Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 7281
2pac alive in serbia
Hei,

Krysser grensen til Russland om noen minutter.

Russland er et land som ofte diskuteres på freak forum mtp situasjonen som er slik den er .....


Noen av dere som er nysgjerrige evt om noe i landet nå? Bilder av plakater, rekrutteringsreklamer osv?

Har ikke tenkt å pådra meg spionasje anklager altså, men hvis det er noe dere har veldig lyst å vite om hvordan det er nå, så har dere anledning til å gi meg oppdrag
Propaganda er gøy å se bilder av.
Hva skal du dit etter?
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Hva skal du dit etter?
Vis hele sitatet...
Spionere for freak forum…
Skal du til Moskva?
Panservogn-musèet i Kubinka utenfor Moskva har mange svært sjeldene tanks, pansrede kjøretøy osv. Kunne tenkt meg dit.
Russlands luftvåpen har et stort museum der du kan gå å se i timesvis.
Rav-rommet i St.Petersburg. Mye interesant å se i Russland.
Sist endret av Arex_x; 31. januar 2024 kl. 16:52.
Husk at vi har noen russere i vårt fangenskap som Putin kanskje har lyst å få tilbake...

Så ville vært ekstra snill gutt om jeg var deg. Om det har noe å si
Sist endret av Petruz; 31. januar 2024 kl. 16:59.
2pac alive in serbia
Trådstarter
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Skal du til Moskva?
Panservogn-musèet i Kubinka utenfor Moskva har mange svært sjeldene tanks, pansrede kjøretøy osv. Kunne tenkt meg dit.
Russlands luftvåpen har et stort museum der du kan gå å se i timesvis.
Rav-rommet i St.Petersburg. Mye interesant å se i Russland.
Vis hele sitatet...
Jeg skal til Moskva i morgen, men blir bare der i en time pga layover.....

Sitat av Astro Man Vis innlegg
Propaganda er gøy å se bilder av.
Vis hele sitatet...
Skal fikse noen bilder

Sitat av UncleSam Vis innlegg
Hva skal du dit etter?
Vis hele sitatet...
Familiebesøk
Sist endret av frilansloser; 31. januar 2024 kl. 18:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg vil se babushkaer som bærer gjennomsiktige poser full av grønnsaker, 30-årige adidas-gutter, ravfulle og rødsprengte 60-årige alkoholikere og en kuppel.
Sist endret av Asket; 31. januar 2024 kl. 19:08.
Jeg kan godt tenke meg en beskrivelse av utelivet i russiske byer, kanskje med noen bilder hvis mulig?
Ser gjerne et bilde av en meget død Putin! Kanskje en nuclear silo? En moskovitsj bil, generell veioppmerking og skilter
2pac alive in serbia
Trådstarter
Bootleg breaking bad meth vape shop





Valg av russlands president 15-17 mars



Russisk McDonalds under ny logo, også kjent som "tasty period" på engelsk
Mann, KGB er på Freak. Styr unna dette upatriotiske tankegods. Tenk om Put-Put blir såra :-( Tenk på andres følelser faen.

Sitat av frilansloser Vis innlegg
Bootleg breaking bad meth vape shop





Valg av russlands president 15-17 mars



Russisk McDonalds under ny logo, også kjent som "tasty period" på engelsk
Vis hele sitatet...
Jævla rått hahaha. Send no krigspropaganda-kødd.
Sist endret av solbærsaft93; 31. januar 2024 kl. 20:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sjekk om Big Muk er like god som Big Mac
2pac alive in serbia
Trådstarter
Sitat av solbærsaft93 Vis innlegg
Mann, KGB er på Freak. Styr unna dette upatriotiske tankegods. Tenk om Put-Put blir såra :-( Tenk på andres følelser faen.



