Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  101 9628
Håper ikke folk sender han USAKELIGE sinnamailer.

For alt jeg vet kan det å bombadere han med aggressive mailer bli et nytt punkt i hans neste artikkel. " Cannabis gjør mennesker aggresive"
tror han liker å provosere...eneste grunnen jeg kan se.
Sitat av Theoneandonly Vis innlegg
Kan ikke si jeg noen gang har sett noen her inne på freak som skriver at det er helt greit å røyker hver dag. Så hvor fikk du det fra?
Vis hele sitatet...
Det er mye det blåtte øyet ikke ser
Jeg sendte han en liten mail selv. Var ikke helt fornøyd, men det får nå være.

Jeg har nå lest "Fakta om Cannabis", som du så fint kalte teksten, en god smørje av propaganda, feilinformasjon og noen faktasetninger her å der. Jeg kan se det fra ditt perspektiv, du jobber innenfor rusproblematikk, og du får ikke direkte positive erfaringer av disse såkalte steinerne. Men det gir deg ikke retten til å skrive en høyst subjektiv selverklært faktaartikkel.

Utsagn som "Indisk hamp", tilsatte stoffer, forsterket intelligens osv blir helt feil å skrive om i en artikkel som skal være faktabasert. Cannabis Sativa vokser over hele kloden. Plantematerialet blir ikke tilsatt kjemiske stoffer, og det er ikke det som gir planten betegnelsen cannabis. Det er en fellesbetegnelse for selve planten, for hasj som kommer fra trikomene til planten, og marihuana som er det man røyker av planten. Diverse stoffer kan bli tilsatt etter cannabisen er smuglet over grensa, for å øke vekt. Kriminelle vil ha profitt.

Selve rusen er høyst individuell, og man kan ikke bastant påstå hvilken oppfatning man får over autoritet, seg selv og intelligensen sin. Ja, du får en annen tankegang, men det betyr ikke at man blir en invalid bruker som kun bryr seg om rus. At en bruker av cannabis kan bli innesluttet, er sant. Ikke for at individet trur han er overlegen alle, men av ytre faktorer. Ulovlighet, stigmatisering og en følelse av missforståelse fra venner og bekjente kan være noen faktorer. Det at du skriver at cannabis endrer sinnstilstanden og personligheten til noen i større grad en alkohol kan jeg ikke begripe. Daglig blir fulle folk tatt inn til arresten for dårlig oppførsel, slåsskamper og diverse annet som skjer under alkoholrusen. Ta en titt på tv-serien politiet.

Til slutt vil jeg si at det er jobben din, og propagandaen som har blitt spredd som har ført til et "større selvbedrag". Jeg ser jo fra andre e-poster du har svart på at du er ganske så trangsynt på emnet, du har allerede bestemt deg, og ikke faen om noen hasjhuer skal få deg til å endre mening. De er manipulerende, og ser ikke hele bildet. Am I right? Grunnen til at flere har lest både e-poster du har fått, og svarene dine er at de er ute på nettet, ikke at en vennegjeng eller et individ prøver å lure deg.
Vis hele sitatet...
Kom gjerne med tilbakemeldinger, til referanse for neste gang jeg bestemmer meg for å sende en klagemail.
Rått at noen orker og skrive til han. Vi har mer en nokk Cannabis propaganda her i landet. Btw kp til deg over meg for en veldig bra mail!
Synes det var veldig interessant å se hvordan man kan finne på ting som man føler for i skremselspropaganda, hadde vært artig å fått sett kildene hans hvis dette bare var en mild framstilling. Av faktafeil i artikkelen er det vel som andre har sagt før meg mye lettere å plukke ut de få tingene som faktisk er i nærheten av å være korrekt. Kan ikke en av dere som sender han mail invitere han til denne tråden eventuelt be han lage en egen tråd slik at vi kan diskutere denne artikkelen med han og begge parter for lagt fram fakta og diskutert de.
Sitat av Hatebreeder Vis innlegg
Woow.
Skrev han virkelig det der?? Bl4derunner?
"Du avslørte her at enten er dere e par stykker som steiner meg med mailer under ulike hotmaladresser, eller at dette er koordinert på andre måter. Uansett demonstrerer dette hvor avhengighetsskapende cannabis er"
Så drøyt å kunne si noe sånt.

