Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 4740
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!
Har tenkt å acetonvaske noe speed, men får ikke tak i Biltema-aceton som er 99-100% ren aceton.

Vet at man skal ha så ren aceton som mulig for å unngå tap av virkestoff, siden amf er vannløselig.

Det eneste jeg kan få tak i her jeg bor, er Blåtind Aceton.
Jeg kunne også kanskje fått tak i NAF Aceton 100ml, men ble litt skeptisk siden det står "Til bruk på huden" (jeg har sett bilde av en helt lik, med teksten "Til teknisk bruk". Så jeg lurer på om det kan være noe annet enn aceton, olje for huden eller lignende i den. Finner ikke sikkerhetsdatabladet til den, og prisen er meget stiv.

Er det noen som har erfaring med å bruke Blåtind aceton?
Sikkerhetsdatabladet til Blåtind Aceton sier den har 95-100% aceton.

Er dette basically bra nok til en acetonvask? Eller bør jeg vente til jeg evt får kjøpt Biltema sin?

Virker jo som Blåtind sin er ok å bruke, men har ikke gjort det før og vil gjerne høre innspill fra de med erfaring

Takk for innspill og tips! Tar gjerne imot tips til andre merker som folk vet er bra også
Det går helt fint
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Går helt fint, selv pakket jeg 100g inn i 3 strømper og knøt dem å vasket det så i ca 50min med aceton����
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ville heller ha brukt en som faktisk er 100% og ikke en som er 95-100%...

https://www.bodygreen.no/products/ac...polish-remover
https://www.apotek1.no/produkter/ace...-100ml-902413p
Aceton tiltrekker seg vann fra lufta.

95-100% eller 100% er ikke så nøye.

For å forhindre at det blir for mye vann i acetonet kan mann lage tørr aceton ved hjelp av foreksempel å bake magnesium sulfat som etterpå kan ligge i bånn på flaska og trekke til seg vann fra acetonet igjen.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar og tips alle sammen! Kjører en testbatch med blåtind og ser hvordan det går
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for svar og tips alle sammen! Kjører en testbatch med blåtind og ser hvordan det går
Vis hele sitatet...
Hvor mye ble igjen?
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
I kaffefilteret lå det igjen usle 0.332g etter tørk. Ble litt forskrekket og tenkte det måtte være utrolig mye cuts og dritt i produktet(til tross for at det har svært god potens og går for å være veldig god kvalitet).
Men så lot jeg glasset med aceton-avskyllet stå og fordampe over natten, og det viste seg å være veldig mye krystalliserte rester der.
Så jeg veide det opp, og totalen ble 0.867g. Ikke så verst, med tanke på at jeg først trodde jeg mistet 2/3!

Ca én tredjedel av krystallrestene hadde en ekkel og kraftig gul/oransj farge, så jeg antok at dette var det mest urene og la det til side.
Resten av krystallene skal jeg vaske gjennom en gang til, siden det fortsatt er litt gult, og tross alt lå igjen i glasset med avskyll, hvor resten av dritten også skal ha ligget igjen.

Produktet er veldig bra fra før av, men har en ekkel parfyme-aktig blomsterdunst og en svak gulfarge jeg helst vil bli kvitt. Det smaker rett og slett forjævlig, men funken er veldig bra!

Jeg brukte kun ett kaffefilter, og lurer på om vanninnholdet i acetonen tok med seg så mye av amfen gjennom, eller om rett og slett mange små partikler passerte gjennom filteret. Produktet var alledere ganske finkornet og kvernet gjennom en pulverkvern. Så det kan hende det var derfor såpass mye gikk gjennom.

Det var iallefall mye mer igjen i selve acetonen enn jeg forventet.
Så min hypotese er at det var høyere vanninnhold enn jeg trodde, eller at jeg bør bruke to kaffefilter nestegang

Skal prøve å bake magnesium sulfat i ovnen og tilsette dette i acetonflaska for å fjerne evt vanninnhold der neste gang. Blir interessant å se hvor mye det har å si.
Skal også prøve å skaffe ren isopropanol og skylle gjennom etter acetonvask for å se hvor mye det har å si i tillegg.

