Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2198
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!

I de riktig gamle dager så pleide jeg å kjøpe saker fra darkweb, da det enda ikke var viden kjent for tollen at det der var det nye og hippe. Tiden endra seg og det har vel på sett og vis blitt regel #1 å ikke kjøpe utenlands lengre, noe jeg også er helt innforstått med. Imidlertid fikk jeg for litt siden nyss om at det fantes et marked her til lands også, så jeg kjøpte litt greier fra en kar med gode anmeldelser og som etter sigende shippa raskt. Jeg spurte høflig om han kunne si i fra om når han sendte brevet med godsakene, og han var helt cool med det, sendte det samme dagen, ikke nå om Søndag, men forrige Søndag. Jeg vet at posten leverer ut ting sjeldnere nå, 3 dager denne uka og 2 dager neste uke, men brevet er enda ikke kommet. Er det normalt at det tar såpass med tid selv innenlands blir da spørsmålet mitt, er det helt utenkelig at det kan dukke opp i morra eller bør jeg anse dette brevet som tapt for alltid? Anser meg ikke som en særlig masekopp akkurat, men jeg synes nå dette var litt i lengste laget å vente, 11 dager, og særlig når anmeldere sier at ventetida var såpass kort som den var.

Alle svar mottas med takk, og hvis dette strider mot forumets reglement er det bare å slette. vil bare være på den sikre sida.
Er selgeren fortsatt aktiv? Hva med å ta en hyggelig prat med han? Uavhengig hva man selger, så vil etaberte selgere yte god kundeservice, for å beholde kundene sine. Jeg har opplevd at noen sender ut ny pakke dersom kunden ikke har mottatt varene sine etter X dager.

Jeg har ikke bestilt så veldig mange pakker opp gjennom, men det har aldri tatt mer enn en uke. Folk som "jobber" med å sende ut brev daglig vil nok erfare at posten kan ta opp til et par uker, men dette vil jeg tro er svært sjeldent.

Vi på freak kan desverre ikke si om selgeren har stikket av, eller om pakken har forsvunnet i posten, eller om den bare er forsinket. Dine gjetninger er like gode som våre.
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tusen takk for svar Superspurv!

Ja, selger er fortsatt aktiv, og siste skikkelig gode anmeldelse kom inn for 6 dager siden, sto at det var pakka diskret og alt så jeg så liksom ingen grunn til å tvile på vedkommende. Jeg sendte mail i går men har enda ikke fått svar, de folka har sikkert mye å gjøre, tenker jeg så jeg ser Ann litt.

Du har nok helt rett hva gjetninger osv angår, jeg bare lurte på om det var noe elementært jeg selv hadde gått glipp av her. Igjen, takk for svar! Har i alle fall en dag til denne uka å sette min lit til, kanskje jeg kan ta helg med veldig god samvittighet?
Ikke noe problem. Da er det bare til å vente på svar fra selger. Håper det løser seg
Du har vel oppgitt riktig navn og adresse slik at posten finner fram?
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja absolutt, men jeg dobbeltsjekka i går for sikkerhetsskyld. Riktig adresse, riktig postnummer!
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Og riktig Navn så klart.
Blir en del av disse. Håper det dukker opp, og at du oppdaterer tråden når slikt skjer / ikke skjer (politiet på døra/brev)
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Tror nok politiet sjekker litt innenlands post med bikkjer for tiden.


Hørt om lignende saker, men de har ikke lov å åpne innenlands post sånn uten videre slik jeg har forstått det,.men det kan bruke det til å etterforske deg evt.
Sitat av PapaMarathon Vis innlegg
de har ikke lov å åpne innenlands post sånn uten videre slik jeg har forstått det,.men det kan bruke det til å etterforske deg evt.
Vis hele sitatet...
Du kan jo si akkurat det samme om utenlandspost
Ingen post blir åpnet uten videre. Hvis politiet eller toll ønsker å åpne posten din har de som regel en grunn og det er da ingen lov som stopper de?

Har du kilder på at politiet har høyere terskel for å åpne innenlandsopost kontra utenlandspost om de først finner noe misstenkelig?

Det handler vel heller om at risikoen er mindre, enn at man sitter med en masse privilegier som gjør at politiet føler de ikke kan skjekke den digre klumpen i brevet.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Garantert posten som er treig.
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tror du det altså? Har ikke dukka opp i dag heller, får prøve å satse på Tirsdag neste da! Det var usedvanlig treigt men håper inderlig du har rett, la jo inn litt penger i dette.

Jeg har faktisk hørt fra ikke så veldig sikre kilder at politiet kan ta stikkprøver men dette er bare ordet på gata og ikke noe jeg setter min lit til uten mer håndfaste bevis.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av PapaMarathon Vis innlegg
Tror nok politiet sjekker litt innenlands post med bikkjer for tiden.


Hørt om lignende saker, men de har ikke lov å åpne innenlands post sånn uten videre slik jeg har forstått det,.men det kan bruke det til å etterforske deg evt.
Vis hele sitatet...
Lol. Hva begrunner du dette på? Politiet sjekker innenlands post med bikkjer «for tiden»??

Ifølge de postansatte som ble intervjuet i Insider-episoden om dette temaet så hadde ikke politiet vært der med bikkje på over 3 år. Dette var en av de større sentralene i tillegg.

Har politiet plutselig fått mer ressurser siden nyåret? Skulle tro det var tvert om. Det er heller ikke slik at det kryr av narkobikkjer..


OT: 11 dager er ikke SÅ uvanlig. Ordren er vel innafor dispyt-tiden og det kan tenkes at vendor har noen dager til/fra han sier ordren er sendt..
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det gleder meg å høre, gjør meg i alle fall optimistisk så takk! Ja, stussa også litt på at de plutselig skulle ha resurser til bikkjer på innenlandspost, henger ikke på greip.
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, fikk noia selv VELDIG nylig, men la det gå minst to uker før du lar frykten ta over.

Sist på denne fredag hadde veg ventet på en pakke i halvannen uke å blitt temmelig paranoid selv.


Uten at jeg har bestilt alt for mange ganger vil jeg bare påminne om at det å hørre på folk på freakforum vedrørende dette er veldig ulurt.

Selgere vil alltid gi inntrykk om at det er 100% er trygt, snuten eller de som hater rus har ingen konsekvenser for å si det motsatte.

Sannheten er at det er ingen som vet nøyaltig hvor trygt/utrygt det er. Noen mener at man bør bestille store doser for å slippe å bestille så ofte mens andre mener dette gir politiet større grunn til å fucke med deg hvis posten blir stoppa..

For min del har jeg ikke hatt problemer de gangene jeg har bestilt, men hvis du bestiller på nett bør du også væte forbedredt på å rydde ut og gå low i et år dersom brevet aldri dukker opp.

Igjen, uten at jeg kan gi et 100% fasitsvar her, men jeg tror du er temmelig safe sålenge du unngår å bestille opiater og hasjdrit som stinker. _Hvis_ de har hunder som sniffer er det garsntert det de fleste er trent opp til å lukte etter.
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Posten har vært ekstremt treg og rotete de siste tider, har selv ventet lenger enn vanlig med å få post Men det dukker nok opp skal du se
Kan jo nevne at jeg denne uka mottok et brev som var postet i april.