Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 14468
Har lenge klart å overse det meste av tullete utsagn fra Donald Trump. Men nå merker jeg at de begynner å bli vanskelig. Hva er det som feiler den mannen? Narsissistisk psykopat med gigomane tilbøyeligheter?

For kun en kort måneds tid tilbake mente Trump at USA ville nær null smittede av "kina-viruset", til tross for at de ikke hadde gjort noe for å begrense smitten. Ingen plan var lagt og det virket som Trump'n oppriktig trodde at dette ville ikke ramme dem. Vel nå vet jo at det ikke stemte og de har mange smittede og mange døde. Og fortsatt så står den mannen og klapper seg selv på ryggen og skryter av hvor flink han har vært?

Og når guvernører eller andre påpeker dårlige valg og mangelfulle inngrep så svarer Trumpæn med direkte personangrep og person karakteristikker og faller nærmest til utskjelling på barneskolenivå. Mens han roser seg selv og den innsatsen han og "hans menn" har lagt ned. Og imens stiger dødstallene. Og mannen mener han har gjort alt som kan gjøres.

Men når en ser på undersøkelser gjort blant folket så er det fortsatt mange som rått sluker alt den mannen sier. All kritikk blir blankt avvist også lirer han av seg noen ord om hvor fantastisk han og gjengen har håndtert nevnte sak.

Jeg tror den manne er alvorlig syk og trenger seg en temmelig lang innleggelse og heftig medisinering og terapi i lang lang tid. Gi den mannen en tvangstrøye framfor en mikrofon.

Tidvis så kan man nesten lure på om norsk presse overdriver eller feilsiterer for nok et Trump innslag, men leser man utenlandske aviser så står det jo stort sett det samme der. Hele verden kan vel ikke ta feil og bare Trump ha rett, alltid i enhver sak? han begynner mer å mer å likne på den eneste i korpset som alltid går takt.....
Nærmeste jeg kommer er slingrendes sinnsvak hele mannen. Tåler ikke kritikk, egoismen lyser, vet alltid best. Slingrende sinnsyk.

Blir ikke pent det som kommer til å bli skrevet i historebøkene om det mennesket.
Det er rimelig klart at han ikke er frisk, til tross for å være noe fungerende. Det er så mange av trekkene hans jeg kjenner igjen etter å ha vært ganske tett på folk med bipolar og personlighetsforstyrrelser blant annet - ikke at jeg tror de to diagnosene passer han, men det er ofte en del fellestrekk. Feks Hat/elsk-forhold til alle andre, ekstremt sensitiv for kritikk, og en terskel for å manipulere og lyve som er så lav at det nesten umulig å tro på noe han sier. Det som derimot gir de største varsellampene, er at han mangler evnen til å holde på forhold til de rundt seg. Det er et klassisk symptom på mange psykiske lidelser.

Siden vi først skal leke hobbypsykologer (noe jeg tror vi alle liker å gjøre; ) så hadde det gjort tråden mer interessant om folk refererte til faktiske diagnoser i DSM (Diagnostic and Statistical Manual) og forklare hvordan han oppfyller kriteriene. Folk psykologiutdanning eller klinisk erfaring burde nevne det, da det hadde vært ekstra interessant - med en disclaimer om at det bare er teoretisk diskusjon så dere ikke bryter noen av disse hellige prinsippene deres om fjerndiagnosering.
Sist endret av Picard; 28. mars 2020 kl. 07:46.
Det var en dokumentar på NRK for en stund siden som gir litt forklaring på oppførselen, bla en oppvekst preget av mindreverdighetskomplekser skapt av manglende anerkjennelse fra sin far.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Det var en dokumentar på NRK for en stund siden som gir litt forklaring på oppførselen, bla en oppvekst preget av mindreverdighetskomplekser skapt av manglende anerkjennelse fra sin far.
Vis hele sitatet...
Interessant, husker du hva den heter? Søkte på NRK nett-TV men fant ikke nødvendigvis noe.

Kanskje "Den amerikanske drømmen" på Netflix? Jeg så 3 sekunder "trailer" og kunne ikke unngå å kjenne igjen bruken av ordet "tremendously" allerede i ung alder.

Nå er det mange som kjenner seg igjen i resultatet av manglende anerkjennelse fra sin far, i dette tilfellet kan nok det være en del av mye mer.

Han er jo opplagt en narsissist, jeg tror ikke han nødvendigvis lider noe komplekst utover det. Brevik f.eks slapp jo billig unna diagnoser. Han er kanskje et resultat av å få leve ut personlighetsforstyrrelsen uten innblandinger.

