Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1549
Heisann, jobber som instruktør på et treningssenter, i tillegg til skole. Har vært ansatt siden Mai i fjor, og har jobbet alt fra 3-5 dager i uka, uten noe som helst form for fri siden jeg begynte. I sommeren tok jeg over for sjefen og jobbet 8 timer hver dag, 6 ganger i uka i en hel måned. Spørsmålet blir da; har jeg rett på noe som helt fri? Jeg går på allmenn (3. året) og stresser mye grunnet eksamen/prøver o.l. Hadde hatt godt av en uke fri.
Jeg vet det er bare til å spør, men har lite lyst å drite meg ut om det er helt uaktuelt..
Gå til legen å si at du ikke takler å jobbe lengre, også får du kanskje sykemelding.
Med bakgrunn i det du har skrevet driter du deg ikke ut ved å spørre om en fri uke.

Det virker mye mer fornuftig kontra å få en advokat i arbeidsrett til å sende ett brev for deg siden du vil ha en uke fri. Ofte kommer man langt med dialog i slike "småsaker", så kan man heller dra inn arbeidslovverk og arbeidskontrakter når man stagnerer i dialogen.
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Gå til legen å si at du ikke takler å jobbe lengre, også får du kanskje sykemelding.
Vis hele sitatet...
Ja, lurt. I stedet for å spørre sjefen om å komme til en ordning gir man råd om å prøve og fake seg til en sykemelding på "utbrent"-lignende symptomer som kommer til å følge trådstarter senere når han/hun etter hvert skal ha forsikringer knyttet til helse og uførhet og kan trøble det til da. Kjemperåd. Fortsett sånn!

Mer seriøst: Du har selvsagt rett på ferie du som alle andre. Ta en titt på ansettelsesavtalen din. Dersom du trenger fakta kan du bruke Ferieloven