Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 3905
HVa i all verden var det jeg nettopp opplevde?

JEg var nettopp i en samtale med en representant hos Canal Digital, og han sa at han ikke anbefalte 70/10 linja deres da de hadde fått så mye negativ tilbakemelding på dette, men at 100/10 linja skal fungere veldig bra (også en dobling i pris, vel å merke). Hva skal dette bety? Han sa at han ikke fikk lov til å selge denne linja over telefon, men at den kan bestilles på nett.

Har aldri vært borti liknende jeg. Skulle da ikke tro at de har problemer med å levere 70mbit når 100mbit går helt fint? Har dere noen tanker om dette? Var det kanskje bare en selger som ville tjene mer på å selge høyere linje?
Vil tro han prøver å lure til seg mer provisjon med å selge dyrere produkter ja. Ville jo vært mer logisk å gått ned i hastighet om det var problemet med nettverket dems i område.
har selv 70/10 linja og den fungerer utmerket. Eneste jeg har hatt problemer med er modemet (canal digital sin) og routeren min.
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Trådstarter
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
har selv 70/10 linja og den fungerer utmerket. Eneste jeg har hatt problemer med er modemet (canal digital sin) og routeren min.
Vis hele sitatet...
Ja de tidligere eierne hadde også dette, og de hadde heller ingen problemer. Får bare ringe tilbake i morgen når de fast ansatte er på jobb tenker jeg...
Jeg var nylig i samme situasjon, faktisk. Jeg ble "sterkt anbefalt" om å velge 12/5, da Super70 visstnok skulle fases ut i fremtiden. 100/10 var et altfor høyt hopp i pris, så jeg holdt meg på 12/5 en måneds tid.

Etter en telefon fikk jeg derimot oppgradert igjen til Super70, men jeg måtte få tilsendt et nytt modem og oppgradere til bedre nettverkskabler før jeg fikk byttet. Dette var gratis, og ble ordnet på rekordtid.

Jeg synes uansett at de ulike produktene deres har litt skeivfordelte hastigheter, så det blir for dumt om Super70 regelrett fjernes.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Jeg fikk også beskjed om at det ikke gikk å bestille 70 på telefon, så jeg fikk en lavere hastighet som jeg så måtte oppgradere på mine sider.
Når jeg fikk meg kabel-TV og nett fra CD fikk jeg 12/5 linjen og måtte selv oppgradere til 70/10 på Mine Sider.
Dersom du har nett nå, så er det like enkelt bare bestille det på canal digital sine sider.
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Når jeg fikk meg kabel-TV og nett fra CD fikk jeg 12/5 linjen og måtte selv oppgradere til 70/10 på Mine Sider.
Vis hele sitatet...
Kunne du gjøre det med en gang? Hvor lang tid tok det etter du oppgraderte?
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Kunne du gjøre det med en gang? Hvor lang tid tok det etter du oppgraderte?
Vis hele sitatet...
Skal bare være å logge inn på dine sider på CD, hvis ikke har de live support som er oppe så godt som hele tiden.

Dersom du trenger nytt modem tar det en 2-3 dager, men selve linje skiftet tar kanskje 1 dag.
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Skal bare være å logge inn på dine sider på CD, hvis ikke har de live support som er oppe så godt som hele tiden.

Dersom du trenger nytt modem tar det en 2-3 dager, men selve linje skiftet tar kanskje 1 dag.
Vis hele sitatet...
Siden jeg har borettslagsavtale virket ikke mine sider, men jeg ringte dem den 1. august for å be om bytte. Det nye modemet fikk jeg levert på døra i 17-tiden dagen etter. Byttet til det umiddelbart, men hadde ikke noe bedre hastighet. Så den 3. august ringte jeg dem og ba de skifte, og da fikk jeg beskjed om at automatisk skift ville skje den 20. august. Dette kunne kundebehandlerne skru ned til 4 timer, og det virket for meg.

Så du har rett med at det tar kort tid, men du må muligens mase litt om du vil at hastighetshoppet skal skje.
IKKE KJØP HOS DEM!!!!!!!!!! Vi har 70/10 selv og den faller ut hele tida funker ikke i det heletatt, det er greit når det funker men ofte faller den helt ned til 10/3 ikke kjøp!
Sitat av Sandertn Vis innlegg
IKKE KJØP HOS DEM!!!!!!!!!! Vi har 70/10 selv og den faller ut hele tida funker ikke i det heletatt, det er greit når det funker men ofte faller den helt ned til 10/3 ikke kjøp!
Vis hele sitatet...
Bare fordi du har problemer, betyr ikke at alle andre har det også. Jeg er storfornøyd med linjen min fra Canal Digital. Jeg har ingen problemer med å anbefale de som ISP, foruten at de har en litt merkelig faktureringspolicy til tider.
Sitat av Sandertn Vis innlegg
IKKE KJØP HOS DEM!!!!!!!!!! Vi har 70/10 selv og den faller ut hele tida funker ikke i det heletatt, det er greit når det funker men ofte faller den helt ned til 10/3 ikke kjøp!
Vis hele sitatet...
Hvor bor du? Helst postnr, det har mye å si. Problemet kan også være inne i huset ditt, til meg var den kontakten i veggen helt ubrukelig så plutselig kunne nettet falle ut eller bli sirup.
Sitat av Sandertn Vis innlegg
IKKE KJØP HOS DEM!!!!!!!!!! Vi har 70/10 selv og den faller ut hele tida funker ikke i det heletatt, det er greit når det funker men ofte faller den helt ned til 10/3 ikke kjøp!
Vis hele sitatet...
pfft.
Snakk for deg selv. Selv om det er brukerfeil på din ende eller bare at du sitter på shitty trådløst nett med 50 meters avstand med PC'en så betyr ikke det at andre gjør samme feil.

