Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 3777
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har er ute etter noen piller etc som får meg til å føle meg veldig bra og i godt humør. Hadde en sånn opplevelse med min første Adderall. Ellers har ikke Valium vært noe spennende, heller ikke Adderall igjen.

Er det noe benzo eller lignende som gjør susen?
Kjipt å være bringer of bad news, men realiteten er at det ikke finnes noen magisk pille for noen verdens ting.

En god tommelfinger-regel er å alltid ha i bakhuet at INGENTING er gratis og at alt som kommer opp må komme ned og motsatt.
Være seg benzoer, speed, nootropics, microdoseringer, meditasjon, diett eller hva enn.
Kan være ganske håpløst.
Anonym bruker
"Blå Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ritalin er min go 2 for godfølelsen.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Et annet spm.. Kan ritalin eller amfetamin hjelpe for selvtilliten selvom man har sosial angst? Vet man kan få mer angst etterpå, men tenker på der og da når man er rusa og ikke har gått på det over flere dager..
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Et annet spm.. Kan ritalin eller amfetamin hjelpe for selvtilliten selvom man har sosial angst? Vet man kan få mer angst etterpå, men tenker på der og da når man er rusa og ikke har gått på det over flere dager..
Vis hele sitatet...
Trenger du hjelp med selvtillit og sosial angst så finnes det psykologer du kan dra å snakke med og piller du kan få av disse for å roe ned den sosiale angsten.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Trenger du hjelp med selvtillit og sosial angst så finnes det psykologer du kan dra å snakke med og piller du kan få av disse for å roe ned den sosiale angsten.
Vis hele sitatet...
Haha, for det har vi jo ikke prøvd før og det fungerer kjempebra
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Et annet spm.. Kan ritalin eller amfetamin hjelpe for selvtilliten selvom man har sosial angst? Vet man kan få mer angst etterpå, men tenker på der og da når man er rusa og ikke har gått på det over flere dager..
Vis hele sitatet...
Trening og godt kosthold bruker å være mer enn nok i de aller fleste tilfeller. Om det er meget alvorlig bør det kombineres med psykolog.

Trenger ikke gjøre deg til narkoman pga angst og dårlig selvtillit. For det gjør bare vondt værre.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Et annet spm.. Kan ritalin eller amfetamin hjelpe for selvtilliten selvom man har sosial angst? Vet man kan få mer angst etterpå, men tenker på der og da når man er rusa og ikke har gått på det over flere dager..
Vis hele sitatet...
Det kan brukes som en krykke i ny og ne, men med slike problemer, så tror jeg at det kan bli lett for deg å benytte deg av krykken oftere og oftere, etter 2 uker med fast bruk er du på "maintenance regiment" der selvtilliten er tilbake til der den var før, kanskje verre og, men man er avhengig av speed for å føle seg normal og fungere. Honey moon med stimulanter er kortvarig.

Benzo er det som hjelper mye bedre mot angst, men der gjelder de samme potensielle problemene + en tyngre avhengighet med potensielt lange og horible konsekvenser (les om benzoabstinener og hvor lenge dem kan vare).
Sist endret av Stray Wanderer; 10. desember 2019 kl. 16:06.
Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
Det kan brukes som en krykke i ny og ne, men med slike problemer, så tror jeg at det kan bli lett for deg å benytte deg av krykken oftere og oftere, etter 2 uker med fast bruk er du på "maintenance regiment" der selvtilliten er tilbake til der den var før, kanskje verre og, men man er avhengig av speed for å føle seg normal og fungere. Honey moon med stimulanter er kortvarig.

Benzo er det som hjelper mye bedre mot angst, men der gjelder de samme potensielle problemene + en tyngre avhengighet med potensielt lange og horible konsekvenser (les om benzoabstinener og hvor lenge dem kan vare).
Vis hele sitatet...
Siterer.
Å krasjet som forekommer etter en maraton med gjerne amfetamin kan være så rastløst å frustrerende at du ikke vet hvor du skal gjøre av deg, men det betyr ikke at det ikke var verdt det litt røykings roer det hele ned da.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Trening og godt kosthold bruker å være mer enn nok i de aller fleste tilfeller. Om det er meget alvorlig bør det kombineres med psykolog.

