Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 6879
Hei kjære stoners og freaks. Jeg har funnet ut at jeg ønsker og bytte ut sjokoladen, isen og hold it'en mot noe som kanskje er litt sunnere, og jeg tenkte at det kanskje er flere som tenker/har tenkt det samme! Så jeg tenkte at vi kanskje kunne dele oppskrifter og lignende til en litt sunnere munchies
jeg syns frukt sykt digg når jeg har røyka. Fersken, nektariner og druer er ganske nice
Jeg har fått sansen for gulerøtter og kålrabi, det funker helt sykt bare når man har lyst til å spise noe, og det er ekstremt mye sunnere enn å gå helt rambo på butikkens snophyller, selv om det kan høres ganske kjedelig ut (stimulerer munch-følelsen min iaf). Spiser også noe klementiner og / eller appelsin hvis jeg vil ha noe som er litt søtt + man får i seg mer vann og.

Det går også an å lage en grønnsaks-skål og ha dipper ved siden. Er endel sunnere enn å ha potetgull og dip, og smaker godt.

Dessuten, hvis du spiser mindre sukker og drikker mindre brus, får du en bedre og lengre high.

Edit: Du bør passe litt på mengden med frukt du kjører i deg, mye fruktsukker og karbo i det også.
Sist endret av contempt; 8. oktober 2012 kl. 19:10.
Du kan jo begynne å spise frukt og drikke vann.
Del opp ananas,eple og banan osv, så tar du og legger dem på en tallerken etc.
Det er sunnere og billigere en vanlig godis. Et annet tips jeg har er å ta kanel på eplebitene, da blir det 5x bedre
Fruktsalat. Det er det eneste jeg har å si.

Jeg kan garantere deg at hvis du har fruktsalaten liggende når munchiesen slår til, så vil du få en fantastisk kveld!

Slå til med litt krem og, men spesielt sunt er det ikke. Ikke med mindre du lager den fra bunnen av!
En fruktsalat slår aldri feil!
Kutt opp gulrøtter, paprika, selleri, agurk og lignende og server med en type rømmedressing, f.eks. Kim's Holiday Dip.
Sitat av contempt Vis innlegg
Edit: Du bør passe litt på mengden med frukt du kjører i deg, mye fruktsukker og karbo i det også.
Vis hele sitatet...

Sånn som jeg har blitt fortalt, så prioriterer kroppen å ta opp sukker framfor alt.
Druesukker derimot er noe annet, man kan lett få i seg store mengder med druesukker uten å miste så mye av high'en.


For all del, rett meg hvis jeg tar feil.
Sushi takeaway.
Eventuelt sommerruller.
Sitat av Cortec Vis innlegg
Sånn som jeg har blitt fortalt, så prioriterer kroppen å ta opp sukker framfor alt.
Druesukker derimot er noe annet, man kan lett få i seg store mengder med druesukker uten å miste så mye av high'en.


For all del, rett meg hvis jeg tar feil.
Vis hele sitatet...
Det jeg mente var mest det helsemessige aspektet, det er ikke sunt å spise så alt for mye frukt ofte (dog obv bedre en samme mengde snop). Jeg tror ikke fruktsukker tar bort high'en jeg heller, i alle fall har jeg ikke lagt merke til det. Følte meg faktisk bare enda friskere etter noen klementiner Beklager at det ble litt diffust hva jeg mente!
Jeg kan ikke helt tenke meg at det å spise frukt ofte kan bli usunt.
Altså, groteske mengder av hva som helst er ikke sunt nei, men normale/moderate mengder med frukt hver dag tror jeg ikke kan skade.
Sitat av Cortec Vis innlegg
Jeg kan ikke helt tenke meg at det å spise frukt ofte kan bli usunt.
Altså, groteske mengder av hva som helst er ikke sunt nei, men normale/moderate mengder med frukt hver dag tror jeg ikke kan skade.
Vis hele sitatet...
Jeg skrev "alt for mye", og at man "bør passe på mengden". Med det mengde jeg selvfølgelig at man skal holde seg til normale mengder, ikke at det er usunt å spise frukt hver dag.

Grunnen til at jeg skrev det, er at mange tror frukt og grønt er sunt uansett hvor mye de spiser, men sannheten er jo at det er plenty energi og karbo i det også, f.eks spesielt banan.
Nøtter og eplejuice går bra sammen.
Grønnsaker og dip er alltid en vinner hos meg! Eller selvristede/saltede nøtter med div krydder, kjempeenkelt å lage selv, og dersom man lager en stor mengde så har man en stund framover.
Bær med vaniljekesam er også ganske godt!