Målet er jo å få et så hvitt og luktfritt produkt som mulig
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor mange gram vasket du når du veide opp 0.867g totalt?
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg vasket 1g.
0.867g var det som ble igjen totalt sett, med krystallene fra acetonglasset som hadde fordampet ila natten. Noe av dette var som nevnt misfarget, så jeg kastet det og kjører runde nr 2 nå.
Vet at poenget er å ikke bruke noe av det som blir med acetonen pga urenheter, men mistenker som sagt at det er vann i acetonen som tar det med, eller at ett kaffefilter ikke var nok til å holde igjen de fineste partiklene.
Såvidt jeg har skjønt er det ikke vanlig at så mye som 60% ligger igjen i acetonglasset... Og denne speeden er såpass bra og annerkjent, at jeg ikke tror det er 60% cutting agents i den Speeden var i tillegg helt tørr, så det dreier seg ikke om paste e.l hvor fuktighet allerede kan ha vært tilstede.

Bruker to kaffefilter denne gangen, og håper det ikke blir med like mye amf ned i acetonen denne gangen.
Får magnesium sulfat neste uke, så kan prøve en litt mer seriøs rens da
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg kan oppdatere med at jeg tror jeg har skjønt hva som gikk galt i min første vask, hvis noen andre syns det er interessant:

Amfetamin sulfat har en vannløselighet på 1g/8.9 mL vann, som jeg glemte å tenke på første gangen.
Vet ikke nøyaktig hvor mye aceton jeg brukte, men tror det var ca 100 mL. Da vil 5mL være vann, hvis acetonen ikke er tørrere enn 95%.

8.9mL / 5mL = 1.78

Kjørte en ny testrens tidligere i dag, hvor jeg vasket 2g, og det lå 1.106g igjen i filteret.

2000mg / 1106mg = 1.80

Forholdene i utregningen og resultatene mine matcher iallefall veldig eksakt. Kanskje veldig åpenbart for mange med litt mer kjemikunnskap enn meg Men det var gøy å prøve å forstå hvorfor det ble som det ble
, og lære å tenke litt grundigere over kjemien og hvordan det funker

Da er det bare å vente på epsomsaltet for å få tørka acetonen før neste forsøk
▼ ... over en måned senere ... ▼
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvilke skadelige og ubehagelige stoffer eller cuts forsvinner egentlig etter en amfetaminvask? Fjerner det også andre substanser/narkotika som kan være tilsatt for å spice opp amfetaminet?
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det fjerner hvertfall koffein, som nesten alltid finnes i amfetaminen vi får inn i Norge. All speed jeg har rensa har hatt koffein i seg, til og med det som blir solgt som noe av den beste kvaliteten på DW... Det er nesten uungåelig med ulovlig produsert amfetamin.
Du kan kjenne igjen koffeinkrystaller som hvite og fluffy "bomullsaktige" krystaller i glasset om du lar avskyllet med aceton fordampe over natta.

Skjønner ikke helt hvorfor det blandes inn koffein når det gir mer ubehag, "jitteryness" og kraftigere nedtur. Det blir nok blandet inn i selve produksjonen(eller av gutta som tar det inn i landet), også sikkert mange dealere som cutter med det i tillegg når stoffet kommer til gata. Det er vel rett og slett verdt å gjøre for å tjene noen ekstra prosent profitt...

Amfetamin skal egentlig acetonvaskes som siste steg i produksjonsprosessen, men dette gjøres sjeldent med gateamfetaminen vi får. Man får veldig lite tap av vekt om man gjør det riktig med helt vannfri aceton (anhydrous acetone). Man kan anta at de driter i dette fordi de vet amfetaminen allikevel skal shippes ut til f.eks Norge, hvor vi har drittkvalitet og alle uansett tror våt "paste" er et kvalitetstegn. Dessuten tar det lengre tid, så hvorfor skal de gidde å ta seg bryet når det allikevel blir solgt.

Amfetamin sulfat i ren form skal være tørt, så all fuktig amfetamin inneholder cuts, vann eller i verste fall uønskede reststoffer som ikke ble vasket ut i produksjon. Når folk snakker om at paste er "ferskere", så er det enten tull - eller så er det ufordampede løsemidler og dritt fra produksjon som ikke har tørket ennå... Det er iallefall ikke noe man har godt av å ha i seg. Ofte er det nok bare dealere som blander i vann eller noe anna dritt for øke vekta og tjene mer.