Trenger ikke gjøre deg til narkoman pga angst og dårlig selvtillit. For det gjør bare vondt værre.
Vis hele sitatet...
Godt sagt! KP for et fornuftig innlegg

Trening og sunn mat gjør underverker for psyken, og det samme gjør gode søvnrutiner.

Om det er helt krise er det noen som klarer å bruke f.eks Valium fornuftig og meget sporadisk. F.eks om du har sosial angst før en nyttårsfest eller et bryllup.
Det er også mange som blir hekta og lever noen år i benzotåke der de kanskje fucker opp livet sitt totalt for så å leve mange måneder/år med grusomme abstinenser og Post Acute Withdrawal Syndrome.

Tanken på amfetamin, hvertfall gatemakka, bør du legge ikke bare på hylla, men pælme til hælvete inn bakerst i garasjen din. Der har du et stoff som har ødelagt mange oppegående mennesker.
Sist endret av krystallkongen; 10. desember 2019 kl. 16:40.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har er ute etter noen piller etc som får meg til å føle meg veldig bra og i godt humør.

Er det noe benzo eller lignende som gjør susen?
Vis hele sitatet...
Benzo bare roer deg ned og flater deg ut. Kan være en god følelse om du er super stressa eller har mye angst og tanker, men de produserer ikke noen kognetiv eufori. GHB eller opiater er det som alltid får meg til å føle meg bra og blir i veldig godt humør, men med mindre du har litt peiling på stoffene og en hel del med selvkontroll så ville jeg fraråde deg hele greia. Også har du MDMA da, ingen stoffer som man blir så happy på som det, men det passer seg kun i visse settinger spør du meg.

Ingen av stoffene jeg har nevnt over er lurt å ta spesielt ofte av forskjellige grunner, så vist du er på utkikk etter noe so kan løfte deg opp flere ganger i uka så er det eneste jeg kan tenke meg du kan komme deg unna med uten å ta helt knekken på deg selv cannabis.

Hva ønsker du egentlig å oppnå? Noe å kose deg meg en gang i blant? Eller løfte humøret på daglig basis? Om sistnevnte så bør du for all del holde deg langt unna stoffer, det kommer til å bringe deg mye lenger ned på sikt
Sist endret av Alge; 10. desember 2019 kl. 16:40.
Sjekk ut Phenibut. Jeg har tidligere i livet hatt veldig god effekt av dette og kommet i en form jeg ikke kan beskrive som noe annet enn 'God Mode'.

Det er et alternativ til Benzo som stammer fra Russland og ble i starten brukt av russiske astronauter fremfor benzo da det har lignende fordeler og mindre bivirkninger.

Mang anbefaler også og kombinere med koffein for bedre effekt.
Sist endret av Viking85; 10. desember 2019 kl. 16:51.
Sitat av Viking85 Vis innlegg
Sjekk ut Phenibut. Jeg har tidligere i livet hatt veldig god effekt av dette og kommet i en form jeg ikke kan beskrive som noe annet enn 'God Mode'.

Det er et alternativ til Benzo som stammer fra Russland og ble i starten brukt av russiske astronauter fremfor benzo da det har lignende fordeler og mindre bivirkninger.

Mang anbefaler også og kombinere med koffein for bedre effekt.
Vis hele sitatet...
Phenibut har på lik linje med benzo kraftige og langvarige abstinenser etter regelmessig bruk.
Sitat av Viking85 Vis innlegg
Sjekk ut Phenibut. Jeg har tidligere i livet hatt veldig god effekt av dette og kommet i en form jeg ikke kan beskrive som noe annet enn 'God Mode'.

Det er et alternativ til Benzo som stammer fra Russland og ble i starten brukt av russiske astronauter fremfor benzo da det har lignende fordeler og mindre bivirkninger.

Mang anbefaler også og kombinere med koffein for bedre effekt.
Vis hele sitatet...
Phenibut er ren gift.
Mindre bivirkninger enn benzo? Mer bivirkninger er nok mer rett - og det sier litt om stoffet.