Jeg har ingen konkrete eksempler men har lagt merke til at han virker særlig lite inspirert i det siste, virker trøtt av hele greia når han taler. Virker nesten brydd med å måtte stå frem og repetere seg selv.
Er enig med mye dere sier her, men er en del media som tar mye av det han sier ut av kontekst, ettersom 90% av alle nyhetskanaler hater han. Han fikk jo f.eks ros av hun somaleren i kongressen (demokrat) husker ikke hva hun heter, men hun er ganske kjent. (Ikke det at han har gjort en særlig god jobb da)
Sist endret av allgood; 28. mars 2020 kl. 11:28.
Den gjennomsnittlige amerikaner liker å ha jobb, å penger i banken, det har flere nå en da Obama styrte landet. Han har gjennomført mer av det han gikk til valg på en sine forgjengere.
Sitat av Jolly Swagman Vis innlegg
Den gjennomsnittlige amerikaner liker å ha jobb, å penger i banken, det har flere nå en da Obama styrte landet. Han har gjennomført mer av det han gikk til valg på en sine forgjengere.
Vis hele sitatet...
Det er sant, og jeg synes det er dumt at media ikke sier NOENTING av alt det gode han har gjort for landet sitt. Sannheten er vel at han er ganske god for sitt eget land, men litt jævlig for resten av verden
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Jolly Swagman Vis innlegg
Den gjennomsnittlige amerikaner liker å ha jobb, å penger i banken, det har flere nå en da Obama styrte landet. Han har gjennomført mer av det han gikk til valg på en sine forgjengere.
Vis hele sitatet...
Det betinger at du trur på at presidenten påverkar det i svært stor grad.

Obama tok til som president i 2008. Det var omlag samtidig med at finanskrisa kom - delvis som følgje av pill råtne amerikanske boliglån. Det var ikkje Obama sin feil at finanskrisa kom, men heller dei presidentane som hadde vore i periodane før.

Det snudde, under Obama, og ein fekk ein oppgang og optimisme igjen. Var det Obama si forteneste? Delvis kanskje, men neppe alt. Trump overtok oppgangen. Antakeleg hadde ikkje utviklinga sett veldig annleis ut om det var ein demokratisk president som hadde teke over etter Obama.
Media i Norge har lagt mannen for hat eller har en agenda mot Trump, se på forrige program av torp, der han fisker etter bekreftelser på att Trump er en klovn av Norges ambassadør i USA Kåre Aas, noe han ikke klarer. Dette får Torp til å smelte i stolen, da gjesten ikke vil være med på hans sverte kampanje av Trump.
Uvaksinert 👍
Når man tenker på at NRK ser på det som ett samfunnsansvar å ikke være nøytral ovenfor Trump så kan man jo lett tro at main stram media ikke er det rette for å finne riktig informasjon om hva Trump sier og gjør.

https://youtu.be/qykIi2tcoRY
Sitat av daffe Vis innlegg
Når man tenker på at NRK ser på det som ett samfunnsansvar å ikke være nøytral ovenfor Trump så kan man jo lett tro at main stram media ikke er det rette for å finne riktig informasjon om hva Trump sier og gjør.

https://youtu.be/qykIi2tcoRY
Vis hele sitatet...
Jeg ser ikke problemet her. Ingen nyhetsformidler kan være 100% nøytrale. Det at man velger å ikke være nøytral overfor Trump handler mye om at nrk ikke ønsker å legitimere det han sier og gjør. Rett og slett fordi de mener at mannen strider mot hva som er grunnsteinene i et demokratisk og godt samfunn.

Når det er sagt så klarer jeg ikke å se slutningen mellom at nrk ikke er nøytrale overfor Trump, til at media ikke er til å stole på. Her må du faktisk komme med beviser om at det nrk skriver om Trump rent faktisk er feil.

Når vi først snakker om nøytralitet er det også litt fiffig at youtubekanalen du linker til er fra et nazistparti som spyr ut konspirasjoner om jøder, globalisme og masse annet dritt. Hvordan vet du om informasjonen fra dem er "nøytral"?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av daffe Vis innlegg
Når man tenker på at NRK ser på det som ett samfunnsansvar å ikke være nøytral ovenfor Trump så kan man jo lett tro at main stram media ikke er det rette for å finne riktig informasjon om hva Trump sier og gjør.

https://youtu.be/qykIi2tcoRY
Vis hele sitatet...
Nei, på linje med at vestlege media ikkje var nøytrale mot komiske Ali under Irak-krigen, når han sa at Irak var nær ved å vinne over amerikanske styrker.
Sitat av daffe Vis innlegg
Når man tenker på at NRK ser på det som ett samfunnsansvar å ikke være nøytral ovenfor Trump så kan man jo lett tro at main stram media ikke er det rette for å finne riktig informasjon om hva Trump sier og gjør.

https://youtu.be/qykIi2tcoRY
Vis hele sitatet...
Medias ansvar er å være kritiske til makta, ikke nøytrale.
Sitat av zoober Vis innlegg
Medias ansvar er å være kritiske til makta, ikke nøytrale.
Vis hele sitatet...
De skal være nøytrale, MEN kritiske.

