Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 8291
Hei
En jeg kjenner har fortalt meg at det finnes et TaeKwonDo slag som lammer personen som blir utsatt for det fullstendig, i noen sekunder. Er det noen som vet hva dette slaget heter, eller hvor man kan finne ut hvordan man utfører dette slaget? Jeg kjenner en som går på TaeKwonDo, men treneren hans sier at det er 18 års aldersgrense på slaget, og han er under 18. Jeg trenger ikke noe moralpreken, men vil bare ha navnet.

Tusen takk
Sist endret av microcefalus; 18. november 2007 kl. 15:59.
Tror jeg lite på da taekwondo primært er en beinsport og ikke en slagsport. Hvis det skulle eksistere et slikt slag så tviler jeg på at det skulle være spesifikt for taekwondo.
Bare BS.
En skikkelig KO vil lamme folk en liten stund though.
Et skikkelig slag i Solar Plexus burde gi en slik effekt.
http://www.caplex.no/Web/ArticleView.aspx?id=9332974
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
For en tid siden stumblet jeg (Brukte StumbleUpon) meg fram til en film på YouTube. En "karatemann" som brukte knivhåndslag til halsen. De testet bevisstheten hans for å sjekke om det var fake; var verdiene under 90 av 100, så var ha genuint bevisstløs; verdiene fôr ned til rundt 58.

Knivhåndslag finnes i TK-D.

Hvilken TK-D BTW?

Edit: Nei, det er ikke filmen som blir linket til i posten over.
Sist endret av Jonta; 18. november 2007 kl. 16:34.
Under armhulen? har hørt at det kan være veldig farlig^^ + at man blir lammet.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Kiy0shi
Under armhulen? har hørt at det kan være veldig farlig^^ + at man blir lammet.
Vis hele sitatet...
Under armhulen går det bla.a. en pulsåre, blir du knivstukket under armhulen kan du blø ihjel forholdsvis lett.

Generelt er ledd svake punkt. Tommel i albue eller bak kne osv.
Sitat av Jonta
Under armhulen går det bla.a. en pulsåre, blir du knivstukket under armhulen kan du blø ihjel forholdsvis lett.

Generelt er ledd svake punkt. Tommel i albue eller bak kne osv.
Vis hele sitatet...
Ja, men nå snakker vi om å bli slått, ikke knivstukket.
Husker at det var noe om at hvis man treffer et punkt på armhulen så skjer det noe fucka med kroppen (blir "oversvømmelse" av et spesielt stoff) - Da blir man lammet
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Slår du hardt mot halsen kan du knuse strupehovudet, og det er jo rimelig dødeleg om ein ikkje får akuttmedisinsk behandling rimelig kjapt... Så eg vil ikkje anbefale det tricket i random slåsskamp akkurat.
Jeg regner med at slag og spark i taekwondo har navn, er det ingen som veit hva slaget heter?
Heh, hvilket slag?
Fyren er bare full av dritt. Er ingen slag som kan 'lamme' i TKD og det er ingen aldersgrense på teknikker.
Hei

Jeg har selv svart belte i taekwondo. og jeg vet om mange tekknikker som kan slå ut en person, om de plaseres riktig og om man får nokk fart og kraft bak slaget.
Men å lamme en person er jeg ikke helt sikker på om de gjør, men det skal være mulig å levere en etslags Knock out. foreksempel ved å slå med nokk kraft på utsatte steder i hode, da vil man kunne fororsake en alvårlig hjerne rystelse og dette kan igjen føre til at man svimer av. omtrent samme som når noen faller og slår hode.

Son nevnt over vil slag i strupehodet kunne være dødelig. dette er pga. at man blokerer luft veiene og personene vil kunne bli kvelt.

Dere ser at jeg skriver KAN slå ut en person. eller vil man kunne...
Jeg skriver dette etterson det er mange fakrorer son virker inn på disse tingene. noe som
fungerer en gang kan det være ikke fungerer neste gang. Og noen tåler rett og slett mere bank en andre.

Om dere er mere intresert i dette er det laget to dokumenterer om Martial Arts som jeg syns fikk med seg en del av dette som er skrevet om her.