Jævla rått hahaha. Send no krigspropaganda-kødd.
Vis hele sitatet...
Begynner å bli mørkt ute og er lei av å reise. Skal være her i to uker så jeg fikser mer ved anledning!
Sitat av Asket Vis innlegg
Jeg vil se babushkaer som bærer gjennomsiktige poser full av grønnsaker, 30-årige adidas-gutter, ravfulle og rødsprengte 60-årige alkoholikere og en kuppel.
Vis hele sitatet...
huhuhu, duste-Russland Dem hakke kultur som oss, gutten min!
Fantastisk initiativ, jeg vil også til Russland i nærmeste fremtid.
Vil gjerne høre om det er noe du er redd eller engstelig for, eller noe som gjør deg ukomfortabel.
Er du russisk, kan du språket?
Ser gjerne bilder av noe grafitti, noen t-banestasjoner og noen gode gamle murals(?). Veggmalerier på godt norsk men altså de gode gamle, ikke street art.
God tur!
2pac alive in serbia
Trådstarter
Verdt å merke at det har blitt dyrt her i Russland å kjøpe Coca Cola. 0.33 cl pleide å koste 45 rubbel, og nå koster det 140 ��

På McDonaldsen har de derimot ikke Coca Cola, men "God Cola" (Dobroye Cola, Dobroye er et varemerke for drikker)

Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Fantastisk initiativ, jeg vil også til Russland i nærmeste fremtid.
Vil gjerne høre om det er noe du er redd eller engstelig for, eller noe som gjør deg ukomfortabel.
Er du russisk, kan du språket?
Ser gjerne bilder av noe grafitti, noen t-banestasjoner og noen gode gamle murals(?). Veggmalerier på godt norsk men altså de gode gamle, ikke street art.
God tur!
Vis hele sitatet...
Alle kjøpesenter og tbaner, osv. har sikkerhetskontroller der de skanner slik som på flyplassen. Kan lese en del russisk, og klarer å navigere, booke hotell, taxi osv. Klarer ikke å holde dype samtaler.

Skal følge ekstra godt med og ta bilde av grafitti osv!


Russland er stort sett like trygt som Norge å ferdes i, du ser bare litt mer av de fulle høylytte ungdommene på ukedagene også. Utenom litt snakk om pikk og faen her og der, har jeg aldri blitt konfrontert eller plag av selgere eller svindlere, slik som man ellers gjør i typiske nordmenn-ferieland. Er temmelig trygt, så lenge du ikke spioner

Sitat av Asket Vis innlegg
Jeg vil se babushkaer som bærer gjennomsiktige poser full av grønnsaker, 30-årige adidas-gutter, ravfulle og rødsprengte 60-årige alkoholikere og en kuppel.
Vis hele sitatet...
Jeg er nok ikke komfortabel til å ta bilder av folk slik som det nei .... Men alt annet som ikke irriterer folk eller FSB skal jeg få mekker bilder av!
Sist endret av frilansloser; 31. januar 2024 kl. 20:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trollolol-tror ikke før jeg ser bilder av deg på røde plass.
2pac alive in serbia
Trådstarter
Sitat av sinsenkrysset Vis innlegg
Trollolol-tror ikke før jeg ser bilder av deg på røde plass.
Vis hele sitatet...
Synd for deg


Sør togstasjonen. Hvor jeg også bor, siden jeg leide et soverom her!


Noe tilfeldig jeg gikk forbi




Mistenksomt kjent ...




Ingen big Mac her, men Big special!



Alt er stort i Russland, selv pommes fritesen!



Den smakte så å si like bra som big Mac, men var uendelig mye større! Dobroye Cola smakte faktisk bedre enn McDonalds colaen I Norge!



5,5 kr for 10g ketchup. Luksusrestauranter er billigere for russere enn McDonalds ihvertfall!
Sist endret av frilansloser; 31. januar 2024 kl. 21:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg var nylig der i tre måneder, én av de på roadtrip. Masse å se Eneste gangen jeg var mer ukomfortabel enn i Oslos gater var da vi teltet i et område med bjørn. God tur!
The world is my enem
Verdt å merke at det har blitt dyrt her i Russland å kjøpe Coca Cola. 0.33 cl pleide å koste 45 rubbel, og nå koster det 140 ��

"På McDonaldsen har de derimot ikke Coca Cola, men "God Cola" (Dobroye Cola, Dobroye er et varemerke for drikker)".

