Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1351
Noen som har erfaring med c02-systemer?Sånn jeg har fortstått det så måles c02 nivå med betegnelsen "ppm"(parts-per-million). CO2 nivået på jorda er visstnok bare 1/4 av nivået som var på "dinosaurtiden". Rundt 1400ppm var det på den tiden. Nå idag ligger vi på ca 400-800ppm slik jeg har fortstått det. Da sier det seg selv at ved å gi co2 tilskudd så kan det føre til bedre vekst. Vet også at man får kjøpt CO2-tabletter til å putte i jorda. Noen som har noe erfaring med dette i det hele tatt?
Har lest litt om det, de som gjør det har gjerne forsegla system der lufta sirkulerer og blir holdt ned i fuktighet med avfukter. Med co2 kan man kjøre sterkere lys og høyere temperatur.

Du kan lage en løsning med varmt vann og bakepulver i ei flaske for å få litt co2 også om jeg ikke tar helt feil.
Slike co2 poser man kan henge opp tror jeg bidrar minimalt om man ikke har lukka system, for det lekker ut.

Må også ha en form for gassmåler og varsel om for mye co2 også. Blir fort mye utstyr
Ja, virker som mye styr og veldig dyrt utstyr. Skjønner hva dem mener, når dem sier at det er for viderekommende..