Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1551
Tenkte det var på tide å oppgradere min gaming PC som ble kjøpt i 2012.
Har surfet litt rundt på nettet + prisjakt for å finne komponenter.

Budsjettet mitt er på 15k.
Legger ved bilde av det jeg har tenkt så langt.

https://imgur.com/a/U6otu7Y

Noe som kan forbedres/bør endres?

Gamer hovedsakelig: Battlefield V, CoD Blackout, PUBG
Trenger du hk til 2500kr?
Trenger du hovedkort til 2500kr?

Det er også en "tier 2" strømforsyning. EVGA G3 750W er på salg til samme pris og er en bedre strømforsyning.

Om du ikke har konkrete planer for overklokking kan du sløyfe "K" prosessor og spare en del penger (og gå ned til enklere chipset). Du kan også vurdere AMD prosessor og få med en veldig god standardkjøler. Penger spart.

Altså fullt mulig å få tilnærmet samme ytelse i en PC som koster 2-3K mindre, om ikke mer (mindre).
Hadde valgt et billigere hovedkort, da dette ikke har mye å si me mindre du skal kjøre sli eller ha høy oc, Spiller du på 1080p 60hz skjerm er dette mer en bra nokk men hadde uansett valgt et billigere hovedkort får å spare penger. har du f.eks 2k skjerm med g-sync 144-240hz hadde jeg oppgradert til 1080 får å utnytte skjermen best mulig. Kjørte i7 8700k@5ghz med gtx 1070 kort, da lå BFV på rundt 50-70 fps med alt på maks i 2k.
Sist endret av Sup3rn0va123; 8. desember 2018 kl. 00:44. Grunn: skriveleif
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av OinkOink Vis innlegg
Tenkte det var på tide å oppgradere min gaming PC som ble kjøpt i 2012.
Har surfet litt rundt på nettet + prisjakt for å finne komponenter.

Budsjettet mitt er på 15k.
Legger ved bilde av det jeg har tenkt så langt.

https://imgur.com/a/U6otu7Y

Noe som kan forbedres/bør endres?

Gamer hovedsakelig: Battlefield V, CoD Blackout, PUBG
Vis hele sitatet...
Jeg har i5-7500,B-250(mobo),strix 1070Ti,16GB 2166Mhz-cl16.
Og et par Samsung 850/860 ssd`er.Jeg har ikke funnet et eneste spill jeg ikke kan spille på high/ultra-60Hz-1440p.
Ville justert oppsettet slik at du kan kjøpe gtx1080-1080ti. Du kan også sjekke finn, det er flere som selger disse grafikkortene til en grei pris.

Du kan også vurdere amd cpu. Ryzen cpuene gir mye for pengene, samt du støtter ikke firma som kjører skitne taktikker. Men gå inn på d blir offtopic, det finnes mye info på nett.
PCn @Jens1 linker hos komplett kom veldig bra ut i en 'PC til 15000' test hos TEK.no nylig, jeg tror jeg hadde gått for den selv ihvertfall.