Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  341 80070
Du trenger jo ikke bil for å wardrive, bare gå rundt med laptop i sekken og hodetelefoner.
Hører du en lyd som angir et passende nettverk slår du deg ned på en benk i nærheten.

Funker best når det ikk regner.
▼ ... over en uke senere ... ▼
knoppix std finner ikke koret mitt, og det gjør ikke den andre live cden heller.
har dette kortet: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7020

noen som kan hjelpe?
chipset: atheros
[quote=
noen som kan hjelpe?
chipset: atheros[/QUOTE]

Har du prøvd og sette det opp med Madwifi driverene?
kan noen lage en step for step guide hvordan jeg confer knoppix std?
er litt usikkerpå hvilke filer jeg skal redigere.
den skal jo skrive endringene til RAMen etter som jeg har forstått siden jeg kjører dette rett fra CD.
for dem som ikke får det til og bruke pc'en kan folk bruke wrt54g(opp til og med v4) eller wrt54gs (opp til og med v3) eller wrt54gl
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=64294 <- har mekka en fin guide, du trenger ikke linux på pc'en din, eller knote med noe driver eller noe sånt.
betyr dette at jeg må ta ut hele den orginale firmwaren?
det vil si du bytter, men du kan bytte til bake hvis du liker den gammle når du er ferdig og crack key til naboen. den funker self som en normal wan port til lan port mens du crack'er
jeg er litt skeptisk til å legge inn hacker firmware i routeren.
tror heller jeg vil prøve disse live cdene.

den søker etter pcmcia kort, og mitt er jo USB.
finnes det ikke en liten kommando, eller ei fil som jeg kan redigere?
kortet er: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7020
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har lastet ned knoppix std og ønsker at den skal boote fra cd.Det jeg lurer på er at fila er lagret som win rar,må jeg da pakke ut fila en gang og så brenner jeg alt over på cd???

Henriette.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nei, du bruker to minutter på å google, og finner ut at du skal brenne den som et image. Dette kan gjøres i en haug av programmer, blant annet Nero.
▼ ... over en uke senere ... ▼
er det noen man kan påvirke til å lage en usb driver til mitt 3com usb kort?
Sitat av MrGlenn
Hmm.. Har 2200BG-kort, men når jeg prøver å boote den, blir den aldri ferdig å boote..
Vis hele sitatet...
Test denne boot cd http://iwhax.net/index.php/BackTrack_Downloads

# loggin inn som root, passord toor
# skriv kommandoen modprobe ipw2200 led=1. Hvis du har en LED for Wifi vil den tennes.
# kjør kommandoen iwconfig. Da skal du se noe ala :

Dette ma du finne ut av.


* Din ESSID (navnet på "ditt" trådløse nettverk)
* Kryptonøklen du har satt opp og lengden på denne
* Modus som AP står i (restricted eller open)



Når du vet dette må du gjøre følgende :
skriv kommandoen modprobe ipw2200 led=1. enter
iwconfig eth0 essid <din essid her> enc <kryptonøkkelen her> key <modus her>enter
dhcpcd eth0 enter
ip addr enter
startx enter
Jeg har denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301248

CNet Wireless-G PCI 54 Mbps 802.11g, WPA/AES/WPA2, RP-SMA kontakt( m/buttplugg :-p )
hvilken port kortet er koblet på skal da ikke ha så mye å si!?!?
dette er irriterende.
fatter ikke hva som er problemet, hva som er så vanskelig med å lage driver til usb, når de lett klarer pcmcia og pci.
hei, jeg har denne http://www5.pc.ibm.com/no/products.nsf/$wwwPartNumLookup/_UJ3AANO?OpenDocument

Kan den brukes til denne guiden?

takk.
Ingen som vet? vil gjerne prøve dette.
Den har sikkert Intel 2200BG-kortet, så ja.
dersom jeg kjøper PCI kort med ekstern antenne, hvor mange kilometer kan jeg regne med å nå med sånt utstyr?
Godt under en kilometer sånn ca.
Edit: Om du tenker på sånt kort det følger med antenne til er det ikke rare greiene.