Discovery - XMA Xtreme Martial Arts

National Geographic - Fight Science

Du finner sikker disse på en torrent side eller liknende om du leiter litt.
Det er aldersgrenser på teknikk jo, jeg kjenner flere som driver med judo TKD osv, det er aldersgrenser...
Sitat av Goophy
Heh, hvilket slag?
Fyren er bare full av dritt. Er ingen slag som kan 'lamme' i TKD og det er ingen aldersgrense på teknikker.
Vis hele sitatet...
Er jo fullstendig opp til senseien om han vil lære bort potensielt dødelige teknikker til noen før de er atten år gamle.
Sitat av ekbreist
.....Discovery - XMA Xtreme Martial Arts.....
Vis hele sitatet...
Discovery.Channel.Xtreme.Martial.Arts.720p.HDTV.x264-DHD

Sitat av microcefalus
Det er aldersgrenser på teknikk jo, jeg kjenner flere som driver med judo TKD osv, det er aldersgrenser...
Vis hele sitatet...
kunskap har ingen aldersgrense, så nei.
Sist endret av Evelen2; 18. november 2007 kl. 17:46.
Bingo, og de fleste klubber som konkurrerer seriøst er ikke idioter nok til å nekte lære bort teknikker som ikke brukes i jr.-klasser, selv om de er under 14/18 år.
Sitat av ekbreist
Hei

Jeg har selv svart belte i taekwondo. og jeg vet om mange tekknikker som kan slå ut en person, om de plaseres riktig og om man får nokk fart og kraft bak slaget.
Men å lamme en person er jeg ikke helt sikker på om de gjør, men det skal være mulig å levere en etslags Knock out. foreksempel ved å slå med nokk kraft på utsatte steder i hode, da vil man kunne fororsake en alvårlig hjerne rystelse og dette kan igjen føre til at man svimer av. omtrent samme som når noen faller og slår hode.

Son nevnt over vil slag i strupehodet kunne være dødelig. dette er pga. at man blokerer luft veiene og personene vil kunne bli kvelt.

Dere ser at jeg skriver KAN slå ut en person. eller vil man kunne...
Jeg skriver dette etterson det er mange fakrorer son virker inn på disse tingene. noe som
fungerer en gang kan det være ikke fungerer neste gang. Og noen tåler rett og slett mere bank en andre.

Om dere er mere intresert i dette er det laget to dokumenterer om Martial Arts som jeg syns fikk med seg en del av dette som er skrevet om her.

Discovery - XMA Xtreme Martial Arts

National Geographic - Fight Science

Du finner sikker disse på en torrent side eller liknende om du leiter litt.
Vis hele sitatet...
Jeg vet også om en teknikk og som funker bare man har nokk kraft og treffer mot et sårbart pungt... Man trenger ikke være sort belte i tdk eller noen som helst annen idrett for og skjønne at om du blir du slådd hardt i tryne besvimer du som oftest.
Et knivslag i nakken kan jo knekke nakken til en person da..
Men har vert borti det med slag i solar plexus i Kan Zen Kai..Sånne slag er jo morro å lære, men jeg kan ikke se hvordan man skal klare det så perfekt og finne det perfekte tidspunktet der du slåss med en på fylla eller en ganske vill og sint person?
Til folk her inne med peiling på kampsport og videoer.
Er det et navn på den "sporten" hvor en person står å strammer alt han har mens en annen slår han med balltre i magen så det knekker?

Så dette på Eurosport en gang å da var det en asiater som strammet magen å lot en fyre slå han i magen med et balltre. Handler visst om sterk musklatur og noe tanke greier...
Jeg kan stort sett ingenting om TKD, men har selv trent Jun Fan Jeet Kune Do. Der hadde vi et slag der du slår med begge hender (knivform) ned på skrå ca. midt mellom hver skulder og halsen. Dette fører til at kroppen sender noen impulser som får kroppen til å spenne seg, og føles til forveksling ut som å få et kraftig støt. Er nok til at en person går i bakken, men han/hun vil være rimelig fort på beina igjen og fullt kapabel til å slå tilbake igjen. Dessuten er det veldig vanskelig å kunne få inn et slag med begge hender forfra, da du åpner deg selv totalt, altså bør du helst bruke teknikken bakfra.

Sikkert ikke denne du tenkte på, men andre alternativer inkluderer f.eks. slag i strupehodet eller på plasser med mange nerver. Lamming blir da mer en bieffekt av at du påfører personen skade.