Hadde jeg ikke kjent han fra det nogenlunde seriøse gatemagasinet "Klar" hadde jeg trodd at han trolla.
Synd å føle at jeg mister all respekten for magasinet bare fordi han ene karen er usannsynlig userriøs.
Vis hele sitatet...
Jepp, sitert rett frem, med skrivefeil og alt.
Veldig bra mail TheGloryHole, svir vel litt når han leser den. Kp utdelt.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
''all redsel for autoriteter forsvinner''

Ja jøss...
Vis hele sitatet...
Så en politibil engang når jeg var fjern, aldri vært så redd noen gang. Til tross for at den var 100 meter unna.
Hentes ut av Indisk hamp xD det var èn feil...
Denne voksne mannen tror jeg er litt på villspor.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Gidder du gi meg emailen? Skal sende en liten mail sjøl

Spamfest anyone?

Kunne du skrive din melding også så vi får fram poenget at vi er organiserte?
Vis hele sitatet...
mener du at vi skal spamme denne fantasifulle karn her? da kommer han vel med at hasj gir en trang til å spamme folk på internett og at dette er en følge av den enorme avhengigheten..xD

jeg har røyka hasj MANGE ganger, røyka meg fjern opp til 5 ganger på en helg, når jeg kommer på skolen etter helga, er jeg like skolelys som før og kjenner ikke noe abstinenser av noe slag. "fagfolk" innenfor hasj bør virkelig få retta opp faktaopplysningene sine.. blir lei meg av å se hvor lite folk som har tatt utdanning innen dette faktisk har lært.
Sitat av drittsekken Vis innlegg
"En av de største farene ved hasj er at rusmiddelet har fått ord på seg til å være et ufarlig og «lett» rusmiddel. Misbrukerne finner lett støtte i omgivelsene for at hasj er bra. Mer ufarlig enn alkohol og andre tyngre stoffer. Misbrukerne blir latt i fred med sitt «ufarlige» rusmiddel..

Dette er feil! Hasj er et tungt og livstruende narkotikum."

jeg fikk en stor trang til å facepalme meg selv 10 000 ganger... har lagt han til på facebook, så skal jeg skrive ett langt og hissig brev til han når han lagger meg til
Vis hele sitatet...
Her er E-Posten hans da
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Jeg mottok i går mellom 10-15 e-poster fra kritikere av min artikkel "Fakta og cannabis". Nesten alle med hotmailadresse og navn som kyrrw kragseth, Fredrik Magnus, Don Louis, osv. Felles for alle var at de ikke fortalte meg hva som var galt. Men forsikret meg at folk måtte være dumme som trodde på det som sto der, og jeg måtte være dum som skrev det. Jeg svarte èn av de. "Med all den krenkede forargelsen dere makter stille opp mot mine fakta, er det liten grunn til å stoppe informasjonen. Min artikkel er snill i forhold til de virkelige fakta. Trist å se hvordan dere mobiliserer. Det forteller mye om hvor avhengighetskapende cannabis er. Håper dere en gang finner ut av det, makter å oppleve slik slik det er, ikke bruke et skadelig rusmiddel som krykke.
Likevel, fortsett denne formen for “kamp”, den engasjerer og motiverer meg".
Senere på kvelden fikk jeg en e-post fra en annen, som siterte meg fra dette svaret. Noen som viser at det sannsynligvis står et par stykker bak denne steiningen av e-poster, eller at den koordineres i grupper. Jeg synes det er flott at folk engasjerer seg, men det finnes viktigere saker å stå opp mot enn å få fjernet forbudet av det skadelige rusmiddelet cannabis.

han postet dette på facebook idag bare tenkte jeg skulle dele det, så kan dere sende noen bedre mailer om dere gidder
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Til dere som sier man ikke kan bli avhengige av hasj, søvnløse netter med svettetokter, uro, irritasjon og nervøsitet teller ikke som abstinenser?
Selvfølgelig er cannabis avhengighetsskapende... Det påvirker dopaminerge signalveier på akkurat samme måte som andre avhengighetsskapende rusmidler (alkohol, kokain, heroin etc). Det er dog mindre avhengighetsskapende enn mange av de andre rusmidlene (se forrige parentes).
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Til dere som sier man ikke kan bli avhengige av hasj, søvnløse netter med svettetokter, uro, irritasjon og nervøsitet teller ikke som abstinenser?
Vis hele sitatet...
Nei, det er bare satan som sier man burde røyke mer. Djevelens verk vettu!