Har selv hatt denne "God Mode'n" en del ganger.
Du kan ringe meg den dagen du har oppskriften på å havne i denne tilstanden konsekvent uten en masse negative følger. Seriøst.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så det dere sier, er at om jeg har et godt kosthold (Noe jeg har) og trener (noe jeg kanskje burde gjort mer av) så vil alle mine fobier og usikkerheter for det sosiale gå vekk? Eller ?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så det dere sier, er at om jeg har et godt kosthold (Noe jeg har) og trener (noe jeg kanskje burde gjort mer av) så vil alle mine fobier og usikkerheter for det sosiale gå vekk? Eller ?
Vis hele sitatet...
Gi et eksempel på en normal dags matinntak
Er du normalvektig eller over/undervektig? Hva veier du og hvor høy er du?
Får du i deg nok D-vitamin nå som det er lite sol? Hvis ikke er Tran eller Divisun (snakk med legen om Divisunen) kanskje noe å vurdere?

Sier på ingen måte at godt kosthold og mye trening vil få deg til å ose av selvtillit og fjerne alle usikkerheter du har. Men det kan hjelpe deg godt på vei!
Det jeg mener er at piller og andre rusmidler bare utsetter problemene, noe alle som har prøvd den veien vil fortelle deg. Om du blir vandt til en livsstil med rus for å føle deg vel sosialt og ellers vil det underliggende problemet bare bli enormt mye større.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så det dere sier, er at om jeg har et godt kosthold (Noe jeg har) og trener (noe jeg kanskje burde gjort mer av) så vil alle mine fobier og usikkerheter for det sosiale gå vekk? Eller ?
Vis hele sitatet...
Nei, men det hjelper mye mer enn å ikke trene og ha ett godt kosthold. Stikk til psykolog
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Et annet spm.. Kan ritalin eller amfetamin hjelpe for selvtilliten selvom man har sosial angst? Vet man kan få mer angst etterpå, men tenker på der og da når man er rusa og ikke har gått på det over flere dager..
Vis hele sitatet...
Joda amfetamin vil hjelpe, du blir en super versjon av deg selv om du klarer å dosere uten å overjustere. Angsten forsvinner, du kan prate og være sosial, du blir morsom og en kjernekar. Helt til du tar for mye. Da blir du slitsom, stjeler hele showet og tar så mye plass at folk som ikke er på speed skygger og ser du flyr høyt. Dessuten så er det jo et problem at det er vanskelig å stoppe når du først har fått god fart, og en kveld på amfetamin blir fort til tre eller mer.

Cola og sprit vil også fjerne angst, gi selvtillit og Cola virker ennå bedre sammen med alkohol.

Men begge deler gjør jo ikke noe med problemet, tvert imot. Etterpå er du full av angst. Utkjørt, nedtrykt og nærmest lei av livet. Mange som da bar tar litt til amfetamin også er karusellen igang. Og bruk glir glatt over til misbruk og før du aner så sitter du der med nåla i åra. Hekta. Mista alle venner, utstøtt av familien og dine kontakter er blitt din omgangskrets.

Rus maskerer og dekker til problemer. Du får ikke mer selvtillit. Det bare føles slik når du svever høyt over alle i andre i lokalet. Og balansen mellom å ta nok til å fungere og å ta for mye til å være et skikkelig menneske er smertelig kort. Og ofte merker ikke brukerne det selv. Men alle rundt merker det og avskriver deg.

Om du heller gåri terapi og jobber med det du egentlig sliter med så vokser du, får mer selvtillit når du ser fremgang og blir tryggere på deg selv og ser at du mestrer ting du sleit med tidligere.
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så det dere sier, er at om jeg har et godt kosthold (Noe jeg har) og trener (noe jeg kanskje burde gjort mer av) så vil alle mine fobier og usikkerheter for det sosiale gå vekk? Eller ?
Vis hele sitatet...
Neppe nok til å få fjerne fobier og sosial angst alene. Men jo mer du gjør av positive ting som er bra for deg jo mer fyller du opp i den positive vektskålen. Du blir mer i balanse.

