Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 6377
Jeg regner med at det vil komme til å koste litt mer en 3$ + frakt om jeg bestiller meg et par Olde English 40oz fra denne nettsiden (eller over nett generelt). Er det noen som har erfaring med å bestille alkohol over internett? Hvor mye må jeg regne med å betale i gebyrer osv?

[CENTER] [/CENTER]
Sist endret av Juicekongen; 7. april 2015 kl. 18:24.
Frakten er nok ikke noe problem. Du kan sikkert velge billigste frakt.
Du må huske at alkohol som innføres skal fortolles. Når du bestiller alkohol over nettet så skal hele partiet fortolles.

Utrekning av avgift
Dette må du betale ved import av alkohol

alkoholavgift
emballasjeavgift
frakt
meirverdiavgift
i nokre tilfelle toll
eventuelt fortollingsgebyr til speditør/deklarant (til dømes Posten) etter deira satsar.
Vis hele sitatet...

Alkoholavgifta
For å rekne ut alkoholavgifta må du vite alkoholstyrken på drikken du ønskjer å innføre. Det er fem ulike avgiftssatsar:

Informasjon om avgiftssatsar for alkohol
Alkoholholdig drikk Volumprosent alkohol Kroner
Basert på brennevin over 0,7 7,13 pr. volumprosent og liter
Lettøl og anna over 0,7 t.o.m. 2,7 3,19 pr. liter
Lettøl og anna over 2,7 t.o.m. 3,7 11,99 pr. liter
Øl og anna over 3,7 t.o.m. 4,7 20,77 pr. liter
Vin og sterkøl over 4,7 t.o.m. 22,0 4,64 pr. volumprosent og liter
Vis hele sitatet...
http://www.toll.no/no/handle-i-utlan...rt-av-alkohol/

Formateringa ble fucka

Alkoholavgifta
For å rekne ut alkoholavgifta må du vite alkoholstyrken på drikken du ønskjer å innføre. Det er fem ulike avgiftssatsar:

Alkoholholdig drikk Volumprosent alkohol Kroner

Kode

Basert på brennevin	over 0,7%	                         7,13kr pr. volumprosent og liter
Lettøl og anna	over 0,7 t.o.m. 2,7%	                3,19kr pr. liter
Lettøl og anna	over 2,7 t.o.m. 3,7% 	               11,99kr pr. liter
Øl og anna	over 3,7 t.o.m. 4,7%	                       20,77kr pr. liter
Vin og sterkøl	over 4,7 t.o.m. 22,0%	         4,64 prkr. volumprosent og liter
Vis hele sitatet...

Kode

Øl, éi kasse (24 stk 0,33 liter, 4,7 %):

Innkjøpspris:	kr 120,00
Frakt:	kr 300,00
Særavgifter:	 
- avgift på alkohol, kr 20,77 pr. liter	kr 164,49
- miljøavgift på drikkevareemballasje (metall),
kr 5,45 pr. emballasjeenhet	kr 130,80
- grunnavgift på engangsemballasje,
kr 1,12 pr. emballasjeeining	kr 26,88
Toll kr 1,28 pr. liter	kr 10,14
Meirverdiavgift 25 %	kr 188,07
Totalt å betale:	kr 940,38
Sist endret av frtoretang; 7. april 2015 kl. 18:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du finner moglegens noko relevant informasjon her: http://www.vinmonopolet.no/artikkel/...portkalkulator
enkleste er å bestille gjenom vinmonopolet, finner du ikke det du er ute etter så kan de bestille for deg, og når det kommer på posten så betaler du norsk pris for det ferdig for tollet og med riktige avgifter for den eller de flaskene du bestiller
jamen yolo da.
luni's Avatar
Med mindre det er noe du er veldig interessert i som polet ikke kan skaffe, så er det en dårlig deal å bestille billig alkohol fra utlandet.

Skal jeg hoderegne litt kjapt, og anta rundt femti spenn i frakt, og cirka 6% alkoholinnhold, så koster det nesten 140,- for tredollarsflaska med avgifter og moms. Det er kanskje ikke så mye, men i tillegg kommer 288,- i fortollingsgebyr hvis du bruker Posten. Da er du langt unna tre dollar.