Slik det er i dag virker det som om de fleste mediehus jobber utifra en blanding av fakta, clickbait og vinkler ting utifra eget politisk ståsted. Liker de ikke personen/organisasjonen dreier de på ordene, de prøver å fremstille personen på verst mulig måte og dysser ned positive historier.

Hvis de derimot liker personen er det primært positive historier, de prøver å booste småsaker som vinkler personen i et positivt lys og de unnlater å skrive negative historier.

Komisk å se CNN etc. vs Fox, det er jo så partisk som det får blitt.
Når det kommer til Trump tviler jeg på at jeg noen gang har sett en person som er så narsissistisk. For meg trumfer politikken personligheten dog.
Sist endret av Roaccu; 28. mars 2020 kl. 16:37.
Alle som har sett noen av hans pressekonferanser fra koronakrisen ser jo klinkende klart at mannen er ute å sykle. De sendes live, så vanskelig å missforstå noen av de. Han har pressekonferanser hver dag, og det har gått fra at det er ingen virus, til at det er litt virus men snart er det borte, til at det er alle andre sin skyld det er virus osv. Mannen er helt ute å sykle. Punktum.
han gikk jo fra og si at korona viruset er bare tull til og si at det er alvorlig å at han forutså det som skjer Trump er jo skada
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Han har klare narsissistiske trekk. Han lyver nærmest patologisk om absolutt alt (men har ikke hjernekraften til å være særlig god på det). Han ser ofte ut til å ha alvorlige problemer med å sette sammen en setning.
Han har en impulskontroll og generell intelligens som vitner om en treåring - hvis denne treåringen har blitt mistet med hodet først i gulvet daglig og moren drakk tett under svangerskapet.

Jeg mener den mest sannsynlige forklaringen på at han konsekvent oppfører seg som en kolossal idiot er at han er en kolossal idiot. Jeg er klar over at det finnes en liten andel folk som er uenige i den påstanden - overbevis meg gjerne om at han er det geniet enkelte påstår han er. Med tanke på at det må forklare bort ganske mye av oppførselen hans, er det forhåpentligvis snakk om ganske tungtveiende argumenter og bevismateriale.
NRK sin podcast Trump mot verden (OBS: programlederne legger ikke skjul på at de misliker Trump) spekulerer litt om Trump kan være/i ferd med å utvikle demens i denne episoden.
Morsomt å se junkies hate på Trump. Og her klør norske sosialister seg i hodet hvorfor amerikanere kan stemme Trump.

t. pro-trump
Sist endret av Superspurv; 28. mars 2020 kl. 19:15.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Morsomt å se junkies hate på Trump. Og her klør norske sosialister seg i hodet hvorfor amerikanere kan stemme Trump.
Vis hele sitatet...
Det er litt artig at du bruker omlag samme retoriske nivå som Trump for å avfeie kritikken, men det er no så.

Mykje av kritikken går per se ikkje på politikken, men heller på oppførselen. T.d. var nok veldig mange norske sosialister grunnleggjande ueinige med politikken Bush førte - men Bush fekk ikkje den kritikken Trump gjer. Fordi Bush ikkje oppførte seg slik Trump gjer.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Morsomt å se junkies hate på Trump. Og her klør norske sosialister seg i hodet hvorfor amerikanere kan stemme Trump.

t. pro-trump
Vis hele sitatet...
Du omtaler stort sett saklig og berettiget kritikk av Trump som som hating, og du omtaler dine meningsmotstandere for junkies. Du fremmer ingen motargumenter eller begrunnelser for hvorfor du liker ham - du bare avfeier kritikken og fastslår at kritikerne mangler legitimitet. Det passer dessverre svært godt med den oppførselen man ser hos Trumps fanskare generelt.
Sist endret av Myoxocephalus; 28. mars 2020 kl. 19:21.
Ja kanskje det. Da jeg gikk på skolen var det mye fokus på å forebygge mobbing.

Jeg føler det har blitt litt sånn på forum og i norske medier, spesielt når det kommer til Trump. Det jeg skal lære sønnen min er å internettdiagnostisere klassekamerater og andre han ikke kommer til å like. Men dette er vel det vi egentlig ikke vil ha?
Litt ironisk at du nevner mobbing med tanke på at Trump har mobbet alt fra me too-bevegelsen, handikappet reporter, sleepy Joe Biden til Mini Mike Bloomberg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Ja kanskje det. Da jeg gikk på skolen var det mye fokus på å forebygge mobbing.
Vis hele sitatet...
Mykje av kritikken Trump får, inkludert i denne tråden, er sakleg. Han svarer på det med mobbing:

https://www.youtube.com/watch?v=AQi9U7KEoig
https://www.youtube.com/watch?v=v3abZ4aAGUU
https://www.youtube.com/watch?v=PprCOVdfPps

Treng du fleire døme? Twitter renn over dei; han kaller dei som er ueinige med han dumme også viare...