Hvilke andre reststoffer og skadelige stoffer man blir kvitt med acetonvask husker jeg ikke i farta, men siden amfetamin sulfatet ikke er løselig i aceton mens mange andre kjemikalier er det, vil du bare risikere å bli kvitt uønskede ting. Det forutsetter som nevnt at acetonen du bruker er så vannfri som overhode mulig. Biltema aceton er >99.6% ren (0.4% vann), så den kan du bruke rett fra boksen og få ganske lite tap. Du kan også "tørke" acetonen ekstra med magnesium sulfat (epsom salt tørket i ovn, søk på youtube og se).

Hvis du har lest tråden, ser du at det inne lønner seg å bruke aceton som er mindre ren enn 99%, slik jeg gjorde først. Det ble rett og slett brutalt vekttap, noe jeg viser noen tall på og hvorfor det ble så stort tap.
Du kan i prinsippet tørke en aceton som bare er 95%(5% er da vann), men da må du ha minimum 50gram anhydrous magnesium sulfat, helst mer for sikkerhetsskyld. Hvis du kan kjøpe aceon på biltema eller apotek(dyrt på apotek!), så lønner det seg helt klart å bare gjøre det for å slippe stresset.
Husk at både aceton og magnesium sulfat er hygroskopisk og suger til seg vann fra lufta rundt, så de må oppbevares lufttett. En halvfull flaske aceton vil da naturligvis ikke være så vannfri som den var når flaska var helt ny...
Flisespikkeri, men viktig å være klar over om man jobber med store mengder.

Når amfetamin er renset fjerner man masse guffen smak, koffein(og anna dritt) og får et hvitt, nesten luktfritt pulver. Anbefaler virkelig å prøve det
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
tjener du noe på det om du renser det? om du seller til en kunde
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
tjener du noe på det om du renser det? om du seller til en kunde
Vis hele sitatet...
Nei, gram er gram, blir tap.
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
tjener du noe på det om du renser det? om du seller til en kunde
Vis hele sitatet...
Renere speed = dyrere pris.
Du får langt bedre priser om du renser speeden for cuts og drittstoffer som er tilsatt da det er ting folk ikke vil ha.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Renere speed = dyrere pris.
Du får langt bedre priser om du renser speeden for cuts og drittstoffer som er tilsatt da det er ting folk ikke vil ha.
Vis hele sitatet...
Så hvis jeg har et gram for 200 å vasker den å sitter igjen med 0.5 så kan jeg altså selge den til mer en 200?
Sitat av Speedfrik Vis innlegg
Så hvis jeg har et gram for 200 å vasker den å sitter igjen med 0.5 så kan jeg altså selge den til mer en 200?
Vis hele sitatet...
Nei, nesten. Du vasker 10-100g speed du hovedsakelig kjøpte for 60-80kr grammet, solgte for 200, så etter det er vasket er den "bedre" så selger du for 400kr grammet (vanlig pris - til narkiser). Og ingen er misfornøyd, du får bedre tilbakemeldinger, og evt tjente mer. Men om du mister 50% kan du ikke tjene mer. Eller med mindre du øker prisen mer en 50% noe som ikke funker. Lol.
Sitat av BenzoKnekk Vis innlegg
Nei, nesten. Du vasker 10-100g speed du hovedsakelig kjøpte for 60-80kr grammet, solgte for 200, så etter det er vasket er den "bedre" så selger du for 400kr grammet (vanlig pris - til narkiser). Og ingen er misfornøyd, du får bedre tilbakemeldinger, og evt tjente mer. Men om du mister 50% kan du ikke tjene mer. Eller med mindre du øker prisen mer en 50% noe som ikke funker. Lol.
Vis hele sitatet...
400kr ER jo 50% mer en 200 da.
Fuck Mr. Plod!
Sitat av Speedfrik Vis innlegg
400kr ER jo 50% mer en 200 da.
Vis hele sitatet...
Ja det er 100% mere? Hva er poenget ditt.
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det fjerner hvertfall koffein, som nesten alltid finnes i amfetaminen vi får inn i Norge. All speed jeg har rensa har hatt koffein i seg, til og med det som blir solgt som noe av den beste kvaliteten på DW... Det er nesten uungåelig med ulovlig produsert amfetamin.
Du kan kjenne igjen koffeinkrystaller som hvite og fluffy "bomullsaktige" krystaller i glasset om du lar avskyllet med aceton fordampe over natta.