En annen teknikk er å slå med lukket hånd der langfingeren er litt bøyd utover i en slags spiss. Dette gir et mye mindre kontaktpunkt, og kan sette armer/bein ut av spill av ren smerte hvis du treffer riktig og kraftig nok (eks: Yttersiden av armen, midt mellom biceps og triceps på overarmen.
Sist endret av Dyret; 20. november 2007 kl. 02:50.
Jeg går ikke på taekwondo, men der jeg trener har vi lært noe som minner om det du snakker om.
Det går ut på å kromme hånden, altså gjøre den noenlunde "hul".
Forså slå rett ned nakken, ca oppå den "kulen" du kan kjenne nederst med håret.
Dette vil gjøre slik at lillehjernen "kobles fra" ryggraden, og personen vil bli "lammet" i noen sekunder. Har selv deltatt i trening om dette, og det kan få deg til å "se stjerner" og bli helt ør i hodet. Utrolig ubehagelig!

PS! Jeg påtar meg ikke skyld om dette skulle tas i bruk, da denne slagteknikken er farlig, og kan føre til varige men!
Fraråder alle å bruke dette mot andre levende individer!
Sist endret av Mcmak; 20. november 2007 kl. 02:43.
qtex: Skal vedde mye på at det er shaolin kung fu du snakker om... søk etter shaolin på youtube, så får du se noen av de sykeste gutta denne planeten har fostra.
Sist endret av atomet; 20. november 2007 kl. 02:51.
Teakwondo er for folk som vil lære og beskytte seg mot andre. Ikkeno mer.. Taekwon-do er bare selvforsvar.. Jeg kan nesten ikke kalle det en kampsport for man sloss ikke for at man er glad i idretten men rett og slett vil forsvare seg mot pedofile i skogen .. Jeg har nå gått på Kiokushinkai karate i et års tid.. Full contact hvor man bare kan dælje løs så mye man vil på hverandre helt til han enten sier stopp eller rett og slett går i bakken xD Utrolig hardt.. Tviler på at taekwon-do har et slag som lammer hele kroppen treneren er føler seg sikkert kongen på kloden siden han påstår at han kan lamme en person iløpet av noen sekunder.. Han leker bare bruce lee etter min mening ass.. aldri hørt om no sånt slag!
Vell, det slaget eksisterer, som jeg beskriver i posten min over.
Er du supermann kan du jo alltids knekke ryggraden på noen. Da blir man lam. Permanent
Det å finne nervepunkter som lammer personer er lettere sagt enn gjort. Det letteste å finne er et bak øret, mellom kjeven og resten av skallen. Problemet er at det er bare 25% av befolkninga har det akkurat der, noen har det litt lenger inn, og andre(som i mitt tilfelle) har det liggende litt under øret. Et annet problem er at det i de fleste situasjoner bare skaper smerte, ikke lammelser, viss du er så heldig å treffe vel og merke.

Mange av nervepunktene som brukes i asiatiske kampsporter er helt umulig å finne i en ordentlig kampsituasjon, pluss at det er under 1/4 som har punktene akkurat der. Andre punkter jeg veit om er i armen ved biceps, underarmen, og halsen.

Viss du skal slå ut en person, slå personen hardt i magen(rett under ribbeina), halsen, eller huet.
Når vi først er inne på saken, stemmer dette utdraget fra Dan Brown - Angels & Demons:

"Lifting her head slightly, he placed his palm beneath her neck and found the hollow directly beneath her skull. The crown/meridian pressure point was one he had used countless times. With crushing force, he drove his thumb into the soft cartilage and felt it depress. The woman slumped instantly."

Nå var hun slått ut i 20min.
Eskrima - Baliog Pomali


"It can leave your opponent paralyzed, or dead"

Tenkte jeg kunne nevne dette trikset siden det allerede har kommet inn forslag hvor motstanderen bør/blir permanent lammet.

Hvis du vil slå noen ut for noen minutter så er et par slag mot hodet eller solar plexus nok.
"Det slaget eksisterer" ser jeg folk skrive. Hvilket slag? Det finnes ikke noe slag, det finnes plasser å treffe. TKD har det, Kung Fu har det, ALLE har det. Det er ikke type slag som lammer personer her, det er treffpunkt. Om du dryler noen i halsregionen med et rett slag, eller et balltre, vil det skje det samme. Med et balltre vil nok effekten vare noe lenger
Endelig fant jeg det jeg tror du leter etter...

