Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1957
Etter en hard restart får jeg nå bare "No bootable device , hit any key" på skjermen. På neste skjerm er det INGEN valg. Hva gjør jeg? Den er OEM så jeg har ingen W-CD.
Finner du harddisken i bios/uefi?
Prøvd å tatt HDD ut av PC-en og stukket den i en annen for å se om filene er der eller om det er liv?

Hvilken OS er det? I tilfelle kan jeg sende link med ISO til deg hvis du trenger det
Jeg har bare en fungerende laptop så det får jeg ikke prøvd. Det er Windows 8. PackardBell EasyNoteTE. Hvordan kommer en inn i bios? Det er ingenting jeg kan velge.
Det er som oftest F2 eller Delete-tasten for å komme inn i bios/uefi.
Hvis ikke en av de virker så prøv esc, F8 eller F12..

Bare spam tasten etter du har trykket den på
Får bare fram "Boot manager" uten noen menypunkter uansett hva jeg trykker på. Når det står (F2) på tasten, skal jeg da holde ned (Fn)-tastrn samtidig?
Tror du må det på pacard vell/acer
Dette er skjermbildene jeg får:





Er det noe jeg kan gjøre, aller må jeg bare bite i det sure eplet og kjøpe en ny pc på Elkjøp i morgen?
Hvilken pc er det da? Kan være det er verd å reparere den
PackardBell EasyNoteTE. Får ikke reparert software-feil hos Elkjøp iallefall. Prøvde med min forrige.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
I verste fall treng du ny disk. Du får grei SSD til under tusenlappen. Om du veit business end på eit skrujern får du bytta den sjølv.

Deretter treng du ønska OS på usb-stick. Denne artikkelen gir deg instruksjoner på det.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
PackardBell EasyNoteTE. Får ikke reparert software-feil hos Elkjøp iallefall. Prøvde med min forrige.
Vis hele sitatet...
Mente nøyakig modell men drit i det. Hva er spsifikasjonene?
Sitat av vidarlo Vis innlegg
I verste fall treng du ny disk. Du får grei SSD til under tusenlappen. Om du veit business end på eit skrujern får du bytta den sjølv.

Deretter treng du ønska OS på usb-stick. Denne artikkelen gir deg instruksjoner på det.
Vis hele sitatet...
Tror du harddisken er ødelagt?
Kan tyde på harddisk feil ja. Du kjenner ingen som har LITT pc-kunnskap i nærheten?
Hadde du bodd her i byen hadde jeg fint hjulpet deg! (Jeg bor i Lillehammer..)
Dette er nok et kakestykke å fikse opp i!
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Tror du harddisken er ødelagt?
Vis hele sitatet...
Sannsyneligvis ja.. Men kan være andre ting også f.eks sata-kontroller
Skjedde noe lignende med meg en gang, etter at PCen hadde vært uten strøm i en mnd. Tror det plutselig ordna seg etter jeg drev å fikla med secure boot instillinger i BIOS. I følge google skal F2 ta deg inn i BIOS på denne maskinen. Hvis du kommer inn der, og det finnes instillinger for UEFI/secure boot, prøv deg litt rundt med forskjellige instillinger der.