU-Z viser at enkeltkjernene på min i5-2500k kjører på 1.6GHz, og klokker seg opp til 4.2GHz i et par sekunder, før den detter ned på 1.6GHz. Har ikke så meget erfaring med CPU-Z, så er litt usikker på om tallene stemmer. Noen som kan bekrefte / avkrefte dette?
Vis hele sitatet...
Jeg vil tippe den gjør dette fordi du ikke kjører noen program som krever full throttle. Det den gjør er energisparende og den holder seg kjøligere når du surfer på nett e.l.
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
Jeg vet ikke om detta har noe med det å gjøre, men ofte (ikke alltid) når jeg skrur på pcen og jeg kommer til brukernavn og passord så virker ikke musa mi. :S Men jeg har no baksiden av pcen nesten rett ved meg, så jeg bare tar ut og inn kabelen så virker det. Men dette kan jo også være noe med musen.

Noen som har svar ?
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
Har samme HK, CPU og minne som deg Ruudi, men har ikke hatt noen problemer med sleep mode. Setter pcen min på sleep hver natt og "vekker" den hver morgen uten problemer.

Et problem jeg derimot har opplevd er at min OCZ Agility 3 120 GB SSD disk forsvinner av seg selv på det som virker for meg til å være tilfeldige tidspunkter og siden dette er min systemdisk så starter pcen på nytt og gir meg : "Bootmgr can not be found". Dette løser jeg som regel med å slå pcen av og på for deretter å sette opp korrekt bootsekvens i bios igjen. Ikke det største problemet, men et lite irritasjonsmoment nontheless.
lefsespiser
lefze's Avatar
sliter med det samme som TS og resten her.

Har utallige ganger måtte resette bios fordi maskina har gått i sleep.
Stort sett hver gang jeg rebooter må jeg ta ut og inn kabelen til musa og tastaturet.

Har også samme problemet som Dimergon, med at det virker som hovedkortet kjører POST to ganger

P67 Sabertooth
i7 2600k@4.7ghz
16gb vengeance 1600mhz
corsair ssd
Ati 6970 2gb
Bromigo.
Ruudi's Avatar
Trådstarter
Ojoj!


Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
noen som har funnet en løsning på problemene ruudi nevnte øverst? har akkurat samme problemer selv
Vis hele sitatet...
Da må du nesten bare teste det jeg har nevnt i første post Og oppdatere BIOS. Det hjelper.

Sitat av Alden Vis innlegg
Jeg hadde også de samme problemene med "sleep" og at musen og tastauret ikke funket når skjermen slo seg av.
jeg gjorde også slik som du gjorde og det hjalp.

i5 2500k
Hk P8Z68-V
560-TI
8g venegence ram
Vis hele sitatet...
Flott å høre

Sitat av Dimergon Vis innlegg
Oppsett:

Asus Sabertooth P67
Intel i5-2500k
Corsair Vengeance 8GB (2x4GB)

Vet ikke om det kan kalles problem akkurat, men jeg nettopp fått dette oppsettet i posten og har skrudd det sammen, alt funker som det skal. Men når jeg slår på maskinen så viser den TUF-logoen flere ganger. Alså, den går på en måte slik: TUF -> POST -> TUF -> POST. Noen som aner hvordan jeg kan få fiksa det? Kan evt. ta en video om ønskelig.

En annen ting er at CPU-Z viser at enkeltkjernene på min i5-2500k kjører på 1.6GHz, og klokker seg opp til 4.2GHz i et par sekunder, før den detter ned på 1.6GHz. Har ikke så meget erfaring med CPU-Z, så er litt usikker på om tallene stemmer. Noen som kan bekrefte / avkrefte dette?

Vis hele sitatet...
Har akkurat det samme "problemet" selv med at den viser TUF bildet slik som deg. TUF -> POST -> TUF -> POST.

Sitat av Affe Vis innlegg
Jeg vet ikke om detta har noe med det å gjøre, men ofte (ikke alltid) når jeg skrur på pcen og jeg kommer til brukernavn og passord så virker ikke musa mi. :S Men jeg har no baksiden av pcen nesten rett ved meg, så jeg bare tar ut og inn kabelen så virker det. Men dette kan jo også være noe med musen.

Noen som har svar ?
Vis hele sitatet...
Er nok bare at den bruker litt tid på å oppfatte musa. Er ikke helt sikker på en god løsning der.

Sitat av Wiggles Vis innlegg
Har samme HK, CPU og minne som deg Ruudi, men har ikke hatt noen problemer med sleep mode. Setter pcen min på sleep hver natt og "vekker" den hver morgen uten problemer.

