Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1077
Hei.

Jeg sitter å lager en nettside nå for tiden som skal omhandle kjemi for VG1 og VG2 studenter.

Jeg har laget alt fra bunnen av og eventuelle koder jeg har fått fra andre står i css filen med en kommentar om skaperen. Og jeg har ikke brukt noe photoshop for å lage nettsiden siden det går rykter om at det ikke var bra (husker ikke helt hva jeg leste om dette... ):P

Men siden siden er såpass ny er mye av innholdet bare tekst uten mening for å komme fram til riktig kode angående farge, posisjon etc.

Jeg er også ganske ny på dette og håper på mange kommentarer!


Trykk for å komme til siden.


PS. flere oppdateringer kommer på fredagen siden tentamens tida da er ferdig!
Jeg er også klar over at noen av linkene ikke fungerer som jeg skal fikse på fredagen.
Sist endret av Fyllingz; 12. desember 2011 kl. 00:13.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
På forsiden så har du det som ser ut som to poster. (Kjemiguidens framside, Siste nytt!). Har du tenkt å legge til flere poster så burde det være mulig å kunne linke til de.
litt kjedelige farger, men oversiktelig og greit er min mening
A madman with a box
mabala's Avatar
Vet ikke om det bare skjer hos meg, men hvis jeg trykker meg inn på Formler > Kalkulator så kan jeg ikke klikke meg videre på menuen (Hjem, Kjemi, Formler osv).
Sitat av mabala Vis innlegg
Vet ikke om det bare skjer hos meg, men hvis jeg trykker meg inn på Formler > Kalkulator så kan jeg ikke klikke meg videre på menuen (Hjem, Kjemi, Formler osv).
Vis hele sitatet...
Det er korrekt.
Det er fordi under skriptingen så flyttet jeg alt som var relevant til formler delen i ei ny mappe for orden, men jeg glømte å oppdatere linkene.
Sist endret av Fyllingz; 12. desember 2011 kl. 00:21.
Veldig trist og grå nettside som får meg til å tenke på nettsider fra 90-tallet.

Ville definitivt ha spritet den opp med litt farger samt endra knappene med noen litt mer moderne og avrundede.
Hint: Det skrives kapittel, ikke kapitell

Ellers en helt ok side, muligens litt "old school" etter min mening.
Takker for rask tilbakemelding!

Alt blir notert ned og oppdatert på fredagen!
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Siden så forsåvidt grei nok ut, bedre at du holder det enkelt enn at du gjør det i overkant fancy, spesielt med tanke på innholdet. Designet funker jo forsåvidt, og det er kanskje det viktigste. Synes likevel du kan gjøre noen grep for å sprite det opp litt, det blir litt for grått og trist for min smak.

Litt småpirk:
Om_kjemi.html mangler stilark.
Når den grønne rammen når et visst punkt oppstår det et brudd på ca 10 px - meningen? Ser i alle fall merkelig ut.

Kort oppsummering: litt grått, men oppsettet er oversiktlig. Med litt farger er mye gjort.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Tørt, nøytralt og gammeldags. Uansett mer ryddig en veldig mye annet på nettet. Helt OK!
Skrev litt i dag

Hva trur dere, en forbedring eller ble det værre?
http://kjemistudenten.priv.no/Beta1/test.html

Den hvite inni den gråe ( :P ) er hvor tekst blir fyllt inn.
Den gråe blir nok erstattet med dotted border som markerer sidene (kanskje).
Hvorfor har du to menyer med helt lik funksjonalitet?
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Jeg likte den første jeg virket gammeldags, men veldig ryddig noe jeg syntes er ganske viktig for en slik side.
Sitat av mandelbrot Vis innlegg
Hvorfor har du to menyer med helt lik funksjonalitet?
Vis hele sitatet...
Åh, har ikke forandret dette.
Det var bare for å ha noe info på sidemenyen mens jeg lagde den...

Sitat av snowdog Vis innlegg
Jeg likte den første jeg virket gammeldags, men veldig ryddig noe jeg syntes er ganske viktig for en slik side.
Vis hele sitatet...
Dette er nermest samme versjonen bare litt fikset på, det er dog bare framsiden som fungerer.
http://kjemistudenten.priv.no/ny-mappe/


Jeg ble tipset om å få farget headeren på en eller annen måte, så jeg farget den litt her...