I stedet for brus så kjøp eplemost og ingefær. Fjern "skallet" av ingefæren, del den i biter, ha de oppi eplemosten og la det trekke! (For en litt mindre sunn versjon, ha 4 deler eplemost og 1 del 7up(viktig viktig, ikke sprite), resten som over). Denne drikken fungerer foresten mot alt - kvalme, hodepine, uggen mage...
Ananas .. biter !
En kyllingsalat om du liker det. Trenger jo ikke være grådig på kyllingen
En jævla potet.
Enten forskjellige nøtteblandinger, vanlige nøtter, cashewnøtter , for å nevne noen.
Jeg har blitt veldig glad i de lilla druene som er steinfrie. Smaker fantastisk godt.
Ellers er det smud å kutte opp noen bananer, epler, appelsiner, ananas eller hva du vil. Og bare legge de på en tallerken og spise. Ellers kommer vel klementinene etterhvert! DET slår det meste!
Sånne små knaskegulrøtter og tzatziki som dip er veldig godt. Ha gulrøttene i en skål med vann så de holder seg freshe og crunchy.

Sitat av Tar-J Vis innlegg
Ananas .. biter !
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri blitt bitt av ananas.
Sist endret av KultNick; 8. oktober 2012 kl. 21:00.
Steinfrie druer, appelsin juice med fruktkjøtt og vannmelon. nuff said.
Grunnen til at jeg har vannmelon i navnet mitt er fordi det er min yndlingsmunch, så vannmelon, og stenfrie druer.
Også nøtter, popcorn poppet uten fett, pommes frites som er stekt i oven, kornblandinger, mørk sjokolade, frozen yogurt visst du kan strekke deg litt for en så spessiel anledning som en munch, kalkunfilet pålegg greie og annet magert kjøtt, tørrfisk, stekte tomater med fetaost og juice eller bare sukkerfri brus for å skylle alt ned.
Sist endret av Rød Vannmelon; 8. oktober 2012 kl. 22:01.
Sitat av Rød Vannmelon Vis innlegg
frozen yogurt
Vis hele sitatet...
Nå fikk jeg flashback til ene sessongen Two and a Half men når lille ungen og kompisen røyker seg blasta og stikker for å kjøpe frozen yogurt. I hver episode. LOL.

Jeg kan anbefale enkle tapas retter. Alle er ikke like kalorifattige, men allikevel bedre med litt ordentlig mat enn sjokolade og potetgull.

1) Hjemmelagde potetbåter i chilli og hvitløk marinade. Kjøp noen fine poteter, kutt de opp i passelige båter. Blande med litt olivenolje, hakket chilli og hvitløk. Stek i ovnen på ca 200 grader i 15-30 minutter etter hvor store båtene er.

2) Pannestekt aubergine med tomatsaus. Kutt opp auberginen i passelig feite flak. Jeg foretrekker 1 cm. Gni inn med salt. Gjerne hvitløk hvis du ikke har dame. Stek på middels-lav varme. Samtidig kutter du opp tomater i relativt små biter. Bland med oliven olje, tomatpurre, krydder. Oregano, basilikum. Smak til med salt og pepper.

To retter som smaker herlig. Og man får mye bedre samvittighet enn når man muncher en stor sjokkis.
Anbefales å lage mat på forhånd, og eller ha tilgang på frukt, nøtter og lignende. Godt for kroppen, godt i munnen.
Kjøp deg mango!
Det er både sunt og skal forlenge highen din om du muncher på det!
Om du spiser 1-2 mangoer 1 time før du røyker vil highen du får bli mye mer intens.
Lykke til, nå kan du røyke puck og bli fjern!

http://www.1stmarijuanagrowerspage.c...h-mangoes.html
Sunnere munch: ta 1 boks vaniljekesam, kutt opp og bland inn litt banan, eple og avslutt evt med litt havregryn.

omnomnom.
Sitat av Tar-J Vis innlegg
Ananas .. biter !
Vis hele sitatet...
Godt? yupp. Sunt? neppe, Mye sukker og søtningsmidler i ananas-boksene (om det er det du tenker på.)

Noe som jeg alltid slår ann som en "bankers" er å ha noe jus ,de fleste typene smaker utrolig digg men prøv å kjøp en med mange forskjellige smaker som f.eks tropisk eller lignende.

