Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 9898
Hei!
Jeg og noen kompiser skal på tur i sommer, og lurte på noen ting.

Leste på wikipedia: http://no.wikipedia.org/wiki/Christi...K%C3%B8benhavn)

Angående cannabis salg, om noen har vært der? Er det synlige boder der?

Og hvordan er det med situasjonen nå i Amsterdam? Er veldig mange rykter som er ute og går..

Anbefaler dere noen bra coffeeshops?
Billige hostel nær sentrum?
Bra frokost/spisesteder?

Takk for svar!
Begge deler funker. Er boder i Christiania nå ja. Digg der! Mye mer chill en Amsterdam imo.
Var nettopp i Amsterdam, og det kan virkelig anbefales! Hvis du drar til sommeren er det jo høysesong og fullt av mennesker, men liker du festing og masse folk så er jo det perfekt vil ikke anbefale å dra på de mest kjente coffeshoppene i høysesosengen (da er det stappa med mennesker der), gå heller litt dypere inn inn i små gåter og finn en koselig coffeshopp!
Hvor du kommer til å trives best kommer helt an på hvilken person du er..

Amsterdam er en storby.. skittent, svindel/grådighet.. penger, penger, penger. Men det er gøy med party og liv.

Christiania er det stikk motsatte. Om man ser bort i fra når "turistene" er der, så er det veldig fredelig og harmonisk.. hippie ånden er der sterk enda. Selv om en del turister blir hustlet.. det får gå.


Kan ikke anbefale noen coffeshops i Amsterdam, det er så få av dem men de finnes. De fleste selger på middelmådige greier til turister, noe godt har de men kansje 1-2 strains.. Godisen finner man i de mer ukjente som ligger i utkanten, utenfor turistsonen.

Men om du vil handle noe skikkelig godt så tar du en liten dagstur til Den Haag og til Creemers Cafe.. Veldig seriøse med å levere god kvalitet. Hovedsaklig innbyggerene som handler der.

Også er det en fet strand du kan chille på rett borti streeten.
Sist endret av Naturgrønn; 21. mai 2012 kl. 06:01.
Om kriteriene for hvor dere reiser på ferie er hvordan statusen på røykingsen er så ta nå heller en tur til Marocco eller lignende
Ja.. det er mange synlige boder i christiania hvor dem selger alle slags typer import-hasj og nederlandsk pot... det som ligger på 120kr prisklassen er sykt bra kvalitet, og du får bra rabatt der også.. christiania er et fantastisk hyggelig sted
Sitat av hideout Vis innlegg
Om kriteriene for hvor dere reiser på ferie er hvordan statusen på røykingsen er så ta nå heller en tur til Marocco eller lignende
Vis hele sitatet...
Når de som drikker alkohol reiser på partyferie (Aya Napa, Kos og lignende) så pleier jo ett av hovedkritteriene å være at man kan drikke der... Syns ikke det er rart at ett av kriteriene for en cannabisrøyker er status på røykings..

I Marocco tror jeg det er ulovlig, dårlig regulert og lett å røyke, men fortsatt ulovlig.. altså en kjip plass å feriere hvis du er ute etter å være lovlydig i en uke eller to

Til TS: Jeg ville valgt Christiania hvis det bare er for å røyke, hvis du vil bade i kultur og spennende sanseinntrykk ville jeg valgt amsterdam... hvis du vil blande disse tror jeg Praha er stedet (mener at det er avkriminalisert der)
Dott i øret.
stagg's Avatar
København som by er en fin by, er ikke bare Christiania som er Danmark. Det beste minnet jeg har fra Danmark er en kjapp tur innom Christania for litt morgentjall, for deretter gå mot København sentrum for så å finne en restaurantbåt som ligger i kanalen.

Sterkøl (Carlsberg Elephant Beer) og en baguett var det som skulle til for at jeg har et utrolig godt minne fra København, den gode stemningen jeg var i da skal jeg lete lenge etter. Masse flott i Danmark, ikke bare Christiania.
Sitat av hideout Vis innlegg
Om kriteriene for hvor dere reiser på ferie er hvordan statusen på røykingsen er så ta nå heller en tur til Marocco eller lignende
Vis hele sitatet...
Støttes! Se bare på disse vakre engene: http://www.youtube.com/watch?v=ipYPL...ailpage#t=842s
bobthebong420
4 0
CHRISTIANIA <3
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Stikk heller til Praha, dekriminalisert og billig og enkelt å få tak i på klubbene der. dessuten er det godt å varmt der. god tur

