Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 14790
Hei, jeg driver å skrive en oppgave og jeg har tenkt å skrive om å etablere KFC i Norge og det jeg lurer på er om dere mener det hadde vært nok etterspørsel til det? Jeg vet det er en del folk som kjører helt til karlstad for å kjøpe det
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ja det hadde det.

Et av hovedgrunnene til at KFC ikke er i Norge er fordi de har en egen kyllingproduksjon med eget distribusjonsnettverk, og det holder ikke Norsk standard og de mener kyllingen fra Norske produsenter er for dyr.

Den andre grunnen er at vi faktisk har brukbare arbeidsmiljølover i Norge og krav til lønn, det blir særdeles dyrt for en kjede som trenger veldig billig arbeidskraft.
Sist endret av Dodecha; 15. september 2019 kl. 11:47.
Skjønner ikke hvorfor flere norske burger/kebab/junk sjapper tilbyr fritert kylling. Er ikke akkurat vanskelig å lage. Så dermed er det vel liten etterspørsel
YX/711, har ett utvalg av dette nå.
Det finnes et par steder i Oslo. En inne på grønland Tbanestasjon. En ny i Nydalen.
"Øko-Terrorist"
Hadde en (meget) kort stund en fin sjappe for fritert kylling i Sandnes(Pollo Loco). Men det ble kjørt på hue ned i dass av noen surrehoder og gikk fort konk desverre.
i Trondheim har vi ei sjappe i sentrum som heter Crispy fried chicken. De har forskjellige kylling varianter fritert (klubber, vinger, fileter etc) med forskjellige sauser/dip’s og chips. De leverte også buckets til diverse 7/11s rundt byen men usikker på om de gjør dette nå. Jeg har personlig aldri spist på KFC og de som har det kan fortelle at de er litt skuffet over Crispy fried chicken, men jeg synes det er digg! ((:
Sist endret av fesk_; 15. september 2019 kl. 15:06.
Her i byen får du fritert kylling flere steder.
Skulle aldri lest denne tråden, fikk skikkelig lyst på friterte kyllingbiter nå.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Dette er kanskje litt off-topic, men jeg lurer på om man kunne kalt den Los Pollos Hermanos eller om det hadde blitt trøbbel...
Sitat av Dodecha Vis innlegg

Den andre grunnen er at vi faktisk har brukbare arbeidsmiljølover i Norge og krav til lønn, det blir særdeles dyrt for en kjede som trenger veldig billig arbeidskraft.
Vis hele sitatet...
Skiller KFC seg fra de andre, svære fast-food-bedriftene på det området - som feks. McD, Burger King og Subway?
Sitat av fesk_ Vis innlegg
i Trondheim har vi ei sjappe i sentrum som heter Crispy fried chicken. De har forskjellige kylling varianter fritert (klubber, vinger, fileter etc) med forskjellige sauser/dip’s og chips. De leverte også buckets til diverse 7/11s rundt byen men usikker på om de gjør dette nå. Jeg har personlig aldri spist på KFC og de som har det kan fortelle at de er litt skuffet over Crispy fried chicken, men jeg synes det er digg! ((:
Vis hele sitatet...
Du får de enda på 7/11
Sitat av robhol Vis innlegg
Dette er kanskje litt off-topic, men jeg lurer på om man kunne kalt den Los Pollos Hermanos eller om det hadde blitt trøbbel...
Vis hele sitatet...
Det ville nok vært et flott sted å faktisk hvitvaske penger, hvem ville tatt tipsene seriøst?
Sitat av robhol Vis innlegg
Dette er kanskje litt off-topic, men jeg lurer på om man kunne kalt den Los Pollos Hermanos eller om det hadde blitt trøbbel...
Vis hele sitatet...
Du kan forvente litt trøbbel, ja. Better call Saul.
Maxin Chicken i Oslo er et alternativ, men kvaliteten har gått drastisk ned i det siste, uten at det var spesielt bra til å begynne med. Du har Birdmans i Oslo, de leverer skikkelig fired chicken, men du må forvente å betale deretter. Lucky Bird serverer også fried chicken, men det er håpløst dårlig. Og dyrt.

Ryktes at det er et bra fried chicken sted i underetasjen på Steen & Strøm, men har enda ikke bevegd meg så langt på den siden av byen. Det er tross alt på feil side av elva.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av fesk_ Vis innlegg
i Trondheim har vi ei sjappe i sentrum som heter Crispy fried chicken. De har forskjellige kylling varianter fritert (klubber, vinger, fileter etc) med forskjellige sauser/dip’s og chips. De leverte også buckets til diverse 7/11s rundt byen men usikker på om de gjør dette nå. Jeg har personlig aldri spist på KFC og de som har det kan fortelle at de er litt skuffet over Crispy fried chicken, men jeg synes det er digg! ((:
Vis hele sitatet...
Som fritert kylling-entusiast kan jeg fortelle deg hvorfor: i paneringen på kyllingen hos Crispy fried chicken er det INGEN krydder, ikke noe som helst. Det man da sitter igjen med her helt vanlig gørr-kjedelig fritert brødsmak, og et sekundært problem til dette er at man faktisk legger merke til hvor greasy dypfritering er, det er ingen smaker som distraherer deg fra den overhvelmende frityrolje mektigheten som vil dra deg inn i en smultkoma.

Man har et sett med sauser (i alt for små porsjonskopper) og jeg antar kanskje at kyllingen ikke er krydret for hver saus skal gi helt andre smasopplevelser. Men når en sausbeholder går med på en munnfull kylling så blir det ganske dyrt i lengden.

Som man sier: Jeg er ikke sint, jeg er bare veldig veldig skuffet.

Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Skiller KFC seg fra de andre, svære fast-food-bedriftene på det området - som feks. McD, Burger King og Subway?
Vis hele sitatet...
Ironisk nok så har jeg ikke hørt særlige negative ting om disse kjedene, inntrykket mitt av McDonalds og Burger King er at de ansetter unge folk og gir de sjansen til å prøve seg på lederstillinger.

Det har dog vært kamper når amerikanske firmaer prøver seg i Norden: Toys are us prøvde seg i Sverige men så seg nødt til å rette seg etter Scandinaviske prinsipper.
Sist endret av Dodecha; 16. september 2019 kl. 11:37.
Skal dere ha GOD fritert kylling i Oslo anbefaler jeg BirdCall i Storgata 26! Latterlig digg sandwich (aka. burger) med garnityr. Kan også få dirty chicken fries dersom du er enda mer sulten, basically fritert kylling kuttet i biter sammen med digg saus og pommes frites.

Gutta som jobber der er kule og spiller rap og hiphop hele dagen. I helgene serverer de til klokken 3 på natta. Da er det dessuten et jævlig fett utested i etasjen under. Noen har kanskje sett det blinkende discogulvet som skifter farge ettersom man tråkker på det?

Anbefales!
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Skiller KFC seg fra de andre, svære fast-food-bedriftene på det området - som feks. McD, Burger King og Subway?
Vis hele sitatet...
Vel, trekkplasteret til KFC hvis man ser bort fra fritert kylling; en jævlig god brunsaus som man dypper kyllingen i.

Nå er jeg en sucker for brunsaus, men før KFC så hadde jeg aldri noensinne tenkt at fritert kylling og brunsaus skulle gå såpass godt i lag. Den smaker så klart ikke helt som den norske brunsausen. "KFC gravy" kaller de den tror jeg.