Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 2788
Hei.

Jeg har blitt henvist til en kardiolog og ønsker å bytte behandlingssted gjennom fritt behandlingsvalg.

Litt av grunnen er at jeg kjenner legen jeg har blitt henvist til og hadde litt dårlig erfaring med ham sist, samt fordi jeg føler at det blir vanskeligere for samme lege å gi en objektiv second opinion.

Det er også slik at jeg ikke fortalte henvisende lege om utredningen jeg allerede har gjort der før, hvilket jeg angrer på. Han spurte meg ikke direkte om det, men spurte om jeg hadde gjort ultralyd på Lovisenberg sykehus og det er mulig at han ut ifra svaret mitt antok at jeg ikke hadde gjort det et annet sted heller. Er litt redd for at det kan ødelegge eller svekke hans tilitt til meg og lege-pasient forholdet vårt om han får vite om det fra behandlingsstedet dersom han pga det tenker at jeg prøvde å skjule de opplysningene for ham, men mulig at det ikke skjer. Jeg sa egentlig bare nei til at jeg hadde gjort ultralyd på Lovisenberg sykehus akuttmottak ifbm henvisning dit, men jeg synes kanskje at det virket rimelig å fortelle om den ultralyden jeg senere hadde gjort annet sted.

Noen som vet om man har 'brukt opp' henvisningen dersom man avlyser timen under 24 timer før?

Jeg har ikke noe stort problem med å betale gebyr.