Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 2956
I dag fikk jeg veldig lyst til å lære meg å trace ip. for å finne navn og eventuelt hvilke by personen bor i osv.

noen som har noen forslag til programmer og hjelpe sider som kanskje er bra å bruke\lese ?
lol

du kan finne ut kordan land personens IP er fra by tror jeg ikke nei, du kan finne ut navnet hvis ISP'en hans kjører whois server tror jeg da
Vel.. Hum.. Her vil jeg finne ut hvor jeg bor. Min ip er 62.16.163.252. DNS på den er kunde1011.molde.alfanett.no. Da sier jo det meste seg selv at jeg bor i Norge(.no) og bor i Molde.

Men om avidi ikke var så snille og laget pene names på ip'ene sine kunne jeg traceroutet. Det gir deg sjeldent mer informasjon. Men avogtil kan ISP'en vært så snille at de har gitt routerene sine navn etter plassen de står. Da får du en viss pekepinn.
Har du ip adressa kan du finne ut litt med dette programmet.
http://www.whoisview.com/
Opprinnelig postet av TipeX
Vel.. Hum.. Her vil jeg finne ut hvor jeg bor. Min ip er 62.16.163.252. DNS på den er kunde1011.molde.alfanett.no. Da sier jo det meste seg selv at jeg bor i Norge(.no) og bor i Molde.
Vis hele sitatet...
Og med litt 'sosial engenering' (stavefeil?) kunne man kansje funnet ut navnet på abbonenten... Bare kansje...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
VisualRoute for tracerouting.
NetScanTools for (nesten) alt annet.
'Social engineering' er gøy. Jeg har fått passord og annen sensitiv informasjon via telefon både fra et webhostingselskap og et hotell. Be aware and ph33r the social engineering hacker
hehe... som sagt i en annen tråd så leser jeg boken til Kevin Mitnick nå.. mange geniale historier, må nesten prøve dette ut en gang
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Joda, social engineering er sikkert både gøy og spennende, men det hjelper vel ikke JuZt3r mye når han bare har en ip?

Visst dette er noe du intereserer deg skikkelig for så vil jeg anbefale deg å kjøpe Hacking Exposed 3rd Edition. Der står det det meste om det meste, ikke noe hardcore altså men basic info om hvordan du kan finne ut litt forskjellig med en ip og diverse programmer. Få tilgang til forskjellige maskiner og forhindre at folk får tillgang hos deg. ++

Edit: Adda litt.
Opprinnelig postet av Tias
Joda, social engineering er sikkert både gøy og spennende, men det hjelper vel ikke JuZt3r mye når han bare har en ip?
Vis hele sitatet...
Poenget er at man kan bruke social engineering for å få mer info. om den som skjuler seg bak den IP'en.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Opprinnelig postet av CoDEmASTeR
Poenget er at man kan bruke social engineering for å få mer info. om den som skjuler seg bak den IP'en.
Vis hele sitatet...
Joda, men ikke uten at du vet noe mer. For å bruke social engineering må man nødvendigvis snakke/chatte med noen og ip telefoni er ikke serlig utbredt enda.
Opprinnelig postet av TipeX
Vel.. Hum.. Her vil jeg finne ut hvor jeg bor. Min ip er 62.16.163.252. DNS på den er kunde1011.molde.alfanett.no. Da sier jo det meste seg selv at jeg bor i Norge(.no) og bor i Molde.
Vis hele sitatet...
Man kunne jo ha ringt til ISP'en, og gitt seg ut for å være noen som må ha opplysninger om 'kunde1011'.
Si at det gjelder hacking, kredittkort-svindel, DoS el.l.
Sider der du skriver inn personlige info. der dem logger IP osv. er også en mulighet.
Det gjelder bare å ringe/ta kontakt med de rette folka.
Og selvfølgelig gi deg ut for å være de rette folka
Neotrace pro er et greit program. Det tracer visuelt på et kart så langt det er mulig. Masse ekstra funksjoner og. Feks. sattelittbilde av div noder(hvis det finnes av akkuratt de stedene), uptime og os-check, topologisk kart av område ++.
Linken er slik det ser ut hvis du feks. tar uptime og os-check av en ip. Ekstrafunksjonene er for der meste eksterne web-tjenester da men.

