Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  91 20710
Sitat av ukke Vis innlegg
Når nedturen på amfetamin melder seg blir jeg paranoid, hører stemmer og ser fullt i skygger. jeg tror dette er i regi av satan for å straffe meg for å ha ruset meg.
Vis hele sitatet...
Er det ikke gud som egentlig skal straffe slemme gutter og jenter? Isåfall er det bare ti hail mary' som funker!
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Har ikke dette noen sammenheng med at du er diagnostisert med scizhoaffektiv lidelse?
Vis hele sitatet...
jo det blitt en sammenheng. rusen forsterker psykosen mens den demper adhden.. innimellom pest eller kolera. prøver å slutte med amfen da. kommet i gang med behandling for det så håpr jeg at et funker.
Min sykeste opplevelse med hallusinasjoner er da jeg tok Belladonnaurt.
Jeg hadde gått hele dagen med hallusinasjoner, men det ble virkelig intenst når jeg skulle til å legge meg.
Jeg så ansikter som kom ut av veggen, så jeg snudde meg andre vei for og slippe å se hallisene,
men da jeg snur meg sitter plutselig dama mi forran meg samtidig som hun ligger bak meg, jeg skvetter opp av sengen og snur meg vekk fra hallisen, dette hjalp veldig lite da det stod en haug med folk på andre siden av rommet.
Jeg lukket øynene mine for og slippe å se noe mer, det hjalp heller ikke da jeg hørte folk som snakket til meg, verste av alt så svarte jeg. plutselig reiser kjeresten min seg opp, jeg spør hvor hun skal, hun sier at hun skal ned på badet.
Jeg ser hun reiser seg å går ned, etter en god stund lurer jeg på hvor det blir av henne, jeg setter meg opp igjen å ser at hun står på verandaen, jeg går ut å ser at hun ikke er der, så jeg snur meg for å går inn igjen og ser at hun ligger i sengen.
Dette begynte å bli ganske noia siden jeg ikke hadde noen form for "rus", hallisene var umulig å skille fra virkeligheten. hvis jeg ikke hadde vert på en plass jeg kjenner, hadde det sikkert klikka for meg. dette varte mye lenger, men så mye
orker jeg ikke skrive.

Beklager dårlig skrevet.
Første gang jeg prøvde fleinsopp trodde jeg at livet mitt var over. Jeg følte at hele rommet jeg satt i ble presset sammen, så jeg sprang mot vindue for å klatre ut. Ute så jeg mange lange rekker med hvite kors som lyste. Så jeg kom raskt inn igjen. Så satt kammeraten min på infected mushroom bare for å flippe meg ut. Da begynte rommet å bølge seg å d føltes ut som jeg sank ned gjennom gulvet. Sprø opplevelse.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Dette går vel ikke under halusinasjon, og det er ikke forårsaket av rusmiddler, men oplevelsen var så sprø at jeg deler den uansett.

Litt nødvendig bakgrunnsinformasjon:
Jeg hadde ver på lan og fra mandag klokka 8 (på morran ja) til dagen etter klokka 12 i regi av skolen. Vi hadde fri på onsdagen, men av visse grunner skulle jeg tidlig opp

Så da kommer historien:
Jeg hadde bestemt meg for og ikke legge meg med en gang så jeg ikke var helt ødelagt dagen etter. Satt først og så litt på tv før jeg gikk lei, da bestemte jeg meg for og sette meg og game(selv om jeg hadde gjort det hele natta og var over middels trøtt(32time iten søvn FTW))

Men det rare var at når jeg begynnete og spille(skyrim) blei jeg etter en liten stun en del av spillet, jeg kjente smerte, jeg tenkte som om jeg var inn i spillet, alt føltes som ett skikkelig mareritt. Omgivelsene rundt meg var landskal. Alt var skikkelig surealistisk.
Jeg husker ikke hvordan eller når jeg kom meg i seng men våket i hvertfall i min egen seng.
Røyka no sinnsyk pot, det beste jeg har røyket uten tvil!
Jeg lå å chilla i passasjer sete i bilen å så på stjernene å pluttselig så falt himmeln ned, jeg skvatt så jævlig at jeg hoppa nesten bak i baksetet.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Hver eneste gang jeg putter i meg psilocybin og går ut, så "vinker" alle planter, busker og trær til meg. Synes det er hyggelig
Vis hele sitatet...
Hehe,
hus blir gjerne personifisert på en måte når jeg får soppen min.
Gikk fra grønland til galgeberg en gang i den formen. Alle husene hadde sine koselige egenskaper og smilte til meg, helt til jeg kom forbi fengselet, fengselet ga meg ikke dårlige vibber, men den jævla moskeen rett over gata var bare ett svart ondt blikk jeg måtte gå lengst mulig unna. Turde ikke ha ryggen til det.
Sitat av skinnidjii Vis innlegg
Hehe,
hus blir gjerne personifisert på en måte når jeg får soppen min.
.
Vis hele sitatet...
Har opplevd noe av det samme. Sto i vinduet på rommet mitt og kikket ut over nabolaget, husene hadde ansikt. Ble stående og si "allå" og vinke til husa på en SIM aktig måte.