Å spise er vel som nevnt over; Frukt og sånt, ikke så mye mer å si om det. Men jeg digger bananer og mango.
Lykke til
Å få "munchies" er kroppens naturlige forsvar mot det å være (for?) stein (kan ikke kjemien). Altså når du er stein, får du lyst på sukker, som hjelper kroppen med å bryte ned THCen raskere. Er noen altfor steine, få de til å drikke sukkervann. Mitt først møte med å munche var å slikke ren en "tom" pakke potetsalat

Frukt (som inneholder fruktose (sukker)) passer perfekt å munche, og er langt sunnere enn sirup. Mango er digg å munche, og alt av smoothier, fruktsalater o.l. er gull Sitrusfrukter samtidig som du røyker er en vinner for meg.
Gulrot og dipp?

En ulempe er att du kanskje kan bli enda sultnere enn du var før om du spiser gulrot. Vet ikke hvorfor, men, det funker sånn på meg.

Men gulrot og dipp er drit digg!
Besøker bare min mor hvis jeg vil ha noe sunn og god mat. Dessuten slipper jeg å lage maten selv.
Fiskekaker! Sånne man får kjøpt i store pakker på rimi/rema, som man bare kan spise kalde.
Mango og appelsiner. Glemmer hver gang å kjøpe inn dette, ettersom jeg liker smaken av sjokolade litt bedre. :P
Jeg elsker å munche på pastasalat m/pepperlaks når jeg er stein!
Jeg ser det er mange som anbefaler mango her, så det skal jeg prøve i morgen!

Jeg pleier alltid å kjøpe sjokolade og øl, men det er jo langt fra sunt. Må vel begynne å tenke på sunn munching.
Takk for bra tråd!
Jeg har gått til innkjøp av en blender. Ikke det at jeg har brukt den så mye, men planen er å lage sunn munchies bestående av smoothies osv. Bær, frukt og grønt må da være en herlig måte å få vannet Sahara-munnen og temmet sukkersuget :-)
Lar som lar deg spise og trikke samtidig er fantastisk. Da snakker vi jo oftest frukt (vannmelon, druer, nektariner, apelsiner, epler) Du kan tilogmed kutte opp og slenge på vaniljekesam på toppen, så har du plutselig fruktsalat
Fersken som har stått i kjøleskapet er helt nice. Ellers kan jeg anbefale smoothie; forsne skogsbær som finnes i frysedisken, litt juice og vanilje-youghurt - alt går i blenderen til det har flytende form. Skal du virkelig gå bananas, tar du med et par skeier iskrem også!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av spykose Vis innlegg
Jeg elsker å munche på pastasalat m/pepperlaks når jeg er stein!
Vis hele sitatet...
Amen!
Mamma hadde mekket opp en stooor gryte med laks med creme fraiche og soya saus og sitronpepper med pasta, og jeg spiste halve greia eller noe, glad mamma ikke vet hva munch er!
Mitt beste tips er å lage en svær langpanne med skikkelig hjemmelaga lasagne. Smaker ikke bare fantastisk, men når man er i besittelse av en hel langpanne med lasagne har man virkelig en "ubegrenset" mengde mat å spise. Druer er forsovet også en favoritt her i gården.

Går også ann å avslutte med en god porsjon froyo hvis man skulle føle seg ekstra hungrig! Bon appétite!
Lag deg en fruktsalat.

Druer, eple, mango, honningmelon, banan og jordbær + kesam. Smaker bedre enn sjokolade og alt annet av søtsaker!
Sitat av Chikara Vis innlegg
Nøtter og eplejuice går bra sammen.
Vis hele sitatet...
Slenger meg på denne. En pose med sånne "Micheal's Farm" og eplejuice er latterlig godt når du er stein. Gjerne litt dyr og ekslusiv eplejuice hvis du har råd til det (Jacobsen's, Frisk&Frodig fra telemark o.l)

Ellers så er frukt alltid digg, jeg pleier å kjøpe random og eksotisk frukt som jeg aldri har smakt før. Jeg husker hvertfall at granateple, stjernefrukt og moreller var jævlig godt sist gang jeg spiste dem etter jeg hadde røykt

Eller som Grix på forumet anbefaller: hjemmelaget sjokolade
Sist endret av Juicekongen; 30. oktober 2012 kl. 20:50.
Pepperlaks & Avokado m salt og pepper! Digg!
noen som har prøvd å munche grønnsaker med mirakulin ?
Sitat av fjellheim Vis innlegg
noen som har prøvd å munche grønnsaker med mirakulin ?
Vis hele sitatet...
Interessant.

Er mirakulin noe som fåes kjøpt i vanlige butikker?
Det skal jeg ikke si noe sikkert på! Jeg måtte kjøpe det fra USA den gangen jeg kjøpte, men fikk aldri testet det ut da jeg var stein! Minnet meg om kunstig søtningsmiddel og ikke sukker.

sitron ble forøvrig veldig søt