Kult at du deler. Kunne du spurt folk om prisene har gått opp siden krigen startet eller hva?

Visst du kan så hadde det vært fett å sett noen bilder av propaganda plakater, tror ikke det vil regnes som spionasje.

Visst du vil og er nysgjerrig selv så spør fem tilfeldige mennesker i de ulike aldersgruppene 20-30-40 og videre om deres syn på Putin. Du er heldigvis ikke i Nord Korea hvor man blir fengslet for å rive ned propaganda plakat.
Jeg tror ikke man bør leke amatørjournalist i russland for tiden.
Spør hva folk syns om krigen
Sitat av NeverAgain Vis innlegg
Verdt å merke at det har blitt dyrt her i Russland å kjøpe Coca Cola. 0.33 cl pleide å koste 45 rubbel, og nå koster det 140 ��

"På McDonaldsen har de derimot ikke Coca Cola, men "God Cola" (Dobroye Cola, Dobroye er et varemerke for drikker)".

Kult at du deler. Kunne du spurt folk om prisene har gått opp siden krigen startet eller hva?

Visst du kan så hadde det vært fett å sett noen bilder av propaganda plakater, tror ikke det vil regnes som spionasje.

Visst du vil og er nysgjerrig selv så spør fem tilfeldige mennesker i de ulike aldersgruppene 20-30-40 og videre om deres syn på Putin. Du er heldigvis ikke i Nord Korea hvor man blir fengslet for å rive ned propaganda plakat.
Vis hele sitatet...
Prisene på alt har blitt ca 30-40% dyrere, på f.eks matvarer, melk osv. Litt slik det har vært for oss siden covid. Men frenmede matvarer har doblet og triplet seg. Smarttelefoner som f.eks Samsung har derimot holdt seg stabilt i pris og er billigere enn i Norge. Alt som kan masseproduseres i asiatiske fabrikker gjelder det forøvrig for, prisene på slikt ligger er sted mellom før og etter covid priser i Norge.

Relativt sett er det enda dritdyrt for russere å handle alt av varer. McDonalds menyen for meg og madamen kosta jo over 1000 rubbel, noe som tilsvarer nesten 10% av et russisk månedsbudsjett, hvis man ikke bor i de rike oblastene.

Sitat av NeverAgain Vis innlegg
Verdt å merke at det har blitt dyrt her i Russland å kjøpe Coca Cola. 0.33 cl pleide å koste 45 rubbel, og nå koster det 140 ��

"På McDonaldsen har de derimot ikke Coca Cola, men "God Cola" (Dobroye Cola, Dobroye er et varemerke for drikker)".

Kult at du deler. Kunne du spurt folk om prisene har gått opp siden krigen startet eller hva?

Visst du kan så hadde det vært fett å sett noen bilder av propaganda plakater, tror ikke det vil regnes som spionasje.

Visst du vil og er nysgjerrig selv så spør fem tilfeldige mennesker i de ulike aldersgruppene 20-30-40 og videre om deres syn på Putin. Du er heldigvis ikke i Nord Korea hvor man blir fengslet for å rive ned propaganda plakat.
Vis hele sitatet...
Å spørre direkte om hva folk synes om Putin går over grensa. Jeg skal spørre familiemedlemmene, ila turen, da jeg vet det varierer litt (noen av dem er apolitiske som de kaller det, mens andre av dem er pro-Putin). Men jeg tørr ikke å spørre randoms, for det ville jeg sjekket youtube kanalen 1420





rive ned propaganda plakat.

Jo, jeg ville definitivt blitt fengslet for det om jeg ble tatt. Utvisning på ubestemt tid med en bot på 4000 kr hadde nok blitt det beste utfallet for noe sånt, 10-15 år for deskreditering av staten/militæret/et eller annet svada i værste fall. Er heldigvis ikke statsborger.
Sitat av frilansloser Vis innlegg
Synd for deg


Sør togstasjonen. Hvor jeg også bor, siden jeg leide et soverom her!