Viare så er det stortsett slik at når du har ein så mektig talarstol som presidentembedet må du akseptere sakleg - og usakleg kritikk. Du har verdas mektigaste talerstol; verda lytter når du snakker. Det er ikkje som t.d. Obama ikkje vart utsett for usakleg (og rasistisk) kritikk.
Sitat av hestpåpinne Vis innlegg
Litt ironisk at du nevner mobbing med tanke på at Trump har mobbet alt fra me too-bevegelsen, handikappet reporter, sleepy Joe Biden til Mini Mike Bloomberg.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri sagt at mobbing er greit, fordi Trump har hatt sine episoder. Han er politisk ukorrekt, og det var det jeg likte med han for noen år tilbake.

Jeg tror også flere her hatt opplevd på arbeidsplassen og ute at folk har sagt "Trump er en forbanna X eller Y". Hadde man da byttet navnet Trump med en kollega så hadde man kommet i problemer.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Jeg har aldri sagt at mobbing er greit, fordi Trump har hatt sine episoder. Han er politisk ukorrekt, og det var det jeg likte med han for noen år tilbake.
Vis hele sitatet...
Poenget her er altså at du forsøkte å komme med påstanden om at junkier hata Trump. Det vart kritisert. Så anklaga du folk for å mobbe Trump. Det vart avvist...

For å oppklare det: det er ingen som hevder den usaklege kritikken er spesielt ønska eller gunstig, men det er noko ein må akseptere når ein tek eit slikt verv. I ei perfekt verd hadde all kritikk vore sakleg. Også din...
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Jeg tror også flere her hatt opplevd på arbeidsplassen og ute at folk har sagt "Trump er en forbanna X eller Y". Hadde man da byttet navnet Trump med en kollega så hadde man kommet i problemer.
Vis hele sitatet...

No er det stor skilnad på kva du må akseptere, ut frå posisjonen du har i samfunnet. Mengda kritikk du må godta er avhengig av maktposisjonen du har. Erna Solberg må godta meir enn meg og deg. Kornåkeraffæren til Skei Grande hadde ikkje vore OK å publisere om Skei Grande ikkje hadde vore profilert politiker. Også viare.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Viare så er det stortsett slik at når du har ein så mektig talarstol som presidentembedet må du akseptere sakleg - og usakleg kritikk. Du har verdas mektigaste talerstol; verda lytter når du snakker. Det er ikkje som t.d. Obama ikkje vart utsett for usakleg (og rasistisk) kritikk.
Vis hele sitatet...
Interessant nok blant andre fra Trump, som var en av de mer fremtredende pådriverne bak "birther"-bevegelsen, for ikke å nevne alskens annet ræl han hostet opp under Obama-periodene.
Det gir sutringen om heksejakt og "fake news" en interessant vinkling, man må jo medgi at det kommer fra eksperter på området.
Ikke bare trump... men all ))) https://www.imdb.com/title/tt8679236/

usa-landet er permanent i krise. Europa er i forhold usa fantastisk landskap med historie og infrastruktur
https://www.youtube.com/user/CharlieBo313/videos usa live )

forskerne som usa stjal fra tyskland etter 2. verdenskrig, hjalp dem med å utvikle fremskritt(go to moon), men det er alt borte.

http://www.takeoverworld.info/vid/altviews/

Kina og alle nasjoner som ønsker fred og ikke krig, har full støtte fra meg... nato og usa har tusenvis av atommissiler i europa som ny hitler..
https://youtu.be/A8wJc7vHcTs

Til dere som mener å være i stand til å hente ut masse informasjon om Trumps mentale evner fra pressekonferanser, hva sier denne videoen dere?
Faktum er at han snakker et annet språk nå kontra før. Han dummer seg kraftig ned når han taler til massene. Ganske interessant.
Covfefe 19 er vel en grei internettdiagnose
New generation
colakork's Avatar
Jeg tror at han vet at det som blir sagt høyt av han, nok gangger blir sannheten for folk flest. Akkurat som fake news. Han har makten til å gi ut sin "sannhet" og det blir det "sannheten".
Sitat av robhol Vis innlegg
Jeg mener den mest sannsynlige forklaringen på at han konsekvent oppfører seg som en kolossal idiot er at han er en kolossal idiot. Jeg er klar over at det finnes en liten andel folk som er uenige i den påstanden - overbevis meg gjerne om at han er det geniet enkelte påstår han er.
Vis hele sitatet...
Påstår lang ifra at denne mannen er noe geni, men han har derimot en ganske spesiell retorikk. Ifølge Dilbert Adams (Dilbert skaperen) er denne retorikken et bevisst valg fra Trump sin side. Les mer fra boken hans Win Bigly sin wiki her.
Sitat av Spsy Vis innlegg
Påstår lang ifra at denne mannen er noe geni, men han har derimot en ganske spesiell retorikk. Ifølge Dilbert Adams (Dilbert skaperen) er denne retorikken et bevisst valg fra Trump sin side. Les mer fra boken hans Win Bigly sin wiki her.
Vis hele sitatet...