Under samme trippen husker jeg at jeg sto på trammen utafor utgansdøra, turte ikke ta det lille skrittet ned på bakken (som bare er noen få cm) fordi denne avstanden varierte mellom å være en forminska dvergetramm og et stup!
Sist endret av random39642; 27. desember 2011 kl. 18:51.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Nå har ikke denne tråden vært aktiv på veldig lenge, så forsøker å bumpe den i håp om at det sitter noen der med noe nytt spennende og komme med
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Uhm, har hatt en del hallusinasjoner opp gjennom tida. Mye crazy og husker ikke alt, men en av de desidert skumleste:
Så masse døde mennesker som lå i gaten med avkappede føtter. De prøvde å lime føttene på igjen og ropte etter hjelp.

Substansen jeg hadde inntatt var alkohol, ingenting annet. Lite søvn og sånt i flere dager pluss alkohol sendte meg inn i en psykose fra helvette.
Jeg og en kamerat tok taxi på LSD, og vi mente bestemt at taxien kjørte i minst 300 km/t. Taxisjåføren måtte kjøre saktere og saktere, og vi satt i baksetet og hoiet og bar oss. Til slutt ble vi kastet av.

Ellers har jeg det med å hallusinere på hasj også, og da er det sjelden særlig morsomt. Det kan f.eks, handle om at det står noen klar til å overfalle meg over alt.

En gang på LSD gikk jeg meg bort i Grensen i Oslo. Fant pinadø ikke veien noe sted, og opplevde at husene bøyde seg over meg og alle jeg møtte hadde skumle masker. Noen av dem grep etter meg og pratet til meg, noe som sikkert var helt reelt fordi det var lørdag kveld og gatene var fulle av drita mennesker, men det opplevdes veldig skremmende der og da. Måtte jobbe veldig med meg selv for å roe meg ned og ikke få helt noia. Møtte heldigvis noen jeg kjente som ledet meg ut av labyrinten.
*insert tittel her*
Jeg husker jeg så avkuttede ben og armer henge i kjetting fra taket, for så å dryppe blod i ansiktet mitt.
Vet ikke om jeg kan kalle dette en halusinasjon, men men. Hodet mitt sluttet og snu bildene som kom inn, så jeg så alt opp ned...
Jeg har postet et lignende innlegg før, men jeg har utdypet historien litt mer og poster den her fordi jeg tror den vil passe trådstarters kriterier:

De aller sykeste hallusinasjonene jeg har hatt kom etter et lite trekk salvia 20x.
Akkurat hvor mye det er snakk om er jeg usikker på, men det kan ikke ha vært 0,1 gram en gang.
Jeg vil tippe på 0,05 g.

Etter at jeg hadde tatt dette trekket lente jeg meg bakover i sofaen på mitt sedvanlige vis med armene i kryss og bare ventet på at galskapen skulle begynne.
Plutselig var det som om en eller annen ananaslignende skikkelse uten armer, men fungerende hender som begynte å lokke og dra meg med inn mot soverommet.
Denne figuren latet til å eksistere etter de samme fysiske lover som hovedfiguren i Rayman-spillene.
Mellom hendene hans og meg ble det en slags fargelagt sti som jeg følte at jeg ble transportert på.
Det var nesten som å ligge på et transportbånd hvor jeg ble dratt bortover.
Jeg kunne tydelig kjenne at tyngdekraften hadde opphørt å fungere nedover, men istedenfor virket den i retningen mot denne merkelige skapningen.

Jeg begynte å stritte litt imot fordi jeg måtte skru av lysene og forsterkeren min før jeg skulle legge meg, men da var det som om noen holdt rundt meg og prøvde å ta meg med inn på soverommet med makt, nesten som en eller annen sprengkåt dame som ikke klarer å få deg med inn på soverommet fort nok.
Jeg klarte heldigvis å skru av lamper og forsterkeren, men når jeg kom inn på soverommet kunne jeg tydelig se håndavtrykk i gulvet, som om noen hadde gått på hendene på et gulv som nettopp var nymalt.
Jeg klarte å få av meg klærne mens jeg lo noe skrekkelig før jeg veltet ned i senga og pakket meg godt inn i dyna.
Etter dette så jeg et nokså pent landskap hvis horisont ble slukt av en merkelig fargeklatt som bredde seg innover landet som en altoppslukende farget snøstorm.