Takk for positiv kritikk til dere som ga meg det!
Sist endret av TheGloryHole; 13. april 2012 kl. 14:06.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Til dere som sier man ikke kan bli avhengige av hasj, søvnløse netter med svettetokter, uro, irritasjon og nervøsitet teller ikke som abstinenser?
Vis hele sitatet...
Nei såklart ikke. /joke

De som tror at cannabis ikke er avhengighetsskapende er idioter, sorry for og si det men det er avhengighetsskapende uansett hvor mye man missliker det.

Alt som er behagelig eller morro er avhengighetsskapende. Man kan bli avhengig av alt man liker, så enkelt er det.
eks-narkoman som har skrevet artikkelen? Er vell ikke så lett å skylde på traumatiserende opplevelser fra barndommen, svakhet for rusmiddler osv, det vil de ikke snakke om. Mye lettere å bare skylde på hasjen...
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
Nei såklart ikke. /joke

De som tror at cannabis ikke er avhengighetsskapende er idioter, sorry for og si det men det er avhengighetsskapende uansett hvor mye man missliker det.

Alt som er behagelig eller morro er avhengighetsskapende. Man kan bli avhengig av alt man liker, så enkelt er det.
Vis hele sitatet...
Pfft, jeg røyka veldig mye før og til tider daglig, etter en stund ble jeg lei av å være fjern hele tiden så jeg slutta bare...

må sies at forrige nyttårsaften fyrte jeg med gode venner, men det betyr fortsatt ikke at jeg er avhengig.

det er ikke avhengighet det kommer an på det er selvkontroll.
julegave's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dudew8 Vis innlegg
Pfft, jeg røyka veldig mye før og til tider daglig, etter en stund ble jeg lei av å være fjern hele tiden så jeg slutta bare...

må sies at forrige nyttårsaften fyrte jeg med gode venner, men det betyr fortsatt ikke at jeg er avhengig.

det er ikke avhengighet det kommer an på det er selvkontroll.
Vis hele sitatet...
Kunne ikke sagt meg mer enig.
Sitat av Dudew8 Vis innlegg
Pfft, jeg røyka veldig mye før og til tider daglig, etter en stund ble jeg lei av å være fjern hele tiden så jeg slutta bare...

må sies at forrige nyttårsaften fyrte jeg med gode venner, men det betyr fortsatt ikke at jeg er avhengig.

det er ikke avhengighet det kommer an på det er selvkontroll.
Vis hele sitatet...
Det er veldig individuelt. Jeg kan merke abstinenser av alt fra koffein til gaming.
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Det er veldig individuelt. Jeg kan merke abstinenser av alt fra koffein til gaming.
Vis hele sitatet...
du gjør ikke noe du ikke vil, vil du slutte så gjør du det.

disse abstinensene går over fort og i mellomtiden kommer det an på selvkontrollen til hver enkelte, Abstinenser er ikke nikotin/koffein osv..

det er ingen stoff i planten som er bevist at den er avhengighetsskapende, om det gjør det så er du velkommen til å henvise meg til forskningsrapporten
Sitat av Dudew8 Vis innlegg
du gjør ikke noe du ikke vil, vil du slutte så gjør du det.

disse abstinensene går over fort og i mellomtiden kommer det an på selvkontrollen til hver enkelte, Abstinenser er ikke nikotin/koffein osv..

det er ingen stoff i planten som er bevist at den er avhengighetsskapende, om det gjør det så er du velkommen til å henvise meg til forskningsrapporten
Vis hele sitatet...
Så at folk kaldsvetter om natter, er irritable og sliter med søvn er bare placebo? Greit nok, det er psykisk, men det finnes fortsatt.
Sitat av Dudew8 Vis innlegg
Pfft, jeg røyka veldig mye før og til tider daglig, etter en stund ble jeg lei av å være fjern hele tiden så jeg slutta bare...

