Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4467
Hei. Da er tiden på året kommet der hvor man må være kreativ og finne på julegaver til folk og fe igjen.

Siden det slo så godt ann til junior med en radiostyrt drone (billig jalla fra europris vel og merke )
Så har vi tengt og kjøpe et rc helikopter i julegave til han i år.
Problemet er bare det med flytiden.

5 og 6 minutter flytid er I det minste laget for alt styret med og få kledd på 2åringen og komme oss ut for at jeg skal fly i lufta og han løpe etter og hente helikopteret hver gang det lander..

Er det noen som har peiling og vet om det finnes/ kan guide meg inn mot et merke innen rc med gode batterier og litt lengre flytid enn de 5-6 minuttene jeg ser det stort sett står i beskrivelsen på de vi sålangt har kommet over ? Eller finnes det ikke ?

Vi er klar over at man må legge i litt for og få noe brukbart og har ikke planer om og kjøpe ett som såvidt har kraft til og lette 20cm fra bakken.

Er det noe med at om motoren er kraftig og børsteløs så sluker det også mye fortere strøm ?
Ikke helt svar på det du etterspør. Men jeg pusla litt med rc-helikopter før. Det kan bli en relativt kostbar affære hvis du kjøper noe av litt kvalitet. Ting har en tendens til å bli ødelagt. Tror jeg brukte mer på deler enn på selve helikopteret og kontrolleren.
Sitat av hestpåpinne Vis innlegg
Ikke helt svar på det du etterspør. Men jeg pusla litt med rc-helikopter før. Det kan bli en relativt kostbar affære hvis du kjøper noe av litt kvalitet. Ting har en tendens til å bli ødelagt. Tror jeg brukte mer på deler enn på selve helikopteret og kontrolleren.
Vis hele sitatet...
Ja jeg er innstilt på at det kan bli litt utgifter på dette utover.
Spesielt siden det er en 2åring som kommer til og løpe rundt med det osv..
Drev selv med rc fly i mine unge dager og husker det var mere på "verksted" i garasjen enn det hadde faktiske timer på vingene

Glemte vel også og nevne at planen er og fly utendørs og at det derfor ikke er noe særlig om det er en bitteliten fjert som blir deisa i bakken av et lite nys

Prisklasse er det ganske åpent med og jeg er sikker på at man ikke kommer unna 1500-3000 for noe høvelig greit, om ikke litt mere ?
Er jo en fin hobby og sikkert fint for et barns utvikling at man kan ødelegge og reparere litt.

Jeg vet ikke helt hva ting koster nå. Er snart 20 år siden jeg holdt på med det. Men vil tro man får noe ordentlig for et par tusen. Eventuelt kan man kanskje se etter en brukt radiokontroll og heller kjøpte helikopteret nytt.
er vel da bare å ha flere batterier som man bytter ut?
Vet desverre ikke om noen rc helikopter som passer til det du har tenkt.
Driver en del med helikopter selv, og det beste for å få opp flytiden er å kjøpe flere batterier slik at du bare kan bytte batteri.

Kan anbefale Blade nano s3, det er det eneste skikkelige i prisklassen 1500-2000 jeg kommer på. Det er et mikro helikopter men det flyr som et mye større et. Dette er et skikkelig helikopter med collectiv pitch i mikro utgave. Vær også obs på at hvis du ikke har fløyet slike før, så kan det ikke sammenlignes med en drone, helikopter er mye vanskeligere å fly og det kreves en del trening for å i det hele tatt holde det stabilt i lufta, dette gjelder spesielt de litt større. Nano S3 f.eks har en modus som gjør at du kan fly det nesten like enkelt som et helikopter med fixed pitch.

Her er også mye deler som kan ryke, og derfor passer det ikke særlig bra for en 2åring å løpe rundt med disse, det vil fort bli veldig kostbart..
I tillegg så kan det rett og slett være farlig å springe rundt disse når de flys, hvis du skulle miste kontrollen og krasje så kan rotorene på de litt større helikoptrene gjøre veldig stor skade, så vær obs på det.
Den minste T-rex modellen burde da være kurant?