Noe tilfeldig jeg gikk forbi




Mistenksomt kjent ...




Ingen big Mac her, men Big special!



Alt er stort i Russland, selv pommes fritesen!



Den smakte så å si like bra som big Mac, men var uendelig mye større! Dobroye Cola smakte faktisk bedre enn McDonalds colaen I Norge!



5,5 kr for 10g ketchup. Luksusrestauranter er billigere for russere enn McDonalds ihvertfall!
Vis hele sitatet...
ok-pass deg bare for militære rekruttkontorer-virker som det ikke skal så mye til for å bli tvangsinnrullert ifølge media da. De sender vistnokk folk med krykker til fronten.
The world is my enem
[QUOTE
Å spørre direkte om hva folk synes om Putin går over grensa. Jeg skal spørre familiemedlemmene, ila turen, da jeg vet det varierer litt (noen av dem er apolitiske som de kaller det, mens andre av dem er pro-Putin). Men jeg tørr ikke å spørre randoms, for det ville jeg sjekket youtube kanalen[/quote]



Apostolisk ? Tror ikke folk hadde tatt seg så nær men forstår deg selvfølgelig. Bilde av propaganda etterlyste jeg. Nevnte det med plakat rivingen pga av den amerikanske skole gutten som var på besøk i nord Korea og synes det ville være gøy å rive ned en plakat som souvenir. Han angret godt for å si det sånn.
Hvis du får tatt bilde av en god Gopnik-gjeng i ekte Gopnik-klær dypt nede i Gopnik-squat hadde vært episk!
Sitat av Jallamedalla Vis innlegg
Hvis du får tatt bilde av en god Gopnik-gjeng i ekte Gopnik-klær dypt nede i Gopnik-squat hadde vært episk!
Vis hele sitatet...
Gopniks er egentlig en forbigått trend, de døde rundt slutten på 2000-tallet, men skulle jeg funnet en kul og fotogen gjeng så kan jeg ta bilde

Sitat av sinsenkrysset Vis innlegg
ok-pass deg bare for militære rekruttkontorer-virker som det ikke skal så mye til for å bli tvangsinnrullert ifølge media da. De sender vistnokk folk med krykker til fronten.
Vis hele sitatet...
Jeg slipper det siden jeg ikke er statsborger
Sist endret av Fremtidig; 1. februar 2024 kl. 05:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Fremtidig Vis innlegg
Gopniks er egentlig en forbigått trend, de døde rundt slutten på 2000-tallet, men skulle jeg funnet en kul og fotogen gjeng så kan jeg ta bilde



Jeg slipper det siden jeg ikke er statsborger
Vis hele sitatet...
De driter i hva statsborgerskap er-finnes mange ved ukrainafronten der uten russisk statsborgerskap.
Sitat av sinsenkrysset Vis innlegg
De driter i hva statsborgerskap er-finnes mange ved ukrainafronten der uten russisk statsborgerskap.
Vis hele sitatet...
De er leiesoldater.
Sitat av Fremtidig Vis innlegg
De er leiesoldater.
Vis hele sitatet...
Nei-finnes flere eksempler på at de plukket folk fra gata-stappet de i busser og sendt til fronten.Også gjestearbeidere/studenter/whatever utenfra uten statsborgerskap.
2pac alive in serbia
Trådstarter
Sitat av sinsenkrysset Vis innlegg
Nei-finnes flere eksempler på at de plukket folk fra gata-stappet de i busser og sendt til fronten.Også gjestearbeidere/studenter/whatever utenfra uten statsborgerskap.
Vis hele sitatet...
Ok, da må du få deg en reality check.

Har du lest en eneste artikkel om at en nordmann har blitt tvangsrekruttert til den russiske hæren? Russland har mange millioner mennesker enda som reiser der for turisme, arbeid osv. Tror du virkelig de hadde vært så dumme og gjort økonomisk selvmord på den måten?

Hvordan skal de bruke random utlendinger i hæren, når de ikke kan russisk? Tror du ikke de hadde klart å desertere til Ukraina og fortelle om at de ble tvangsrekruttert?