Jeg Quoter Vin&grønt fra Norcan:

Drit i Amster. Etter min mening er Amster en by ødelagt av hasjturisme og grådige uvennlig Hollendere. Snart ikke en coffeshop igjen som ikke bare er ute etter å bøffe turister.
Vi er en gjeng som har hatt en årlig Amstertur. Sist var vi bare 9 stk for de fleste som har vært med tidligere ikke gidder å reise mer til Amster selv om de har vært der hvert år i over 20 år.
Alle som har vært med på de turene vil nå heller til Tsjekkia og de som har vært der ofte forteller at det er mye mer behagelig og finere for stonere i Tsjekkia enn Amster. Har bare hørt bra omtale av Tsjekkia av bekjente, noe jeg sjelden hører om Amsterdam av "voksne" folk. Har selv kun vært innom en kort tur og har ikke så mye å bidra av opplysninger men go for it. Eller som en av kompisene sa forrige gang vi var i amster " Den som liker seg i Amster kan ikke ha vært mange steder."

Kvaliteten er etter det jeg hører bedre enn Amster og varene kommer ikke fra Amster men blir stort sett dyrket i Østeuropa. Selv om utvalget ikke er så stort som i Amster spiller det ingen rolle for man trenger ikke 100 forskjellige slag så lenge man kjøper det beste uansett og det er like lett som å kjøpe i Amster bare at sjappene heter ikke coffeshops men puber og barer.

Alt er billigere i Tsjekkia, det merker du fort når du sammenligner priser på hotell, restauranter, parkering, taxi og selfølgelig har Tsjekkia noe av verdens beste øl som ikke kan sammenlignes med det hollandske parfymerte revepisset de serverer i Amster.

God tur.
Sist endret av Dudew8; 21. mai 2012 kl. 21:40. Grunn: quotes maaan
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Kan noen forklare dette Christiania opplegget?

Chirstiania er et annet navn for København i Danmark, og cannabis er avkriminalisert bare i København og ikke resten av danmark med coffee shops som selger? Har noen kompiser nedi Amster som sier den nye loven er real shit nå og at man ikke får handlet uten ett slikt pass/medlemskap som borgerne der nede har og alle må ha for å handle.
Sitat av deGrønne Skoger Vis innlegg
Kan noen forklare dette Christiania opplegget?

Chirstiania er et annet navn for København i Danmark, og cannabis er avkriminalisert bare i København og ikke resten av danmark med coffee shops som selger? Har noen kompiser nedi Amster som sier den nye loven er real shit nå og at man ikke får handlet uten ett slikt pass/medlemskap som borgerne der nede har og alle må ha for å handle.
Vis hele sitatet...
Christiania er et samfunn innad i København som til stor grad har autonomi.

Politiet og offentlige institusjoner holder seg stort sett unna Christiania noe som har ført til at salg av narkotiske stoffer som hasj skjer åpenlyst.

WP: Christiania
Sist endret av Unsub; 21. mai 2012 kl. 22:27. Grunn: Link til WP.
Sitat av Novice Vis innlegg
Når de som drikker alkohol reiser på partyferie (Aya Napa, Kos og lignende) så pleier jo ett av hovedkritteriene å være at man kan drikke der... Syns ikke det er rart at ett av kriteriene for en cannabisrøyker er status på røykings..

I Marocco tror jeg det er ulovlig, dårlig regulert og lett å røyke, men fortsatt ulovlig.. altså en kjip plass å feriere hvis du er ute etter å være lovlydig i en uke eller to

Til TS: Jeg ville valgt Christiania hvis det bare er for å røyke, hvis du vil bade i kultur og spennende sanseinntrykk ville jeg valgt amsterdam... hvis du vil blande disse tror jeg Praha er stedet (mener at det er avkriminalisert der)
Vis hele sitatet...
Hvor sa jeg at det var rart at ett av kriteriene var status på røykings(?). I Marocco møter du ikke noe problematikk med cannabis så lenge du er turist, og siden det er et kriterie med røykings vil du få en heeelt annen opplevelse enn å reise til christiania og kjøpe noe røyk der. Ellers er Marocco en annen kultur og noe som for meg hvertfall var mer spennende enn å besøke christiania og Amsterdam siden det ikke akkurat er så ulikt hva vi er vandt med, sett bortifra at du kan kjøpe hasj i ei bod/cafe
Ser at noen snakker litt negativt om Amsterdam, jeg kan til dels si meg enig. Turister har ødelagt mye.
Så hvorfor ikke ture en annen plass i Nederland? Så at noen nevnte Den Haag, veldig fin by med mye mindre turisme enn Amsterdam.