Et problem jeg derimot har opplevd er at min OCZ Agility 3 120 GB SSD disk forsvinner av seg selv på det som virker for meg til å være tilfeldige tidspunkter og siden dette er min systemdisk så starter pcen på nytt og gir meg : "Bootmgr can not be found". Dette løser jeg som regel med å slå pcen av og på for deretter å sette opp korrekt bootsekvens i bios igjen. Ikke det største problemet, men et lite irritasjonsmoment nontheless.
Vis hele sitatet...
Du kan dra nr 1 (SSD) over og \ eller til nr1, eller så må du velge at det er SATA 1. Husker ikke heelt, men hadde det samme som deg og jeg fiksa det med å leite litt og flytte litt i BIOS. Flytte SSD til 1 hele tia.

Sitat av lefze Vis innlegg
sliter med det samme som TS og resten her.

Har utallige ganger måtte resette bios fordi maskina har gått i sleep.
Stort sett hver gang jeg rebooter må jeg ta ut og inn kabelen til musa og tastaturet.

Har også samme problemet som Dimergon, med at det virker som hovedkortet kjører POST to ganger

P67 Sabertooth
i7 2600k@4.7ghz
16gb vengeance 1600mhz
corsair ssd
Ati 6970 2gb
Vis hele sitatet...
Ville prøvd med BIOS update.



[CENTER]Tillegg:[/CENTER]
Det virker som Sabertooth poster noen ganger, og jeg skulle ønske jeg hadde en løsning på dette nå. Jeg kan teste litt og se om jeg finner en.

Til resten av SandyBrige HovedKorta; Oppdater BIOS. Som Goophy sa,
De første som shippet på B0-hovedkort var rimelig dårlige.
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Ojoj!




Da må du nesten bare teste det jeg har nevnt i første post Og oppdatere BIOS. Det hjelper.
Vis hele sitatet...
får vel nestem gjøre det en gang til når den kommer tilbake fra komplett savner liksom maskina mi bittelitt
Ble plutselig litt skeptisk til å kjøpe Sandy Brigde
Sitat av Essy Vis innlegg
Ble plutselig litt skeptisk til å kjøpe Sandy Brigde
Vis hele sitatet...
Det må du ikke være, Sandry Bridge-serien er kickass!

Om du ser på denne testen av i5-2500k, så ser du at den kommer ut på topp i stort sett alle testene den er med i. Er så langt storfornøyd med min 2500k.

De feilene som Sandy Bridge har nå er egentlig bare små bagateller som vil bli fikset i løpet av kort tid.
Hadde sleep-problemer med P8P67-M Pro helt i starten, men etter et par måneder kom det en BIOS-oppdatering som fikset det. Slo også av PLL Overvoltage, samt satt oppsettet til «Normal» i Ez Mode.

Hvis dere fremdeles har problemet med Asus-kortene deres, og ikke har oppdatert BIOS på en stund, er det en idé å gjøre det.
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Ojoj!
Du kan dra nr 1 (SSD) over og \ eller til nr1, eller så må du velge at det er SATA 1. Husker ikke heelt, men hadde det samme som deg og jeg fiksa det med å leite litt og flytte litt i BIOS. Flytte SSD til 1 hele tia.
Vis hele sitatet...
Problemet er at den forsvinner fullstendig i BIOS...
Har p8p67 pro og 2500k og dataen min kan hvile når den vil, ohoi!
▼ ... over en uke senere ... ▼
@ruudi, spiller du f.eks bad company2 osv?

hvordan fungerer oppsettet ditt til dette?

skal kanskje ha samme oppsett bare med 6970 tenkte jeg, eller vente til 7000 serien og ivy bridge/bulldozer?

klarer 650Watt OCZ dette oppsettet?
Sist endret av WhiteHat; 28. juli 2011 kl. 22:36.
Bromigo.
Ruudi's Avatar
Trådstarter
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
@ruudi, spiller du f.eks bad company2 osv?

hvordan fungerer oppsettet ditt til dette?

skal kanskje ha samme oppsett bare med 6970 tenkte jeg, eller vente til 7000 serien og ivy bridge/bulldozer?

klarer 650Watt OCZ dette oppsettet?
Vis hele sitatet...
Nei, har ikke testet det spillet enda. Men til andre spill så funker det ypperlig ! Skal litt til for å få det oppsettet til å svette


Ja, 650W skal dra det
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Nei, har ikke testet det spillet enda. Men til andre spill så funker det ypperlig ! Skal litt til for å få det oppsettet til å svette


Ja, 650W skal dra det
Vis hele sitatet...
hehe, Sandy bridge serien er gjerrig på strøm har jeg skjønt!

men trur du det vil holde til battlefield 3 og skyrim f.eks? på full grafikk?

hadde 4870 og testet med 6750 og det klarte bad company 2 på medium og litt helling over mot high.

så blir nok dette 2600k + sabertooth og 6970 / vente til 7000 serien

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622989 er verdt 4000 kr? ingenting å vente med?
Sist endret av WhiteHat; 30. juli 2011 kl. 14:23.
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
hehe, Sandy bridge serien er gjerrig på strøm har jeg skjønt!

men trur du det vil holde til battlefield 3 og skyrim f.eks? på full grafikk?

