Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1248
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan man søke utsettelse på penger man tar ut i bank med kredittkort?

De fleste tilbyr 3-9 mnd. utsettelse ved at man betaler en gitt sum for varer man har handlet i butikk med kredittkort.
Noen kreditorer tilbyr en mnd eller to utsatt betaling når du har hatt lånet over ett år. Dette gjelder f.eks ved billån.

Vanlig betingelser ved kredittkort er vel at du kan vente 45 dager med å betale regningen (Rentefritt) hos noen kredittkortselskap.
Sist endret av downlow; 11. september 2017 kl. 00:33.
Det stemmer. Ved kjøp av vare i butikk eller nettet får man som regel 45 dager rentefritt så lenge man innfrir summen.
Sist endret av ImnotEmo.; 11. september 2017 kl. 00:35.
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
De fleste tilbyr at man "fryser" lånet 3-9 mnd mot en liten sum handler man med kredittkort i butikk/nettet.

Det jeg lurer på er om man kan gjøre det samme med det man tar ut i bank - fører over til egen konto fra kredittkort. Eller om det kun tilbys ved handel i butikk/nettet.
På de kortene jeg har begynner rente med en gang ved kontantuttak. Så jeg tror det er det vanligste.
Evt, så kjøper du en tyggis på butikken og samtidig tar ut det du vil?
Hva som gjelder kommer an på hvilket kort du har, så du må gjøre en av to ting: lese vilkårene til kortet ditt selv, eller fortelle hvilket kort du har i håp om at noen andre vet hva som gjelder, evt. gidder å lese igjennom for deg. Det første er helt klart å foretrekke, for det er du som står økonomisk ansvarlig for hva enn som skjer.
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Poverud Vis innlegg
Evt, så kjøper du en tyggis på butikken og samtidig tar ut det du vil?
Vis hele sitatet...
Det pleier hvertfall ikke å fungere.

Men tror jeg har overført fra mastercard til brukskonto gratis via nettbanken, dette er DNB hvitt kort.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men tror jeg har overført fra mastercard til brukskonto gratis via nettbanken, dette er DNB hvitt kort.
Vis hele sitatet...
Du betaler nesten garantert renter frå første dag ved kontantuttak og overføring. Det kan tenkast det finst spesielle kort som ikkje er rentebærande frå dag ein ved kontantuttak - men eg har ikkje sett eitt som ikkje er rentebærande frå dag 1.

Om du kjøper ein pakke tyggis og tar ut vil du sjå at terminalen opplyser om 'Kjøp og kontantuttak'. Det vert overført til banken, og uttaksbeløpet vert rentebærande frå dag 1.
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Bank Axept er det mulig ta ut i butikk med uttak uten at det blir registrert som uttak på kredittkort, men slått sammen med varene i kassa.

Men jeg er klar over det med renter som trer inn ved uttak. Det jeg lurer på om det er mulig søke utsettelse inntil 9 mnd. før man betaler tilbake. Samme som man kan gjøre med kredittkortet handler man i butikk/nett.

Det er snakk på Komplett. Komplett Bank.
Du får ikke rentefri betalingsutsettelse på kontantuttak.
Sist endret av caperno; 11. september 2017 kl. 11:42.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men jeg er klar over det med renter som trer inn ved uttak. Det jeg lurer på om det er mulig søke utsettelse inntil 9 mnd. før man betaler tilbake. Samme som man kan gjøre med kredittkortet handler man i butikk/nett.
Vis hele sitatet...
På kredittkort må du jo generelt betale ein minstesum (som er låg), men kan utover det bestemme kor fort du vil betale ned.