Jeg har også hørt lignende utsagn om Trump. Fra andre kilder vel og merke, om at måten Trump taler på er noe han gjør helt bevisst! Han dummer ned retorikken rett og slett så at alle lettere skal forstå hva han mener, spesielt innvandrere.

Han sier mye rart og oppfører seg til tider snålt, det synes jeg iså. Men han har fått gjennomført mye av det han lovte han skulle gjøre før han ble president. Mer en det Obama fikk til.

Når det gjelder Trump så tror jeg man må skille mellom han som person og politikken hans. Fordi om man bare fulgte med på pressekonferansene han holdt, ville man kanskje tenkt for seg selv: "Denne mannen kan da vel ikke være i stand til å få gjennomslag for særlig mye". Men han har utrettet en del positivt for USA.

Når det gjelder coronaviruset kunne han vel håndtert det annerledes. Men det kan man si om resten av verden også!

Jeg er ingen stor Trumf - tilhenger, men har sansen for at han tør å være politisk ukorrekt. Der er en egenskap få, om noen andre politikere er kapabel til, eller kanskje mer korrekt: Har guts til.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Dere som påstår han har utrettet mer enn Obama må nesten underbygge det - ettersom dere er så bastante på det poenget må dere jo ha en eller annen kilde som viser denne forskjellen tydelig?

Hva som er "positive ting" han har fått utrettet - som fortalt av fans som elsker alt han foretar seg - er vel ikke helt selvforklarende heller. Hva er det han har utrettet som er mer eller mindre objektivt positivt for USA? Veier det opp for tingene som er mer eller mindre objektivt negative, slik som en barnslig pissekonkurranse med Kina og påfølgende økonomisk kaos, å helle bensin på bålet på polariseringsproblemet, å sabotere EPA (miljøverndepartementet) og klima-/miljørelatert lovverk?`

PS: denne posten er lang som en Trump-periode, men interessant likevel.
Sitat av robhol Vis innlegg
Dere som påstår han har utrettet mer enn Obama må nesten underbygge det - ettersom dere er så bastante på det poenget må dere jo ha en eller annen kilde som viser denne forskjellen tydelig?

Hva som er "positive ting" han har fått utrettet - som fortalt av fans som elsker alt han foretar seg - er vel ikke helt selvforklarende heller. Hva er det han har utrettet som er mer eller mindre objektivt positivt for USA? Veier det opp for tingene som er mer eller mindre objektivt negative, slik som en barnslig pissekonkurranse med Kina og påfølgende økonomisk kaos, å helle bensin på bålet på polariseringsproblemet, å sabotere EPA (miljøverndepartementet) og klima-/miljørelatert lovverk?`

PS: denne posten er lang som en Trump-periode, men interessant likevel.
Vis hele sitatet...
Hvem som har utrettet mest klarer vel du å Google frem til selv? Jeg orker i alle fall ikke å gjøre akkurat det i dag. Så jeg velger å utelate Obama fra dette innlegget, og heller fokusere på den nåværende presidenten.


Trump administration accomplishments:

White House Logo SHARE
Trump Administration Accomplishments
Almost 4 million jobs created since election.
More Americans are now employed than ever recorded before in our history.
We have created more than 400,000 manufacturing jobs since my election.
Manufacturing jobs growing at the fastest rate in more than THREE DECADES.
Economic growth last quarter hit 4.2 percent.
New unemployment claims recently hit a 49-year low.
Median household income has hit highest level ever recorded.
African-American unemployment has recently achieved the lowest rate ever recorded.
Hispanic-American unemployment is at the lowest rate ever recorded.
Asian-American unemployment recently achieved the lowest rate ever recorded.
Women’s unemployment recently reached the lowest rate in 65 years.
Youth unemployment has recently hit the lowest rate in nearly half a century.
Lowest unemployment rate ever recorded for Americans without a high school diploma.
Under my Administration, veterans’ unemployment recently reached its lowest rate in nearly 20 years.
Almost 3.9 million Americans have been lifted off food stamps since the election.
The Pledge to America’s Workers has resulted in employers committing to train more than 4 million Americans. We are committed to VOCATIONAL education.