må sies at forrige nyttårsaften fyrte jeg med gode venner, men det betyr fortsatt ikke at jeg er avhengig.

det er ikke avhengighet det kommer an på det er selvkontroll.
Vis hele sitatet...
Såklart kan man bli avhengig, med dette kommer ann på personen. cannabis er psykisk avhengighetsskapende, hvis du blir lei og ikke vill røyke så får du ikke abstinenser såvidt jeg her skjønt


Sitat av Dudew8 Vis innlegg
du gjør ikke noe du ikke vil, vil du slutte så gjør du det.

disse abstinensene går over fort og i mellomtiden kommer det an på selvkontrollen til hver enkelte, Abstinenser er ikke nikotin/koffein osv..

det er ingen stoff i planten som er bevist at den er avhengighetsskapende, om det gjør det så er du velkommen til å henvise meg til forskningsrapporten
Vis hele sitatet...
Så du sier at hvis man er avhengig av noe så er det bare og slutte? Det er ikke barebare og slutte hvis man er fysisk eller psykisk avhengig av noe, hvis du elsker cannabis og elsker og være fjern og føler at du MÅ røyke hver dag fordi du har så lyst. da kan jeg love deg at det ikke er like enkelt og bare slutte.

Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Så at folk kaldsvetter om natter, er irritable og sliter med søvn er bare placebo? Greit nok, det er psykisk, men det finnes fortsatt.
Vis hele sitatet...
Psykiske abstinenser er ikke og spøke med, jeg har vert avhengig av brus/godteri osv. og merket at jeg måtte spise noe hele tiden. Det var jævlig ubehagelig og slutte/trappe ned, jeg merker de enda(rundt et år siden jeg trappet kraftig ned nå.). Så jeg kan fårestille meg at det kan være helt forjævlig med psykiske abstinenser på noe litt sterkere.
Sist endret av StålSkuff; 13. april 2012 kl. 16:24.
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
Så du sier at hvis man er avhengig av noe så er det bare og slutte? Det er ikke barebare og slutte hvis man er fysisk eller psykisk avhengig av noe, hvis du elsker cannabis og elsker og være fjern og føler at du MÅ røyke hver dag fordi du har så lyst. da kan jeg love deg at det ikke er like enkelt og bare slutte.
Vis hele sitatet...
Det spørs vel litt på hva man er avhengig av, men for det meste vil jeg tro at alt kommer ned til pur selvkontroll. Avhengighet og selvkontroll er svært nært knyttet sammen. Nå snakker jeg riktignok ut av egen erfaring, men tenker at andre mennesker har vel samme grunnlag for selvkontroll som det jeg har... eller så er jeg rett og slett et supermenneske. Jeg konsumerer en del cannabis, men har ingen problemer med å legge fra meg bruken, si, i dag. Det samme gjelder andre rusmidler jeg bruker, som alkohol og nikotin, selv om bruken av disse er mer sporadisk. If you don't want to do it, then don't
Sist endret av Tawon; 13. april 2012 kl. 16:35. Grunn: typo
Kan ikke se kritisk på seg selv. Alt er andres og samfunnets skyld.
Vis hele sitatet...
Dette beskrev Pro cannabis "Freak'ere" for meg SÅ BRA!
Let the hatin' begin

PS: Troller ikke
Sist endret av Pandalicious; 13. april 2012 kl. 17:59.
Sitat av Pandalicious Vis innlegg
Dette beskrev Pro cannabis "Freak'ere" for meg SÅ BRA!
Let the hatin' begin

PS: Troller ikke
Vis hele sitatet...
Kan du utdype hvorfor du har det synet på oss?
Lurer litt på hva terahydrocannabinol er for noe jeg... Kan det være 1000x tetrahydrocannabinol? Potente saker høres det ut som...
Sitat av Pandalicious Vis innlegg
Dette beskrev Pro cannabis "Freak'ere" for meg SÅ BRA!
Let the hatin' begin

PS: Troller ikke
Vis hele sitatet...
And the hatin' begins.