Russland får militære styrker slik:
Rekrutterer soldater til hæren
Leiesoldater
Fengselsinsatte som blir rekruttert på kontrakt
De har også begynt å åpne opp for at folk som har langtids oppholdstillatelse og/eller arbeidstillatelse kan også *frivillig* bli rekruttert til hæren.


Men kom gjerne med bevis som tilsier at jeg som nordmann med norsk pass bør være redd for å bli tvangsrekruttert, jeg venter i spenning.

Rettelse:
Jeg brukte ordet frivillig på utlendinger. Grupper med mennesker fra andre/fattigere land blir ofte presset til å bli med i hæren, men kan ikke tvinges til å bli med i hæren. Da snakker vi om om økonomiske innvandrere fra tredje verden. Noe som er en forkastelig praksis, det er det ingen tvil om.



Her har vi artige observasjoner på Moscow Sheremetyevo International Airport!

Så ikke det til venstre engang før det var for sent, men ser ut til å være en Putin team butikk, samt Starbucks i form av Tsarbucks
Sist endret av frilansloser; 1. februar 2024 kl. 11:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
The world is my enem
Det er bra du sitter folk på plass.
Folk her i landet og andre land for den slags skyld har en merkelig tankemåte på hvordan Russland er. Det er ikke ville vesten slik som det kan virke at mange tror. De er jo tross alt ett moderne samfunn og kan igrunn ikke sammenlignes med Russland under kalde krigen.

Ikke vet jeg men er ganske lurt å ettersjekke de tingene man hører om hvor forferdelig land det er. At de er litt annerledes enn oss her i Skandinavia betyr ikke at det de er onde. Kan med sikkerhet si at Amerika har brutt flere krigslover enn det Russland har gjort hittil.

Blir faktisk litt forbanna når Amerika blir sett på som ett SÅ godt land som bare ønsker andre godt. Sannheten er at USA er den største og mektigste terrorist gruppen i verden....
Hvor mye får dere betalt for dette?
2pac alive in serbia
Trådstarter
Sitat av Hilbert Vis innlegg
Hvor mye får dere betalt for dette?
Vis hele sitatet...
Ikke så mye KP enda Jeg prøver ikke akuratt å overtale folk til å tro på noe som helst, hvis det er det du lurer på...

Beklager for lite aktivitet i tråden idag! Har spist på begge sidene av familien i Russland, samt gått på teaterstykke, alt sammen har vært veldig gøy. Ble sjenket litt ned på det siste besøket


Her har jeg tatt litt bilder i farten:


Kirken i sentrum av Volgograd, etter forespørsel om bilder av kuppler!


"Stalingrad, seier til moderlandet"
Volgograd er tidligere Stalingrad, og 2. Februar markerer seiersdatoen i Stalingrad, som for meg kjent er det blodigste slaget gjennom tidene(?) I løpet av 5 måneder døde mellom 1-2 millioner mennesker, med en million til+++ skadet på toppen av det. Veldig blodig slag over én by. Langs hovedveiene er det sovjetiske og russiske flagg, samt dette slagordet over alt.



Overraskende lite propaganda ute i gatene. Har iløpet av idag kun sett en Z-plakat, samt et elektronisk reklameskilt som reklamerte for å bli med i hæren, noe jeg akuratt ikke rakk å ta bilde av.



Noen har lagd en minnesmarkering utenfor leilighetsblokken her, hvor det står "Stalingrad SSSR Seier Fred". Verdt å merke at det står fred; hva tenker dere om det? Tenkte kanskje at denne datoen e sjelden anledning for russere å bruke dette ordet mtp situasjonen i landet, men kanskje de som har skrevet det ikke tenker i like bølgelengder jeg spekulerer i.



De hadde ikke Coca Cola i nærbutikken, så det ble Cool Cola istedenfor, i rødt hvitt og blått.

Fikk tilfeldigvis et jævlig sug for red bull tidligere idag, og butikken jeg gikk innom hadde tilfeldigvis reklame for "vi har redd bull!" klistret på inngangsdøra.