Resten finner dere her:https://www.whitehouse.gov/trump-adm...complishments/


Nå skal det sies at noe av dette kan vise seg å ikke stemme, da vi alle kjenner til "dirigenten bak orkesteret".
Sitat av Dorullnissen Vis innlegg
Hvem som har utrettet mest klarer vel du å Google frem til selv? Jeg orker i alle fall ikke å gjøre akkurat det i dag. Så jeg velger å utelate Obama fra dette innlegget, og heller fokusere på den nåværende presidenten.
Vis hele sitatet...
Så la meg forstå dette riktig.
Noen påstår at Trump har fått til mer enn Obama. De begrunner ikke påstanden sin, og robhol etterlyser en slik begrunnelse. Det er normalt slik at de som ytrer en påstand har ansvar for å dokumentere den. Til dette svarer du at
a) folk kan google selv, og
b) du lister opp noen av Trumps påståtte meritter.

På hvilken måte er en liste over - etter ditt eget utspill, muligens feilaktige påstander - dokumentasjon på at Trump oppnådde mer enn Obama? I beste fall er lista di eksempler på noe Trump har fått til, men betyr ikke at han har fått til mer enn sin forgjenger.

Det er nesten oppiktsvekkende hvor irrelevant innlegget ditt er. Du gadd ikke engang å oversette. Fucks sake, føste linja i lista di er "White House Logo SHARE" - du gadd ikke engang copy-paste riktig.
Sist endret av Myoxocephalus; 1. april 2020 kl. 21:40.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
b) du lister opp noen av Trumps påståtte meritter.
Vis hele sitatet...
Og for mange av tinga som vart lista, t.d. arbeidsløyse, er det i beste fall omdiskutert i kor stor grad presidenten påverkar det, og den økonomiske oppgangen var uansett ein trend som starta under Obama. I 2012 var det ifølgje google 10% arbeidsløyse i USA; i 2016 var den halvert til 5%.

Så om ein vil torturere talmaterialet til å trekkje konklusjoner det ikkje finst dekning for kan ein jo alltids innvende at reduksjonen i arbeidslause har stagnert under Trump
Leste en gang en utenlandsk analyse av en økonom at mange hører på Trump fordi han har "evnen" å snakke til dumme folk :/
Altså alt av det med maaange mange gjentakelser, veldig enkelt språk, skryting, løgn...osv.

Det er som om hører på ham på samme måte de hører på "barneradio", altså bare for moro skyld. Ingen lytter virkelig eller husker/merker hva han snakket om for ett minutt siden... en måned siden. Han benytter seg av folkets goldfish's memory

skulle ønsket at de leser hva han ytrer i talene sine. virkelig morsomt
Sist endret av flere enn en; 29. mars 2020 kl. 18:14.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
På hvilken måte er en liste over - etter ditt eget utspill, muligens feilaktige påstander - dokumentasjon på at Trump oppnådde mer enn Obama? I beste fall er lista di eksempler på noe Trump har fått til, men betyr ikke at han har fått til mer enn sin forgjenger.
Vis hele sitatet...
Jeg tror vi begge vil være enig i at å skulle bevise en slik påstand, er noe som vil være ekstremt tidskrevende. Da blir jeg nødt til å gjennomgå urimelig store mengder informasjon, og vil vise seg å være en komplett umulig oppgave, da en umulig kan bevise at informasjonen faktisk stemmer. Det ville vært en heltidsjobb for å fremme slike opplysninger. Og som i ettertid vil vise seg å være bortkastet.

Og jeg ønsker å ta hensyn til trådens tittel ved å ikke avspore diskusjonen unødvendig mye.


Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Det er nesten oppiktsvekkende hvor irrelevant innlegget ditt er. Du gadd ikke enghang å oversette. Fucks sake, føste linja i lista di er "White House Logo SHARE" - du gadd ikke engang copy-paste riktig.
Vis hele sitatet...
Jeg skriver vanligvis på mobil, og da hender av og til slike feil, som i mine øyne er menneskelig å gjøre. Får beklage for å være menneskelig i så fall.


Sitat av vidarlo Vis innlegg
Og for mange av tinga som vart lista, t.d. arbeidsløyse, er det i beste fall omdiskutert i kor stor grad presidenten påverkar det, og den økonomiske oppgangen var uansett ein trend som starta under Obama. I 2012 var det ifølgje google 10% arbeidsløyse i USA; i 2016 var den halvert til 5%.

Så om ein vil torturere talmaterialet til å trekkje konklusjoner det ikkje finst dekning for kan ein jo alltids innvende at reduksjonen i arbeidslause har stagnert under Trump
Vis hele sitatet...
Det kan sikkert stemme. Og det samme kan sikkert sies om enhver president. Hvor mye innvirkning har de egentlig på det som foregår. Kanskje mindre enn vi trodde.

Sitat av flere enn en Vis innlegg
Leste en gang en utenlandsk analyse av en økonom at mange hører på Trump fordi han har "evnen" å snakke til dumme folk :/
Altså alt av det med maaange mange gjentakelser, veldig enkelt språk, skryting, løgn...osv.