Har selv 70/10 fra CD og har absolutt ingen problemer.

@TS
Jeg ringte CD g sa jeg ville ha 70/10. Det jeg fikk tilbake var: Greit. Du får modem på døra om 2-3 dager og da har du 70/10. Så hvorfor du ikke kan gjøre det, skjønner jeg ikke. Ta en telefon til og håp at det er noen andre du snakker med.
Det er teknisk sett ingen forskjell på å levere 100/10 kontra 70/10. Her er det nok noen luringer hos CD som har innsett at det er mye mer penger å tjene på å selge 100/10, så derfor ber de selgere om å unngå 70/10.
Om det er samme møkka som GET har så hold deg unna.... Hadde 70/10, Men det nettet klarte såvidt laste en 360p film på youtube... Hendte HD funket men sjelden... Har også kommet i kontakt med flere som hadde akkurat samme problem...

Veit på ingen måte om det er tilfelle hos Canal digital, Men jeg regner med det er samme avføringa siden brått CD og GET skal skryte så ille av satsingen på " super" bredbånd...
Sitat av Sandertn Vis innlegg
IKKE KJØP HOS DEM!!!!!!!!!! Vi har 70/10 selv og den faller ut hele tida funker ikke i det heletatt, det er greit når det funker men ofte faller den helt ned til 10/3 ikke kjøp!
Vis hele sitatet...
Hvilken router og hvilket modem kjører? Bruker du kabel eller trådløst?
Not a real gamer
retovio's Avatar
Sitter selv på 70/10 fra CD og er storfornøyd og det er ikke noe problem med nettet det eneste er at routeren vår holder på å dør så vi mister det trådløse signalet noen ganger det var heller ikke noe problem å skifte fra det gamle til det nye på min side. Måtte endre den boksen på veggen med det tok de dagen etter på.
Jeg har hatt super 70 helt siden lanseringen og payer kun 329 kr for det. 0 problemer whatsoever, storfornøyd

8.3-4 mb sek ned
Sitat av Rammlied Vis innlegg
Om det er samme møkka som GET har så hold deg unna.... Hadde 70/10, Men det nettet klarte såvidt laste en 360p film på youtube... Hendte HD funket men sjelden... Har også kommet i kontakt med flere som hadde akkurat samme problem...

Veit på ingen måte om det er tilfelle hos Canal digital, Men jeg regner med det er samme avføringa siden brått CD og GET skal skryte så ille av satsingen på " super" bredbånd...
Vis hele sitatet...
Selv om du har gigabitlinje så er Youtube like ræva. Dette det mange grunner til, men minst skyld har norske ISPer. Det blir litt bedre om du blokkerer noen CDN-servere, men ikke perfekt. Så hvis du baserer kvaliteten på en internettforbindelse etter hvor bra kvaliteten er på Youtube så vil du alltid bli skuffet.
Sitat av Donhin Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Tidligere måtte man hoppe fra 499,- til 999,- for 100mbps nett, men nå får jeg det for kun 100,- ekstra i måneden, yay!
Må si jeg liker denne prisforskjellen MYE bedre enn når de hadde 70 og 100mbps nett.

De som har 70 i dag kan velge om de skal gå opp til 100 for 100 kroner ekstra i måneden, eller betale 499 kroner og få 50.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Dimergon; 21. august 2013 kl. 15:12.
Sitat av Donhin Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Var vel på høy tid at de forkastet de laveste hastighetene, men jeg ser at fellesavtalene fortsatt er låst til 2/1 som standard. Det betyr at alle privatkunder får et hopp på 2x-12x i hastighet for en liten prisøkning, men de beholder den supertreige varianten slik at personer i borettslag er nærmest tvunget til å inngå en avtale med CD.

Alt i alt er det bra at snitthastigheten i Norge dras opp litt. Det øker presset for ønsket om høy tilgjengelighet og kvalitet på streaming-tjenester, og tvinger ISPer som fortsatt tilbyr flere hastigheter under 10mbit til å få ut fingeren.
Jeg har også 70/10 linja og er veldig fornøyd. Jeg var derimot ikke særlig fornøyd i starten, da hadde opplevde jeg mye at nettet datt ut og fikk ikke hastigheten jeg skulle ha. Men de var raskt på plass nedi gata her og fikset noe greier i en "sentral", etter det har det vært utmerket.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Hvor bor du? Helst postnr, det har mye å si. Problemet kan også være inne i huset ditt, til meg var den kontakten i veggen helt ubrukelig så plutselig kunne nettet falle ut eller bli sirup.
Vis hele sitatet...
Vi vet hva som er feil, de vil bare ikke fikse det...

De har også forskjellige priser til folk.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Sandertn Vis innlegg
Vi vet hva som er feil, de vil bare ikke fikse det...

De har også forskjellige priser til folk.
Vis hele sitatet...
dumstut... om dere veit hva som er feil, så hvorfor tar dere ikke initiativ til og gjøre noe selv?

om noe er feil fra IPS sin side, så ville de ordna dette. om ikke forholdet skyles noe dere selv er ansvarlige for (skader på kabel på egen tomt, opphora internalegg etc)


Hvorfor bruker dere f.eks ikke forbrukermakta og sier opp abn og kjøper noe anna i stedet?

dummeste jeg opplever på alle plasser er folk som griner og syter og tror de er noe. bruk forbrukermakta. si opp. og bitche og hore om at noe er galt. men bare la det gå bevitner heller om treg tankegang..