Kjøp heller et skikkelig kort med 2-300mW sendestyrke og en antenne som faktisk har litt gain.
Sist endret av Goophy; 1. juni 2006 kl. 19:51.
hva anbefaler dere av kort + eksterne antenner... må være PCI sånn at jeg også kan bruke disse til å cracke WEP :P
http://www.demarctech.com/products/r...-pci-card.html
og vanlig omni-antenne med 14-15dBi gain burde holde i massevis.
må bare si hvis Goophy: hvis du kjører det wlan korte finner du ingen i gata for det er 5ghz (ikke 2,4ghz) korter 11a, normalt bruker folk 11b , 11g, begger er 2,4ghz
hvor meget må jeg ut med i kroner for å få pcikort med kraftig ekstern antenne,
gjerne noe som tar hus som er litt borte fra der jeg bor.
Sist endret av Gubbe; 3. juni 2006 kl. 02:36.
Noen tusenlapper.
Sånne kort som det følger med ekstern antenne til duger ikke, må kjøpe antenne utenom.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei. Sliter litt med og få til å knekka WEP-nøkler.

Har lest denne tråden og nokre andre angåande knekking. Kjøpte meg Dell Inspirion 9400 for 2 veker siden som eg skal brukar når eg er inne til førstegangstjeneste. Er på IKV og det er nett dei fleste plasser der me ligger til kai. (sjekket med skips laptop).

Har funne ut at laptopen har Intel Pro WLAN 3945ABG som er ein av "Known supported cards" på "kismetwireless.net"

Lastet ned "Auditor Security Tools". Booter den. Kjøyrer Airodump --> airodump eth0
naboenmin 11 1 (eth0 er riktig?) Har aldri brukt linux før nå...

Er heima nå og prøver og knekka mitt eigent nett. Airodump har stått på i 10 timer nå men det kjem ingen informasjon der..? Har lasta ned ein del GB for og få aktivitet på nettet.

Lasta og ned thebroken.org filmane og prøvde Airsnort men får ikkje opp noka nett som dei gjere på filmen.

Så ligger problemet med Intels drivera eller med min mangel på kunnskap angåange linux ? (trur mest den siste

Er ganske desperat fordi eg skal på sjøen om 2 dager. Takker for alle svar.
Sikker på at wlankortet er 'eth0'?
Kjør 'iwconfig' og sjekk.
Sitat av Goophy
Sikker på at wlankortet er 'eth0'?
Kjør 'iwconfig' og sjekk.
Vis hele sitatet...
Får dette til svar:
"lo no wireless extensions.

eth1 no wireless extensions."


Kortet mitt må vel være "eth0" for i windows under device manager heiter det Intel PRO/Wireless 3945ABG Network Connection adapter. Og ifølge http://kismetwireless.net/documentation.shtml er det "Intel/Centrino Linux ipw3945 - Capture interface: 'ethX'"

Googla litt på det men det ser ut som du har rett delvis rett. Det skal komma opp "wlan0" og.

Då kan det henda eg har gjort ein feil under installasjonen av 1.0.0. For og få det til og virka i linux?
Sist endret av jha85; 19. juni 2006 kl. 01:27.
Hvis det ikke kommer opp når du skriver 'iwconfig' har du gjort noe feil.

Prøv å skrive 'modprobe ipw2200' som root og så kjøre iwconfig igjen.
Kommer det ikke noe opp da heller kan du legge inn denne driveren: http://ipw2200.sourceforge.net/
Ok. får ikkje opp noke når eg skriv "modprobe ipw2200". Skal prøva og legga inn driveren. Leste install documentet, såg ikkje akkurat lett ut :P takker. Prøver det eg då.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Funker dette med kabel som er koblet til en 3com router ?
Sitat av A l e x Z
Funker dette med kabel som er koblet til en 3com router ?
Vis hele sitatet...
Tror ikke det nei. Må "fange" opp de trådløse, krypterte pakkene.
hvsi du har lan kabel til routern kan du bare logge inn på routern og se wep key :=)
Kjøp heller et 3-400mW fra USA, billigere selv med frakt og moms.
enig med goophy, husk bare at du må ha minipci slot converter, koster ca 100kr for det. så du får fra minipci til pci (siden wlan korte bruker for mye strøm til og bruke i laptoper)