Det er som om hører på ham på samme måte de hører på "barneradio", altså bare for moro skyld. Ingen lytter virkelig eller husker/merker hva han snakket om for ett minutt siden... en måned siden. Han benytter seg av folkets goldfish's memory

skulle ønsket at de leser hva han ytrer i talene sine. virkelig morsomt
Vis hele sitatet...
Det var egentlig mest dette jeg ville frem til, og synes den korte setningen om Obama ble dratt litt ut av proposisjoner. Jeg skal ærlig innrømme at det kanskje var en unøyaktig påstand.


Har Trump en medisinsk diagnose? Det føler jeg meg ganske sikker på. Han har mye egosentrisk ved sin personlighet og utrolig sårbar for kritikk etc.
Sitat av Dorullnissen Vis innlegg


Det var egentlig mest dette jeg ville frem til, og synes den korte setningen om Obama ble dratt litt ut av proposisjoner. Jeg skal ærlig innrømme at det kanskje var en unøyaktig påstand.


Har Trump en medisinsk diagnose? Det føler jeg meg ganske sikker på. Han har mye egosentrisk ved sin personlighet og utrolig sårbar for kritikk etc.
Vis hele sitatet...

Jeg tenker ikke han er syk, bare merkelig egoistisk, kanskje litt dum, men det farligste er selvtilliten hans. Han tror nok at all "suksessen" han har stammer fra hvor klok han er...? :/
Enda mere farlig er det at han styrer et av verdens mektigste land i 2020. et faktum. Det sier mer om folket enn det sier om ham. Morsomt men trist

https://www.youtube.com/watch?v=o61BiBCXMCI
Sist endret av flere enn en; 29. mars 2020 kl. 19:44.
Sitat av flere enn en Vis innlegg
Leste en gang en utenlandsk analyse av en økonom at mange hører på Trump fordi han har "evnen" å snakke til dumme folk :/
Vis hele sitatet...
Han er anti-elitistisk i måten han snakker på, men jeg er usikker på hvor korrekt det er å bruke ordet dum om de han snakker til. Jeg tror det sjelden er manglende intelligens som gir folk holdningene de har. Folk har som regel sine beveggrunner bak det de står for, som det hadde vært klokt å ta på alvor tror jeg. Uten å av den grunn gi dem rett i objektivt gale påstander og farlige holdninger. Jeg tror bare det er både upresist og lite konstruktivt å avfeie det som et resultat av manglende intelligens, og at det er mye av grunnen til at sånne som Trump vinner frem.

Trump er selvsagt heller ikke dum, men kynisk. Skulle jeg gått for en diagnose, ville det bli narsissistisk personlighetsforstyrrelse.
Sist endret av *pi; 29. mars 2020 kl. 23:02.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Dorullnissen Vis innlegg
Jeg tror vi begge vil være enig i at å skulle bevise en slik påstand, er noe som vil være ekstremt tidskrevende. Da blir jeg nødt til å gjennomgå urimelig store mengder informasjon, og vil vise seg å være en komplett umulig oppgave, da en umulig kan bevise at informasjonen faktisk stemmer. Det ville vært en heltidsjobb for å fremme slike opplysninger. Og som i ettertid vil vise seg å være bortkastet.
Vis hele sitatet...
Du påstår Trump har utrettet mer enn Obama, men når du blir spurt om hva du bygger den påstanden på tar det for mye tid å substansiere det? Spørsmålet "hvorfor tror jeg det jeg tror" kan være et relevant et å stille seg her, men i alle fall bør man kunne underbygge den typen påstander når det blir etterspurt, eller la være å komme med dem i utgangspunktet...
Sist endret av robhol; 29. mars 2020 kl. 23:11.
Sitat av *pi Vis innlegg
, men jeg er usikker på hvor korrekt det er å bruke ordet dum om de han snakker til. Jeg tror det sjelden er manglende intelligens som gir folk holdningene de har. Folk har som regel sine beveggrunner bak det de står for,.
Vis hele sitatet...
Ser den, interessant.
Dum er også et bredt verbalisme. Man kan være smart i biologi og dum i filosofi eller økonomi. Men jeg står for det jeg sa. Trumps tilhørerne er stort sett dumme, ikke fatter noe om PR, globalisme og menneskerettigheter, eller de er bare like egoistiske som ham. De er av den typen som foretrekker gevinst framover menneske.
Sist endret av flere enn en; 30. mars 2020 kl. 13:34.
Sitat av flere enn en Vis innlegg
Ser den, interessant.
Dum er også et bredt verbalisme. Man kan være smart i biologi og dum i filosofi eller økonomi. Men jeg står for det jeg sa. Trumps tilhørerne er stort sett dumme, ikke fatter noe om PR, globalisme og menneskerettigheter, eller de er bare like egoistiske som ham. De er av den typen som foretrekker gevinst over menneske.
Vis hele sitatet...
Jeg tror mange av dem har følt seg overkjørt og ignorert over lang tid, i mange tilfeller med god grunn. Folk som tar dumme valg gjør det stort sett ikke fordi de er dumme eller onde, tror jeg.