Etter dette ble det ganske mange merkelige syn og tanker, men jeg lot meg bare rive med uten å stritte i mot.
Mens jeg lå der i sengen og bare fløt dit "rusen" tok meg, var det som om jeg opplevde at en dramatisk kortfilm ble spilt av inne i hodet mitt.
Det hele var uhyre visuelt og estetisk korrekt, både med tanke på bildene og musikken jeg hørte/opplevde.
Man kan gjerne sammenligne stilen med introen i Watchmen, der Bob Dylan synger i bakgrunnen, bare med et litt mer norrønt og nasjonalromantisk tema. (Legg merke til at jeg ikke skrev nasjonalistisk så ikke prøv dere med at jeg har hatt nazihalliser!)
Jeg kan huske at jeg var utrolig imponert mens bildene gled forbi i takt med den flotte musikken.
Det hele nærmet seg et klimaks da "kameraet" som filmet det hele fokuserte på bunnen av et laftet bål som var plassert på toppen av et lite fjell.
Fokuset bevegde seg oppover mot toppen av bålet og begynte å bevege seg innover for å avsløre hvem som lå der død, klar til å brennes.
Til min store forskrekkelse stirret jeg rett ned på en jeg kjente godt - det var jo jeg som lå der død.
Purple Rain, en type trøffler jeg kom over i amsterdam. Sterke synsforvrengninger og alt "glinset". Jeg husker jeg gikk ute i gatene og så på bakken og det så ut som det lå diamanter OVERALT. Jeg gikk og plukka opp sneiper og trodde det var diamanter helt til jeg fikk den 5cm unna tryne for så å finne ut at jeg holdt på en sneip. Sykt.

Røykte salvia på samme turen i amst. Rommet begynte å snurre rundt meg og jeg mistet helt fokus på synet. Måtte legge meg i senga og holde øynene igjen i en time før det gikk over. Hver gang jeg åpna øynene snurra alt igjen. Kjipt, første å siste tur på salvia, var lite skøy. Mulig jeg har overdosert her, trykte bare lumen full og fyrte på...
I natt på LSD som syredyret selv lå jeg i sofaen med musikk flytende ut av høyttalerne da jeg gikk inn i en transe hvor det dukket opp en vakker dansende østeuropeisk jente. Både hun, musikken og jeg smeltet sammen i ett. Egoet begynte å gi slipp. Denne jenta kunne ved første øyekast se ut som en vanlig lettkledd stripper, men etterhvert skjønte jeg at hun var mer som en gudinne å regne. Hun danset utrolig bra og kult, og begynte å dele seg opp i flere lag. Det pene flørtende ansiktet hennes hang igjen på flere steder, og det var masse kjærlighet, dyp visdom og terapi knyttet til dette. I alt kjente jeg på mange forskjellige feminine energier. Det var utrolig vakkert. Jeg så også en haug av døde, råtne barneskrotter bli dumpet ned i et fantastisk rent energinett av tidløs kjærlighet.
burde vært möderatör
Den mest intense hallusinasjonen jeg har hatt må ha vært på salvia 20x (og cannabis, var fjern som faen på tidspunktet vi bestemte oss for å leke med salvia). Det er nesten ett år siden nå, og min hukommelse er elendig, men husker fortsatt denne hendelsen ganske greit.

Plutselig er jeg og resten av verden et mønster som renner inn mot et midtpunkt, nærmest som et sort hull. Jeg har null kontroll over kroppen og sinnet mitt, og lurer på om jeg noen gang vil bli meg selv igjen etter dette, eller om jeg vil være fanget i et psykedelisk mønster for resten av mitt liv. Jeg prøver å kommunisere med kompisen min men jeg klarer ikke prate. Kroppen min er fullstendig paralysert. Etter en evighet (for meg) klarer jeg å mumle ordene "få meg ned". Kompisen min, som ser for seg at han blir besøkt av selvlysende pingviner, tolker dette som at jeg vil ligge nede på ryggen, så han tar tak i skulderen min og slenger meg ned på madrassen. Dette gjør at hele min eksistens skytes ut i verdensrommet, og jeg kan nå se min kropp og kompisen min klart og tydelig fra det ytre rom. Jeg er fortsatt usikker på om jeg vil bli meg selv igjen, og etterhvert ser jeg for meg at jeg kan "hoppe ned" fra verdensrommet og ned i hodet mitt. Problemet er at jeg selvfølgelig kuker det til, og bevisstheten min blir heller bosatt i en av fortennene til kompisen min. Jeg ser for meg hvor irriterende det er å ikke kunne prate selv, men å bare være inni munnen til en annen dude som får skravle i vei så mye han vil. Jeg savner å ha min egen kropp. Etter hvert kommer jeg til sansene mine, og presterer å si dette: "Duuuuuuuude... jeg var nettop i space..."