Hvis det er en ting vi hadde i Norge fra Russland, så er det russisk mat, samt snacks. Pannekaker med kjøtt smaker mye bedre enn det høres ut som. Noen andre her som har lyst å prøve å lage pannekaketaco?
Sist endret av frilansloser; 2. februar 2024 kl. 20:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dette er et latterlig forsøk på å påvise humane sider av det russiske samfunnet.
Sist endret av Hilbert; 2. februar 2024 kl. 21:06.
2pac alive in serbia
Trådstarter
Sitat av Hilbert Vis innlegg
Dette er et latterlig forsøk på å påvise humane sider av det russiske samfunnet.
Vis hele sitatet...
Ok, du får tro hva du vil. Det fantes mennesker i nazi-tyskland og det finnes mennesker i Russland. Jeg legger ikke skjul på at politikken og myndigheten er meget kritikkverdige i disse dager.
The world is my enem
Sitat av Hilbert Vis innlegg
Dette er et latterlig forsøk på å påvise humane sider av det russiske samfunnet.
Vis hele sitatet...
Eller det bare er humanisme....
Ikke bli overrasket om du blir arrestert for å være utenlandsk spion fra et såkalt uvennlig land. Som Norge er i Russlands øyne.
Jeg ber deg, ikke dra dit. Jeg vil si at det er 20-30% sjanse for at du havner i trøbbel (anholdt, fengslet).
Sitat av KraKraKra8 Vis innlegg
Jeg var nylig der i tre måneder, én av de på roadtrip. Masse å se Eneste gangen jeg var mer ukomfortabel enn i Oslos gater var da vi teltet i et område med bjørn. God tur!
Vis hele sitatet...
Triprapport or it didn't happen babby. Go big or go homo as they say in the states where I have a manager that is really proud of me.

Sitat av Hilbert Vis innlegg
Dette er et latterlig forsøk på å påvise humane sider av det russiske samfunnet.
Vis hele sitatet...
Jepp, og vi bør vel like så gjerne dehumanifisere det russiske samfunnet eller? Nå er jeg spent - hvilken evne har vi (vesten) til å gjøre noe slikt? Vi prøvde å demokratisere Irak fordi de (ubeviselig) hadde atomvåpen og det førte til 3 millioner drepte sivile. Forklar meg hvorfor vi må unngå å forstå at dissse russersvina, tross sine politiske meninger, også er mennesker, akkurat som oss og at vi strengt tatt burde forstå hvorfor de tenker og handler som de gjør, heller enn å si at vi skal derussifisere.
Sist endret av lambador; 2. februar 2024 kl. 22:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
2pac alive in serbia
Trådstarter
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Ikke bli overrasket om du blir arrestert for å være utenlandsk spion fra et såkalt uvennlig land. Som Norge er i Russlands øyne.
Jeg ber deg, ikke dra dit. Jeg vil si at det er 20-30% sjanse for at du havner i trøbbel (anholdt, fengslet).
Vis hele sitatet...
Jeg er allerede her da, og nei, kommer ikke til å komme i trøbbel, med mindre dere snitcher på tråden og sier at jeg disser staten
Sist endret av frilansloser; 2. februar 2024 kl. 22:26.
Sitat av frilansloser Vis innlegg
Jeg er allerede her da, og nei, kommer ikke til å komme i trøbbel, med mindre dere snitcher på tråden og sier at jeg disser staten
Vis hele sitatet...
Jeg håper det vil bli en god opplevelse for deg.

Men til og med UD fraråder reiser til Russland.'
Se her: https://www.regjeringen.no/no/tema/u...and/id2416298/
Sitat av lambador Vis innlegg
Triprapport or it didn't happen babby. Go big or go homo as they say in the states where I have a manager that is really proud of me.