det wlan kort du linka til er velig greit og bruke til og sniffe med :=) funker i airopeek og linux , der hetter den ath0. bare og boote live cd'en og skrive airodump ath0 naboenmin 11 1 og du er i gang :=)
Sist endret av ranvik; 4. juli 2006 kl. 18:01.
Sitat av Goophy
Kjøp heller et 3-400mW fra USA, billigere selv med frakt og moms.
Vis hele sitatet...
har du url eller? :P
Sitat av nytroe
har du url eller? :P
Vis hele sitatet...
http://www.demarctech.com/products/r...-pci-card.html

Er et sted de har ca. samme kortet mye billigere, men husker ikke adresse akkurat nå, google it.

Edit: www.netgate.com var det, de har billig og rask frakt med FedEx også.
Sist endret av Goophy; 5. juli 2006 kl. 22:40.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har ett problem med BackTrack fra RemoteExploit. Jeg får IVs så utrolig sakte, i løpet av flere dager har jeg bare fått 2000 IVs. Jeg har brukt aireplay men det er mulig at jeg gjør noe feil, noen som har peiling på hva?
Har du et wlan-kort som støtter packet-injection? Har du riktig firmware på kortet? Har du patchet drivere?
jeg har ikke gjort noe med driverene nei, jeg har ikke mye peiling på dette så jeg vet ikke om det støtter packet-injection, det bruker eth0 interface hvis det sier deg noe
Ok.

Hva for et kort er det? Er det internt Intel 2200BG eller noe i den duren funker aireplay dårlig.
Jeg skal sjekke, men vet du hvordan jeg kan finne ut hvilket kort jeg har ved å bruke BackTRack?

Jeg tror jeg fant det. Er Intel 2100 3B brukbart?
lspci | grep Network
lspci | grep Ethernet

I terminalvindu, da burde det meste av slikt dukke opp.
Poste output her.
Ja det var intel Wirelesslan 2100 3D
Da kan bare glemme aireplay.
Jeg skal låne en laptop som kanskje har ett bedre kort. Kan du skrive ett eksempel på en kommando jeg kan bruke? Og alternativt, kan du anbefale noe annet enn aireplay?
Uhm, har den internt kort kan du bare glemme det egentlig, finnes vel ingen laptoper med brikkesett som er støttet internt som standard. Er det en Centrino-PC er det ikke noe vits i.

Men kommandoer:
aireplay-ng -1 30 -e essid -a mac til AP -h randon mac eth0 <-- Prøver å koble til AP for å generere ARP.
aireplay-ng -3 -b mac til AP -h random mac eth0 <-- Packet replay, jukser til seg pakker enkelt forklart, denne vil du bruke i sammenheng med en av de andre for å skaffe deg masse IVs.
aireplay-ng -0 10 -a mac til AP -c mac til klient eth0 <-- Kobler fra klienter som allerede er på nettet for å få de til å koble til på nytt og lage ARPs du kan 'replaye' og få masse IVs.
En venn av meg har ett slags eksternt 3com kort eller noe sånt, er det en mulighet for at det vil fungere til formålet??
Tja, kanskje.
3com har jo hatt noen kort med Atheros og Prism-brikkesett, men en goood del med annet tull også.

Vet du modellnavnet/serienummeret på kortet?
Jeg har det ikke tilgjengelig her akkuratt nå men jeg kan se i morgen, men er det interface som har noe å si her? Det har seg slik at jeg kan sende og sniffe packets med aireplay men sliter med å finne riktige pakker som jeg kan replaye, finnes det en mulighet for at kortet mitt fungerer likevel? eller er jeg helt på jordet?
Sist endret av Acin; 19. juli 2006 kl. 03:01.