Har også en annen hendelse, med bare cannabis, hvor jeg fikk for meg at jenta jeg lå i senga og koste med i mørket en sen vinterkveld ble omgjort, først til en annen venninne av meg, og deretter til en succubus, med skjærende fryktinngytende stemme, lilla-aktig hudfarge med tribal-aktige mønstre, skumle øyne og hoggtenner. Det var overraskende intenst. Har aldri opplevd noe lignende med cannabis siden.
Sitat av KreaDep Vis innlegg
I natt på LSD som syredyret selv lå jeg i sofaen med musikk flytende ut av høyttalerne da jeg gikk inn i en transe hvor det dukket opp en vakker dansende østeuropeisk jente. Både hun, musikken og jeg smeltet sammen i ett. Egoet begynte å gi slipp. Denne jenta kunne ved første øyekast se ut som en vanlig lettkledd stripper, men etterhvert skjønte jeg at hun var mer som en gudinne å regne. Hun danset utrolig bra og kult, og begynte å dele seg opp i flere lag. Det pene flørtende ansiktet hennes hang igjen på flere steder, og det var masse kjærlighet, dyp visdom og terapi knyttet til dette. I alt kjente jeg på mange forskjellige feminine energier. Det var utrolig vakkert. Jeg så også en haug av døde, råtne barneskrotter bli dumpet ned i et fantastisk rent energinett av tidløs kjærlighet.
Vis hele sitatet...
Dosering/type LSD?
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Dosering/type LSD?
Vis hele sitatet...
Har ikke peiling. Spiste en lapp som visstnok skulle være 200 microgram. Ikke er jeg noe til drevent syrehue, så om dette tallet stemmer aner jeg ikke. Den lappen ga i hvert fall en helt utrolig ren og smooth effekt, føltes like rent og hellig som psilocin. Kan virke som om denne kjemikeren visste hva han gjorde. Hele natta var bare en eneste lek hvor jeg kunne styre helt selv om jeg ville gå inn i transe og dra på disse ovennevnte indre reisene. Vurderer å spise to lapper neste gang...
Knips og weed combo, såg helium ballonger komme ut at munnen til en kompis hver gang han pratet.. hørte ingenting av hva han sa.. bare disse lydene som kommer når du slipper en oppblåst ballong ut i luften xD
Såg også briller på allesammen rundt meg.

LSD, hodet til en jente som satt å pratet ved siden av meg morphet seg om til å ligne på et hundehode og når hun pratet såg det ut som at hun bjeffet.. Var også oppå toppen av en blokk i Oslo.. såg ut som at byen var like stor som hele europa Oo

Sopp, Var på et psy-party i utkanten av Oslo.. Midt under dansinga blandt folkemengden såg jeg plutselig halen på et helikopter et par meter over hodet mitt..

Og diverse skygger av mennesker etter litt for mange dager våken på pepper
Snurrende psykedeliske sopper i lysende farger må være den beste closed-visualen jeg har sett
Sopptur på kriminelle mengder sopp på Gili utenfor Bali

Jeg skjønte at soppen begynte å fungere når jeg så en liten muldvarp stikke hodet opp av jorda og lo helt til jeg tråkka på den og den forsvant (nei, jeg drepte ikke en muldvarp, den var ikke ekte hehe).

Etter det her ble det hele bare mer og mer forskrudd. Ei jente jeg var med fikk øyne over hele kroppen og blunket så forjævlig intenst og det var akkurat som om noen spolte tiden forover med 100 gangers hastighet når jeg så på henne.
Han andre jeg var med fikk hele kvelden en slags krigscammo maling i fjeset, og oppførte seg generelt som en militærfyr (i mitt hode).

Hele kvelden følte jeg at jeg var med i et slags sykt spill eller noe, at vi liksom ble ledet til forskjellige plasser av noen som styrte oss.

Vi kom etterhvert inn i en villa noen vi kjente leide og det var her det virkelig tok av. Da vi satt oss rundt et bord var jeg plutselig ombord på ei skute. Det gynga noe jævlig og jeg måtte klamre meg fast i benken jeg satt på for ikke å havne over bord.

På et øyeblikk var havet blitt til en jungel, og det som egentlig var en liten gang inn til et toalett, var milevis med tykk regnskog. Hadde sikkert gått rett i veggen hadde jeg prøvd å utforske denne regnskogen.

På turen tilbake til hytta vår der vi bodde begynte konturene til en liten bad-tripp. Alt var faen med helt likt! Jeg så det samme lille huset, med den samme brekende geita utforbi hver tiende meter jeg gikk. Jeg hadde bare lyst til å gi opp og legge meg på plattingen ved siden av geita for å vente ut rusen(plattingen var jo i realiteten en sølepytt), men kameraten min med krigscammoen overtalte med heldigvis til å fortsette letingen etter hytta vår.