På slutte av denne filmen gjør han ene et ganske skittent triks.


FILMEN FINNER DU HER
et hardt hult slag i nakken gjør at noe ofte løsner fra ryggraden en liten stund, eller lammer elns der.
Så du vil miste bevisstheten en liten stund og falle i bakken.
såg ein dokumentar på BBC elns for ei stund tilbake, "Mind, Body & Kick Ass Moves" vart den kalla.
der visste dei fleire plassar som visstnok skulle kunne lamme ein person, deriblant solar plexus og Brachial Plexus (som er nervepunktet i armhula)

slag mot desse skal visst nok føre til ein kortslutning (sidan nerve impulsar er elektriske og eit slag mot plexus fører til stor ut ladning av elektrisitet)
og dermed i eit kort tidsrom paralyse.


: )
Sist endret av Swallow; 21. november 2007 kl. 23:06.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Swallow... slag mot solar plexus tipper eg sender deg i bakken fordi det er smertefult, og setter mellomgolvet midlertidig ut av spel på grunn av smerte/kramper. Det fører til at du ikkje får trekt pusten på fornuftig måte, og då går kroppen automatisk i en slags sparemodus...

Korleis eit slag kan føre til elektrisk utladning veit eg ikkje, så kanskje du kan forklare det...
http://youtube.com/watch?v=7FZjHAijc0k Kiai er et makt-ord sies det!
vet ikke hva jeg skal tro, men den "vitenskapelige" betegnelsen er at det skaper rystelser i vann og kroppen er jo sånn 90ish prosent vann. Jeg har alltid hatt tro på at lyd kan lamme, bare se på løver å andre dyr. De får tak i byttet ved hjelp av lyd som rett å slett "stønner" målet!


men dette kan jeg med 100% sikkert si er bullshit!
http://youtube.com/watch?v=tib2Urowsdc&feature=related
lol
oy her ser jeg en real duell han er med i.
Sist endret av Spelly; 21. november 2007 kl. 23:45.
Sitat av vidarlo
Korleis eit slag kan føre til elektrisk utladning veit eg ikkje, så kanskje du kan forklare det...
Vis hele sitatet...
Og seie utladning var kanskje litt feil, men skal prøve å forklare skikkeleg.

Når ei nerve registerer noko er det fordi det strøymer inn ion som får dendritten (den ytterste delen av nerva), til å få ei augonblikks positiv ladning, denne ladninga blir så sendt nedover aksonen til aksonenden. altså er nerve signal elektriske impulsar...

Når du då slår/trykke hardt nok mot ein nervebunt (plexus), vil det føre til ein storm av elektriske signal til hjernen, (desse blir som du heilt riktig sa tolka som smerte). Når dette skjer sender hjernen ut så store mengder med smerte signal til kroppen at den rett og slett "kortslutter". ( trur det var noko sånt som skjedde).

Såg nett National Geographics Fight Science, der forklarte dei det veldig bra : )
Problemet er bare at 'Fight Science'-serien viste seg å være pur BS, så alt du lærte derfra burde du egentlig bare glemme.
Bare å lese på Bullshido-forumet.
Ooo, det viste eg ikkje, alltid sett på National Geographics som ei vetug kilde : )
men som sagt, kan jo hende det fungere alikavel ? teste?
Tingen med å bli slått i solar plexus er at all luften blir slått ut, puster man ut rett før man blir slått der er det ikke særlig smertefullt. Trolig bare en vanesak.
▼ ... over et år senere ... ▼
Kom over denne siden ved en tilfeldighet, og det er skremmende hvor mange som ikke bare uttaler seg om ting de ikke har den fjerneste anelse om, men i tillegg presiserer "at dette har jeg greie på! Jeg siterer i fleng: "-Har lært om det på disco channel og youtube, og trent ninja kampsport i flere måneder!" - "slag som lammer", -"18 års grenser" - "Taekwon-Do er bare selvforsvar, og kan ikke kalles kampsport"-"TKD instruktøren føler seg sikkert som kongen..." Hvor får dere dette fra? Som erfaren kampsortinstruktør, (jeg har over 15 års erfaring fra flere kampsporter som bla. ITF Taekwon-Do, Kickboxing, Jiu Jitsu, etc, driver egen klubb samt instruerer i nærkamp i Forsvaret) så vil jeg anbefale at dere heller begynner å trene en kampsport/kampkunst dere finner dere komfortable med, og venter med å uttaler dere om, og å spre søppelpropaganda om idretter til dere har litt mer greie på hva dere snakker om.