Hva er din definisjon av "pro cannabis freak'ere"?
Folk som er positive til cannabis legalisering som diskuterer det på nett?
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Lurer litt på hva terahydrocannabinol er for noe jeg... Kan det være 1000x tetrahydrocannabinol? Potente saker høres det ut som...
Vis hele sitatet...
Hva mener du? THC og CBD er de aktive virkestoffene i cannabis som påvirker hjernen og en god balanse av disse stoffene er det som gir deg en god rus.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Hva mener du? THC og CBD er de aktive virkestoffene i cannabis som påvirker hjernen og en god balanse av disse stoffene er det som gir deg en god rus.
Vis hele sitatet...
Han spøker med at Oddmund har stavet tetrahydrocannabinol feil.
(Se:Tera)
Etter mitt syn er det helt klart at en legalisering, regulert salg på vinmonopolet med 18-års grense eller coffee shops som i Nederland, ville hatt overveldende positive effekter sammenlignet med dagens situasjon. Det er ikke tvil om at å ha det ulovlig rett og slett ikke fungerer lenger. Det eneste man oppnår ved å ha det ulovlig er etter mitt syn nesten bare negativt.

- Kriminelle organisasjoner blir finansiert.

- Politiressurser blir sløst bort på en organisk plante, som man i dag vet gjør en brøkdel av skaden som alkohol og tobakk gjør på menneskekroppen.

- Det er fritt fram for personer under 18 å kjøpe cannabis i dag, fordi langere spør selvfølgelig ikke om legitimasjon.

- Personer kommer mye lettere i kontakt med hardere stoffer ettersom man må kjøpe cannabis av folk som ofte selger hardere stoffer. Samtidig kan personer bli trekt inn i kriminelle miljøer mye lettere.

- Det er null kontroll på hva som tilsettes i den ulovlige cannabisen, f.eks. har det jo dukket opp syntetisk cannabis som med et mye høyere innhold av THC. http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7867557

- Argumentet for personlig frihet kan også trekkes fram, hvorfor skal jeg ikke jeg få lov til å gjøre hva jeg vil med kroppen min når det ikke går utover andre?

- Økonomien rundt illegalisering av cannabis i USA: http://i.imgur.com/xbVPt.jpg

- Nederland hadde en oppgang i cannabis bruk rett etter å ha "legalisert", men de ligger faktisk under gjennomsnittet i Europa i dag. http://norml.org/news/2009/11/12/dut...age-study-says Men er virkelig en økning av cannabis bruk ille? Hva hvis man velger å bruke cannabis istedet for alkohol eller reduserer mengde alkohol man bruker? Dette vil vel de fleste som har god greie på effektene av alkohol og cannabis se på som positivt.

- Dyrking av industriell hemp vil ha store positive virkninger både for miljø og samfunn http://www.informationdistillery.com/hemp.htm

- Når det kommer til argumentet om at cannabis kan gjøre at folk får mentale problemer (spesielt schizofreni), finnes det slett ingen studier som har konstantert dette. Dagens syn i forskningsmiljøet er at det er de som allerede er predisponert for schizofreni som er i faresonen for at cannabis gjøre at sykdommen trigges. Mao. hvis du har en familiehistorie av schizofreni burde man holde seg unna cannabis. Men samtidig vil man kanskje mest sannsynlig utvikle denne sykdommen senere i livet hvis man er predisponert for den? Her er en god tråd fra reddit.com om akkurat denne problemstillingen:
http://www.reddit.com/r/askscience/c...ental_illness/
Plus andre tråder fra r/askscience om cannabis:
http://www.reddit.com/r/askscience/s...sort=relevance
Sjekket mange ganger, så ikke leifen, hehe... er nok et symptom av det farlige stoffet her altså!!!
Etter å ha googlet å lest det meste om Oddmund Harsvik så kommer det ganske tydelig frem at han er en Randy Marsh.
Alkohol og hasj er onde makter som tar kontroll og det er umulig å unnslippe.
Dette er en mann som helt klart aldri kommer til å lytte til andre meninger.
Sitat av zlamaniac Vis innlegg
Etter å ha googlet å lest det meste om Oddmund Harsvik så kommer det ganske tydelig frem at han er en Randy Marsh.
Alkohol og hasj er onde makter som tar kontroll og det er umulig å unnslippe.
Dette er en mann som helt klart aldri kommer til å lytte til andre meninger.
Vis hele sitatet...