Det var ikke før "cammo-mannen" fant hytta vår at jeg smatt sånn halvveis tilbake til den virkelige verden og endelig kunne legge meg ned. Resten av natten lå jeg bare og vrei meg frem og tilbake i et samme mønster og hørte mystiske stemmer i hodet.
På Ethylketamine og ethylphenidate kom jeg til en tilstand der all ketamin-bodyloaden plutselig forsvant, jeg fløt bortover gulvet i stedet for å gå. Alt ble veldig sterkt, lyst og glinsende med en slags aura rundt seg. Serier på TV-en ble bragt til liv og kom ut av skjermen. Alt så på en måte ut som om det var oppgradert ett hakk og alt i verden var behagelig. Var en fantastisk high som jeg kunne tenke meg igjen, men ethylketaminen hang i kroppen aaalt for lenge til at det er praktisk mulig for meg å bruke det. Jeg fikk en trerotfølelse i beina (hvis jeg holdt beina i ro føltes det som om det ble et tykt barklag utenpå føttene og at de slo røtter langt ned i gulvet) da jeg begynte å lande og den følelsen hang i i over en uke.. Skummelt.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Fikk de sykeste hallisunasjonene noen sinne etter å ha spist 2 syrelapper på festival i helga. Første gang jeg har fått full blown open-eye hallusinasjoner(ikke visuals/forvrengninger). Lå i teltet mitt og fikk ikke sove. Så jeg har øynene halvåpne, og stirrer på telt-gulvet hvor det ligger en urge-flaske. Plutselig ser bakken på teltet ut som det er en grassplen i måneskinn. og veggene ser ut som en nattehimmel og jeg ser trær etc på en slags ås. Jævlig funky. Jeg skjønte jo hele tiden at det kun var en hallusinasjon, men det var fortsatt sykt stilig og livaktig.

Så også en naken dame som danset forførende i de skyggene/kontrastene som oppstod på innsiden av teltduken pga. vind.
Vet ikke helt om det kan kalles en hallusinasjon men, første gang jeg røkte cannabis lagde en venn av meg en grimase som i grønt lys så ut som grinchen fra How the Grinch Stole Christmas. (http://m.imdb.com/title/tt0170016/ )

Etter dette har jeg vel røyka en del og dette har vært den eneste gangen jeg har sett noe som ikke har vært der eller blitt nevneverdig redd ("noia") i rus.
Sist endret av gorillamannen; 21. juli 2013 kl. 21:37.
På en mandig dose 2c-e så fant jeg ut at jeg kunne skape kuler/bobler av lys og pixler med hendene.
Jeg kunne gripe løs luft mellom hendene og med noe konsentrasjon så skapte jeg disse kulene. Disse kunne jeg også styre på forskjellige måter. Jeg syntes det var veldig moro å spinne disse kulene rundt sin egen akse. Da ble de større og større og omsluttet ting etterhvert som de vokste. Så satt jeg der, inni en spinnende boble av intense farger.
Når de fikk en viss størrelse så sprakk de i et fyrverkeri av forvrengte pixler.

Det tror jeg er en av de aller kuleste opplevelsene jeg har hatt noensinne. Ufattelig morsomt og magisk.
Etter en mandig dose 4-aco-dmt så jeg feer som fløy rundt i rommet rundt meg og kompisen min, samtidig som veggene "blødde", kort etterpå svevde jeg ut av kroppen min og ble ett med rommet. Jeg var hele rommet samtidig, og var fornøyd med det. Kanskje en time etterpå hadde jeg glemt hvem jeg var, og trodde at kompisen min var meg, noe jeg brukte rundt en time til på å få avkreftet.
Ikke relatert til droger, men artig hvordan hjernen spiller èn et puss ved lite søvn.

Mens jeg var i Forsvaret opplevde at kameraten som lå på vaktposten under øvelse begynte å hallusinere svakt.
Vi hadde vært våken i to døgn, og ikke spist spesielt mye de dagene. På samband hadde vi fått beskjed om at patrulje på sekshjulinger var på vei inn mot basen. Ikke lenge etterpå melder kameraten om seks hvite sekshjulinger som kjører av veien, og fire fotsoldater. Sekshjulingene viste seg å være sauer, og fotsoldatene trær som hadde fått skygge.

Senere samme kveld begynte han å se cowboyhatter i buskene, og det var da det var på tide å ta seg en blund ...
En av de underligste jeg har opplevd var på en temmelig kraftig dose 25i med en kompis, etter en periode med bisarre closed eye visuals/optical illusions som levde sitt eget liv, begynte kompisen min å badtrippe og jeg satt ved siden av sofaen han lå på, og pratet han gjennom det. Når han var på vei inn i en spesielt kraftig "loop", så fikk jeg det for meg:

Jeg pekte på øyet hans med hånda, som om jeg fikk tak i et tau som var festet i det, og følte at jeg ble dratt inn i pupillen hans via dette tauet, som der inne var festet som en slags mast på en liten flåte hvor han satt og så forvirret ut. Alt dette foregikk som sagt inne i pupillen hans, så rundt flåten var det helt sort, litt som i verdensrommet, men minus stjernene i bakgrunnen. Han sa han hadde mistet noe, eller ikke fant veien hjem eller noe i den dur, og jeg tilbød han å hjelpe han, så dro vi langs tauet opp og tilbake igjen. Hva som egentlig foregikk akkurat da er umulig å si.