Jepp, og vi bør vel like så gjerne dehumanifisere det russiske samfunnet eller? Nå er jeg spent - hvilken evne har vi (vesten) til å gjøre noe slikt? Vi prøvde å demokratisere Irak fordi de (ubeviselig) hadde atomvåpen og det førte til 3 millioner drepte sivile. Forklar meg hvorfor vi må unngå å forstå at dissse russersvina, tross sine politiske meninger, også er mennesker, akkurat som oss og at vi strengt tatt burde forstå hvorfor de tenker og handler som de gjør, heller enn å si at vi skal derussifisere.
Vis hele sitatet...
Men kjære deg det er da ikke på grunn av deres politiske meninger men deres vilje til å invadere og deres vilje til å omfange dette som er årsaken til at de alle er umennesker. Så lenge den russiske stat lever er de ikke mennesker. Først når den er gått til grunne kan vi anse de som en del av vår felles sivilisasjon.
2pac alive in serbia
Trådstarter
Sitat av Hilbert Vis innlegg
Men kjære deg det er da ikke på grunn av deres politiske meninger men deres vilje til å invadere og deres vilje til å omfange dette som er årsaken til at de alle er umennesker. Så lenge den russiske stat lever er de ikke mennesker. Først når den er gått til grunne kan vi anse de som en del av vår felles sivilisasjon.
Vis hele sitatet...
Familien min er familien min uavhengig av hvilken stat de er underlagt. Det er greit at du ikke liker Russland, du generaliserer med kvasse ord. Nord korea er en del av menneskeheten og sivilisasjon også, det er i praksis et.land med en hel sivilisasjon i nød. Og personlig synes jeg ikke de er et snev mindre "menneske", bare fordi en betydelig andel av dem er hjernevasket slik staten befaler.

Point being: jeg er avviser ikke synspunktene dine, men jeg lagde denne tråden for å få litt fersk luft rundt temaet Russland, så det hadde vært fint om denne tråden blir atter en "Russland bad" tråd. Du kan gjerne lage en egen tråd.for.det hvis du er ivrig for politisk debatt.
Du har helt rett, så jeg melder meg herved ut fra denne tråden.
Jeg merker at det er veldig lett for folk å tolke det de hører om Russland i media dithen at foreksempel Russlands samfunnsstruktur er på nippet til å bryte sammen. Økonomien kolappser snart. Det har jo vært slik siden sanksjonene startet.
Jeg tror det hangler og går mer eller mindre som normalt.
Ennå i alle fall.
2pac alive in serbia
Trådstarter


Funnet inni en liten telefonsjappe



Minecon 2024 varer vist fra januar til mars i Volgograd



Pepsi!!





Grafitti!



Kremlin lekeplass, og et leketok som ikke er ferdigutpakka



Fikk såvidt tatt et bilde av en annen trikk som passerte meg som viser reklame for å bli med i hæren...


En kirke som ble fjernet under Stalins regi i 1932; og rekonstruert i 1994



Gikk forbi en bolig som tydeligvis var hvor en eller annen viktig general bodde.



Polsk street art? Ved elven Volga





"Aldri glemmer Sovjetunionens folk Stalingrads sønner, som beviste sitt heltedåd i slagene for Stalingrad"



Pyotr og Fevriona, helgener for familie?



Håper jeg har fått innfridd litt ønsker!
Sitat av frilansloser Vis innlegg
Ok, da må du få deg en reality check.


Hvordan skal de bruke random utlendinger i hæren, når de ikke kan russisk?
Vis hele sitatet...
Hørt om kjøttangrep?/bombemat?
Snakker ikke akkurat om spetznas her.

Men ja du slipper vel om du har norsk pass.

Ellers-gikk nok sikkert fint å feriere i nazi tyskland å bare man holdt for nesen da man gikk forbi fangeleirer.
2pac alive in serbia
Trådstarter
Sitat av sinsenkrysset Vis innlegg
Hørt om kjøttangrep?/bombemat?
Snakker ikke akkurat om spetznas her.

Men ja du slipper vel om du har norsk pass.

Ellers-gikk nok sikkert fint å feriere i nazi tyskland å bare man holdt for nesen da man gikk forbi fangeleirer.
Vis hele sitatet...
Jeg besøker familie.