Hva har det med Randy Marsh å gjøre :P ?
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Hva har det med Randy Marsh å gjøre :P ?
Vis hele sitatet...
Trangsynt og lever i sin egen lille boble?
Hadde en samtale med han på facebook nå, på chat. Var ikke mye å hente.


Jeg: Hei.
Han: Hallo

Jeg: Du har skrevet artikkelen "fakta om cannabis"?

Han: ja, blant annet det, blant mye, mye, mye annet

Jeg: Bra intiativ! (merk: skrev dette bare for å få han på talefot, funket ikke spesielt bra. )

Men, jeg bare lurte på om du har kilder på det du har skrevet, fordi mye av det som står der mener jeg er sterkt overdrevet og/eller feil. Utifra det jeg har lest om cannabis.

Han: jeg diskuterer ikke det her...jeg står for det som står der

Jeg: Du har skrevet en artikkel for alle til å lese. Jeg lurer bare på om du har kilder, det er vel det minste man kan forvente? Du kaller artikkelen tross alt for "fakta".


Han: Mine kilder er seminarer, forskning, og erfaring

du kan ikke forvente noe som helst, les de, la være, ta det til deg eller overse

Jeg:
Jeg syns det du har skrevet er ett bra intiativ, det er bra at noen bryr seg. Men en del av det er vel kanskje litt overdrevet? Blant annet at cannabis er ett "tungt og livstruende narkotikum"?

Kan du vise meg noen saker/kilder på at noen har død av cannabis?



Her fikk jeg ikke noe svar. På slutten sa jeg at han enten burde slette artikkelen eller forandre navn til "Mine meninger om cannabis". Men fikk ikke noe svar på det heller. Ønsket han en fin kveld videre.
Jeg fikk Mail tilbake fra han, hvor ha benektet å ha krevet ukorrekte "fakta"... han TAR feil, men enten er for sta til å forstå det, eller så er han rett og slett bare mindre intelligent.
Stapeis og trangsynt på godt norsk.

Enkelte har alltid rett, samme hva du forteller dem. Er ikke uten grunn han ble stille da Jegermeg spurte etter kilder.
Jeg er meg gikk fram på en saklig måte, men ble møtt med stillhet. "Jeg diskuterer ikke det her". Tyder bare på at han ikke har rett i alt han skriver, da han er for feig til å ta en diskusjon.

Han har sikkert mottatt endel saklige og usaklige mailer fra enkelte her på forumet.
Hadde vært supert om han tok seg litt tid til å svare på Gloryhole sin mail, men det kan vi nok se langt etter.
Cannabis Sativa planten er opprinnelig fra Sør og Mellom Asia. Hvor den eventuelt dukket opp er nok mennesker med grønne fingre som er ansvarlige for. Når det er sagt. Er Indisk hamp ikke Cannabis. Det er en plante i familie med Sativa men har ikke noen grad av THC/CBD. Mulig siden blander med Cannabis indica.
Sitat av stagg Vis innlegg
forumet.
Hadde vært supert om han tok seg litt tid til å svare på Gloryhole sin mail, men det kan vi nok se langt etter.
Vis hele sitatet...
Indeed! Har ikke hørt et pip fra den kanten der. Svaret hadde nok ikke vært noe spesielt uansett, sikkert det samme gamle. Fikk forhåpentligvis satt et lite støkk i han, da.
Sitat av gerilja Vis innlegg
Det er nesten sånn at man skulle leita opp artikkel forfatteren å banka han opp bare fordi han er så jævla teit haha
Vis hele sitatet...
Heldigvis bare nesten... hva godt skulle kommet ut av det? Da hadde han bare vartet opp med en ny artikkel hvor han kan skrive ut i fra førstehåndserfaring at cannabisforkjempere tyr til vold for å fremme saken sin, og selvfølgelig at det er cannabisen som har ledet til denne voldelige oppførselen. Det at noen har en annen mening enn deg om dette emnet rettferdiggjør ikke voldsbruk på noen som helst måte.
Sist endret av Tawon; 22. april 2012 kl. 22:05.
førstemann på månen
Oddmund Harsvik, har skrevet utallige innlegg om rusproblematikk i media, forfattet tre bøker om temaet rus, samt holdt mange foredrag overfor næringsliv, utdanningsinstitusjoner og organisasjoner.
Vis hele sitatet...
Hva faen... Hvordan har han fått til alt det? Fyren har null peiling og har ingenting å bidra med utenom sin egen personlige mening og syn på rusmidler.
julegave's Avatar
Trådstarter
Sitat av asTr0nauten Vis innlegg
Hva faen... Hvordan har han fått til alt det? Fyren har null peiling og har ingenting å bidra med utenom sin egen personlige mening og syn på rusmidler.
Vis hele sitatet...
Ja det er utrolig skremmende hvor mye feilinformasjon denne mannen kan gå rundt å fortelle uten at han blir kritisert åpenlyst. Føles nesten som om jeg kunne tjent meg rik i Norge ved å gå rundt og hevde at ifølge min egen forskning så dreper cannabis 100 000 000 mennesker årlig...det blir rett og slett for dumt
Sist endret av julegave; 22. april 2012 kl. 22:40.
Ifølge mamut.net og seg selv, har tydeligvis vår godeste Oddmund Hasjvik (pun intended) , ironisk nok vært alkoholiker.
Synd som det er, virker det for meg som at han projiserer sine egne svakheter ved rus over på andre.

