Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1450
Jeg har bare siden kl. 10 i kveld tatt rundt 10 Zolpidem på 10 mg, men uten at jeg får noe særlig effekt. Bortsett fra litt mindre angst.
5 mg med Valium eller 15-20 mg Sobril ville gitt meg mer.

Nå skal det sies at jeg har LITT toleranse og er tilvent til benzoer generelt.

Hva kan dette skyldes? Har ikke opplevd noen hypnotiske/hallusinasjonsaktige effekter. Blir kun litt trøtt, som jeg bruker koffein til å motvirke.

Hva skyldes dette? Og hvor mye må en som er tilvent ta for å få en effekt som merkes? Er spesielt ute etter å få bedre humør og å bli litt surrete i hodet.

2.5-5 mg med Etizolam får jeg derimot god effekt av, både på angst og antidepressiv/oppløftende effekt.
Sist endret av reflecteddark; 27. november 2021 kl. 01:53.
Sannsynligvis så er du ganske rusa akkurat nå, du merker det bare ikke. Det er veldig vanlig når det kommer til benzo og benzo-lignende stoffer som Zolpidem. Det kan også skyldes koffeinen du drikker, koffein svekker effekten av slike legemidler.

Men dette med Zolpidem og Zopiklon er ganske rart egentlig, har mange ganger opplevd det samme selv. At jeg ikke blir rusa på 10 stk. Noen ganger funker det, andre ganger funker det ikke. Aner ikke hvorfor.
Men selv om jeg ikke har opplevd noen rus når jeg har tatt pillene, så våkner jeg neste morgen og innser at jeg har vært ganske rusa allikevel.
Er nok ikke det som er tilfellet her.
Når jeg tok de 5 Zolpidem kl. 10 og så 5 kl. 12 så kjente jeg kun på litt trøtthet, minimal angstdemping, minimal beroligende effekt og ingen tegn til hallusinasjoner og intet bedre humør.

På Zopiclone derimot så trenger jeg bare 5-10 mg før jeg etter 30 min begynner å føle meg våken, relativt klar i hodet, litt euforisk, veldig lite angst, blir veldig rolig og får veldig høy tiltakslyst.

Tok også 2 mg med Etizolam (som tilsvarer 20 mg med Valium), som hadde god effekt på både angst, mest på den anti-depressive effekten.

Siden på Torsdag rundt kl. 12:00 så har jeg tatt rundt 50 Zolpidem på 10 mg (500 mg).

Til vanlig så har jeg så mye angst at jeg ikke klarer å gå utenfor døra engang og kvier meg alltid til å måtte gå på butikken.

Men fikk derimot blackout da jeg tok 10 mg med Etizolam noen timer før jeg sovnet på Torsdag. Hadde da ikke Zolpidem i blodet.
Sist endret av reflecteddark; 27. november 2021 kl. 04:57.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det kan virke som om slike medisiner må taes flere på en gang for å få effekt. Jeg kan bli helt vinglete og snøvlete av 2-4 imovane tatt på en gang, men det var en natt jeg ikke fikk sove og jeg spiste en imovane ca. hvert 40 minutt helt til jeg hadde spist et brett. Jeg var ikke noe sjanglete eller noe og jeg husker alt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det kan virke som om slike medisiner må taes flere på en gang for å få effekt. Jeg kan bli helt vinglete og snøvlete av 2-4 imovane tatt på en gang, men det var en natt jeg ikke fikk sove og jeg spiste en imovane ca. hvert 40 minutt helt til jeg hadde spist et brett. Jeg var ikke noe sjanglete eller noe og jeg husker alt.
Vis hele sitatet...
Det kan nok stemme pga den korte halveringstiden.