http://uptime.netcraft.com/up/graph/....startsiden.no
▼ ... over en uke senere ... ▼
symatech har en flott online ip trace som viser alt du trenger og vite
et prog som heter Advanced Administartiv Tools som egentlig er et utrolig genialt program har det
Sist endret av Bill_Gates; 25. november 2002 kl. 23:31.
De fleste ISP kjører et NAT nettverk slik at man ikke får tak ip dems men bare en felles ip for ISP. Det NAT gjør den skuler brukerne i nettverket slik at man bare feks ser isp :P. så når man tracer ip får man ofte bare opp info om ISP
Vel... husker jeg drev med sånt før.. husker det ene programmet jeg brukte... NeoTrace... brukte det sammen med NeoWatch... NeoWatch er en firewall.. og med en gang noen connecter til deg, sier NeoWatch i fra til NeoTrace, som tracer IP'n... og det funker! du kan også trace IP-adresser/web-adresser manuelt... jeg skrev inn www.microsoft.com, og den kom opp hvor den lå, alle ledd den går forbi, og du kan klikke på en knapp så går den inn på en Internettside med kart, og sattelitt-foto over området den befinner seg... Skikkelig fett! Anbefalest...!!!

Jeg testa det mot en venn også... (en som bor rett utenfor Oslo) og NeoTrace lokaliserte maskinen hans rett utenfor oslo... jeg fikk til og med se satelittbilde av huset hans
JuZt3r's Avatar
Trådstarter
hvor får du det programmet da ??
Opprinnelig postet av jocke
Vel... husker jeg drev med sånt før.. husker det ene programmet jeg brukte... NeoTrace... brukte det sammen med NeoWatch... NeoWatch er en firewall.. og med en gang noen connecter til deg, sier NeoWatch i fra til NeoTrace, som tracer IP'n... og det funker! du kan også trace IP-adresser/web-adresser manuelt... jeg skrev inn www.microsoft.com, og den kom opp hvor den lå, alle ledd den går forbi, og du kan klikke på en knapp så går den inn på en Internettside med kart, og sattelitt-foto over området den befinner seg... Skikkelig fett! Anbefalest...!!!

Jeg testa det mot en venn også... (en som bor rett utenfor Oslo) og NeoTrace lokaliserte maskinen hans rett utenfor oslo... jeg fikk til og med se satelittbilde av huset hans
Vis hele sitatet...
Nå bløffer du noe j*****!!
Når du prøver å trace en IP i norge, ender den nesten alltid opp rett utforbi Oslo. Prøvde en IP fra Haugesind og en fra Lyngdal og begge var liksom i Oslo.
Vet ikke hvor nøyaktig det er med andre land, men USA er iallefall ganske nøyaktig.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Det med satelittbildet hørtes jo litt tvilsomt ut.. men resten fungerer.
satelittbildet funker for USA iallefall
JuZt3r's Avatar
Trådstarter
ingen som vet hvor du får lasta ned det programmet ?
Jeg fant det på google...
Nasse -> Nei! Jeg bløffer ikke...

CoDEmASTeR -> Har ikke testa sattelitt-dingsen i norge.. så kan stemme at det bare funker i USA...

Og det at den alltid havner utenfor Oslo er nok at serverene i Oslo stopper signalet/pingen der... de fleste norske internettserverene står jo der så... Men, men..

Jeg lasta ned en patch til NeoTrace.. da kan man lage egne kart.. kjempekult på LAN... tegne opp PC posisjoner med navn...
Sist endret av jocke; 29. november 2002 kl. 12:26.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
jocke: Først skriver du at du "fikk til og med se satelittbilde av huset hans", så skriver du at du ikke har testet "satelitt-dingsen" i Norge. Litt selvmotsigende spør du meg...
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Synes det er litt snodig at hvemsomhelst har tilgang til disse satelittene men..

Forøvrig så står vel ikke de fleste serverne i oslo? ISP'er har da noder over hele norge.
Opprinnelig postet av Jocke
Jeg testa det mot en venn også... (en som bor rett utenfor Oslo) og NeoTrace lokaliserte maskinen hans rett utenfor oslo... jeg fikk til og med se satelittbilde av huset hans
Vis hele sitatet...
CoDEmASTeR -> Har ikke testa sattelitt-dingsen i norge.. så kan stemme at det bare funker i USA...
Vis hele sitatet...
Hvem flyttet Olso ut av norge?

Hvordan viser man sattelittbilder isåfall?
Og hvor lastet du den patchen fra ?
Neotrace finner du her ett sted.
Sist endret av vidder; 29. november 2002 kl. 17:28.
Tror den beste metoden er whois, som ser nevnt flere ganger i denne threaden.. Husker jeg gjorde det på et par folk på mIRC =) Kunne ikke finne ut nøyaktig hvor, men jeg fant ut nærmeste store by. Husker ikke hvilket program jeg brukte..
sofa: hvem som helst har ikke tilgang til satelitene. men det ligger satelittbilder ute på internett og dette programmet vet kordinatene til et sted og finner dermed stedet. de fleste bildene er fra 95 eller no