Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1926
Eg vet du kan få en rus av fleinsopp men etter alle arter som finnes ute i norge/verden så må det vell være andre planter/sopper som kan skape en fin rus som ikke er dødsfarlig? Om noen har peiling på ka blomst/sopp nokken kan bli ruset på og hvor mann kan eventuelt finne dem så hadde det vært fint om du la igjen en komentar.
Jeg legger ut denne igjen, selv om den er rimelig merkelig skrevet..

https://freak.no/forum/showthread.php?t=114134
Rød fluesopp, finnes overalt. Må tilberedes på riktig måte for å redusere eventuelle magesmerter og diare som dette kan medføre. Den er veldig lite giftig i forhold til hva du kanskje har blitt lært fra du var lite, men rusen er vel ikke nødvendig vis så behagelig (veldig dose basert antar jeg) Les deg godt opp og start med lave doser for å se om dette kan være noe for deg.

han over her kom meg i forkjøpet, men om du lurer så er altså "Amanita Muscaria" (det som taxidriver linker til) Rød Fluesopp

ps: ligg langt unna de andre fluesoppene de kan være livsfarlige, selv om en eller ett par av dem har samme effekt som rød så er rød det som er lettest å finne og kjenne igjen.
Sist endret av Alge; 28. august 2018 kl. 16:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Datura stramonium
Sitat av Lima Vis innlegg
Datura stramonium
Vis hele sitatet...

Å hærrejemini, til TS: https://freak.no/forum/showthread.ph...ghlight=datura


Ligg unna.
Peacefulsoul
Trådstarter
27 1
Takk for svar og om andre kommer med forslag så er det bare å komentere og eventuelt si hvilken rus du kan få ut av det?
Amanita Muscaria (rød fluesopp) kan også røykes, når den er tørket på rett måte, som nevnt over av Alge må den tilberedes korrekt, innebærer tørking på lav varme, i feks ovnen. Konsistensen bør være som Mariekjeks, sprøtt å lett å smuldre.
Husker ikke helt akkurat nå, men ved tørking vil Muskaria bli omdannet til muskarin, eller omvendt, har ikke helt mulighet å finne link atm.

Fluesopptråd

Rus er gjerne subjektivt, men jeg opplevde at å røyke soppen gav meg kick, nesten litt colahøy, aberet var den jæævla sikklingen man kan få, renner som kjeften på en sant bernard.
LSA seeds. Bestilles på nett fra blomsterbutikk, kan hende du må bestille fra Sverige, men innbiller at jeg bestilte fra Norge, dette er snart 10 år siden.
Praktspragler skal visst ha en beroligende effekt. Californiavalmue. Man kan også røyke damianablader og burot
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er nok av desperate folk som har hatt samme ideen som deg, og det er det samme svaret nå som for 15 år siden da jeg begynte på forumet her: Nei.

Det er en grunn til at folk fremdeles kjøper hasj, amfetamin etc, for det gir effekten de er ute etter. Det finnes planter som vil endre sinnstilstanden din, men om det er ønskelige effekter kan ikke jeg si for sikkert. Jeg aldri har prøvd ting fra Norsk natur annet enn fleinsopp, som forøvrig er den eneste tingen som er verdt å ruse seg på som du kan plukke selv.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Det meste har vel blitt nevnt alt, den røde fluesoppen er vel ikke så mye mer skadelig enn alkohol om den behandles på riktig måte først. Det er vel denne og fleinen som er vanligst, men det finnes andre typer flein i norge også selvom de er ekstremt sjeldne. Når det gjelder blomster vet jeg det finnes en del som inneholder atropin, og tropan (datura s.) De er svært giftig, og du bør ikke ta/spise disse.

Man kan lage dmt fra en type bark, dog usikker på om den fortsatt selges. Ute i verden er det jo utrolig mye, må være tusenvis av planter/sopper. Jeg har i det siste fått øynene opp for iboga, en rot fra afrika, som virker til å ha meget spesielle egenskaper. Men det som gjør meg skeptisk til sistnevnte er at 1/300 dør(afaik)

og hvorfor må det komme fra naturen? Håper du ikke er en av dem som mener at alt "kjemisk" er bra, syntetisk søppel som kommer fra en lab er bare dritt og helseskadelig uansett hva?
Sist endret av kmsc; 29. august 2018 kl. 14:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Lima Vis innlegg
Datura stramonium
Vis hele sitatet...
Noe av det beste jeg har lest. Herreminlondon