Senere samme kveld stabiliserte han seg litt, og vi satt og så på hverandre basically, jeg merket at når han ikke badtrippet fikk han noen lysende bånd rundt om i fjeset, ikke ulikt sjamanistiske tattoveringer, men de glødet og pulserte i masse farger. Uansett, vi satt og så på hverandre, og båndene begynte å lyse kraftigere jo lengre vi så hverandre i øynene, og etter en stund uten å blunke begynte han og omgivelsene å morfe; øynene hans ble større og flyttet seg litt rundt, tennene hans ble lengre og mer gnageraktige, han fikk værhår og før jeg visste ordet av det stod jeg i regnskogen og så på en mus, og jeg var en slags mus selv. Veldig kraftig hallusinasjon.

En liten ending remark om museopplevelsen: jeg ble ganske freaka ut av det hele, men var for fascinert til å se vekk, men når vi var i regnskogen fikk jeg en så brå og intens følelse at det er på kanten av hva som kan beskrives, det beste jeg kan oppsummere det med er: "Nå dør jeg". Denne følelsen fikk meg til å trekke meg brått ut av museopplegget og jeg rullet noen ganger rundt på gulvet før jeg kom til hektene. Vil ikke si det var en dårlig opplevelse akkurat, men ikke god heller, mer.. fascinerende, kanskje.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har fått sterke reaksjoner på lys fra mobiltelefon, skurring.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Første gang jeg prøvde 2CB, var jeg og søskenbarnet mitt hos en kompis.
Da vi bestemte oss for og ta 2CB, hadde vi MINIMALT i 3 glass.
vi blandet det med RedBull og drakk.
etter vi hadde supet i oss redbullen med 2cb merket vi ikke noe før en time og to etterpå.
det var da starten på noe jeg aldrig har vært borti før.
Røyker Cannabis min 1 gang i veken, så jeg vet hvordan "høga" er.

Anyways!..

Når jeg kjente att trippen begynte å komme, kallet naturen, det var antagligvis redbullen som skulle ut av systemet.
Da jeg kom til dassen, tenkte jeg att det ikke var så sykt så jeg hadde sett for meg..
helt til jeg lukket opp døren og gikk inn på toalettet.
På veggen henger det en gammel tapet (70's - 80's) tapet med masse små blomster tett i tett, det var da jeg merket det.
ALLE blomstene snurret sakte i rundt forskjellige veger så det ble enda sykere!!
Jeg brukte sikkert 10 minutter på studering av tapet.. haha!
da jeg kom inn i stuen igjen lå søskenbarnet mitt strekk ut på sofaen og smilte!
jeg la meg på det ledige setene i sofaen og så opp i taket, på skyggene som ble dannet av en lampe som hang i taket.
Plutselig brøt jeg ut i vill latter!
Det føltes ut som kroppen ble tatt ut i en bølge.
mens skyggene beveget seg sakte, ikke mye men litt..
Da jeg så søskenbarnet mitt i fjeset var det skummelt!
Det var som fjeset hans ble skummelt! som om han skulle angripe meg (ansiktsuttrykk) selv om han smilte.. han sa det samme mens vi brøt ut i latter begge to!
mens kompisen vår bare satt der å ikke merket noen ting..
Vet det er mange som mener det ikke er mulig å hallusinere direkte på grunn av cannabis, men jeg tror cannabisen kan bidra til at man har lettere for å hallusinere. Uansett, har "hallusinert" to ganger på cannabis.

Den første gangen jeg hallusinerte var også den første gangen jeg røyka, jeg og en kompis hadde røyka noe han mente var noe kraftige greier fra amsterdam. Dum som jeg var røyka jeg halve j'en som bestod av ca 1g grønt. Merket ingenting også stakk vi for å spise kebab, det var da "helvettet" begynte. Satt å venta på kebaben, og så fikk jeg plutselig et helt sinnssykt tunnelsyn, og alt rundt det jeg fokuserte på snurra rundt og blinket i masse forskjellige farger. Når kebaben var ferdig gikk jeg bort til disken for å hente den, og så så jeg i et speil som hang bak disken og så meg selv inn i øynene. Øynene var 100% røde som om de var tatt rett ut av en skrekkfilm, jeg fikk så sykt noia at jeg kasta kebaben min i gulvet og løp hjem og trodde det var noen som fulgte etter meg. :P
Øynene var selvfølgelig ikke 100% røde, men var det jeg hallusinerte.

Den andre gangen jeg hallusinerte hadde jeg røyket 0,5g med brunt hos en kompis, vi satt i sofaen i stua hans og muncha masse kake osv, før jeg plutselig trodde at lampa vedsidenavmeg som er kanskje 1,5m høy holdte på å velte, så jeg kasta meg på gulvet for å ta den i mot, men lampa holdte ikke på å velte i det heletatt!
Endte med en kraftig latterkrampe, så var egentlig bare morsomt.
Den mest insane hallisen jeg har hatt må være da jeg hadde røyka AK47 fra Amsterdam!
Jeg satt å titta rundt i rommet også plutselig så kom det en klovn som var ca 40 cm i full farte hoppende og dansede mot meg :O
På en heftig dose LSD så så jeg noe som lignet på dette her:
http://cardensdesign.com/imagery/Photos/Religion_0042.jpg
Som kom pulserende mot meg, før jeg ble sugd inn i lyset. Og da var jeg bare hele universet, en uendelig stor intelligens eller gud. kall det hva du vil. Men akuratt der og da så viste jeg alt, og da mener jeg ALT, eller alt utenom hvem jeg var eller hva jeg var.

