Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4093
Hei. Fant ikke noe passende kategori, så poster det her.

Ble nylig svindlet via Finn. Personen svarer ikke etter at pengene ble overført på Vipps.

Problemet er h*n har skjult nummer. Altså reservert mot opplysninger.

Finnes det noen måte å finne ut adressen? Har hele navnet på vipps.
Dersom vipps fortsatt bruker visa delen av kortet vil du kunne få dekket tapet. Du må kontakte banken.
Sjekk om Finn har en form for "pengene tilbake"-garanti slik som Ebay har.
Sitat av Ssdt2 Vis innlegg
Finnes det noen måte å finne ut adressen? Har hele navnet på vipps.
Vis hele sitatet...
Med forbehold om at du faktisk har personens rette navn:

Har du søkt navn og nummer på absolutt alle de forskjellige
nummeropplysningssidene, 1881, Gulesider, Nettkatalogen etc.?

Prøv også søk hos proff.no og regnskapstall.no, i tilfelle
vedkommende er tilknyttet et foretak eller firma.
Snakk om mye kr?
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Sjekk om Finn har en form for "pengene tilbake"-garanti slik som Ebay har.
Vis hele sitatet...
Det har Finn uttalt seg om at de ikke har flere ganger, dessverre.
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Med forbehold om at du faktisk har personens rette navn:

Har du søkt navn og nummer på absolutt alle de forskjellige
nummeropplysningssidene, 1881, Gulesider, Nettkatalogen etc.?

Prøv også søk hos proff.no og regnskapstall.no, i tilfelle
vedkommende er tilknyttet et foretak eller firma.
Vis hele sitatet...
Du kan også bare prøve et vanlig Google søk på navnet. Kanskje du finner en gammel avisartikkel hvor vedkommende er nevnt f.eks? Regner med du har sjekket sosiale medier?
Kjenner du noen i politiet/posten/tollvesenet som kan sjekke for deg?
Det har reddet meg i en lignende situasjon
Skriv dette i google "Fornavnet etternavnet" og du må ta med tegnene, siden da søker den eksakt på navnet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anmeld forholdet til politiet før det er for sent.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Legg ut skjermdump om all info du harm noen av oss kan søke i div register så ta å legge ut mer
Hvordan svindlet ble du? Tok han pengene og stakk?

Jeg ble det rett etter jul.. han angret nok.

Hadde han gitt meg telefon med mer skader enn beskrevet hadde jeg kanskje tatt tapet som lærdom

Han nærmest TRYGLET meg om å få forhåndsbetalt halvparten, og jeg kviet meg til å gjøre det - men til slutt ble vi enige om at UANSETT hva så lovet han å sende etter jobb senest innen 17.00, og jeg sa dersom noe skulle oppstå MÅ du si fra, fordi hvert minutt over 17.00 hvor han ikke svarer, så kommer jeg til å være nervøs for at han har svindlet

Og guess what, Han svarte ikke på over et døgn - så jeg tok kontakt med moren hans, plutselig fikk jeg villeste meldingen tilbake hvor HAN lekte offer for krenkelse og trakassering.

Han sa han hadde sendt og fått posten til å kanSellere det (yaah... Ok, den historien kjøper nok ingen) - og oppga aldri sporingsnummer som avtalt

Fikk penger tilbake sånn 3 dager senere etter jeg truet med politi.

Det var rent tyveri med fullt navn liksom. Ikke misfornøyd med produkt,men rent tyveri
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Anmeld det og krev at de gjør noe. Er det nettsvindel på kun et par tusen pleier de å henlegge. Derfor folk spekulerer på dette. De som blir tatt er fordi folk samler seg på facebook og alle ofrene sender anmelder sammen så det plutselig er store summer.

Men som enkelt person taper du fort.

Trussler pleier å virke på kriminelle. Går han til politiet så før du bare nekte for at du truet han, men en kompis du ikke vil si noe om som ble sur på dine vegne... Evt lage en fake facebook profil eller tlf nummer å ringe å true han men bruk stemmen til noe andre så du kan nekte for det. Så lenge han ikke har bevis vil ikke politiet stresse med å ta deg for Trussler mot en svindler... Men lurt å. Være forsiktig.
▼ ... over en uke senere ... ▼
PM meg nummer og alt annet av info så skal vi se hva jeg får til