Nederland har så mange fine byer. I tillegg er Nederland så lite at man kan reise hvor som helst på 2 timer med tog omtrent. Så om du vil være i f.eks Utrecht som også er fint, så kan man bare ta en dagstur til Amster hvis man har et lengre opphold.

Christiania har jeg aldri vært, men folk sier det er fantastisk. Hippie stemning for fullt og hyggelige folk over alt ut ifra det jeg har hørt.

Kos deg på tur!
Var i Christiania nå i helgen og det er massevis av boder, dog litt dårligere utvalg enn hva det var sist, men absolutt ingenting å klage på. Selve Christiania er ikke stort, men det blir en magisk stemning der på kvelden når de får fyr i tønnene sine. Det er ikke så verst å spise en god middag der heller med pils og joint.
Må si jeg ikke heeeelt skjønner hva det er med christiania som gjør folk så overbegeistret. I Amsterdam får du tak ~den beste weedn i Europa, festscene, fin by, dog er det som mangen sier folk som tjener på turismen. Amsterdam er et helt sjef sted å være om man har bekjentskaper der. Men de gangene jeg har vært i Christiania så er det lite ryddig, folk som står litt rundt om, og en person her og der som står ved det mest shabby utsalgsstedene jeg har sett å pusher. Fått bedre hasjis i Christiania enn i Amsterdam, men har aldri følt trangen til å bli værende i Christiania, reiser som regel rett ut igjen..
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Christiania har jeg aldri vært, men folk sier det er fantastisk. Hippie stemning for fullt og hyggelige folk over alt ut ifra det jeg har hørt.
Vis hele sitatet...
For all del, nok av hyggelige folk der, men det er kriminelle gjenger som står for bodene, mange liker ikke at du står å kikker uten å kjøpe noe.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av hideout Vis innlegg
Må si jeg ikke heeeelt skjønner hva det er med christiania som gjør folk så overbegeistret. I Amsterdam får du tak ~den beste weedn i Europa, festscene, fin by, dog er det som mangen sier folk som tjener på turismen. Amsterdam er et helt sjef sted å være om man har bekjentskaper der. Men de gangene jeg har vært i Christiania så er det lite ryddig, folk som står litt rundt om, og en person her og der som står ved det mest shabby utsalgsstedene jeg har sett å pusher. Fått bedre hasjis i Christiania enn i Amsterdam, men har aldri følt trangen til å bli værende i Christiania, reiser som regel rett ut igjen..
Vis hele sitatet...
Husk at Christiania er litt mer enn bare Pusher Street. På nemoland pleier det som regel og være god stemning, ikke veldig rotete, venlige folk og god mat og drikke. Fantastiske hamburgere der hvertfall!

Anbefales også å ta en gåtur langs vannet, og ellers slappe av i idylliske omgivelser. Det er riktignok ikke det største geografiske områder, så er jo ikke noe sted man kan være på ferie i en uke, slik som Amsterdam. Men man kan da handle litt i Christiania og dra ut på byen for å feste i København.
Hvis du stikker til christiania anbefaler jeg Nepal, sorting myk som plastelina 120kr/g som, 0,25 Fikk meg pansra hvertfall
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Husk at Christiania er litt mer enn bare Pusher Street. På nemoland pleier det som regel og være god stemning, ikke veldig rotete, venlige folk og god mat og drikke. Fantastiske hamburgere der hvertfall!