Det er det mest skremmende og det beste som noen gang har hendt meg.
Føler jeg møtte "gud" som jeg skrev. Og jeg ble født på nytt. Det var den første dagen av resten av mitt liv.
Merker fortsatt at hendelsen endrer hvem jeg er sakte men sikkert.
Har nesten slutta og ruse meg, etter 7 år med daglig bruk. Greier nesten ikke tenke negativt lenger, siden jeg har blitt så sykt glad i det å bare leve, og ser så mye vakkert i alt og alle. Tror faktisk ikke jeg har drept et eneste innsekt engang etter denne hendelsen. Hiver jeg fra meg en papirlapp i natturen uten og tenke over det, så tenker jeg på det i mange uker etterpå. Ser meg selv ofte plukke søppel fra gata og hive i nærmeste søppelbøtte. Forsøpling er lissom noe jeg aldri har brydd meg om før. Men har blitt så sykt glad i den vakre naturen vi har. Og jeg skal hverfall ikke ødlegge den mer en det jeg "må".
Har søkt meg inn på skole igjen. Ja, det har rett og slett endra hele livet mitt helt utrolig til det positive.

Helt klart det beste som noen gang har hendt meg!

Edit:
Får legge til at det var en ekstrem stor dose etter hva jeg har kjønt. Når jeg sovna 17timer etter inntak så var jeg fortsatt bare energi som fløyt rundt så fort jeg lukket øynene. Og jeg så halusinasjoner eller visuals hele 3 dager etter inntak.
Sist endret av Skralla1; 3. oktober 2013 kl. 21:33.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har sett sola gåd ned horisonten mens den skifter farge mellom grønn og lilla og flere farger jeg aldri har sett på èn gang.. Gikk nedover grusbakken og så mønstre overalt, akkurat som alt var sammensatt. Lufta vibrerte rundt meg og trær pustet. Tallet "6" på komfyren tilta rundt og ble til en "9" foran øyenen mine.. Dette var på en sopptur..

Har også sett plakater morphe seg helt vilt, en tredje øye i panna, teppene i senga på en måte "tok over" senga, forsterka farger, mønstre i vegger og overalt mens jeg går rundt leiligheten helt trippa... Også opplevd at dusjforhenget pusta på meg når jeg dusja, etter jeg trudde jeg hadde kommet helt ned lol
Alt dette blandet med å føle at jeg smelter inn i sofaen eller senga.
Har også sett closed eye visuals på sopp, mønstre, farger

Har også sett veldig kule hallusinasjoner på MDMA og MDA... etter rundt 450mg mdma over noen timer, så jeg kompisen min gå inn på dass, bare for å snu meg og se han sitte i sofaen ennå.. fucked up. Så også en fyr klatre uttafor vinduet, klokka 5 på søndagsmorran på mdma. Får også sånne dritfete fargede prikker av mdma, men pleier bare å hallise etter å røyke weed på det... typsik at man ser briller/hatter og skjegg på folk uten at dem har det. Er også lett å få closed eyed visuals etter store doser og weed

På MDA har jeg sett en "spike" kom ut av armen min et kort sekund i speilet, masse ansikt i vegger/bilder, og at hele rommet nesten smelter i farger.. drit fete halliser når man er såpass euforisk. På slutten av trippen satt jeg og så en båt seile i sjøen på TVen... men det vakke noe på TVen, bare youtube bakgrunnen... drev kort sagt å så ting skje på skjermen som overhodet ikke fant sted. Bokstaver var også helt umulig å lese etterhvert xD
Sist endret av Dagdriver; 13. oktober 2013 kl. 00:04.
Mønstre på veggen bevegde på seg. Jeg så 3 døde mennesker på veggen, etterfulgt av 3 aliens som bare stod der. Dette så jeg fordi jeg hadde spist flein. De døde folkene så jeg nok pga det var mørkt i det rommet jeg var og det hang diverse hjelmer osv på veggen som jeg tydeligvis forveksla med hengende rotne mennesker. Aliensa var egentlig en T skjorte som hang til tørk...
▼ ... noen uker senere ... ▼
“People are strange"
en gang jeg var på MDMA (250mg, rett etter redrop) hadde også røyka en del weed. var på vei til en narvesen, da jeg så en mann lente seg intill en lyktestolpe. tenkte jo ikke noe serlig over det, siden det er jo helt vanlig? det var ikke før jeg kom 2-3 meter unna at han plutselig trakk seg sammen og strakk seg ut (skjedde på under et halvt sek) og det var bare en sykkel haha.

