Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1292
Hei,


Jeg jobber i uka og har fri i helgen. Men på lørdager er jeg sliten og vil helst slappe av eller kanskje trene. På søndager er kreftene tilbake, men da er jo alt stengt og man kan ikke få ordnet noe. Hva med å flytte å flytte lørdag til mandag, altså at arbeidsuken starter på tirsdag?

Jeg forstår at mange jobber vakter og turnuser og ikke den tradisjonelle arbeidsuken, og jeg støtter også det å ha en helligdag hvor ting er stengt. Men for meg hadde det vært mer praktisk å den dagen rett etter arbeidsukeslutt.


R
Jødene har vel sabbat på lørdag? Vurdert å konvertere?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Rudyard Kipling
In August was the Jackal born;
The Rains fell in September;
Now such a fearful flood as this,
Says he, I can"t remember!
Vis hele sitatet...
Tradisjonelt har laurdag vore arbeidsdag. Det er først dei siste femti åra det har vore fridag. I tillegg må jo åpenbart nokon jobbe på dei dagane du vil at ting skal vere åpent.
Jeg syns nesten ikke lørdag kan regnes som fridag lengre. Noen butikker har begrenset åpningstid da, men mange har den samme som ellers i uka. Tradisjonelle håndverkeryrker har vel fri, men noen har vakttelefoner. Skole og bhg har fri..

Søndag er vel egentlig den eneste dagen som er litt annerledes, bortsett fra høytider og andre merkedager.