Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 4524
Ble stoppet idag og mistenkt for å ha kjørt ruspåvirket, noe jeg ikke var. Ifølge dem feilet jeg på testene og endte opp med blodprøve og ransakelse hjemme osv. og midlertidlig førerkortbeslag, noe jeg ikke samtykket i. Legen på legevakta som tok andre tester med pupillene, balanse, huske tall osv krysset av for "bra/normal" på alt, og skrev på legens vurdering "ikke påvirket". Forsatt tok dem førerkort og ransakelse uten å ha funnet noe. Har ingen saker på meg.

La oss si jeg tok 1 enkel liten linje med ålreit kola på kanskje 30%, ikke blandet med pepper eller noe, nøyaktig 5 dager/100 timer siden. Vil dette kunne vises i blodet etter 5 dager? Ved regelmessig bruk står det 8 dager, uregelmessig bruk 2-4 dager. Når var dette i tillegg kun en enkel liten linje, bruker ingenting annet eller mer.
Fem dager er 120 timer, så hei, enda bedre!
Har aldri hørt noe annet enn at stimulanter generelt går fort ut (et par dager), cola har kort halveringstid også, du tok bitte lite, og det går fortere ut av blod enn urin.
Sånn for å berolige deg litt, selvfølgelig uten at jeg kan love noe som helst. Har aldri blitt narkotestet, og har ikke medisinsk utdanning. Men spørsmålet er vel egentlig hvorfor politiet mente at du var påvirket i det hele tatt? Virker rart.
Enkelt og greit, du er helt trygg. Snakker av erfaring, med større mengder og kortere tidsforskjell, og det ble helt negativt på blodprøve.
Offtopic: Er du spanet på ts?
Siden de stopper deg og er skråsikre på at du har kokain i systemet og attpåtil kjører razzia hjemme hos deg?
Høres rart ut.
De sa aldri de trodde jeg brukte kokain, bare mente jeg var påvirket.
Sitat av Brightbull Vis innlegg
De sa aldri de trodde jeg brukte kokain, bare mente jeg var påvirket.
Vis hele sitatet...
Så når du har tatt kokain er du ikke påvirket?
Sitat av HighAtBirth Vis innlegg
Så når du har tatt kokain er du ikke påvirket?
Vis hele sitatet...
Man er ikke påvirket 5 dager etter man har tatt stripen.

men etter erfaring, varer ikke kokain så lenge i omløpet.
Så vil tru du er helt trygg.

Viss du ikke har noe på rulleblad, eller inblandet i lignene saker, syntes jeg det var merkelig att dem tokk rassia.
men nå prater jeg om ting jeg ikke har noe peiling på, så sier bare etter egen erfaring.
Hvor får du fra jeg kjørte påvirket? De mente det, legen skrev at jeg ikke var påvirket, men de tok jo blodprøve. Derfor lurer jeg på om den ene lille stripen 5 hele dager siden kan dukke opp på blodprøven
Sitat av Brightbull Vis innlegg
Hvor får du fra jeg kjørte påvirket? De mente det, legen skrev at jeg ikke var påvirket, men de tok jo blodprøve. Derfor lurer jeg på om den ene lille stripen 5 hele dager siden kan dukke opp på blodprøven
Vis hele sitatet...
nei...........
▼ ... over et år senere ... ▼
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Siden dere allerede er inne på dette her, ble tatt en kveld ute på byen med ca 1 gram kokain. ingen kjøring eller noe slik var innblandet og jeg har heller aldri blitt tatt for dette før men mister jeg billappen pga dette eller ? noen som vet ?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Siden dere allerede er inne på dette her, ble tatt en kveld ute på byen med ca 1 gram kokain. ingen kjøring eller noe slik var innblandet og jeg har heller aldri blitt tatt for dette før men mister jeg billappen pga dette eller ? noen som vet ?
Vis hele sitatet...
Ja, tilfeldigvis vet jeg akkurat dette. Snakket med politiet tidligere, og de nevnte tilfeldigvis det at de kom til å ta sertifikatet ditt.

(Nei, selvfølgelig vet ingen her om du mister den eller ei. Det finnes eksempler på identiske tilfeller som har endt med førerkortbeslag, og det finnes identiske tilfeller som har endt uten førerkortbeslag)
Sist endret av Sjølvaste; 28. april 2018 kl. 02:16.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Siden dere allerede er inne på dette her, ble tatt en kveld ute på byen med ca 1 gram kokain. ingen kjøring eller noe slik var innblandet og jeg har heller aldri blitt tatt for dette før men mister jeg billappen pga dette eller ? noen som vet ?
Vis hele sitatet...
mistet lappen fordi jeg hadde 0.2 med mekk i en skål mens vi spilte volleyball og grilla.. så vil nok tro det
^failcat, da innrømmet du nok at en av bilene som sto i nærheten var din? Og at du hadde kjørt hit og skulle kjøre tilbake også?
Er det tilfellet at de drar hjem på razzia om man blir stoppet med noe i blodet, men ingenting på seg?
Blomzterkasse
Jeg tipper du er clean. 99% sikkert. Husk at når de nå ikke finner beviser for at du har kjørt rusa så bør du kontakte en advokat som søker oppreisning for trakassering. Iogmed rassia,beslag av førerkort, selv ette lege sa du er klean. Du får ikke så mye men purken bør ikke få slippe unna.
Hvis han ikke har rørt noe siden 22.02.2016 så tipper jeg også at han er clean..
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er ikke razzia nærmest obligatorisk viss det er snakk om mistanke om rus? Jeg fikk besøk pga jeg lurte på om en hadde røyk. Altså tobakk. Pga melding fikk jeg razzia oga mistanke om narkotika. Så, virker ikke så ransakelseordre er ikke vanskelig og få her til lands..
Uti distriktene, der snuten har lite å gjøre, kan det nok stemme. I Oslo-området pleier det å skulle mer til. Har opplevd razzia etter å ha blitt busta hos pusher, men aldri som følge av at jeg bare har blitt tatt for narkotikabruk.