Anbefales også å ta en gåtur langs vannet, og ellers slappe av i idylliske omgivelser. Det er riktignok ikke det største geografiske områder, så er jo ikke noe sted man kan være på ferie i en uke, slik som Amsterdam. Men man kan da handle litt i Christiania og dra ut på byen for å feste i København.
Vis hele sitatet...
Joda, har vært litt rundt, kan sikkert ha sin sjarm for noen, men er ikke sånn at du reiser opp dit hver dag i ferien din for å kjøpe den burgern akurat.. :P
Og omsetninga er jo som en kar nevnt oppi her styrt av HA, så er ikke som f.eks amsterdam hvor du går rundt og ser på forskjellige strains og blir opplyst om fordeler,effekter o.l. med hva du handler.
Jeg anbefaler alle å dra til Christiania. Dro innom der ifjor i forbindelse med Roskilde Festivalen, som jeg også anbefaler på det sterkeste. Digger at det selges weed åpent rett i nabolandet. København er jo et fint reisemål i seg selv, og da enda bedre når Christiania er i nærheten. Synd Amster er blitt helt snudd på hodet..
Christiania, pleier ofte å svippe innom der når jeg er i leiligheten Synes københavn er en mye finere by enn Amsterdam.... mye mer chill :-) Gå langs kongens nythorv etc
Vil soleklart anbefale Christiania. Mye mer chill enn Amster. Det vil si, det finnes flotte plasser i Amster, men du må lete etter dem! Christiania om sommeren er en fantastisk plass for alle mulige slags folk. Folk i dress kommer innom for å handle seg en bom, og jeg har selv vitnet en småbarnsfar som sjekket opp en småbarnsmor der med barnevogn og allting. Herlig plass. KBH er jo en fantastisk by generelt, med Christiania som bonus.

Utvalget er heller ikke dårlig. Mange boder med alskens av grønt og brunt. Om du kjøper kvantum er de ikke vanskelige å prate ned i pris.
Har vært begge steder, Christiania 2 ganger, Amster 1 gang.

Foreløpig heller jeg mest mot Amsterdam, siden det er så usikkert hvor lenge det varer for turister. De har ingen red light heller i Christiania

Kvaliteten sies å være bedre i Christiania, men jeg vet ærlig talt ikke hva jeg mener om dette. Går man rett plass i Amster får man knall varer.

For min egen del skal jeg vertfall tilbake til Amsterdam tenker jeg. Danmark er jo ikke så fryktelig langt unna uansett, så det føler jeg man mer eller mindre kan ta på sparket. Iallefall om man bor på sørlandet
Amsterdam er verdens mest fantastiske by! Christiania er lillebrorern! Har ikke opplevd noe crap i Amsterdam, bare hyggelige folk og ingen hustling. I tilegg er det en fin by!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
38 6
Hmmm..vi ble enige om at vi reiser til begge byene, hehe:P Amsterdam på grunn av at vi ikke bare skal ned dit kun for å røyke, men se på museer, sykle, reise på akvarium! Men tror det blir weed innblandet 24/7 uansett :P Christiania aner jeg egentlig ikke..Men det bør vel bli plan b siden Amsterdam har rykter om at folk som er borgere får weedpass og en coffeeshop kun kan ha 1500 medlemmer, og forbudt for turister?
Sitat av jusse92 Vis innlegg
Hmmm..vi ble enige om at vi reiser til begge byene, hehe:P Amsterdam på grunn av at vi ikke bare skal ned dit kun for å røyke, men se på museer, sykle, reise på akvarium! Men tror det blir weed innblandet 24/7 uansett :P Christiania aner jeg egentlig ikke..Men det bør vel bli plan b siden Amsterdam har rykter om at folk som er borgere får weedpass og en coffeeshop kun kan ha 1500 medlemmer, og forbudt for turister?
Vis hele sitatet...
Fra 1 januar, ja.
Det kommer trolig til å bli endrett på før den tid, Nederland hadde regjeringsskifte for ikke så lenge og den regjeringen som valgte å "stenge sjappa" for turistene gikk på huet og rævva ut for en mer liberal regjering.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Digger Nederland <3

Beklager OT, måtte bare pressisere det.

Er det bare jeg som er interessert i en av Verdens største blomster show/festival?

Link

Link 2

Bare lurer, ser Nederland og Amsterdam relativt ofte på forumet, men ikke noe som helst om det.

Må bare føye til, å stelle i hagen, pusle med blomster, luke og generelt hagearbeid er kjempekos med en en Jay i munnviken ! Særskilt med sommer og pils <3
Sist endret av CHillZoNE; 6. juni 2012 kl. 07:04.
Er det noen som har noe erfaring med å reise fra Christiania til Amsterdam eventuelt et annet sted i Nederland hvor turrister fortsatt kan kjøpe?
Ser ut som om det går båter fra Hamburg til Amsterdam, er det noen som har tatt denne ruten?
Så får vi kanskje kjørt på Autobahn også
Sist endret av PerPerPerPer; 6. juni 2012 kl. 08:27.
Hvordan oppfører innbyggerne i Christiania seg ovenfor turister? Er det et trygt sted for en norsk turist?
Sitat av Fishduck Vis innlegg
Hvordan oppfører innbyggerne i Christiania seg ovenfor turister? Er det et trygt sted for en norsk turist?
Vis hele sitatet...
Om du respekterer forbudet mot å ta bilder med kamera og ellers ikke lager mye spetakkel rundt deg og det du driver med, vil jeg påstå at ingen i verden bryr seg om hva du driver med.