Spørsmålet vi på andre siden må stille oss er om vi ønsker å nå frem til disse, eller om vi bare ønsker å føle oss bedre enn dem. Det siste er en ganske naturlig og menneskelig tilbøyelighet som jeg ofte kjenner på, og faller for, selv. Men det er ikke sånn jeg egentlig vil være, og jeg tror heller ikke man oppnår noe ved å oppfattes som arrogant.
Arroganse er vanskelig. En kan vel trygt si at på generell basis så er arroganse ikke et trekk vi "uppskattar". Men er det settinger der det kan være formålstjenlig med et snev av arroganse? Ja det tror jeg absolutt. Et lite hint at arroganse kan kanskje være positivt om en leder feks skal gjennom en omfattende omstrukturering av et foretak. Endring er jo noe de fleste av oss skyr, og endringsvegring blir ofte resultatet. Da tror jeg en lettere arrogant leder enklere vil skjære gjennom støyen og fortsette sitt løp, og kanskje kan arrogansen da oppfattes som handlekraft eller at leder har så stor tro på disse endringene at det faktisk smitter nedover i organisasjonen.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Men er det settinger der det kan være formålstjenlig med et snev av arroganse?
Vis hele sitatet...
Nå var det ikke det jeg sa (selv om jeg på ingen måte tror arroganse er en god oppskrift for ledelse i en omstrukturering).

Poenget var hvorvidt folk støtter Trump fordi de er dumme, og det mener jeg hverken er en riktig, sympatisk eller formålstjenlig påstand.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Arroganse er vanskelig. En kan vel trygt si at på generell basis så er arroganse ikke et trekk vi "uppskattar".
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om jeg ville gått så langt engang. Vi kan godt sette stor pris på arroganse, bare vi ikke må hanskes med den selv. Som med mye annet.

Jeg tror det er mange forskjellige definisjoner på forskjellige grader av arroganse, og en del kulturelle oppfatninger som kan påvirke hvordan det oppfattes. Det er et veldig fremtredende karaktertrekk, som kan komme i skade for å forveksles med andre, mer positive trekk. Eksempler kan være generell selvsikkerhet og et godt selvbilde. De med genuin selvsikkerhet og et godt selvbilde trenger ikke å aggressivt flagge det ut, og da blir det heller ikke like iøynefallende med mindre man vet hva man ser etter.

Så kommer f.eks. Hollywood og fremstiller stereotypiske, stiliserte og overdrevne karakteristikker som skal forestille/hinte til positive trekk, men ender opp med skivebom - sånn at mange karakterer som skal være "selvsikre" egentlig bare er douchebags, alle som skal være "smarte" er ubehagelige rasshøl med karikaturiserte autisttrekk, alle som skal være "sterke" er kjøtthuer (fysisk) eller saltstøtter (emosjonelt), osv.

Så, når noen kommer og er et skamløst rasshøl, megalomaniske på tegneserieskurk-nivå, og ekstremt arrogante, vil det være minst noen som er "primet" til å ta dette som indikasjoner på status, selvsikkerhet, troverdighet, styrke og intelligens.

Samme hvor mye konklusivt bevis det er for at ingen av karakteristikkene stemmer på en flekk.

(Dette er bare observasjoner fra min side, ikke akkurat hard vitenskap. )
Uten å ta noe stilling verken positiv eller negativ til Trump anbefaler jeg å se Project Veritas sine whistleblower videoer, spesielt de om Google og CNN.

CNN: https://www.youtube.com/watch?v=qbQwAQ0tDTQ

Google: https://www.youtube.com/watch?v=g1VeElBAeas

Anbefaler også folk å lese om Smith-Mundt Act, som ble "modernisert" i 2012, noe som gjorde at propaganda kan spres uten noe regler som hindrer det.

Politiske dokumentarer på netflix må også tas med en klype salt, spesielt da man vet at Obama fikk en plass i styret der etter han var president. Vil heller ikke ta noe stilling til Obama, men at han ikke er noe stor fan av Trump, og sitter i styret til Netflix er et faktum.
Sist endret av varmtarm; 30. mars 2020 kl. 23:06.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Nei, Obama er ikkje styremedlem i Netflix.

https://www.netflixinvestor.com/gove...s/default.aspx

Project Veritas er heller ikkje ei spesielt god kjelde. Dei tilhøyrer den amerikanske høgresida, og vert av ein god del omtala som høgreekstreme.

Du har og misforstått lova du viser til. Kort sagt gjer du det tydeleg kva du har lese av innlegg i debatten, og du plasserer deg sjølv solid på høgresida med det du poster.