Forfatteren av denne boken har ingen faglig utdannelse innen rusavhengighetsproblematikk. Han har heller ingen erfaring eller utdannelse som gjør ham kompetent til å belære andre om hvordan livet bør leves, hans styrke ligger nærmest i det motsatte. Oddmund Harsvik har nærmere 30 års erfaring fra å flykte fra livet ved å bruke den sinnstilstanden misbruk av alkohol gir. Forfatteren vet alt om hvordan livet ikke bør leves, og ved å snu tingene på hodet (gjøre det motsatte) kommer han frem til konklusjoner som kan være til hjelp for ham og for andre.
Vis hele sitatet...
Sitat av Muskatp$ych0 Vis innlegg
Ifølge mamut.net og seg selv, har tydeligvis vår godeste Oddmund Hasjvik (pun intended) , ironisk nok vært alkoholiker.
Synd som det er, virker det for meg som at han projiserer sine egne svakheter ved rus over på andre.
Vis hele sitatet...
Komisk! Addict with a vengeance! Forklarer bra mye om hvorfor han oppfører seg som han gjør. Enten er det jesus, eller så er det benektelse og hat.
Inntrykket mitt er at Oddmund går litt i fellen og faktisk viser en del assosiasjoner til dem han beskriver.Snevert,trangsynt og lite gjennomtenkt.Trist å se folk drite seg ut når de egentlig prøver å gjøre noe bra.
Liste over ting som gjør at jeg ikke ønsker hasj legalisert.

- Hasj er ikke sammenlignbart med alkohol. Alkohol blandt unge og og voksne skjer som oftest i Norge i helger.
Hasj er ikke noe man konsumerer i helgene. Det skjer blandt brukerne som oftest hver dag. Det er en livsstil. Hvilken suksessfull person røyker hasj daglig?
- Hasj er sløvende, de aller fleste som røyker hasj i Europa jobber vitterlig ikke. Orker ikke en gang å komme med noe kilde for dette heller. Jeg vet jeg har rett, selv om du kommer med en kilde i mot dette.
- Hasj gjør mennesker dårlige. Når en gruppe mennesker drikker vin handler det om å forsyne andre med vinen ved hyggelige toner. Når folk røyker hasj ser andre på deg med argusøyne og det handler om å ikke holde jointen for lenge.
( de som har røykt mye vet om dette. Ingen trenger å lyve her)
- Hasj skaper psykiske problemer som schizofreni og latskap.
- Hasj er lett konsumerlig. Man kan røyke hasj hver dag uten at det går utover din fysiske helse noe spesielt. Nettopp dens psykiske negativer gjør at det er lettere å ødelegge seg selv.
- Argumentet "hasj gjør deg rolig" er et dårlig narkissutsagn. Vet folkene bak " hasj gjør deg rolig" hvorfor det gjør deg rolig? Og hvilke synapser i hjernen som blir påvirket for å "gjøre deg rolig" Hvilke bivirkninger har denne virkningen som " gjør deg rolig" ?
Sitat av audrina Vis innlegg
Liste over ting som gjør at jeg ikke ønsker hasj legalisert.