For fobier og sosialangst er stalltipset å søke hjelp hos fagfolk. Om du er villig til å legge ned litt innsats over litt tid, snakke ærlig med behandler og eksponere deg for sosiale settinger vil du temmelig raskt se forbedring og det vil gi deg en kraftig mental boost og selvtilliten vil øke. Kombinert med en bra livsstil med nok søvn, bra mat og trening så har du nok en knallresept som vil gi deg det du søker. Men det krever at du er villig til å investere, at du møter til timene hos behandler og følger opplegget. Slik at du gradvis øker eksponering og sosial trening.

Du klarer dette.
Få henvisning til B4DT- behandler. Har sett resultatene på nær bekjent.
Virker som et bedre alternativ enn sprøyter
Sist endret av anonanon; 10. desember 2019 kl. 18:41.
Phenibut om du klarer å holde deg til 1-2 ganger pr mnd. Helst sjeldnere.

For mer hverdagslig:
L-theanin
Ashwghanda
Maca
Reishi sopp

Alle ovennevnte er adaptogener som kan hjelpe til med å redusere kortisol og gjøre deg meg present.

Kjemisk:
Microdose lsd
Noopept
Racetam: fasoracetam, aniracetam, phenylpiracetam, piracetam

En annen som kan være verdt å se på er l-dopa. Anbefaler faktisk «Shift Supercalm» fra life/sunnkost, den har mucuna pruriens i seg hvor det hissigste virkestoffet er l-dopa.

Bør ikke tas for ofte mtp faren for nedregulering av dopamin.

Les en fyr sine erfaringer her: https://forum.bodybuilding.com/showt...0631551&page=1

Han hadde egcg i tillegg, men slettes ikke nødvendig.

Sist: Uridine (UMP), bidrar til oppregulering av dopamin. Faktisk helt sykt hvor effektiv den er.

Om du skulle velge å se mer på noe av det jeg har nevnt vil jeg anbefale å gjøre grundig research før du evt prøver:

Om bivirkninger kortsiktig og langsiktig, dosering, gode kilder, hva som passer med hva, dosering og cycle.
Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
Phenibut har på lik linje med benzo kraftige og langvarige abstinenser etter regelmessig bruk.
Vis hele sitatet...
Dette stoffet burde selvfølgelig ikke brukes regelmessig, men ved moderate doser og kontrollert ville jeg si dette er ett tryggere alternativ enn f.eks Rivotril.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så det dere sier, er at om jeg har et godt kosthold (Noe jeg har) og trener (noe jeg kanskje burde gjort mer av) så vil alle mine fobier og usikkerheter for det sosiale gå vekk? Eller ?
Vis hele sitatet...
Bortsett fra de tingene som allerede er nevnt i tråden vil jeg foreslå selvrefleksjon, grav i deg selv (men ikke overdriv, for da kan det gå over i grubling) og finn årsakene til hvorfor du har angst. Det er ikke alltid åpenbart med det første, men hvis man klarer å finne årsaken, så kan man begynne å ta aktive steg til å bekjempe problemet. Det er ofte skjulte (undertrykte) traumer som siver ut giften. En psykolog kan hjelpe deg med å finne årsaken og lære deg teknikker som du kan benytte for å takle angsten på en sunn måte. Du må legge en del arbeid i det på egen hånd også.

Ikke velg den letteste veien, for den er egentlig den hardeste i lengden.
Sitat av Viking85 Vis innlegg
Dette stoffet burde selvfølgelig ikke brukes regelmessig, men ved moderate doser og kontrollert ville jeg si dette er ett tryggere alternativ enn f.eks Rivotril.
Vis hele sitatet...
Hvorfor?
Sitat av Angelstar Vis innlegg
Hvorfor?
Vis hele sitatet...
Rivotril er jo notorisk kjent for å fjerne hemningene og få folk til å gjøre ting de ellers aldri ville gjort i edru tilstand. En grunn til at Rivotril er kjent som 'bankraner dopet'.