hadde 4870 og testet med 6750 og det klarte bad company 2 på medium og litt helling over mot high.

så blir nok dette 2600k + sabertooth og 6970 / vente til 7000 serien

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622989 er verdt 4000 kr? ingenting å vente med?
Vis hele sitatet...
fin pakke det, cpu er forbanna rå hadde samme hovedkortet som det er i den pakka, men det tok kvelden etter ett par uker uten grunn, så jeg sendte inn maskina til komplett og fikk den tilbake med p8p67 evo. bedre kort, med bluetooth hvor stor er sjansen for att komplett har oppdatert bios i samma slengen forresten og er det noen som har problemer med det kortet? har ikke tørt å teste hvilemodus
utgjør det noen forskjell på levetia til maskina hvis den står på 24/7 forresten?
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Hvilken BIOS-versjon kortet har finner du fint ut av selv. Ikke turt å teste hvilemodus? Kjør på! Hvis det ikke fungerer kan du prøve å sette "Internal PLL Overvoltage" til disabled i BIOS.

24/7 bør i prinsippet være sunnere for komponentene dine enn oppstart og avslutning daglig/flere ganger daglig. Så lenge du sørger for litt støvfiltrering og normalt vedlikehold så er det ingenting i veien for å ha systemet kontinuerlig i drift. Uansett så snakker vi sikkert om 15års levetid med 24/7 kontra 12år med av/på, så tror ikke du skal tenke så mye på det.
Sitat av 83leo Vis innlegg
Hvilken BIOS-versjon kortet har finner du fint ut av selv. Ikke turt å teste hvilemodus? Kjør på! Hvis det ikke fungerer kan du prøve å sette "Internal PLL Overvoltage" til disabled i BIOS.

24/7 bør i prinsippet være sunnere for komponentene dine enn oppstart og avslutning daglig/flere ganger daglig. Så lenge du sørger for litt støvfiltrering og normalt vedlikehold så er det ingenting i veien for å ha systemet kontinuerlig i drift. Uansett så snakker vi sikkert om 15års levetid med 24/7 kontra 12år med av/på, så tror ikke du skal tenke så mye på det.
Vis hele sitatet...
skal vel rengjøres jevnlig uansett bruk, og det meste kommer til å oppgraderes innen 15 år så
Har akkurat samme prosessor og hovedkort som deg, Ruudi.

Har siste BIOS versjon (1850), og problemet er borte. Dvale -og hvilemodus fungerer utmerket hos meg. (Hadde problemet før oppdatering av BIOS)

BIOS Update - ASUS Sabertooth
Sitat av 83leo Vis innlegg
Hvilken BIOS-versjon kortet har finner du fint ut av selv. Ikke turt å teste hvilemodus? Kjør på! Hvis det ikke fungerer kan du prøve å sette "Internal PLL Overvoltage" til disabled i BIOS.
Vis hele sitatet...
testa hvilemodus nå, den er fortsatt retarda. derfor lasta jeg ned oppdatering, men skjønner ikke hvordan i h****** jeg installerer den? jeg fikk bare en rom-fil
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Hvile/dvalemodus-problemet mitt har også forsvunnet(P8P67-Deluxe). Merket det først etter å ha skaffet nytt skjermkort, men det kan også være ny BIOS. Oppdaterte til 1850 her om dagen, men har enda ikke testet dvale/hvile med den. Med 1702 fungerte ihvertfall begge deler knirkefritt.
Sitat av 83leo Vis innlegg
Hvile/dvalemodus-problemet mitt har også forsvunnet(P8P67-Deluxe). Merket det først etter å ha skaffet nytt skjermkort, men det kan også være ny BIOS. Oppdaterte til 1850 her om dagen, men har enda ikke testet dvale/hvile med den. Med 1702 fungerte ihvertfall begge deler knirkefritt.
Vis hele sitatet...
siden du har oppdatert vet du kanskje svaret på innlegget mitt ovenfor?
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
testa hvilemodus nå, den er fortsatt retarda. derfor lasta jeg ned oppdatering, men skjønner ikke hvordan i h****** jeg installerer den? jeg fikk bare en rom-fil
Vis hele sitatet...
Legg ROM-filen på en minnepenn el. og restart maskinen. Gå deretter inn i BIOS under "Tool" der du finner noe som heter Asus EZ Flash Utility.

Let frem ROM-filen med EZ Flash og oppdater BIOS. I enkelte tilfeller kan det ta litt tid. Hva enn du gjør, IKKE slå av maskinen under oppdatering. Da kan du risikere å sitte der med et ubrukelig HK. Det finnes en annen mulighet for flashing av BIOS der du gjør det gjennom AiSuiteII, men det er litt mer risikabelt å gjøre dette da Windows kan kræsje el. under oppdatering.
Sist endret av 83leo; 30. juli 2011 kl. 19:37.
takk til 83leo og ruudi, dere har offisielt heltestatus hos meg