Den aller kuleste hallisen jeg har fått noensinne, var da jeg tok LSD (en dråpe) første gang. ca 5 timer inn i tripen droppet jeg 100mg MDMA av helt vill kvalitet. hallisen var at jeg så på månen som så "helt normal" ut, men når jeg snudde hodet mitt 90 grader og hadde månen i sidesynet mitt, eksploderte den i de vakreste mønstre over hele halvdelen av synet mitt, og så sto alt stille. hvis jeg så tilbake på månen så trakk alt seg sammen til den vanlige månen igjen. jeg ble aldri lei av å snu hodet mitt frem og tilbake hahaha.
Samme trip, bare noen timer senere, røyka jeg en joint, noe jeg ikke hadde gjort før i tripen, og ting var på vei nedover. de vanlige mønstrene man pleier å få på LSD (var på en stor gresslette, og så mot en skogkant) begynte å formere seg til de rareste tingene. jeg så seks store tannhjul som vred rundt på hverandre, mens en slange kveilet seg imellom. jeg stirret inn i den skogkanten en god stund, og tingene skiftet ofte, men ikke brått, heller med en jevn sud overgang som gav totalt mening med det neste jeg så.

andre gang jeg tok MDMA hadde jeg ikke tilgang til weed før jeg var så og si helt nede, ca en time etter jeg hadde røyka, var jeg på do, og da jeg skrudde av lyset så jeg vanndråper begynne å renne nedover doen. jeg trodde jeg hadde bomma noe jævlig da jeg pissa, men da jeg skrudde på lyset igjen trakk de seg inn toalettet igjen som om de ble tørket opp av papir. det var min aller første hallis, og jeg ble sent lei av å skru av og på lyset. må ha sett smart ut fra edru perspektiv...
Lå¨på rommet etter en ganske intens syretrip og så et sykt mønster når jeg tittet opp i taket, det var akkurat som å se inn i et kaleidoskop. Etterpå "snakket" jeg med en blanding av buddah og en random gud fra hinduismen og takket dem veldig for at de viste meg dette. Noe av det mer merkelige jeg har vært borti. Dette var også bare et par timer før en viss person smalt en bombe i oslo sentrum. Jeg sto i gangen og så utover byen da det smalt, fortsatt ganske påvirka og trodde det tordna, så jeg løp ut for å leke i regnet som aldri kom.
Nå vet jeg at man ikke kan få "halliser" av THC, men personlig syntes jeg den kødder litt med synet i allefall. På grønt er det masse lillaaktige og grønne prikker over alt hvor jeg ser, kommer gjerne blinkende fra øverst i høyre hjørne på hva enn jeg ser på, og snurrende hjulaktige greier. Litt sånn kaleidoskop aktig faktisk, sånn er det hver gang jeg er ganske fjern Fargeforestillingene mine er ganske intense faktisk, og kan minne litt om mellom innslagene i thats 70's show hvor de som regel danser og funky animasjoner er i bakgrunn

På brunt har jeg ennå til overs at noen som helt hallis, men dybdesynet mitt forsvinner helt, så ting virker annerledes.

Har også prøvd litt stilnoct, og etter en 2-3 5mg (Kan være placebo, men det funker i allefall for meg uansett) men på et barnerom her i huset henger det en taklampe med en kanin som sitter i en bøyle under, og på stilnoct kommer denne kaninen til live, og rører på seg (som om den skulle sitti fast, hvilket den gjør i lampa) og pc skjermen min flytter seg frem og tilbake som om den skulle stått på skinner av noe slag. Nå vet jeg ikke om dette er placebo eller ikke, men men.
▼ ... flere år senere ... ▼
Har hørt om en del folk som har slitt med halliser i lang tid etter hyppig bruk av syntetisk hasj, er det "vanlig"?
Fikk ketamin en gang jeg var på sykehuset, hadde tatt en del andre ting så var ganske agressiv. Husker ikke mye, men husker at jeg var inni en slags portal som var full av farger, følte jeg hadde høy fart. Var litt som å være på et tog, husker at jeg stoppet flere steder i portalen. Prøvde flere ganger å fortelle noe til sykepleierne og legene som var rundt meg, og ble svært frustrert da jeg ikke fikk kontakt. Føltes ut som at jeg var i fare, selv om at jeg ikke husker hva jeg var redd for. Selv om at jeg var redd vare det alt i alt en god opplevelse
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Har ikke dette noen sammenheng med at du er diagnostisert med scizhoaffektiv lidelse?
Vis hele sitatet...
Ikke unormalt når man har vært våken ei stund, amfetamin eller bare lite søvn.
Skygger å paranoia får jeg selv ofte etter 2-3 dager våken på amfetamin eller bare null søvn.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En gang jeg tok ayahuasca, ble jeg fanget i groundhound day. Hver gang jeg sa/gjorde/tenkte noe feil, startet dagen på nytt. Tror jeg prøvde å fullføre dagen opp i mot tusen ganger.

Til slutt innså jeg: den perfekte dagen finnes ikke. I det jeg tenkte det, forsvant hallusinasjonen, og jeg kom tilbake til virkeligheten.

Blir nødt til å poste som anonym fordi brukernavnet mitt er alt for avslørende.