Om du enten er en turist som vil bare ta en kikk rundtom Christiania eller kommer for å ta deg noen avslappende trekk er det et helt trygt og rolig sted.
Selvom jeg ikke har vært like mange ganger i Amsterdam som i Christiania, vil jeg fremdeles anbefale Christiania som det bedre alternativet av disse grunner:
- Kortere reise
- Billigere reise (en helg i køben inkl buss/billigfly og billig hotell kan du fint klare deg på 2000,-, i amster må man vel regne med minimum 5-6000 på en helg. Dyr flyreise + dyre hoteller)
- Mye stivkald vind i amster (særlig på høsten)
- I Christiania er det så mange trivelige folk! I amsterdam er det "bare" turister som alle er opptatt med sitt.
Edit: - Det er nokså trygt i København generelt, men ikke vær en kødd mot de få utlendingene du kanskje møter på (på Nørrebro, hvis dere skal vanke der på natta). Eneste negative og "utrygge" delen med selve Christiania er vel at de som driver på der i forskjellige grader er rasister. Såklart banker de ikke opp en svart turist som kommer med et par venner for å hygge seg, men etter mange diskusjoner med Christiania-crew og sellers, så er de av den oppfatning at alt under ekvator på kartet er mindreverd, og at "alle" utlendinger selger heroin og kokain, og at det er derfor de ikke vil ha de inn i sin "mild-rusmiddel-stad".

Kommer sikkert på fler punkter men dette er hvertfall hovedgrunnene til at JEG heller tar tre-fire køben turer i året, enn én amstertur. :-)
Sist endret av vacant; 12. juni 2012 kl. 05:18.
Du lever i verdens rikeste land.
Hva hindrer deg i å kjøre deg opp på begge?
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av dustedgorilla Vis innlegg
Du lever i verdens rikeste land.
Hva hindrer deg i å kjøre deg opp på begge?
Vis hele sitatet...
Sitat av jusse92 Vis innlegg
Hmmm..vi ble enige om at vi reiser til begge byene, hehe:P Amsterdam på grunn av at vi ikke bare skal ned dit kun for å røyke, men se på museer, sykle, reise på akvarium! Men tror det blir weed innblandet 24/7 uansett :P Christiania aner jeg egentlig ikke..Men det bør vel bli plan b siden Amsterdam har rykter om at folk som er borgere får weedpass og en coffeeshop kun kan ha 1500 medlemmer, og forbudt for turister?
Vis hele sitatet...
ikke en dritt
Har vært begge stedene. Ville dratt til Amster først. Chistiania med Danskebåten senere, det er enkelt å få til og billig.
Christiania er en dagstur. Amsterdam er langhelg ++.
Skjer da vitterlig ikke så mye i Christiania, i hvert fall ikke for en som ikek har peiling på hva som skjer der. (F.eks meg).
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Støttes! Se bare på disse vakre engene: http://www.youtube.com/watch?v=ipYPL...ailpage#t=842s
Vis hele sitatet...
Ops, så hele jeg
Er det noen som har vært i Christiania i det siste og vet hvordan det er der nå? Selges det fortsatt like åpenlyst?
Sitat av vacant Vis innlegg
Selvom jeg ikke har vært like mange ganger i Amsterdam som i Christiania, vil jeg fremdeles anbefale Christiania som det bedre alternativet av disse grunner:
- Kortere reise
- Billigere reise (en helg i køben inkl buss/billigfly og billig hotell kan du fint klare deg på 2000,-, i amster må man vel regne med minimum 5-6000 på en helg. Dyr flyreise + dyre hoteller)- Mye stivkald vind i amster (særlig på høsten)
- I Christiania er det så mange trivelige folk! I amsterdam er det "bare" turister som alle er opptatt med sitt.
Edit: - Det er nokså trygt i København generelt, men ikke vær en kødd mot de få utlendingene du kanskje møter på (på Nørrebro, hvis dere skal vanke der på natta). Eneste negative og "utrygge" delen med selve Christiania er vel at de som driver på der i forskjellige grader er rasister. Såklart banker de ikke opp en svart turist som kommer med et par venner for å hygge seg, men etter mange diskusjoner med Christiania-crew og sellers, så er de av den oppfatning at alt under ekvator på kartet er mindreverd, og at "alle" utlendinger selger heroin og kokain, og at det er derfor de ikke vil ha de inn i sin "mild-rusmiddel-stad".