Takk.
Sist endret av mr.jimyagi; 17. november 2009 kl. 23:15.
Når nerder kan sloss, da er de virkelig freaks of internetnature.
Et hard slag i nyren paralyserer offeret. Man detter rett i gulvet, uten i stand til å gjøre noe..
Verdens raskeste knock-down er "tatt i nyra" forresten.
Dette fungerer som regel veldig godt, bare at motstanderen kan få stor skade.

For ikke å nevne Y-krysset rett over ribb-benene Nyrene er også et veldig godt sted og slå.
Sitat av vegardvg1 Vis innlegg
Dette fungerer som regel veldig godt, bare at motstanderen kan få stor skade.

For ikke å nevne Y-krysset rett over ribb-benene Nyrene er også et veldig godt sted og slå.
Vis hele sitatet...
den så ikke godt ut
det som slår ut en person er som regel ba***sparket
Lag en liten hule i hånda og fyr løs med et hardt slag mot baksida av nakken.
Det vil gjøre at du mister bevisstheten noen sekunder.
Sitat av OoM Vis innlegg
Lag en liten hule i hånda og fyr løs med et hardt slag mot baksida av nakken.
Det vil gjøre at du mister bevisstheten noen sekunder.
Vis hele sitatet...
Eventuelt mister følelsen fra nakken og ned for resten av livet.
Sitat av mr.jimyagi Vis innlegg
Kom over denne siden ved en tilfeldighet, og det er skremmende hvor mange som ikke bare uttaler seg om ting de ikke har den fjerneste anelse om, men i tillegg presiserer "at dette har jeg greie på! Jeg siterer i fleng: "-Har lært om det på disco channel og youtube, og trent ninja kampsport i flere måneder!" - "slag som lammer", -"18 års grenser" - "Taekwon-Do er bare selvforsvar, og kan ikke kalles kampsport"-"TKD instruktøren føler seg sikkert som kongen..." Hvor får dere dette fra? Som erfaren kampsortinstruktør, (jeg har over 15 års erfaring fra flere kampsporter som bla. ITF Taekwon-Do, Kickboxing, Jiu Jitsu, etc, driver egen klubb samt instruerer i nærkamp i Forsvaret) så vil jeg anbefale at dere heller begynner å trene en kampsport/kampkunst dere finner dere komfortable med, og venter med å uttaler dere om, og å spre søppelpropaganda om idretter til dere har litt mer greie på hva dere snakker om.

Takk.
Vis hele sitatet...
All respekt til deg mister, men tror ikke du kjenner godt nok til etikken som er på dette forumet. Folk synser på dette forumet, det er det forumet er basert på. Synsing blir til resonnement, og til slutt kommer man forhåpentligvis frem til et svar. Min gamle lærer pleide alltid å si at man ikke skulle sloss, for uansett hvor sterk eller god du var ville du alltid møte en Mr. X som var større og bedre. Husk derfor at det finnes helt sikkert mennesker på dette forumet som har vel så god erfaring som deg, og som står fritt til å uttale seg. Og til tross for dette står man også fritt til å uttale seg her. Man trenger ikke være lege for å uttale seg om inkubasjonsperioden for svineinfluensaen, og man trenger heller ikke være kampsportinstruktør for å uttale seg om det er hold i et rykte om et "lammende slag".

På den andre siden er det veldig flott om man er det, for da er man kanskje sikker på hva man prater om. Så om du vet noe står du fritt til å uttale deg. Husk også at på nettet er det ingen som vet om du faktisk er instruktør gjennom 15 år, så uten dokumentasjon er dine uttalelser ikke mer verdt enn en hvilken som helst annens.

Over & Ut
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av svaagan Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Som nevnt tidligere i tråden så blir nok den beste spekulasjonen her at offeret ble truffet av et slag kraftig nok til å foresake en kraftig hjernerystelse. Hjernerystelse kan igjen foresake svimmelhet, tap av bevissthet og mangel på balanse, pimpen her har alt.

Men jeg kom egentlig hitover for å gjøre klart på at der forekommer slag i teakwon-do også, ikke bare spark. Teakwon-do betyr noe sånn som "Fothånd-kunst". Et navn som tilsier mer enn bare spark.