Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1489
Fra nettavisen
Kampen mot terror fortsetter og utvides i USA, og lovene skjerpes på flere områder. Dersom et nytt forslag for tilstrekkelig støtte, vil hackere kunne få livstidsdommer.

Et av de nye lovforslagene som er fremmet i den siste tiden kalles HR3824- Cyber Security Enhancement Act. Dersom dette forslaget blir lov går hackere farligere tider i møte.

Lovforslaget ble støttet av et klart flertall i Representantenes Hus. For å godkjennes kreves i tillegg støtte fra Senatet, skriver IDG.

Teoretisk omfattes også norske hackere av det nye lovforslaget. USA har tidligere vist at utlendinger med opphold utenfor USA kan dømmes etter brudd på landets lover.
Vis hele sitatet...
Dette synes jeg er en farlig utvikling. Fordi mange som hacker utrolig dyktige folk, og har ressurser som faktisk burde utnyttes. Mange som hacker gjør det av nysgjerrighet og for å lære.
Det er forskjell på hackere, de som hacker kun for å ødelegge bør selvfølgelig straffes, men livstid er jo litt vel drøyt. Og i teorien så kan faktisk alle risikere å bli tatt for hacking, fordi hvis en hacker bruker din maskin (uten at du er klar over det) for å utføre et hack, så er det kanskje vanskelig å bevise at du er uskyldig.
That sux...

resultatet blir vel at hvis man raner en bank får man 3 til 7 års fengsel, mens hvis man trykker ett par taster (uten egentlig å gjøre noen skade) vips!! "Livstid"....

( hmmm.... å cracke pr0n-sitez.... blir det regnet som hacking" mon tro ? ville være kjipt å havne bak lås & slå på livstid på grunn av at man "smugtitter" på litt pr0n. )
mange som dreper folk har jo ressurser som også burde utnyttes? F.eks våpenkunnskap og menneskelig antonomi
Det må jo være en sammenheng mellom det som blir gjort og straffen da. Selv om de åpner muligheten for en slik straff for "hacking", noe som faktisk er ett meget omfattende begrep, så betyr det jo ikke at alle hackere kommer til å forsvinne for godt. Likevel er jeg enig i at utviklingen er litt skummel; Hva om USA bestemmer seg for å statuere ett eksempel? Kommer den neste "Mitnick" til å sitte inne for alltid?

Og hva er dette med at USA kan dømme folk fra andre land? Hvordan vil de i såfall gjøre dette, skal de kidnappe folk fra ett land for å føre dem hjem til Statene for å stille dem for retten? (-Kidnapping straffes for øvrig MEGET streng "hjemme" i USA)
Linuxnerd
Trådstarter
Jeg snakker om hackere som ikke hacker for å gjøre skade. For det er forskjell på å komme seg inn på et system bare for å se om man klarte det, og det å slette data eller gjøre andre ting som kun er for å gjøre masse skade.
Mordere gjør som oftest det de gjør for å skade.
Opprinnelig postet av Xtrax
Jeg snakker om hackere som ikke hacker for å gjøre skade.
Vis hele sitatet...
Som sagt, straffen må jo tilpasses forbrytelsen. Loven sikter sikkert til terrorister, osv. Kanskje de vil være forberedt i tilfelle noen skulle prøve å ta ned store sentrale systemer som telefon, kraftverk, strøm, vannforsyning, eller andre ting? (Men dette skulle jo strengt tatt komme under terror-lovene? Jeg vet ikke helt hvordan disse (terror og hacking) henger sammen i lovverket. Kanskje de "overlapper" hverandre? bare funderer...)
▼ ... over en uke senere ... ▼
"hackere bare tester sikkerhetssystemer og finner hull så bedriften kan fikse det".. yeah right og inbruddstyver bare tester innbruddsalarmen så gullsmeden kan forbedre den..

de er ikke noe mindre kriminelle bare fordi de sitter forran en datamaskin, innbrudd er innbrudd om det så er gjennom et vindu eller gjennom en fiberkabel..

forøvrig enig med Aces høy.. skal vi først utnytte ressursene til hackere hvorfor stoppe der, hvorfor ikke ansette de som lager ecstacy og amfetamin i et laborotorium, eller som kjemilærere på universitet, eller ansette svindlere og folk som hvitvasker penger i Den norske bank...
OMG... Jeg sier bare OMG.. Det eneste jeg ser galt med den loven er at dem sikker sier at det er "hackere" som kan bli straffet slik.. Det heter ikke det når dem gjør så grove ting.. Da heter dem terrorister..

Scha