Kommer sikkert på fler punkter men dette er hvertfall hovedgrunnene til at JEG heller tar tre-fire køben turer i året, enn én amstertur. :-)
Vis hele sitatet...
Tull og tøy. Reiser man feks 13-15. juli koster fly tur/retur fra 1100 kroner. Billig hotell finner man også.

http://www.finn.no/finn/travel/air/r...1339691283950y
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Tull og tøy. Reiser man feks 13-15. juli koster fly tur/retur fra 1100 kroner. Billig hotell finner man også.

http://www.finn.no/finn/travel/air/r...1339691283950y
Vis hele sitatet...
1100 kroner for 2 dager er veldig dyrt.
Norwegian hadde salg på biletter til Amsterdam for ikke så lenge siden, 900 kroner tur/retur med en ukes opphold. Skulle til å bestille, men de hadde satt opp prisen til 3500 kroner akkurat den dagen..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
1100 kroner for 2 dager er veldig dyrt.
Norwegian hadde salg på biletter til Amsterdam for ikke så lenge siden, 900 kroner tur/retur med en ukes opphold. Skulle til å bestille, men de hadde satt opp prisen til 3500 kroner akkurat den dagen..
Vis hele sitatet...
1100,- for en flybillett innen Europa T/R _er_ billig. Lengda på oppholdet er irrelevant, det betaler du jo sjølv.
Sist endret av vidarlo; 14. juni 2012 kl. 18:48.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg skal til Amsterdam nå på Lørdag. Hva skjer med at folk sier at kvaliteten på weeden er mye bedre i Christiania? Mesteparten av varene i Christiania kommer jo fra Amster?
Var i Christiania for et par måneder siden, det var en liten plass, men veldig koselig! Det var ikke så altfor mye liv der tho. Også var det litt småirriterende når site-seeing folka kom hele tiden. Følte meg som et jævla objekt på utstilling. Skal nok reise ned dit til sommeren igjen når det er litt varmere.

Men er Amster så ille som folk sier? Jeg skal forøvrig på Cannabiscup neste uke så kvalititen er noe jeg ikke trenger å bekymre meg for Vil også oppleve utelivet, så det gjenstår bare å vente å se. Men må si forventningene går litt ned etter å lese hva folk sier. Forhåpentligvis er det bare snakk.
Amsterdam er til å anbefale. Altid røykings å få tak i samme hva de sier om loverket og turisforbud. En coffeshop på vært hjørne og det er ingenting som er så kult som å rote seg bort i et tilsynelatende uoversiktlig sentrum som i Amsterdam. Kjøp deg et kart for 10 euro, noen jointer for 10 euro så har du værtfall en hel dag med underholdning. Keep it safe
▼ ... over en uke senere ... ▼
var akkurat i Christiania, det er enormt med boder der og enormt med utvalg. Ta turen innom vaskeriet som ligger rett innenfor green light distrikt. I og med at jeg var der i helgen tenkte jeg at siden det var såpass kaldt og seint på året at det ikke kom til å være folk som solgte men det hadde jeg HELT feil i. Det er enormt med boder med den flotteste poten jeg har vært borti. På kvelden sitter minst 100 personer samlet og røyker på forskjellige bord. må si at noen så veldig shadye ut men folk flest sitter bare der å koser seg. Det var så mye folk at når jeg satt på mitt skeveste kunne jeg ikke sitte der. det var alt for mye lyd. Når man kommer inn i Christiania er det en vidunderlig duft som treffer deg. Alle går rundt med en joint og chiller. hvis du bestmmer deg for å dra til christiania må du passe på at du ikke går til den første boden du finner, vi gjorde det og sått igjen med 2 gram "skunk" som ikke var det beste jeg har vært borti. Mange sier at dealerne er sketchy å snakke med, jeg er veldig uenig. hvis man kjøper mer enn 3 gram pleier de å gi det litt billigere eller hive inn litt ekstra. ellers er de hyggelige og normale folk som er engasjert over hva de driver med. Ta turen til Christiania. Det er paradis for stonere, gleder meg til sommeren, da skal jeg hvertfall tilbake.