Skjønner ikke helt hvorfor det blandes inn koffein når det gir mer ubehag, "jitteryness" og kraftigere nedtur. Det blir nok blandet inn i selve produksjonen(eller av gutta som tar det inn i landet), også sikkert mange dealere som cutter med det i tillegg når stoffet kommer til gata. Det er vel rett og slett verdt å gjøre for å tjene noen ekstra prosent profitt...

Amfetamin skal egentlig acetonvaskes som siste steg i produksjonsprosessen, men dette gjøres sjeldent med gateamfetaminen vi får. Man får veldig lite tap av vekt om man gjør det riktig med helt vannfri aceton (anhydrous acetone). Man kan anta at de driter i dette fordi de vet amfetaminen allikevel skal shippes ut til f.eks Norge, hvor vi har drittkvalitet og alle uansett tror våt "paste" er et kvalitetstegn. Dessuten tar det lengre tid, så hvorfor skal de gidde å ta seg bryet når det allikevel blir solgt.

Amfetamin sulfat i ren form skal være tørt, så all fuktig amfetamin inneholder cuts, vann eller i verste fall uønskede reststoffer som ikke ble vasket ut i produksjon. Når folk snakker om at paste er "ferskere", så er det enten tull - eller så er det ufordampede løsemidler og dritt fra produksjon som ikke har tørket ennå... Det er iallefall ikke noe man har godt av å ha i seg. Ofte er det nok bare dealere som blander i vann eller noe anna dritt for øke vekta og tjene mer.

Hvilke andre reststoffer og skadelige stoffer man blir kvitt med acetonvask husker jeg ikke i farta, men siden amfetamin sulfatet ikke er løselig i aceton mens mange andre kjemikalier er det, vil du bare risikere å bli kvitt uønskede ting. Det forutsetter som nevnt at acetonen du bruker er så vannfri som overhode mulig. Biltema aceton er >99.6% ren (0.4% vann), så den kan du bruke rett fra boksen og få ganske lite tap. Du kan også "tørke" acetonen ekstra med magnesium sulfat (epsom salt tørket i ovn, søk på youtube og se).

Hvis du har lest tråden, ser du at det inne lønner seg å bruke aceton som er mindre ren enn 99%, slik jeg gjorde først. Det ble rett og slett brutalt vekttap, noe jeg viser noen tall på og hvorfor det ble så stort tap.
Du kan i prinsippet tørke en aceton som bare er 95%(5% er da vann), men da må du ha minimum 50gram anhydrous magnesium sulfat, helst mer for sikkerhetsskyld. Hvis du kan kjøpe aceon på biltema eller apotek(dyrt på apotek!), så lønner det seg helt klart å bare gjøre det for å slippe stresset.
Husk at både aceton og magnesium sulfat er hygroskopisk og suger til seg vann fra lufta rundt, så de må oppbevares lufttett. En halvfull flaske aceton vil da naturligvis ikke være så vannfri som den var når flaska var helt ny...
Flisespikkeri, men viktig å være klar over om man jobber med store mengder.

Når amfetamin er renset fjerner man masse guffen smak, koffein(og anna dritt) og får et hvitt, nesten luktfritt pulver. Anbefaler virkelig å prøve det
Vis hele sitatet...
Takk for godt svar! Skal prøve en vask ganske snart, Biltema ligger i gåavstand Googlet før jeg stilte spørsmålet angående hva som blir fjernet av en acetonrens og fant ikke noen detaljerte beskrivelser.
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Ja det er 100% mere? Hva er poenget ditt.
Vis hele sitatet...
Poenget mitt er at han sier at jeg kan selge det for dobbelt så dyrt samtidig som jeg ikke kan det, hva er poenget ditt?
Sitat av Speedfrik Vis innlegg
Poenget mitt er at han sier at jeg kan selge det for dobbelt så dyrt samtidig som jeg ikke kan det, hva er poenget ditt?
Vis hele sitatet...
Han bommer litt med matten men jeg skjønner veldig godt hva han mener.

Hvis man selger et så rent produkt som mulig og vasker vekk halvparten så mener jeg at man kan selge inn tapet sitt. Trenger ikke tjene store pengene.

Men si man har kjøpt 100 g og prisen var 100 pr

Hvis produktet blir vesentlig mye bedre så vil det ikke være noe problem å ta 250-300

Skal man stå på gatehjørne så blir saken naturligvis litt annerledes. Prisen blir satt av markedet uansett.

Med det sagt, det er ikke sikkert amfetaminen er bra laget i utgangspunktet og da hjelper det ikke hvor mye du vasker den.