- Hasj er ikke sammenlignbart med alkohol. Alkohol blandt unge og og voksne skjer som oftest i Norge i helger.
Hasj er ikke noe man konsumerer i helgene. Det skjer blandt brukerne som oftest hver dag. Det er en livsstil. Hvilken suksessfull person røyker hasj daglig?
- Hasj er sløvende, de aller fleste som røyker hasj i Europa jobber vitterlig ikke. Orker ikke en gang å komme med noe kilde for dette heller. Jeg vet jeg har rett, selv om du kommer med en kilde i mot dette.
- Hasj gjør mennesker dårlige. Når en gruppe mennesker drikker vin handler det om å forsyne andre med vinen ved hyggelige toner. Når folk røyker hasj ser andre på deg med argusøyne og det handler om å ikke holde jointen for lenge.
( de som har røykt mye vet om dette. Ingen trenger å lyve her)
- Hasj skaper psykiske problemer som schizofreni og latskap.
- Hasj er lett konsumerlig. Man kan røyke hasj hver dag uten at det går utover din fysiske helse noe spesielt. Nettopp dens psykiske negativer gjør at det er lettere å ødelegge seg selv.
- Argumentet "hasj gjør deg rolig" er et dårlig narkissutsagn. Vet folkene bak " hasj gjør deg rolig" hvorfor det gjør deg rolig? Og hvilke synapser i hjernen som blir påvirket for å "gjøre deg rolig" Hvilke bivirkninger har denne virkningen som " gjør deg rolig" ?
Vis hele sitatet...
Hehe

Dette er en fleip sant?
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Hehe

Dette er en fleip sant?
Vis hele sitatet...
Sykeste er at han slutta igår. No offcence A.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av audrina Vis innlegg
Liste over ting som jeg tror om hasj.

- Hasj er ikke sammenlignbart med alkohol. Alkohol blandt unge og og voksne skjer som oftest i Norge i helger.
Hasj er ikke noe man konsumerer i helgene. Det skjer blandt brukerne som oftest hver dag. Det er en livsstil. Hvilken suksessfull person røyker hasj daglig?
- Hasj er sløvende, de aller fleste som røyker hasj i Europa jobber vitterlig ikke. Orker ikke en gang å komme med noe kilde for dette heller. Jeg vet jeg har rett, selv om du kommer med en kilde i mot dette.
- Hasj gjør mennesker dårlige. Når en gruppe mennesker drikker vin handler det om å forsyne andre med vinen ved hyggelige toner. Når folk røyker hasj ser andre på deg med argusøyne og det handler om å ikke holde jointen for lenge.
( de som har røykt mye vet om dette. Ingen trenger å lyve her)
- Hasj skaper psykiske problemer som schizofreni og latskap.
- Hasj er lett konsumerlig. Man kan røyke hasj hver dag uten at det går utover din fysiske helse noe spesielt. Nettopp dens psykiske negativer gjør at det er lettere å ødelegge seg selv.
- Argumentet "hasj gjør deg rolig" er et dårlig narkissutsagn. Vet folkene bak " hasj gjør deg rolig" hvorfor det gjør deg rolig? Og hvilke synapser i hjernen som blir påvirket for å "gjøre deg rolig" Hvilke bivirkninger har denne virkningen som " gjør deg rolig" ?
Vis hele sitatet...
Måtte korrigere deg litt.
Ting blir ikke riktig bare fordi du sier "jeg vet det er riktig".
Jeg kan si "du er dum", men det gjør deg ikke dum for det.

Det at folk røyker hver dag er en av de negatitive tingene vi har fått ut av at det er ulovlig. I Nederland er det bare lov å eie 5 gram om gangen, hver gang jeg kjøper kjøper jeg 10-15gram.. For å slippe å måtte kjøpe igjen med en gang.