Jeg anbefaler ingen nybegynnere å starte med benzo da det veldig fort kan skli ut og gå galt. Enten det er idiotisk re-dosering og/eller dumme handlinger når påvirket.

Phenibut har ikke samme effekt i det hele tatt og derfor et vesentlig tryggere alternativ etter min og bekjentes erfaring. Men som nevnt skal man ikke bruke dette ofte og det skal behandles som et rusmiddel man kan ta i moderate doser fra tid til annen.

Ingen av disse stoffene burde blandes med alkohol eller andre downers.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Joda amfetamin vil hjelpe, du blir en super versjon av deg selv om du klarer å dosere uten å overjustere. Angsten forsvinner, du kan prate og være sosial, du blir morsom og en kjernekar. Helt til du tar for mye. Da blir du slitsom, stjeler hele showet og tar så mye plass at folk som ikke er på speed skygger og ser du flyr høyt. Dessuten så er det jo et problem at det er vanskelig å stoppe når du først har fått god fart, og en kveld på amfetamin blir fort til tre eller mer.

Cola og sprit vil også fjerne angst, gi selvtillit og Cola virker ennå bedre sammen med alkohol.

Men begge deler gjør jo ikke noe med problemet, tvert imot. Etterpå er du full av angst. Utkjørt, nedtrykt og nærmest lei av livet. Mange som da bar tar litt til amfetamin også er karusellen igang. Og bruk glir glatt over til misbruk og før du aner så sitter du der med nåla i åra. Hekta. Mista alle venner, utstøtt av familien og dine kontakter er blitt din omgangskrets.

Rus maskerer og dekker til problemer. Du får ikke mer selvtillit. Det bare føles slik når du svever høyt over alle i andre i lokalet. Og balansen mellom å ta nok til å fungere og å ta for mye til å være et skikkelig menneske er smertelig kort. Og ofte merker ikke brukerne det selv. Men alle rundt merker det og avskriver deg.

Om du heller gåri terapi og jobber med det du egentlig sliter med så vokser du, får mer selvtillit når du ser fremgang og blir tryggere på deg selv og ser at du mestrer ting du sleit med tidligere.
Vis hele sitatet...
Veldig bra skrevet!
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Nytter ikke å fikse langsiktige problemer ("ikke ha angst") med å skulle ta piller for det

Harde medikamenter er noe man har i nødstilfeller, eller når situasjonen ellers tilsier det
Sitat av Viking85 Vis innlegg
Rivotril er jo notorisk kjent for å fjerne hemningene og få folk til å gjøre ting de ellers aldri ville gjort i edru tilstand. En grunn til at Rivotril er kjent som 'bankraner dopet'.

Jeg anbefaler ingen nybegynnere å starte med benzo da det veldig fort kan skli ut og gå galt. Enten det er idiotisk re-dosering og/eller dumme handlinger når påvirket.

Phenibut har ikke samme effekt i det hele tatt og derfor et vesentlig tryggere alternativ etter min og bekjentes erfaring. Men som nevnt skal man ikke bruke dette ofte og det skal behandles som et rusmiddel man kan ta i moderate doser fra tid til annen.

Ingen av disse stoffene burde blandes med alkohol eller andre downers.
Vis hele sitatet...
Seff, helt enig med deg. Men hvis du klarer å håndtere riv på “fornuftig” vis, så kan det fungere i en periode. Min personlige erfaring er at hvis man i en dårlig periode trenger en «timeout», funker riv veldig bra for meg - personlig. Men jeg klarer å begrense det til en to dagers hva skal jeg si, « hvilepause», for så ha et betydelig opphold inntil jeg eventuelt trenger en «pause» igjen. Kun personlig erfaring seff 🙏🏻 Blir utrolig avslappet i kroppen og klarer å holde fokuset på at dette er en innhentingsperiode mentalt. Alt kommer tilbake når effekten er ute. Men kanskje man har opphentet noe styrke for å klare det videre uten «hjelp» av medisinsk karakter. Anbefaler venner og nettverk hvis man har det. Mye å hente fra medmenneskelighet og folk med liknende erfaringer. Ikke vær alene hvis mulig ❤️