Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1528
Hallo, lurte på om noen vet om det går an å ta en dagstur til sverige uten at det bryter med noen regler? har tatt en vaksinedose for 5 måneder siden. Reglene virker ikke helt klart for meg
Det er vel ingen land i hele verden som slipper inn folk som ikke kan fremvise et grønt koronapass. Og det har ikke du.

De offisielle reglene for innreise til Sverige finner du her: https://visitsweden.com/about-sweden...-corona-virus/
Sist endret av fuzzy76; 29. november 2021 kl. 20:54.
Sitat av Markhår Vis innlegg
Hallo, lurte på om noen vet om det går an å ta en dagstur til sverige uten at det bryter med noen regler? har tatt en vaksinedose for 5 måneder siden. Reglene virker ikke helt klart for meg
Vis hele sitatet...
Har du fått én eller to vaksinedoser, og hvilken vaksine var det?

Ellers så har det kommet en ny variant (omnikron) nå, som vi ikke er helt klar over effektene av enda. Noen mener den er supersmittsom, noe tyder på den ikke er då farlig. Men det er mye famling i mørket. Så med det i bakhodet, så bør du farte minst mulig rundt, og bruke maske ute blant folk nå. Det med maskebruken gjelder alle.
Trådstarter
4 0
Takker for svar, da regner jeg med at jeg trenger å være ''fullvaksinert'' og ikke bare ''beskyttet''. Har bare tatt en dose (Moderna) men det var 5 måneder siden.
Sitat av Markhår Vis innlegg
Hallo, lurte på om noen vet om det går an å ta en dagstur til sverige uten at det bryter med noen regler? har tatt en vaksinedose for 5 måneder siden. Reglene virker ikke helt klart for meg
Vis hele sitatet...
Dette er reglene som gjelder akkurat nå:

Fritt fram å reise inn i Sverige - det er ikke krav om noen vaksinasjon eller noe sertifikat hvis du reiser fra de nordiske landene.

Hvis du er over 16 år og skal tilbake til Norge etter fullendt dagstur: du må ha registrert innreisen din på forhånd. Det gjør du her: https://reg.entrynorway.no/

Hvis du ikke kan vise fram gyldig koronasertifikat så skal du teste deg på grensen før du kan komme inn i Norge. Hvis det ikke er teststasjon på grensen, eller om teststasjonen er stengt, så har du plikt til å teste deg på en offentlig teststasjon med antigen hurtigtest innen 24t etter ankomst.
Ikke glem innreisereglene til Noreg når du skal heim igjen.
Sitat av Markhår Vis innlegg
Hallo, lurte på om noen vet om det går an å ta en dagstur til sverige uten at det bryter med noen regler? har tatt en vaksinedose for 5 måneder siden. Reglene virker ikke helt klart for meg
Vis hele sitatet...
Du kan fint dra til Sverige, uten vaksinasjon, men regn med å måtte bli testet på grensa!
Var i Sverige på onsdag i forrige uke. Ingen kontroll eller noe, men i dag er jo ting plutselig annerledes. Så hvem vet. Hørte Raymond Johansen på T-banen istad om at nå var det på med munnbind igjen
Det med munnbind er føreløpig bare en anbefaling ifølge VG, så det er framdeles frivillig.
Ta dose to da så slipper du stress.

Ellers er vel alt nevnt her, inn i Sverige ikke noe problem, test deg på grensa på vei hjem.

Munnbind fant jeg frem forrige uke.